Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Başbakan Ramazan Bayramı'nın adının Şeker Bayramı olarak değiştirilmesiyle ilgili olarak 'Buna kültürel erozyon denir' dedi. Peki siz bu bayramı nasıl adlandırıyorsunuz?

Tun-cem: Ben beni bildim bileli bu bayramın adı şeker bayramıdır.Ancak insanları kutuplara bölmek için yemin etmiş veya bir yerlere söz vermişlerin uydurmasıdır.İnanın başbakan bile çocukluğunda şeker bayramı diyordur.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
Ugugug: Şuna Ramazan ve Şeker bayramı diyelim Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı gibi, kurtulalım :). Gerçi bu sefer de sırası tartışılır, Ramazan ve Şeker bayramı mı, Şeker ve Ramazan bayramı mı diye.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Tamam şeker bayramı diyorum. Şimdi bileştirici mi oldum? Hey Allah'ım...
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: İstemememizin sebebi de aynen bu işte. Bunlar bölücü. Din birleştiricidir.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Tamamen arap kültürünün esiri yapıldıklarının farkında olamıyorlar.Memlekette yapılacak düşünülecek binlerce konu varken bu kısır fikir cenderesinde kullanıldıklarının farkında olamıyorlar.Türban dı , bayram dı, üç çocuktu derken ülkelerinden alıp götürülenlerin farkına varamıyorlar.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Tamamen arap kültürünün esiri yapıldıklarının farkında olamıyorlar.Memlekette yapılacak düşünülecek binlerce konu varken bu kısır fikir cenderesinde kullanıldıklarının farkında olamıyorlar.Türban dı , bayram dı, üç çocuktu derken ülkelerinden alıp götürülenlerin farkına varamıyorlar.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Kendilerini dinsel olgulardan, dinsel kavramlardan daha ötesi topyekün dinden sorumlu görenler , dini ekmek kapısı haline getirip nemalalanlar , yine dini siyasete bulaştırıp oy avcılığı yapanlar şimdi de dinimizi polemik konusu yapıyor.Böyle bir zihniyetin birleştirici olmadığı , hiç bir zaman da olamayacağı hergün biraz daha netlik kazanmasına rağmen ısrarla çabaları devam ediyor .Yazık çok yazık.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Kendilerini dinsel olgulardan, dinsel kavramlardan daha ötesi topyekün dinden sorumlu görenler , dini ekmek kapısı haline getirip nemalalanlar , yine dini siyasete bulaştırıp oy avcılığı yapanlar şimdi de dinimizi polemik konusu yapıyor.Böyle bir zihniyetin birleştirici olmadığı , hiç bir zaman da olamayacağı hergün biraz daha netlik kazanmasına rağmen ısrarla çabaları devam ediyor .Yazık çok yazık.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Tabii ki. Zaten önceden Şeker bayramı diyordu herkes. Ramazan bayramı denmesi dikkatimizi çekti o yüzden.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Tabii ki. Zaten önceden Şeker bayramı diyordu herkes. Ramazan bayramı denmesi dikkatimizi çekti o yüzden.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
yasinseyhan: işte bu genelleme ne kadar doğru orasıda tartışılır çünkü oruç tutup şeker bayramı diyen insanların olmadığını söyleyemezsin
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Eskiden şeker bayramı dendiğini kabul etmiş oldunuz.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Dinsizdi şimdi dinli oldu yani
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Yaptığım genellemeye uyuyorsunuz. TRT'de siyasi bir oluşum unutmamak lazım.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: TRT oruç tutmuyor o zaman.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Benim ne dedğimi tartışmıyoruz ki. Genelde ne dendiğini konuşuyoruz. Ben duyduğumu söylüyorum söylediğimi değil. Benim umurumda değil. Benim için tatil demek.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Tespitlerimde yanılmadığımı düşünüyorum ve sizin şeker bayramı demenizi normal karşılıyorum.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Tutmam. Eskiden tutmuştum. O zaman da şeker bayramı deniyordu. Oruç tutulan ay biterdi bayram gelirdi. Şeker Bayramı.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Ben özellikle dikkate diyorum gerçek hayatımda, oruç tutmayanlar şeker bayramı diyor. Neden? Bence insaların tuttukları oruçları ve dini küçümsenek için... Soruma da cevap vermediniz kelebekkk siz oruç tutar mısınız?
