Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Dünyanın seyrini değiştirdiğini düşündüğünüz olay?

sahtiyan: dinlerin icadı. eğer 'din' diye bir şey 'icat' edilmeseydi, çok daha farklı bir dünyamız olurdu. her şey çok daha güzel olurdu. ama insanoğlunun çekecek çilesi varmış demek...
ışıl_ışıl: Günümüz şartlarında artık dinlerden haberdar olmayan yoktur. Bu yüzden bir arayış içerisinde değiliz. Önümüzde dinler var, biz hangisine inanacağımıza veya inanıp inanmayacağımıza karar veriyoruz. Ancak iletişimin ve teknolojinin çok zayıf olduğu eski çağlarda, dinlerden ve peygamberlerden haberi olmayanlar bile bir şeyleri kendileri için 'kutsal' kılmışlardır ve kendi çaplarında bir inanç sistemi oluşturmuşlardır.
3 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: geçici menfaatleri için gerek sıfırdan gerekse gerçek dinleri tahrif etmek yoluyla gerçek anlamda kendilerince sözde 'din icat etmişlerdir'. İşte gerçekten insanlığa zararı dokunan bir icat varsa ancak bu sözde dinlerin icadıdır.
2 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: Yani tabii ki bazı anlamlarda ihtiyaçtır ama dinden hiçbir haberi olmayan bir insan topluluğu buna ihtiyaç duyup kendiliğinden din üretmez. Tanrı kavramı üzerinde düşünen insanlara bakınca, hemen hemen hepsinin sözde mantıklarına göre farklı sonuçlara ulaşırlar. Bu da insanın dinde kendi kendine doğruyu bulmasının kolay olmadığının, bir yol göstericiye ihtiyaç duyulduğunun göstergesidir. Birçok peygamber de tarih boyunca bu görevi üstlenmiş ama bunları model alan bazı kötü niyetli kişiler bu kez
2 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bilim ve icatlar bir birikimle gelişir, insanlar yapay dil kavramını bile zaten konuşmakta olduğu dillerinden ilhamla ancak son birkaç yüzyılda icad edebilmişler. Ortada hiçbir model yokken din kavramının çok eski tarihlerde icat edilmiş olabileceğini düşünemiyorum. Hatta dili olmayan kabile bulunmuştu ama dinsiz toplum yoktur sanırım, yani din kavramı evrenseldir, sosyal bir icad olsaydı yerel olurdu. Dinin bir ihtiyaç olduğuna ise katılmıyorum.
2 Temmuz 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Din icat edilmemiş olsaydı 1000 yıl önce veya 2000 yıl önce, emin olun şimdi icat edilirdi. Din bir ihtiyaçtır ve siz istemeseniz de insanlar dinlere inanacaklardır.
2 Temmuz 2009 . Ankete Git
meşmet: Gerçi sayıları da arttı,şehrin fakir bölgelerinin ara sokaklarında bu tür radikal dinciler kaynıyor...
23 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: En iyisi hiç karşılaşmayalım onlarla:):)
23 Nisan 2009 . Ankete Git
dpd06: Onlara dini sömürüyorsunuz dersen sen de yumruğu yersin=))
23 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: İşte bunu söylediklerini kastetttim zaten...Din her ne kadar önemli bir amaç/araç olsa da dediğin gibi onu kutsallaştıranlar var.Her şeyi dinine göre ayarlayan,yaşayan vs ve bu şekilde dini sömürüyorlar...
23 Nisan 2009 . Ankete Git
dpd06: Getirdiklerini de reddeder,e bu durumda peygamberlerin deistler için bir kutsallığı yoktur.
23 Nisan 2009 . Ankete Git
dpd06: Din o kadar hassas bir konu ki.Özellikle radikal dincilerle bu konuyu tartışmak imkansız.İnanan insanlar nasıl desem inançlarına öyle bir bağlılar ki gerekirse din için canlarını verirler.Özellikle müslümanlar.Bir çoğunun hayatı diğer dünyaya hazırlanmakla geçer,buna saygı duymak zorundayız elbette ama şimdi bütün hayatını dine adamış bir insana senin peygamberin aslında dini kendi kendine yarattı dersen suratının ortasına yumruğu yersin:) Ama haklısın,deizm dinleri reddettiği için onun/
23 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: Ben zaten seni kastetmedim dpd,ne kadar saygılı olduğunu bilirim:):)Sadece genel olarak deistlerin dine inanmayarak peygamberleri yalancı durumuna düşürdüklerini söylemeye çalışıyorum...
23 Nisan 2009 . Ankete Git
dpd06: Yorumlarımın hiç birinde Peygamberler yalancıdır demedim,bunu dile getirmedim,inanlara da her zaman saygılı oldum.
23 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: O zaman siz deistler de peygamberlerin hepsini yalancılıkla suçlamış oluyorsunuz dine inanmayarak...
23 Nisan 2009 . Ankete Git
dpd06: Meşmet mantıksız deme istersen.Şu an ben de dine inananları mantıksızlıkla suçlayabilirim çünkü ellerinde somut bir kanıt yok,dini Allah'ın gönderdiğini kanıtlayamazlar ve kanıtlayamadığın bir şeye inanmak da mantıksızlıktır gibi bir sonuç çıkarabilirim ama yapmıyorum çünkü inançlara saygı duymak gerekir.
23 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: Allah'ın varlığına ianıp,onun gönderdiği dine,kitaba ve peygambere inanmamak.İlginç ve mantıksız gerçekten...
23 Nisan 2009 . Ankete Git
sahtiyan: ben dinsizim (hem de radikal dinsizim, ultra-radikal dinsizim), ama inançsız değilim (ben şahsen deistim). dinsiz olmak ile inançsız olmak arasında büyük bir fark var. benim eleştirdiğim/ sevmediğim/ karşı olduğum (ve her zaman da eleştireceğim/ sevmeyeceğim/ karşı olacağım) şey 'din'. inanç daha farklı bir şey. sonuçta ateizm bile bir inanç şeklidir. ona bir şey demiyorum. benim sorunum dinlerle...
13 Aralık 2008 . Ankete Git
siyahmasal: Her insanın içinde inanma ihtiyacı vardır,kızıyorsanız önce kendi maneviyatınıza kızın çünkü inanmadığını iddia etmekte bir inanış şekli bence....
13 Aralık 2008 . Ankete Git
beril41: Ceza burda çekilmeyecek cancağızım...
6 Kasım 2008 . Ankete Git
sahtiyan: dinlerin icadı, insanoğlunun bahtsızlığıdır. icat edilmeseydi elbette çok daha iyi olurdu, ama olan oldu bi kere. yüzyıllardan beri cezasını çektik, çekiyoruz. bizden sonrakiler çekmese bari…
6 Kasım 2008 . Ankete Git
ringless: hiç çıkmasaydı daha iyiydi...
6 Kasım 2008 . Ankete Git
ringless: nerden icat edildi bilmem ki...
6 Kasım 2008 . Ankete Git
militan: evet icat.insanları sömürmek için ortaya atılmış ve çok güzel işleyen bi sistem din.
6 Kasım 2008 . Ankete Git
meşmet: din icatı mı?
5 Kasım 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: meşmet . 27 Ekim 2008