Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethinde sizi en çok etkileyen olay hangisiydi?

ayazcem: Açıkçası abartıla abartıla günümüze kadar gelmiş..Fazla da ileri gitmek istemiyorum..Osmanlı hayranları polemik açmasın...
firstf: Gemiyi karadan yürütebilmek aynen aynen bu devirde herkes yürütür abartıla abartıla bir hal oldunuz şu olayı// Neremle güleceğimi bilemedim vallahi , olayların yok sayılması , olmadığını göstermez , birileri o ince zekayı anlayamadı diye de fatih sultan hanın ışığı sönmez...
15 Kasım 2017 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Ay ben bu saçma polemiği nasıl da görmemişim. Türkiye'ye dostlukları belirsiz kişilikler gelmişler Osmanlıyı kötülemişler. Yok kaynakmış yok doğu bilgiymiş arkadaşım saf mısın sen? Şu anda İstanbul'un kimde olduğunu görmek için ne kaynağa ihtiyacın var ne gözlüğe! Mide bulandırıcı yorumlar cidden. İyi ki kaybolup gitmişsiniz!!!
4 Ağustos 2017 . Ankete Git
merkur_1997: Açarız açmayız:)
11 Nisan 2009 . Ankete Git
dpd06: O annelerin çoğu Türk değildir,Padişah Anaları diye bir kitap vardır okumanı öneririm.
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: haklısınız çöküş konusunda. Osmanlı da yaşasaydım şartlar gerçekten farklı olurdu. padişahları değil ama oğulları sayesinde yönetimde bulunmak isteyen şehzade anneleri vardı şehzadeleri tutan.
13 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Yapmayın allah aşkına günümüz şartlarını düşünelim,padişahımız da tayyip olsun.Siz kendi kızınızı,Tayyip'e yollar mıydınız?Çağ başkaydı falan filan demeyin,bir padişah,çok ama çok güzel bir kız görecek,ailesi razı olmayacak,padişah da vaz mı geçecek?Ayrıca ekber erşEd sistemi,zaten osmanlı dutaklamya girdikten sonra getirildi.Padişahlar hala sancağa gidebilirlerdi,onları tutan yoktu.Osmanlını çöküşünü hazırlayan eğitim sistemindeki çarpıklı ve islam dininin çarpıtılmasıdır
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: http://ilberortayli.com/haber.php?haber_id=16 en güvendiğim tarihçidir buyurun siz de okuyunuz
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: sonrasında ekber ve erşat sistemi geldi onda ne oldu peki ya çocuklar tahta çıktı ya da korkuyla büyümüş şehzadeler tahta çıktı duraklama gerileme ve sonrasında çöküş.. harem sistemi hakkında yorum yapamıyorum çünkü aydınlatılmayan yönleri var ama ilber ortaylı sizin duyduğunuzdan daha farklı tarif eder haremi bir eğitim yeridir der harem için. ailesinin rızası alınmadan hiçbir çocuk alınmaz ve bu aileler şeref duyarak çocuklarını verirlermiş ben böyle öğrendim
13 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Yeniçerilerden başlayayım,dinleri değiştirilen,ailelerinden kopartılan çocuklar,kardeş katli,köle ticareti,emperyalizm savunuculuğu,hareme getirilen binlerce kadın ve küçük oğlan çocukları (ki tamamı yabancı uyruklu),yabancılara ödettirilern vergiler,osmanlıların sırf aleviler diye türkmenlere çektirdikleri...Say say bitmez ama siz bunlara bahane bulacaksınız mesela kardeş katli devletin varlığı içindi diyeceksiniz ben de size osman ve orhan beyleri,osmanlının kurucularını örnek göstereceğim.
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: ayrıca tarihi ders almak için de kullanmalıyız Türkiye Cumhuriyeti ni Osmanlı nın mirasçısı olarak gördüğüm için eksik yanlarını hatalarını görüp yapmamak devletimize borcumuzdur
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: Osmanlıya kötü diyorsunuz demedim hiçbir şey sütten çıkmış ak kaşık değil ya savunduğunuz fikirler de öyle o zaman demek istedim. kendimi kandırmıyorum Osmanlı nın iyi yanları o kadar çok ki kötü yanları iyilerinin yanında çok sönük kalıyor. bildiğiniz kötü tarafları varsa buyurun paylaşın ben de bilmek isterim
13 Mart 2009 . Ankete Git
Held: Dpd sanirim ilk defa sana hak veriyorum.Osmanliyi öven, hic bir günahini, yanlisini ortaya koymayan kaynaklari okumak, insanin sadece kendini kandirmasidir.Farkli kaynaklardan faydalanmak gerekir.
13 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Ben ne düşünüyormuşum ki?Ben osmanlıya kötü demedim,sadece onu öven kaynakları açıp okumak bana garip geldi,size bir öneride bulundum,yoksa benim bir tarafım yok.Osmanlı çok fazla ilgi alanıma girmez ama osmanlıyı tanıyacak kadar şey biliyorum,sütten çkmış ak kaşık olmadığını biliyorum.Ha siz kabul edersiniz/etmezsiniz o ayrı,ben sadece söyleyeyim dedim.
