Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce çalışan kadınlar evleriyle yeterince ilgilenebilir mi?

fasli: Allah o şefkati ve ilgiyi erkeğe değil kadına vermiştir. Çocuklar ve ev işleri kadına göredir.Erkeğin görevi dışarıda kadının evindedir. Fakat geçim zorluğu çekenlerin ayrı.Allah onlara yardım etsin.
yalnızdeniz: Faslı'cım sen kendine acı,ama bu kafayla zaten mutlu olursun hayatta,asıl mutsuz bizleriz çünkü sizlerin yüzünden bizlere rahat yok.Siz çoğunluksunuz maalesef ve devamlı RTE'den üreyin,doğurun diye teşvik görüyorsunuz.Eksik akıllı kadınlarla niye tartışıp canını sıkıyorsun ki.'Kamil bir erkek yapacağı tek şey eksik akıllı karısının söylediklerine değer vermez,onun söylediklerinin tam zıddını uygular', İmam Gazali. ama kadınlar Cumhuriyet Türkiyesinde Atatürk ile asıl haklarına kavuştu.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: fasli ben ciddi kaynak istedim sen bana kompozisyon türü şeyler verdin. lafı et sonra inan inanma de. madem öyle bunu katiliğe bağlayalım. ama seni kendi haline bırakmak lazım. çünkü tarzın bu diyor sonra geri çekiyorsun nabza göre şerbet seninki.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: islamüstündür.com 'da yazanlar dışında söyleyecek herhangi bir sözüm yok. İnanıp inanmamakta serbestsiniz. yazlnızdeniz sana acıyorum. yazık senin gibilere... yazdığım siteye baksan islamın kadın hakları konusunda yazdıkalarına herhalde şaşırırsın. Çünkü senin bildiklerinin tam aksini yazıyor...
12 Nisan 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: Faslı'cım sana birkaç kitap adı vereyim de oku,bırak o sünni zihniyetindeki kitapları .İslamı biraz da başka kitaplardan oku ama sonra döneme aramıza almayız.Turan Dursun,İlhan Arsel,Ali Rıza Demircan.v.s.Ben 4 tane madde yazayım anlayın kadına bakışı:Aklen ve dinen eksik;kötülük ve fitne kaynağıdır,düzenbazdır,nankör ve şeytandır;her daim azarlanmak,hakir görülmek ve zaman zaman dövülmek gereken bir bahtsızdır;cehennemdekilerin çoğunluğunu oluşturan biçaredir!..Hz.Muhammed.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: fasli o linki de o okudum. sen orada yazanlara inanıyor kadının çalıştırılmak istenmesi aslında emperyalistlerin onları sömürmek istemesindendir diye inanıyorsan artık sana kesinlikle bu konuda laf etmeyeceğim. nedir o yazı kompozisyon mu? bir tane ben bu fikri okuduğum ayetten yazdım hadiste böyle diyor diyen yer yok!! ben ciddi kaynak istiyorum. yorum değil!
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Ben ne kendi kazancım hakkında ne de sizin kazancınız hakkında hüküm veremem. Yazılanları okuduğunda ne anlıyorsan ona inanabilirsin. Ayrıca aşağıda verdiğim linkte herşey muhteşem bir şekilde anlatılmış. Ona da bak istersen ve kararı sen ver. Benden bekleme. Kurallarına uyduğunu düşünüyorsan caiz diyorum başka birşey demiyorum.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: Dinimizin insanlar arası ilişkilerde ve ticarî hayata ilişkin koyduğu açıklık, dürüstük, güven, doğru sözlülük, sözünde durma, şart ve akitlere bağlı kalma, karşı tarafın zayıflığı, bilgisizliği ve sıkıntıda olmasını istismar etmeme gibi genel ilkelerine bağlı kalmak şartıyla, erkek ve kadın herkes helal ve meşru yollardan kazanç elde etme hakkına sahiptir. Şimdi sana soruyorum benim kazancım meşru ve helal değil mi??
