Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Ermeni soykırımı iddiaları hakkında masum bir anket: Neye, niye inanıyorsunuz?

korkunç abla: bence ermeni tehciri bir insanlık suçudur. soykırım olup olmadığına bilim adamları karar versinler. soykırım olsa bile bunun bedelini TC'nin ödemesine karşıyım. osmanlı yaptı tehciri. ama dediğim gibi hem ermeni çeteleri tarafından öldürülen türkler için üzgünüm, hem de türkler tarafından öldürülen ve tehcir sırasında ölen ermeniler için üzgünüm. binlerce yıldır yaşadıkları topraklardan gitmek zorunda kalmış insanlar... yine kurunun yanında yaş da yanmış... sorumlu bence milliyetçilik...
Ahmet-odtü: gilman sen kaç tane Ermeni tanıyosun çok merak ettim?Öyle bir konuşuyosun ki sanki Ermeni sin o kadar iyi biliyomuş gibi konuşuyosun.
21 Mart 2007 . Ankete Git
Cihan i.: en basta arkadasin birisi birseyler karalamis.. ona onerim tarihi konularda bilgisi yoksa atip tutmasin kendini komik duruma dusurmesin.. Tehcirin nasil yapildigini o donemim sartlarinda, goc eden ermenileri korumak icin ne kadar altinin harcandigini, o kadar cephede savasirken ermenileri korumak icin ne kadar askerin gorevlendirildigini bir zahmet arastirsin..
6 Mart 2007 . Ankete Git
gilman: aman da yas tutanlarımız varmışta biz saygısızlık mı etmişiz.. severim o laflarını ben aman üzmüşmüyüz küçücüümüzü aman da aman :)))))
19 Şubat 2007 . Ankete Git
kucukkadin: Bir de kahve fali da bakin,kekleri de getireyim,iyi bir güne donustureceksiniz nerdeyse burayi,mahalle karilarinin dedikodularinin eksik olmadigi.
19 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: bakma sen onun öyle mahsun durduuna, şeytana pabucunu ters giydirir mazallah!! tam bir karamelek.. bak nasıl da acındırmış kendini gider ayak ve etkili oluyor da anlaşılan :)
19 Şubat 2007 . Ankete Git
ayı yogi: gilman, doğru söylüyorsun, bu vatan elinde çiçeklerle gezen romantikler tarafından kurtarılmadı. çok da güzel söylemişsin, inşallah ilerde çok güzel günler görür torunlarımız. ama bu, çiçekleri seven romantikleri ezerek olmaz. korkunç abla, bana çok duygusal biri gibi geldi. küsmüş de gitmiş sanki:)))) yazık değil mi?
19 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: bu vatan dört yandan düşman saldırırken, elinde çiçeklerle dolaşan romantiklerce kurtarılmadı. günümüzde de gözü anadolunun üzerinde olanların pek romantik duygular beslediği söylenemez. umarım bir gün bu hayal ettiğin dünyayı torunlarımızın torunlarının torunları görür de bütün insanlık sevgiyle yatıp kalkar.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: sen söylendiğine göre diyorsun, ben üniversitelerin arşivlere ve tarihi belgelere dayanarak yaptığı araştırmalara göre diyorum. hem en azından ben kendi vatanımın tezlerini araştırıp savunuyorum senden farklı olarak. atalarımızın bir sözü var it iti ısırmaz diye, yanlış anlama bu bir atasözü mecazi anlamda kullandım. ayrıca şu ütopik dünya hayalinden, insanlık şovalyesi rütbenden umarım at gözlüklerini çıkartarak sıyrılırsın türkiye nin üzerinde oynanan oyunları ve tehditleri görebilmen için.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: samimiyetime inanmamış olabilirsin gilman ama beni bir devletin uşağı olarak göstermen çok çirkindi. sokrates'in de samimiyetine inanmadılar, roma meydanında yakılan aziz'in de, nazım hikmet'in de... benim samimiyetime inanılmamış çok önemli değil, bunların yanında... üyeliğimi iptal etmeye karar verdim zaten.. sonunda ölüm bile olsa hiçbir devletin uşaklığını yapmam. inandığımı söylerim. sabit fikirli olamam. ırk, dil, din ayrımı yapamam. öldürseler yapamam, elimde değil... hoşçakal pollemik...
