Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Cumhurbaşkanı adayları konusunda Başbakan'ın söylediği 'uzlaşma'ya ne oldu?

Ugugug: Bence bundan iyi uzlaşma yapamazlardı. Uzlaşma adaylarından vazgeçmek demek değildir. Gül, DSP, MHP ve DTP'yi memnun edecek şekilde açıklamalar yaptı, taahhütte bulundu. Uzlaşmadan kasıt, isim değiştirme değil, aday olan kişinin diğer partilerle konuşup kritik ve hassas konularda fikirlerini alması ve önerdikleri istikamette yoluna devam etmesidir. Ve bence bu oldukça iyi başarıldı, uzlaşma kelimesi medyada saptırılıyor. CHP ise görüşme talebini reddeti ve uzlaşmaya kendisi yanaşmış oldu
gaffur: Bazı Kuran kurslarında olup bitenler gazete manşetlerine kadar çıkmışken, iyi niyetli ve bunlarla mücadele eden bir bakan şunu söyler: Sayın Cumhurhbaşkanının uyarısını çok ciddiye alıyoruz. Bu tür dinimizi saptıran, çıkar sağlayan, yasalara aykırı hareket eden her türlü kurs ve okullarla mücadele ediyor, aralıksız denetim yapıyor, tüm ihbarları değerlendirip bunların üzerine gidiyoruz. Sn. Sezer'in endişelenmesine gerek yoktur, MEB görevinin başındadır ve gereğini yapmaktadır.
21 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: bizde böyle bir bildi yok demek, kasıtlı olarak Sezer'i hedef göstermek, olayı saptırmak ve olan biteni yok saymayı amaçlamaktadır. Bakanın zihniyetini ortaya koyması açısından çok önemli bir açıklamadır.
21 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: Burada Sezer'in neden bahsettiğini, bu 'bazı' kurs ve okulların hangileri olduğunu bakan da dahil herkes çok iyi bilmektedir. Bunlardan örneğin 'öss dersanesi' olarak faaliyet gösteren bir zincirde kız öğrencilerin din adına zorla başlarının örtüldüğünü, dersane içinde zorla namaz kıldırıldığını, ben dahi birinci ağızdan şahitleriyle dinlemiş biriyim. Sezer'in ek açıklama yapması bence de iyi olurdu, ancak bakanın bu tepkisi samimi değildir, zira bilinen pek çok olaya rağmen
21 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: Bu haberi okuyan bir insanın hala Hüseyin Çelik'in konuyu saptırdığını düşünmesi ise mantıkla izah edilemeyecek bir tutumdur. Sezer konuşmuş, Çelik cevap vermiştir. Saptırma olduğunu iddia eden arkadaşların, sapma derecesinin tam olarak hangi sayıya tekabül ettiğini açıklamaları bir mecburiyet haline gelmiştir.
21 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: evet ben o gizli yazışmaları ele geçirdim appeliuss! Hüseyin Çelik, Sezer'e bu çağrıyı açıktan yapmıştır, yani kamuoyu bunu bilmektedir, hiç mi gündem takip etmiyorsunuz, illa her açıklamanın haberini tozlu arşiv raflarından çıkarıp önünüze mi getirecez? Buyrunuz, servisiniz hazır: http://www.internet.com.tr/ana/haber,1316,celikten_sezere_dini_okul_tepkisi.htm
21 Ağustos 2007 . Ankete Git
appeliuss: çoraplarına bakanlığını ve ismini yazdırmış olan sevgili bakanımız konuyu saptırmak için bu tarz bir uğraş içine girmiş olması kuvvetle muhtemeldir. c.başkanı genel bir uyarı yapmıştır. ayrıca siz bakanlığın ne tarz araştırmalar yaptığını, c.başkanlığı ile bakanlık arasındaki yazışmaları görebiliyor musunuz da bu kadar kesin konuşuyorsunuz.
21 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: 'bazı okul ve kurslara' dair elle tutulur hiçbir delili olmayan ve Milli Eğitim Bakanının kendilerine isim verilmesi halinde konuyla ilgileneceklerini ilan etmesine rağmen çağrıya cevap vermeyen Cumhurbaşkanı Sezer'in 'dogma ve boş inanç' ibaresi ile neyi kastettiği şüpheli bir husus olarak önümüzde durmaktadır. Ha sen Bağcılar Lisesini kastediyorsan, o olay Sezer'in bu açıklamalarından 8-9 ay sonra vuku bulmuştur ve velilerin tertiplediği bir komplo olduğu mahkeme kararıyla tescillenmiştir.