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: Sahip olduğu hakların, kocası ya da başkası tarafından ihlal edilmesi halinde kadının hakime başvurarak haksızlığın giderilmesini isteme hakkı bulunmaktadır. İslâm'a göre, kural olarak kadın, ev içinde ve dışında çalışabilir; ailesinin ihtiyaçlarını sağlamada kocasına yardımcı olabilir. Şartlara ve ihtiyaçlara göre, aile hayatında eşlerin rollerinin değişmesi de mümkündür.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: Sahip olduğu hakların, kocası ya da başkası tarafından ihlal edilmesi halinde kadının hakime başvurarak haksızlığın giderilmesini isteme hakkı bulunmaktadır. Dinimizde, erkeğe tanınan temel hak ve hürriyetler, aynı derecede kadına da tanınmıştır. İslâm’da kadının iradesinin bağımsızlığını açık bir şekilde ortaya koymaktadır. Bu itibarla kadın olmak, hak ehliyetini ve fiil ehliyetini daraltan bir sebep değildir.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: .Kadın, mali ve ticarî alanlarda erkeklerle eşit konumda olup, kadın olması sebebiyle herhangi bir kısıtlamaya maruz değildir; ticaret ve borçlar hukuku alanında erkeklerin sahip oldukları bütün hak ve yetkilere sahiptir. İslâm dininde erkek – kadın ayrımı yapılmaksızın, çalışıp kazanmak teşvik edilmiş, 'insan için ancak çalıştığı vardır' (Necm, 53/39) ben oradan bir tek bunu gerçek diye alırım orada da senin bahsetiğin hükümlerden hiç biri yok. ayrıca yazıyı özetler isek..
12 Nisan 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: İslamda örtünme zorunluluğu yok,onu diyenler halt etmişler.Yine erkek köleci kafa kadını aşağılamak için örtüp eve hapsetmek için kıskançlığını örtbas etmek için örtünmeyi zorunlu gösterip duruyor.Ayıptır,yalan söylemeyin,arşivim depoda kolilerde olmasa bunları size kanıtlayacam.Kafanıza göre insanları kandırıp durmayın.beyinlerinizi ve nefislerinizi ıslah edin.Aklını şeyinin ucunda gören erkekler kadına insan gibi yaklaşmadığı sürece bu böyle devam edecek.Çalışan kadın kötü mü yani.Ayıptır!..
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: Fasli o verdiğin linki okudum. tesettüre mani olunmaması,erkekle muhattap olunmaması gibi hükümler herhangi bir kaynak belirtilmeden yapılmıştır. o yüzden inandırıcılığı yok!! ben doktorum nasıl olacak o iş erkeklerin tedavilerini gerçekleştirmeyecek miyim hem?
12 Nisan 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: Kadının çalışması tabii ki caiz değil olacak,ne olmasını bekliyordun ki 1400 yıl önce iş hayatı mı vardı?İslam dini akıl ve mantık dini dersiniz,sonra da kafanıza ve işinize geldiği yorumlar,yaşarsınız.Özellikle kadınlar ve cinsellikle ilgili ayetleri yorumlarken kadını adam yerine koymayan,köle ve cinsiyetçi yaklaşımlarla yaklaşırsınız.Peygamber döneminde Araplar doğan kız çocuklarını boğup öldürüyor ya da diri diri mezara gömüyorlardı,kızları öldüren caniler islamla düzene girdiler.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: kitap ismi de var sayfa numarası ile gider bakarım ben göreyim diyeceğim o lafı.... resmen kadın çalışmasın şartları onlar sen ver o kitabı yazanın adını da
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Ben link verdim ama ben bu bilgileri internetten okumuyorum. Size kitap adı veririm ama bugün olmaz. Kitaplar evde çünkü. Siz kabul etmezseniz etmeyin ne yapayım. Hocaya sorarsan o da aynısını söyler cadi. Bence sen onu hocaya değil nefsine sordun :D
12 Nisan 2007 . Ankete Git
en.cadi: Kuranı Kerim'den göster hatta bunu. Öyle senin faso fiso hocalarının lafıyla hareket edilecek iş değil bu !. Benim sorduğum hoca böyle konuşan erkeklere çarpın bi tane diyor. Uygulayayım mı yani hemen :D
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: linki bana ver ben okuyacağım. kaynağını göster. kadının çalışmasını şartlara bağlayın işinize geldiği gibi. ben onu okuduğun linki istiyorum. benim annem namazını da kıldı öğretmenliğini de yaptı bunlar ayrı şeyler kişisel vicdani şeyler. ben linki istiyorum fasli özelden at nereden yazarsan yaz bunu istiyorum! sen bi kere şu yazdıklarınla anayasaya ters hareket ediyorsun hani o gurur duyduğun!