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: çuvaldızı kendinize batırmanızı tavsiye ederim böyle derken savunduğunuz düşünceleri de düşünün derim onlar da ak kaşık olmuyor böyle dersek
13 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Ben sadece objektif olmanız için söylemiştim.Hiç bir şey sütten çıkmış ak kaşık değildir ne de olsa
13 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: övülecek bir devlet var zaten ortada Osmanlı kadar sosyal bir devlet başka olmuş mudur sanmıyorum göçmen kuşlar için bile dernek kurmuş bir devlet. bahsettiğim devletler Osmanlıyı neden övsün durduk yere sadece isveç kralına yardım etmişler onları geçelim diğerleri neden övsün. Türk bayrağı yakan milletlerin arşivine mi güveneceğim.
13 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: O zaman Yunan,ermeni,rum ve rus kaynaklarından da osmanlıyı okumak gerek,sadece osmanlıyı öven kaynakları okumak yine tek taraflılık olur
12 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Katılıyorum, diğer her şeyi bir kenara bırakın; Mustafa Kemal Atatürk gibi bir lider yetiştirebilmiş bir devlete hayran olmamak mümkün değildir.
12 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: Osmanlı yı birazda dış kaynaklardan inceleyiniz isveç macar alman arşivlerini tavsiye ederim ben şahsen onları okuduktan sonra Osmanlı ya daha çok hayran oluyorum hele özellikle amerika arşivinden bir belge gördüm ki mest oldum Osmanlı valisi amerika başkanını haraca bağlamış resmen...
12 Mart 2009 . Ankete Git
mihver54: evet bakalım doğru söylediniz Osmanlı vatandaşları kurmuştur cumhuriyetimizi. niye finish olmuş onu da anlayalım Osmanlı nın en üst kademesindeki paşasının napolyon a söylediğine bakarak Haşmetmeab, siz, bendenize, başka bir devlet gösterebilir misiniz ki, üç yüz senedir, dışarıdan sizlerin, içeriden bizlerin, devamlı tahribine direnebilmiş! Evet, üç yüz senedir, siz dışarıdan, biz içeriden, bu devleti yıkamadık....
12 Mart 2009 . Ankete Git
ayazcem: İrem hanım tarih dersi vereceğiniz zaman doğru insanlar seçin...Birazda cumhuriyetimiz nasıl kurulmuş okuyun..
26 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: biz böyle şeylerin anlatıldığı bir ülkede yaşıyorsak eğer,tarihin saptırılmış olmasını da bilmeliyiz.tamam başarıları vardır osmanlının ama mükemmel bir osmanlı portresi çizen kemal kara'nın tarih kitaplarının çoğu abartıdır.Atatürkün sözünü tutabilsek keşke
26 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: 'tarih yazmak, tarih yapmak kadar mühimdir, yazan yapana sadık kalmazsa, değişmeyen hakikat insanlığı şaşırtacak bir mahiyet alır.' demiş Atatürk...istanbulun fethi önemli bir olyadır.ona keza çanakkale savaşı da önemlidir.çanakkale savaşı hakkında 'sır kapısı' gibi programlarda ne anlatılır bilir misiniz?bir sis tabakası düşmanın üstüne kapanmış ve sis kalktığında puf hepsi yokoluvermiş.yani oradaki türk askerleri hiç savaşmamış,kan dökmemiş de her şey sisle alakalıymış
26 Aralık 2008 . Ankete Git
irem_1975: Tarihini bilmeyen nesil geleceği hakkın da fikir yürütemez.İstanbulun konumuna bak kolay fethedilecek bir yer gibimi ?böyle olsaydı herkezin gözü var burda ama kimse alamaz
26 Aralık 2008 . Ankete Git
ringless: ilkokulda bize tam anlamıyla bir peri masalı anlatılmış yıllar geçtikçe bu toz pembe dünyanın pembeliği azalıyor ve arkasında ne rezalet birşey olduğunu öğreniyoruz....
16 Ekim 2008 . Ankete Git
ayazcem: Hangi tarih...?..Osmanlının sadece olumlu yönlerini anlatan tarih mi?...Devlet kitaplarında yazmaz gerçek Osmanlı?..Farklı şeyler okuyunda niye finish!! olmuş anlayın...
15 Ekim 2008 . Ankete Git
deniz sahil: hayır madem polemik yapmak istemiyosun neden böyle bir şey yaptın abartıdan bahsediyosun biz abartsakta tarih abartmıyo emin ol buna.....
15 Ekim 2008 . Ankete Git
Taz: Bi Osmanlı hayranı olarak açtım bile:) abartılmasın derken?Bu seçeneklerde yazanlar gerçektende abartılmayacak şeylermi???
7 Eylül 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: infazteam . 12 Haziran 2006