20 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: gaffur arkadaşım sen hadisenin devamını takip etmedin galiba. M.E. Bakanı Çelik, Sezer'e hangi okullarda(veya kurslarda) 'dogma ve boş inanç' öğretildiğini sordu ve eğer kendilerine bu tür okulların listesini verirse konuyu araştıracaklarını söyledi. Fakat, Sezer, Çelik'in bu çağrısına cevap vermedi. Yani 'dogma ve boş inanç' öğretilen okullarla ilgili somut hiçbir delil ve isim ortaya koyamadı Sezer. Konu saptırılmadı, olduğu ve olması gerektiği yerde duruyor.
20 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: Ne saçmalıkları 'din', 'İslam', 'Müslümanlık' diye çocuklara öğretmeye kalkıştılar, kalkışıyorlar. Dini kendi amaçlarına alet eden, saptıran, yanlış öğreten, bundan çıkar sağlayan, verdiğiniz haberde de açık bir şekilde belirtilmiş olan 'bazı' okul ve kurslara devletin ses çıkarmamasını, destek olmasını mı bekliyordunuz? Ağar ne demiş, aynı haberden onu da okuyun. Yani Sezer'i sevmeyebilirsiniz de, bir konuyu bu kadar saptırmak hiç yakışmıyor, ayıp olmanın da ötesine geçiyor.
19 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: Sezer hakkında konuşmayı bu anketle hiç bağdaştırmasam da, verdiğiniz bağlantıyı dikkatle okudum. Sezer ne demiş, haberden aynen kopyalıyorum: 'Sezer, geçen pazar yayınladığı mesajında bazı okul ve kurslarda 'dogma ve boş inançlar'ın öğretildiğini savunmuş, bunların kapatılmasını istemişti.' Siz bu cümleyi okudunuz mu, okuduğunuzu anlamakta zorluk mu çekiyorsunuz, yoksa kasıtlı olarak yanlış mı anlıyorsunuz? Türkiye'de bazı okul ve kurslarda neler olduğu tüm haberlerde yer aldı.
19 Ağustos 2007 . Ankete Git
mervve: Gösterdiği kaynak zaman gazetesinden başka ne olabilir ki.O gazeteyi okuyup kendilerini kandırmayı seviyorlar.
19 Ağustos 2007 . Ankete Git
selçuk0090: halkın çoğu sizin gibi dinci yobaz bu halk mı bize inanacak.bırak allah aşkına.ben chp li birisiyim.ancak chp nin yapmış olduğı politikadan memnun değilim.sadece atatürkçü olduğum için onları destekliyorum.uzlaşmayı bi kenara koyalım ben şunu soruyorum.atatürk'ü sevmeyen atatürk büstleri okullardan kaldırılsın istiklal marşı okunmasın diyen bir akp hükümeti ne kadar doğru.bu ülkede demokrasi var diyosun ya.doğru ama eksik.bu ülkede paralı demokrasi var.insanlar 3 kuruşa oylarını satıyorlar.
19 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: Dogma ve boş inanç ile ilgili kaynak burda: http://www.zaman.com.tr/webapp-tr/haber.do?haberno=428551&keyfield=73657A657220646F676D61 Haberin tamamını oku, içinde yazıyor. Bu uzlaşma mevzuunda sana yine bu ankete yazılan başka bir yorum üzerinden açılan polemikte cevap vermiştim. Aç orayı, okuyabilirsin. Sezer'in bu anketin konusu olmadığını ben de biliyorum, yalnız bu konuyu açan selçuk arkadaşımızdı, ben değil. Sezer'in anketin konusu olmadığı eleştirilerini ona yönlendir istersen.