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Şeker bayramına neden şeker bayramı dememekte ısrar ediyorsunuz????
25 Haziran 2009 . Ankete Git
yasinseyhan: İşte başbakan değil mi atıyor bir laf halkı bölüyor
25 Haziran 2009 . Ankete Git
yasinseyhan: benim çevremde hem ramazan deniliyor hem de şeker. ramazan diyen aynı bayram için bazen şekerde diyor yani insanlar böyle bir ayrımın farkında değiller kimsenin kimseyi yargıladığıda yok özellikle şeker ya da ramazan diyen insanlar var mı bilmiyorum varsada art niyetli olduğunu düşünürüm.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Siz toplumdan soyut bir şekilde yaşadıysanız orasını bilemem. O durumda diyebilirsiniz şeker bayramı. Hatta demeye devam edin benim için yine sakıncası yok ama yanlış şeyler söylemeyin. Yeni çıkan birşey varsa o da büyüklerin de şeker bayramı demeye başlamasıdır :) Siz çocukluğunuzdan hatırladıklarınızı 85 yıldır Türkiye'nin uyguladığını düşünmeyin sadece. Hatta bu olay 85 yıllık da değildir. Neredeyse 1500 yıllık bir olaydır. Sizin şekerleri yiyelim biz bu durumda :)))
25 Haziran 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Ramazan bayramı lafı yeni çıktı. Çocukluğumuzdan beri şeker bayramı deriz. Eskiler de öyle der. TV ler bas bas şeker bayramınız kutlu olsun yazar. Yeni çıktığını biliyoruz. Başbakan da bunun oturması için uğraşıyor zaten.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Oruç tutup da şeker bayramı diyen görmedim ben (çocuklar da oruç tutmaz :D). Ama oruç tutmayanlardan da Ramazan Bayramı diyenler oluyor, günün anlam ve önemini bilenlerden...
25 Haziran 2009 . Ankete Git
yasinseyhan: Tamam ilgisi olsunda oruç tutmayanların şeker oruç tutanların ramazan dediğinede inanmam
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Evet ramadan dedi. Bayramın adı Ramazan ve oruçla ilgisi var. Bunu mantığı anlamak çok zor değil.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
yasinseyhan: o ramazan dememiştir ramadan demiştir ramadanda fincede şeker demek :)) neyse şaka bir yana isteyen istediğini desin ne var ha ramazan ha şeker sonuçta aynı bayram ,oruçlada alakası yok bu işin çocuklar şeker topladıkları için şeker de deniyor ne var bunda
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Kelebek sen de mi oruç tutmayanlardansın :) Bu bayarmın adı Ramazan Bayramı. Ak parti Cumhuriyetin kuruluşunda da mı vardı sanki? Biz o zamanlardan beri Ramazan Bayramı deriz, İslamiyet geldiğinden beri bu böyledir. Evrenseldir. Finlandiyadan yazıştığım bir kişi bile buna Ramazan diyor :) Bilmem artık siz ne derseniz deyin :)))
25 Haziran 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Aynen öyle yasinseyhan, kim oruç tutmuyosa şeker bayramı diyor ve özellikle bunu vurguluyor. Tun-cem'in oruç tutup tutmaması beni ilgilendirmiyor zira sormamın nedeni neden kendisinin ve çevresindekilerin şeker bayramı dediğini anlamak. Çünkü benim çevremdekiler de hep Ramazan Bayramı diyor.
25 Haziran 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Galileo . 24 Eylül 2008