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Hadi şimdi söyleyin bunlara riayet edebilecek misiniz? Edemeyecek iseniz ki demişsiniz caiz değilse çalışmayacağım. Bunlara riayet edemeyenlere caiz değil ! Çalışmayın öyleyse. Riayet ediyorsanız devam edin.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Evet araştırdım ve şunu gördüm.. Bütün kurallarına riayet edilecekse ve 'kocasının izni olursa' kadın çalışabilir... Caiz olmamasının sebebi ise tahmin edebileceğiniz gibi kimsenin bu kurallara tamamen riayet edemeyecek olması. (edebilmesi bayağı zayıf bir ihtimal). Erkekler ile muhatap olmayacak, tesettürüne mani olmayacak bir iş bulabilirse çalışabilir yazıyor. (tabi namaz zaten kılabilecek) Bunu sağlayabilen varsa buyursun... Caiz denmemesinin sebebi bunlara riayet edilememesi.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: sen o linki ver.. diyeceğim ki 'eyy kadınlar çalışmak meslek icra etmek caiz değilmiş,işlerinizi terkediniz'
12 Nisan 2007 . Ankete Git
en.cadi: Bu şekilde polemik kapatılmaz. Biz senin yazdıklarını kaldırıp kaldırmamaktan bahsetmedik sanırım sen kaldıramıyorsun. Linki ve rsen inanalım. Hadi ben işi bırakacağım hadi
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: linki ver fasli cevap verene kadar çoktan bulurdun o cümleyi diyen kaynağını da bilir.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Ne ben bu sitenin hocasıyım ne de siz bu sitenin kadın hakları koruyucususunuz. Eğer yazdıklarımı kaldıramıyorsanız polemiğe girerken bir kez daha düşünün. Yazdıklarımda ne alınacak ne de kırılacak bir şey yok. Siz kendi kendinize kuruntu yapıyorsunuz.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: 'Dinimizin bütün emirlerini yap, ondan sonra sıra ona gelsin' dersen derim. ben senin düşüncene ne dedim sen neyi savunuyorsun dedim o da belli oldu. benimle aynı mı düşün dedim. sana şunları incele bir bak dedim. dilin papuç gibi ama hala link gelmedi. cevap verip susturacaksan caiz değildir yazan linki istiyorum!!
12 Nisan 2007 . Ankete Git
en.cadi: Kültürden bahseden biri kültürsüzlük örnekleri sergileyerek yapmasa bunu ne iyi olur. Çocuğu doğurma konusuna gelince, ahh becerebilseniz yaparsınız da, kadına mıuhtaçsınız işte o konuda da !. Hadi kadın da kim oluyor doğur kendi çocuğunu kendin bak bakalım başarabilecek misin ! Hem kadına çocuk doğurtun, hem kadın baksın ilgilensin, hem de bir ayrılma boşanma söz konusu olduğunda, kadından önce sahiplenin o benim çocuğum diye. Ee yazıyor mu bu kuran'da fasli hocaa ? !!
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Bu polemik neden başlatıldı app? Ben mi birilerinden hesap soruyorum yoksa birileri mi benden hesap soruyor? 'Sizinle aynı fikirde olmamı beklemeyin' senin meşhur sözün değil mi? Şimdi ben sana aynısını söylüyorum. Sizinle aynı fikirde değilim ve hiçbir zamanda olmayacağım. Madem işi bu noktaya getireceksiniz öyleyse ne polemik başlatın ne de başlatılan polemiğe girin. Önce bana dini konular hakkında fikir soruyorsunuz sonra da sen bu sitenin hocası mısın diyorsunuz? Bu ne rahatlık?
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: yaparım yapmam sen sitenin hocası mısın? ahkam kesiyorsun herkesin dini vecibelerini getirip getirmemenin hesabını soramazsın. bu konuda dikkatli olmanı da tavsiye ederim.
12 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: fasli sen nasıl okuyorsun yazılanları.. biz öyle mi dedik? erkek kadın insandır üstüne düşen vazife neyse onu yapar.. alt üst olan ne? sana anadolu da medeniyetler oluşturmuş uygarlıkların tarihlerini okumanı tavsite ederim. kültürmüş kadın evinde çocuk baksın komşuya annesine kayınvaldesine gitsin kültürümüz varmış bizim ee hala var çalışınca yapamaz mı sen neyi savunuyorsun?
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: appl. nasıl da işine geleni hemen yapmaya koyuluyorsun. Dinimizin bütün emirlerini yap, ondan sonra sıra ona gelsin. Sana link atacağım merak etme ama şimdi işim var. Sonra atarım...
12 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: İyi kadınlar dışarda kariyerlerini yaparken erkeklerde evde çocuklara bakarlar, yemek yaparlar vs. ... Malum kadınlar daha başalılıymışlar ya dış işlerde... Ne günlere kaldık ya. Bütün kültürümüzü,geleneğimizi alt-üst ettiler. Çocuğu da erkekler yapsın mı cadi ? Bence iyi fikir !
12 Nisan 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: kuyucakli . 10 Ocak 2007