19 Ağustos 2007 . Ankete Git
selçuk0090: tarmancım gerçekler sana komik gelmiş olabilir.ama dediğim gibi bunlar gerçek şeyler.bi konuda hem fikiriz.siz dinci yobaz birini istiyosunuz biz de laik birini.ama şunu hiç anlamıyorsunuz.bu ülkede dinciler olduğu sürece yobazlar olduğu sürece bu ülke biraz zor ilerler.iran nasıl ilerleyemiyosa bizde ilerleyemeyiz.hani diyolar ya bi darbe bu ülkeyi 20 yıl geriye götürür diye.hah işte abdullah geldiği zaman bu ülke en az yirmi otuz yıl geriye gider.çünkü kendisi de ona inananlarda yobaz.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: 5. Son olarak Sezer'e dönersek, kendisi bu anketin konusu değildir. Gül'ün de olmadığı gibi. Anketin konusunu anlamakta zorluk mu çekiliyor acaba?
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: 4. Siyasette uzlaşmanın tanımını sizin yapabileceğinizi sanmıyorum. Uzlaşmanın tanımı bellidir, buna dair söylenen sözler açık, ziyaret taahhütleri halen kulaklarımızdadır. Ben size göre uzlaşma nedir demiyorum, Erdoğan'ın tanımladığı uzlaşma nerede diyorum. Hani aday listeleri, hani parti ziyaretleri? Bunları soruyorum. Aday gelli, seçim garanti, Gül ziyaret yapıyor, bunun uzlaşma ile ne alakası var. AKP dışındaki partiler destek vermiyoruz dedi, e o zaman hani uzlaşma. Önce de yok, sonra da...
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: 3. Eleştiriyorsanız, eleştirilecek konu buradadır. Burada söylenen söz ne oldu da yutuldu tartışıyoruz. Siz bunu dahi görmemekte ısrar ediyorsunuz. Gözü kapalı bir şekilde Abdullah Gül'ün adaylığı, CHP vb. konular konuşuyorsunuz. Ben bu anketi Abdullah Gül'ün adaylığı veya CHP'nin tutumu için hazırlamadım. AKP'nin tutumu için hazırladım, söylenen sözleri, geri dönüşleri, yalanları tartışmaya açtım. Siz halen neler anlatıyorsunuz.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: 1. Sezer ne zaman boş inanç demiş, geçerli bir kaynağınız yoksa, müfterisiniz. 2. Uzlaşma lafını eden Erdoğan'ın kendisidir. Bu sözü seçimden sonra söylemiştir. Burada tartıştığımız konu budur. Sözünden döndü mü, dönmedi mi, bunu konuşuyoruz. Sizin uzlaşma anlayışınızın ne olduğunu değil. Alırım elime listemi, gider partilerle konuşurum diyen başbakan ne yaptı, bunu tartışıyoruz. Anket sorusunda anlaşılmayan bir konu varsa, burada açıkladığımı umuyorum.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: selçuk kardeş bravo valla. İnternette yapılan anketi gösterip, 'ahanda %55 istemiyo' demek başka çıkış yolu bulamamamın, çaresizliğin en belirgin işaretidir. Ona bakarsan, Pollemik.com'daki seçim anketinde akp %31 çıkmıştı, ama seçimde %46 aldı, nereden nereye! Mesele sandıkta biter, son tahlilde sandık hükümetleri belirler, meclisi belirler, mecliste cumhurbaşkanını seçer. Aksi takdirde Yüksek Seçim Kurulu değil, Yüksek Anket Kurulu olurdu, internette anket yapardık, meclisi tayin ederdik.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: Eleştirmediğimi nerden çıkardın onu anlamadım, şimdiye kadar ağzımdan çıkan, zihnimden geçen tüm düşüncelerimi, tasavvurlarımı biliyosun galiba, hepsini inceledin sonra da hiçbirinde akp karşıtı bir yaklaşım bulamadın !? öyle galiba? Galiba biz uzlaşmanın mahiyeti konusunda uzlaşamayacağız. Cumhurbaşkanının seçilmesine yetecek kadar oy alabilmesinin siyasetteki adı uzlaşmadır. Eğer seçiliyorsa, zaten uzlaşma var demektir, defalarca tekrarladım bunu ama anlatamıyorum.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
selçuk0090: ya herşeyi bir kenara bırakalım benim uququq arkadaşa bi sorum olacak.uququq tayyip doksanüç yılında bi konferansta şunu söledi:bi insan hem laik hemde müslüman olamaz.ya laik olacaksın yada müslüman. dedi.şimdi soruyorum sence böle bir ayrımı yapan bi adamdan uzlaşma yaptı diye bahsetmek doğru mu?lütfen sadece buna cevap ver!
