Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Kartal'da bir ilköğretim okulundaki 23 Nisan kutlamalarında önce Çanakkale piyesi sergilenmiş, daha sonra asker kıyafetli bir öğrenci ezan okumuş, diğerleri de namaz kılmış. Ardından biraz göbeği açıkta bırakan kıyafetleri ile öğrenciler gösterilerine devam etmiş. İşte bu anda gösteri müdür tarafından durdurulmuş ve sonlandırılmış. Şimdi 23 Nisan ile Çanakkale piyesinin, namazın niyazın alakasını çözememiş bana biri durumu izah etmek için ne derdi?

Mavi_sakal: Okul müdürü o gösteriyi, İngiliz müzik grubu Beatles’in “Obladi Oblada” adlı parçasının yabancı müzik olması nedeniyle ortada kestirdiğini açıkladı. İngiliz yapımı müziğin bizim ulusal egemenlik bayramımızda ne işi var demeden edemiyorum.. Hem de Çanakkale haftası ! Sonra ülkemizde kimin kültürü hakim bunun tartışmasını yaparız. Ülkemizi askeri gücüyle 100 sene önce bölemeyen bu güçler, bizi özümüzden kopararak kimliksizleştiriyorlar geçmişimize düşman ediyorlar, kimse de bunu görmek istemiyor.
quartz: neyi unutuyoruz ya?!! biz bu ülkenin nasıl kurulduğunu kurtuluş savaşını meclis in nasıl kurulduğunu biliyoruz. o gün için anlam arzeden de bu temalardır. 1. dünya savaşında bir cephe olan çanakkale değil. anzaklar bu dönemde gelir kutlar bizler ise 18 martta kutlarız. bu bu kadar basittir.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: biz de zaten isteyen kutlar isteyen kutlamaz diyoruz. okul ortamı devleti temsil edildiği bir ortamdır. ulusal egemenliğin kutlandığı bir haftada gösteride temsili namaz kılınıyor,ezan okunuyor bunlar tuhaf şeyler. siz bunları diyorsanız diyorum ki sizler ilkeleri benimsememişsiniz. konu benim doğum günüm onun bunun doğum günü değil. bu olay yeni türedi. ancak islam kültüründen gelen birşey olmadığı kendinnize göre müslümanlık yarattığınız ortada.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: bu sitede doğum günü kutlarmısınız anketi yapıldı anketin yorumlarını kontrol edin isterseniz.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Büyük şehir Belediyemizin başlatmış olduğu çok güzel bir etkinlik var quartz. her sene bu dönemlerde ücretsiz Çanakkale gezileri..Belki müdürümüz diğerlerinden daha duyarlı davranıp o gezilere katılmıştır ve artık unutmak üzere olduğumuz bazı şeyleri yerinde yaşamış hissetmiştir. Sonra gelip ingilizce şarkılar ile ulusal bayramımızı kutlama rezaletine karşı böyle bir tavır koymuştur. Tebrik ediyorum kendisini...
25 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Noelimsi nasıl oluyor quartz? Çam mı kesiyoruz hindi mi? İçki mi içiyoruz, kuruyemiş alıp tombala mı çekiyoruz? Yoksa ahlaksız yayın mı izliyoruz? Noel ile ilişkilendirdiğin kısım sadece bir insanın doğum gününü değerlendiriyor olmamız mı? Bu kadar basit olamaz. İnsanlar Peygamberimiz için o haftada daha fazla birşeyler yapıyorsa art niyet aramak neden? İsteyen kutlar istemeyen kutlamaz? Kaldı ki doğum günü kutlama dinimizde yoktur diyenler acaba kendi doğum günlerini es mi geçiyorlar??
25 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Peki islamın özüne aykırı diye farzedelim. Şunu sormak istiyorum. Doğum günü kutlar mısınız? (bir müslüman olarak cevabınızı merak ediyorum, kendi fikrimi sonra söylicem)
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: fisuncuum çok güzel yazmışsın.. bu da bitti.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: http://www.pollemik.com/polemik_oku.asp?yorum=1490714
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: diğer bir polemikte yazdım git oradan oku. anketin dışına çıkıyor iyice, burada bir kez daha yazmayacağım.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: noelimsi ritieller yapıyorsunuz. bu dinimizde yok, bunu yapın diye salık veren bir etkinlik yok olmamış hiç. peygamberi anmak her zaman olur, duanı edersin. ayrıca soru net siz önce 1 aylık haftayı açıklayın.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Kutlu doğum haftası neden islamın özüne aykırı oluyor hocam açıklar mısınız?
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: kutlu doğumu geç zaten o tümden tuhaf, peygamber dememiş, halifeler kutlamamış sonraki din devletleri kutlamamış, osmanlı kutlamamış, birden kutlu doğum çıkıyor 5 sene falan önce. islamın özüne ters ama soru açık ve net.. çanakkale ile 23 nisanın alakası ne?