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ben saf ve romantik olduğum için insanlara yardım etmek istiyorum. yardım edeceğim insanların nereli oldukları zerre umrumda değil... siyaset, bana göre değilmiş. hümanistler, otursunlar oturdukları yerde... insanı, insanları sevdiğine seveceğine pişman edersiniz.... siz koplo teorilerini, f16 larınızı sevin, petrolü sevin... ben, iyi olan tüm insanları seviyorum... zaten, artık uzun süre pollemiğe giremem. öss'ye hazırlanıyorum. bu site hakkaten çok muhafazakar ve hoşgörüsüz üyelere sahipmiş...
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ömer hayyam demiş ki 'üzülme, eşek eşeği beğenir. bir hayır var, sana kötü demelerinde'. üzülmüyorum, zaten. bu arada sana eşek demiyorum, bu sadece bir şiir... aşırı uçlar tüm dünyada birbirini yemeye devam etsin. artık siyasetle de ilgimi kestim. ilk iş olarak çevreci bir örgüte üye olacağım. sonra da ilerde ne yapıp edip afrikaya yardım eden örgütlerden birine katılacağım. insanlar açlıktan ölüyor, dünyamız ölüyor... aşırı uçlar hala 'biz' ve 'onlar' kavgasında.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: atatürk 'soykırım' diye bir şey dememiş ki... yapılanları 'vahşet' olarak adlandırmış söylendiğine göre... hem diyorsun ki senin kaynakların taraflı, seninkilerin taraflı olmadığını nerden biliyorsun? o zaman, hiçbir şey doğru değil... ermeni hükümetiyle aynı kafadasın diyorsun. ermeni hükümetiyle karşı karşıya gelsem ilk soracağım şey 'hocalı katliamı' olur... bunun hesabını vermelerini isterim... hatta ölenlerin ailelerine tazminat vermelerini isterim... anayasalarını değiştirmelerini isterim
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: devlet çıkarları adına, insanlar taştan kalplere sahip olmuşlar. devletlerin, insanlara bunu yapmaya hakkı yok. 'biz' ve 'onlar' kavramlarını kafamıza sokmaya hakkı yok. 'almanlar yenilince biz de yenik sayıldık' demeye hakkı yok. bizim tarafımızdan yapılınca 'fetih', bizim tarafımızdan yapılmayınca 'işgal' demeye hakkı yok... çok istiyorum başka bir gezegende yaşam bulunsun ve ordaki canlılar bize husumet beslesin. böylece herkes 'dünyalı' olur belki... ortak düşman sayesinde...