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: eğer senin niyetin uzlaşma falan aramadan, kapalı kapılar ardında, troyka kararı ile cumhurbaşkanı seçmekse, en başta kendi seçmenin olmak üzere kamuoyuna uzlaşma arayacağız gibi sözler etmeyeceksin, ben karar vereceğim, cumhurbaşkanını seçeceğim diyeceksin. ama diyemezdin tabi. ah mhp bu meclise girme lafını baştan etmeseydi, o zaman görürdünüz uzlaşmayı...
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: sefil vb. sözlerinizi aynen size iade ediyorum. burada yazılanları okumuyor, anlamıyor, anlamak istemiyorsunuz. chp'nin söylediklerinden haberiniz olmadığı gibi, Erdoğan'ın taahhüt niteliği taşıyan sözlerinden de haberiniz yok. gözü kapalı bir fanatizm içinde, akp yandaşlığı yapıyorsunuz. çağdaş düşünce, yandaşı olduğunuz partiyi bile gerektiğinde eleştirmeyi gerektirir. fanatizm nedeniyle bu adamlar bu cesareti kendilerinde buluyor, sizin haberiniz yok.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: tarman arkadaş, bu uzlaşma lafını Erdoğan söyledi. Biz de bu ankette böyle bir şey söylendi, ne oldu da bu söylenenler yutuldu, unutuldu, bunu konuşuyoruz. yoksa cumhurbaşkanını chp seçsin falan gibi bir düşüncem zaten yok. söylenenlere ne oldu, bunlar yalan mıydı, neden kimse ne oldu söylediklerinize diye sormuyor, bunun peşindeyiz. bu kadar basit.
18 Ağustos 2007 . Ankete Git
mervve: Boşversenize millet istedikten sonra tabii ki laiklik elden gidecek dememiş miydi tay-yeap bey.
17 Ağustos 2007 . Ankete Git
selçuk0090: tarman kardeş laikçi azınlık demişsin.sen şu an o laikler sayesinde yaşayabiliyosun.o dindar insanlar sayesinde değil.ayrıca uzlaşma çoğunluğun dediğinin olması değildir.azınlık haklarına saygı duymakda uzlaşma demektir.abdullah gül denilen şahsiyet tüm ülkeyi temsil etmiyor.öle olsaydı yaptıpı ankette %55 hayır oyu almazdı.demekki uzlaşma onunla sağlanamıyor.chp de o yüzden tüm ülkeyi temsil edebilecek bir isim öneriyor onlara.tıpkı ahmet necdet sezer gibi.gül sezerin yarısı etmez.
17 Ağustos 2007 . Ankete Git
tarman2007: Ya kardeşim nedir bu uzlaşma dayatması ya! Siz önce milletle uzlaşın sonra böyle demokrat havalı yorumlar yapın. Pardon ama %46 oy almış olan parti Cumhurbaşkanını seçmeyecek de kim seçecek? %20 oy almış 'laikçi azınlık' mı seçecek? Seçim hezimetinin ardından sefil teselliler arıyorsunuz ve rahatlamaya çalışıyorsunuz fakat nafile, git gide gülünç bir hal alıyor söylemleriniz. Uzlaşma mecburi durumlarda aranır, 367 sağlanırsa a-ran-maz! Bir yanda 341 lik AKP, öte yanda 98 lik CHP. Çok komik!
17 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: Anketi mizah olsun diye hazırladım, çünkü bir uzlaşma olmadığı ortada. fakat baktım ki uzlaşma oldu diye ciddi ciddi yorumlar yazılıyor. mizahı bıraktık, ciddi tartışmaya girdik mecburen. Abdullah Gül'ün adaylığı ve cumhurbaşkanlığını desteklersiniz, katılmasam da saygı gösteririm, o ayrı da, uzlaşma var demek kendimizi kandırmak oluyor bence.
17 Ağustos 2007 . Ankete Git
Ugugug: Öyle olsun, kendimi kandırmayayım. Ama öyle bir anket olmuş ki muhalefet edesim geldi açıkçası.
17 Ağustos 2007 . Ankete Git
gaffur: pardon, MHP deseydi değil, demeseydi yazacaktım.
17 Ağustos 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: gaffur . 15 Ağustos 2007