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: Kutlu doğum haftası İslamın özüne aykırı zaten quartzcığım, onu sıkıştıramazlar, bunun bilincinde olan gerçek iman sahiplerinin tepkisini alacaklarını elbet biliyorlardır. Doğum gününün, din adına vesile edilip kutlandığını Peygamberimiz görseydi bunlara ne yapardı orasını bilemiyorum:)
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: folklor ekibide olur orotoryosu da yapılır modern dansı da olur.. çocuklara belli bir kültürü de vermek gerekir. salsa da yapar tango da konu bunla ilgili değil. değiştirmeyin 1 ay öncenin haftası 23 nisanda kutlanmaya devam ediyor soru açık.. 17 marttan 23 marta süren hafta 23 nisana kadar uzatılmıştır bilginize :P
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: kültürleri özgür bilinciyle alan, yozlaşmıyor demek ki, yozlaşan bir kesim var orası doğru, kısmen katılıyorum derken ifade etmek istediğim de buydu...
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: Katılıyorum sana quartz, ben bütün müzik türleriyle ve danslarıyla büyüdüm ama görüldüğü üzere milli değerlerimi herkes kadar savunabiliyorum. hatta çoğundan çok daha duyarlıyım...
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: Kendi halk oyunlarınıda sergilersin, beatlesten müzikle dansta edersin ,bu çocuklara yönelik bir eğlence amacıyla yapılmıştır. Bazı okullarda, yurt dışında açılanlar dahil! ingilizce eğitim verilmiyor mu? Yurt içi ve dışı ing. eğitim veren bu dili yaygınlaştırıyor mu? bu dile hizmet veriyor mu? veriyor. o halde bunları tartışmanın çok da anlamı yok...
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: fisuncuum yozlaşma beatles ile olmuyor, özümüz değil falan filanı kabul etmiyorum. biz de gösteriler yaptık özüm mü kayıp? bahane bulmasınlar. 23 nisan ile çanakale haftasının ilgisi yok hele kutlu doğumun hiç ilgisi yok her şeyi referanduma götürürler egemenliğin kutlanacağı güne bunları sıkıştırırlar. çanakkae haftasında anafartalar kumandanın adı geçmez ak sakallı dedeler anlatılır bunlar da özümüz mü olur ya maviciim sen ablana bir çay koy :P
25 Nisan 2008 . Ankete Git
fisun: Kısmen haklısın mavi, yozlaşma ortadadır ama her türlü yozlaşma! Araplardan aldığın vahabi kültürüde yozlaştırmadımı bu halkı sanki...
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: pardon 17den 23 üne ama mart.. nisan değil
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: bir kere 18 marttan ne hafta imiş. hafta 7 gün olur oda 18 martı kapsayandır yani 17 marttan 18 ine olandır. bizim haberimiz olmadan nisan ayı içersinde bu hafta artık kutlanıyor. yoksa anzaklara göre mi artık sizler kutluyorsunuz ? yani hiç haberdar olmadığımız haftalar türedi. işte konuyu değiştirme gayesi içindeki bünye sensin. beatles mış nolmuş yani öyle çalındı ise biz öyle gösteri yaptık noldu? etkiimiş. işlerine gelince egemenlik milletin ama bu haftanın önemi yok
25 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Çanakkale haftası, 23 nisandan takriben 1 hafta kadar önce idi bunun farkındayım ama yorum biraz uzun olduğu için sığmadı oraya ve makasladım orasını yoksa farkındayım:) Çanakkale haftasına has bişey değil aslında söylemek istediğim. Neden kendi kültürümüze ait eserleri tercih etmiyoruz? Daha duyarlı olmalıyız, en azından çanakkale haftasının etkisi 1 hafta sürmemeli.. Beatles i dinleyince yozlaşmış olmuyoruz, yozlaştırıldığımız için bu tür eğilimler içerisindeyiz, bilmem açıklayıcı oldu mu..
25 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: mavi sakalcığım çanakkale haftası tahminim hatta eminim mart ortası oluyor değil mi? yani biz rus müziği ile gösteri yapmıştık kaymakama ozamanlar böyle şeyyler olmuyordu. çanakkale de cephemizi savunmuş olmamaıza rağmen hala inandığımız yalan çerçevesinde almanya yenilince biliyorsun biz de yenildik. kurtuluş savaşı ile ilgili bir piyes o gün için daha anlamlı olurdu yada tbmm açılışı ile ilgili. ama çanakkale haftası imiş farkedememişiz. özden kopmak beatles la olmuyor.
25 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ottimostrega . 24 Nisan 2008