17 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: Ermeni hükümetinin tutumuyla ne de çok uyuşuyor senin tarzın farkettin mi*
17 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: Diğer yandan bu açıklamaların tamamen safsata ve ermeni propagandası olduğunun detaylı araşrtırmalarca ispatlanarak ortaya konan büyük türk üniversitelerinin tezlerinin yayınlandığı Türk siteleri.. Senin hangi grubun görüşlerini kayıtsız şartsız benimsediğin ortada. Beni ne masumiyetine inandırabilirsin ne samimiyetine ne de tarafsızlığına. Demişsin ki sadece tarih kitaplarından okumakla olmuyor bunlar, tarih kitaplarına önem vermediğin yeterince ortada zaten.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ben de biliyorum; ne isa'ya ne musa'ya yaranabilirim... bakın gandhi ne diyor 'şiddetin totaliter bir rejim ya da özgürlük ve demokrasinin kutsal isimleri adına uygulanması; ölüleri, öksüz yetimleri ve evsizleri zerre kadar ırgalar mı?' bunu da russell söylemiş: 'ne kadar az bilirseniz, o kadar şiddetle müdafaa edersiniz.' ve bu da en sevdiğim:'insan, tümüyle suçlu değildir çünkü tarihi o başlatmadı, ama tümüyle suçsuz da değildir;çünkü tarihi sürdürür' a. camus
17 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: tabi canııım öyle derlerdi, hatta tahteravan tahsis edilse daha mutlu olurlardı bence de. Atatürk ün söylediğini belirttiğin açıklamaları internette araştırdım da niyeyse bu açıklamaların doğru olduğunu savunan ermeni siteleri çıktı hep. hatta az bile yazmışsın, daha neleer neler varmış Atatürk ün söylediği gözden kaçırmışsın. Atatürk soykırım yaptığımızı bile kabul etmiş, bunu niye yazmadın buraya şaştım doğrusu.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: 'onlar öldürdüler, biz yapmadık. yok biz yapmadık, onlar hak etti.... ' bayılıyorum bu söylemlere... yok bir milyon değilmiş, 400 bin türk öldrülmüş, yok açlıktan ölmüşler... bu kadar rahat kellelerini saydıklarınız, kanlı canlı insanlardı... aşırı uçlardaki ermenilerin de, burdaki aşırı saflardaki türklerden farkı olduğunu zannetmiyorum. vicdansız, her yerde vicdansızdır. bu mesele çözülmez çünkü, ermeni diasporası da çözülmesini istemez. onları bir arada tutan bir olay bu.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: söylediğin şeye cevap vereyim. bunları gidip bir ermeniye söylesem, bana der ki 'tehcirin çok zor koşullarda olacağı belliymiş. madem devlet gerekli önlemleri alamayacakmış. niye tehcire kalkışmış? o insanların çoğunun öleceğini anlamış olmaları lazımdı' der bence. hatta anneannesi ermeni olan bir arkadaşım buna benzer şeyler söylemişti. vay be ne günlere geldik... katliamları kınıyoruz diye romantik olduk. pembe pencerem eksikti o da oldu...
17 Şubat 2007 . Ankete Git
gilman: sevgili-ünlem işareti- korkunç abla, ilk olarak Atatürk gerçekten o ifadeleri kullanmış mı bilmiyorum ama, tehcir yorumun dışındaki genel ifaden ve varmak istediğin nokta bizim görüşümüzü bize satmandan ibaret. sen bukadaaar paragrafı git bir ermeniye anlat sonra da aynen ekle, insanlık hoşgörü, yaşamak ne güzel, dünya ne güzel heyyy falan de, bak o neler diyecek...
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ya kucukkadın sen beni anlıyorsun... evet, bunlar çift taraflı yanlışlar.. bedelini, TC ödememeli... ben, insanların ermenilerin türklere yaptığı pislikleri anlatırken, aşırı saflardaki türklerin yaptıklarını görmezden gelmelerine kızıyorum... o zaman, bu insanlar; aşırı saflardaki ermenilerin de, kendi hatalarını görmezden gelmelerine bir şey diyemezler...
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: nasıl almanyada tek suçlu hitler değilse, enver paşa da tek suçlu değil tabi ki.. ben sadece, etnik arındırmadan en çok etkilenen kişi olduğunu söylüyorum. bunu söyleyen de üniversitede bir öğretim üyesi.
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: bu kaynaklarda yazıyormuş. en kısa zamanda bir kütüphaneye gidip, bu kitaplara bakacağım. e tabi ki de atattürk 'türk vahşeti' derken, bütün türkler vahşidir demek istemiyordur. özür dileme meselesini boşver... hiç önemli değil gerçekten...
16 Şubat 2007 . Ankete Git
kucukkadin: Bundan rahatsizlik duyan Türklerin asiri kesimleri de ayni seyi Ermenilere suclu sucsuz demeden yapmis,kadin cocuk demeden katletmislerdir.Bunlar cift tarafli olan yanlislar.Ancak ne Türk milleti ne Ermenilerin bunun ceremesini cekmeye zorlamak yapilabilecek en büyük mantiksizliktir.
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: (bilal şimşir, british documents on atatürk, cilt i, s.171, ankara 1973) kazım karabekir'e 6 mayıs 1920'de çektiği telde, karabekir'in, yeniden bir 'ermeni kıtalı' anlamına gelecek her türlü girişimden uzak durmasını ister. (k. karabekir, istiklal harbimiz, s. 707) 24 nisan'da meclis'te yaptığı konuşmada, 1915'te ermenilere yapılanları, 'fazahat' (alçaklık) olarak tanımlar. (atatürk'ün tbmm açık ve gizli oturumlarındaki konuşmaları, cilt i, s.59)
16 Şubat 2007 . Ankete Git
kucukkadin: Soykirim olmussa bile bunun bedelini tabiiki Türkiye ödeyemez.Gecmisin bedelini bir millete ödetmek kadar yanlis ne olabilir ki...Gecmiste yasanilan bu talihsizlikler sadece ceteci terör örgütlerinin bize verdigi bir zarardir,hem Ermeni hem Türklerin cephesinde.Zamaninda birkac Ermeninin Ruslara arka cikip sucsuz yere Türk köylerini talan etmeleriyle dostlarimiz olan Ermenileri de karalamis,tehcire neden olmuslardir.
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: 'bizler 'türkler,ermeniler,kürtler,süryaniler,aleviler' diye ayrılmıyoruz birbirimizden. bizler 'vicdan sahipleri' ve 'vicdansızlar' olarak ayrılıyoruz. bir yanda ırkçı,duyarsız,vicdansız türkler,kürtler,ermeniler,rumlar,müslümanlar,hıristiyanlar. öte yanda komşusunun acısını kendi acısı bilen,onun yarasına merhem süren,vicdan sahibi türkler,kürtler,ermeniler,rumlar,yahudiler ve diğerleri...tasnifi böyle yapmazsak hepimiz kaybederiz' CAN DÜNDAR (can dündar hayranı değilim ama bu yazdıkları süper
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: dikkat edersen sevgili(!) gilman 'faşist ermeniler' diyorum. türklüğümü kapı dışarı ettiğim falan yok... ben önce dünyalı, sonra insan , daha sonra türküm... bunu anlamanı beklemiyorum zaten... seni samimiyetime inandıramayacağımı da biliyorum... inanmazsan inanma... beni beğenmiyor da olabilirsin, ben de seni beğenmiyorum... ama marifet, aynı fikirde olduğun insanlarla anlaşabilmek değil; zıt fikirde olduğun insanlarla anlaşabilmek, ortak bir noktada buluşabilmektir bence...
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ermenistan da artık arşivleri açsın, tüm gerçekler ortaya çıksın. her iki halk da özeleştiri yapsın... geçmişiyle barışsın.. ermenistan'da ilkokulda çocuklara 'öcümüzü almak lazım' diye şarkı söylettiriyorlar. bunlar çirkin şeyler. tıpkı türkiye'de bölücü başına 'ermeni dölü' denilmesi gibi çirkin... türkiye, zannedersem konuyu uluslararası mahkemeye taşımıştı. inşallah bu konu artık bir açıklığa kavuşur... fesat da olsam, 1915'de öldürülen tüm türklere ve ermenilere Tanrı'dan rahmet diliyorum
16 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ittihat terakki'nin anadoluyu türkleştirme sevdası içinde olduğunu söylerler. ittihat terakki'de etnik arındırma fikrinden en çok etkilenen enver paşa'dır. 2 milyon ermeni tehcir edilmeseydi, şu an TC nüfusunun %15'i ermeni olurdu. (2 milyon ermeni öldü demiyorum. yine galeyana gelmeyin. tehcir edilenleri söylüyorum.) ama işte, bence tek gerçek var. TC ve Atatürk masum.. bunların acısını TC den çıkarmasınlar. soykırım tanındığı anda tazminatlar gündeme gelir ve türkiye ekonomisi mahvolur...
16 Şubat 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Ahmet-odtü . 11 Şubat 2007