Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

30 ülke arasında yapılan araştırmaya göre Türkler, yaşam memnuniyeti açısından sondan ikinci. Siz, Türkiye'deki yaşamdan memnun musunuz?

sahtiyan: türkiye'de yaşamıyorum, ama türkiye'de yaşasaydım eminim memnun olmazdım. avrupa'daki yaşam standardının % 0,0001'ini bile türkiye'de bulamam. türkiye'de herkes birbirine karışıyor, herkes herkesin yaşamına müdahale ediyor. yok zorla müslüman olacaksın, zorla muhafazakar olacaksın, zorla örf ve adetlere uyacaksın. zorla şunu yapacaksın, zorla bunu yapacaksın. 'gak' dersin vatan haini olursun, 'guk' dersin ahlaksız olursun. bayar insanı yaaa...
sahtiyan: ama önceden de dediğim gibi, 'bazılarınızın' diaspora türklerine karşı garezi var. bu yüzden söylediklerim 'bazıları' tarafından hazmedilmiyor...
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ayrıca tekrar söylüyorum. ben türkiye'yi aşağılamıyorum, sadece eleştiriyorum. ki bunu herkes yapıyor. köşe yazılarını bi okuyun, onlar benden daha acımasız davranıyorlar. ben genellikle türk devletini eleştiriyorum, hükümeti, siyaseti eleştiriyorum. bazı siyasetçiler veya köşe yazarları gibi türk insanının zekasına laf atmıyorum.
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: türkiye'de o kadar insan dolandırılıyor, rüsvetçilik tavan yapıyor, o kadar kadın şiddete maruz kalıyor, özellikle doğu anadolu'da çocuklar tahmin edilmesi güç şartlarda eğitim görüyorlar veya görmeye çalışıyorlar, adam kayırmacılık bazılarının hobisi olmuş... tüm bunlar ahlakına dokunmuyor ama...
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: tekrar @ dilemma: senin ahlak anlayışın neye dayanıyor? ahlaksızlık nedir? avrupa'da var olan her şey türkiye'de de var. ama bir farkla: avrupa'da herkes her şeyini 'alenen' yapıyor, türkiye'de ise gizli. ahlaksızlık dediğin evlilikten önce seks mi? türkiye'de de bol bol evlilikten önce seks yapılıyor, ama gizlice tabii. ahlaksızlıkla kastın aldatmak mı? o konuda özellikle bizim türk erkekleri bir numara. ahlaksızlıkla kastın nedir de durmadan avrupalıları aşağılıyorsun?
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: fakat din konusunda arkhanson'la hemfikir olmadığımı söylemiştim. nedeni ise basit: mahalle baskısını sanki normal karşılıyormuşsunuz gibi geliyor bana., ama bunu normal karşılamak kesinlikle doğru değil. kimse kimseye müdahale etmemeli. kimse kimsenin yaşam tarzına karışmamalı. herkes kendine müslüman olmalı. 'ben müslümanım / doğru bulmadığım şeye müdahale ederim' anlayışı çok yanlıştır.
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: diğer konulara ilişkin fazla bir şey söylememe gerek yok, arkhanson'un dediklerini tekrar etmiş olurum zira.
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ki bu olayı istanbul'da veya başka bir büyük şehirde değil, küçük bi şehirde yaşadım. artık istanbul'u düşünmek bile istemiyorum, orası zaten uçmuş. fakat almanya'da hiç öyle sorunlarım yok. burada rahatım. çünkü bu tür suçlar burada çok daha az işleniyor.
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ben türkiye'deyken mesela sokakta rahatça cep telefonumu çıkaramıyorum artık. çünkü bu konuda kötü tecrübelerim oldu. bi keresinde türkiye'de tenha bi sokakta cep telefonumla konuşuyordum, sonra farkettim ki peşimde lümpen kılıklı bir adam beni takip ediyor. ne kadar korktuğumu anlatamam. kalabalık olan ana caddeye hızla yürüdüm de (aslında koşacaktım, ama ben koşsaydım o da arkamdan koşacaktı, eminim) peşimden düştü. o korku da yetti bana zaten.
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: @ dilemma: türkiye'de gasp, taciz ve benzeri olayların avrupa'ya oranla çok daha az işlendiğini iddia ediyorsun. ben buna sadece gülerim.
20 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: arkhanson söylenmesi gereken bir çok şeyi söylemiş. ama din konusunda hemfikir değiliz.
20 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Ben kültür, sanat, ekonomik açıdan demedim, bunları nereden çıkardınız, ben 'ahlaki' açıdan daha iyi durumda olduğumuzu söyledim, ve avrupada aile yapısı, insanların özel hayatlarının geldiği duruma bakarsanız anlarsınız, milliyetçi değilim bu arada !
18 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: son olarak bu kadar eleştiriyorum da ben yine de mutluyum burada. burayı değiştirme arzusu, toprağının kokusu beni buraya bağlayan, buradan da ayrılabileceğimi başka bi yerde yaşayabileceğimi düşünemiyorum (nitekim denedim olmadı :) hem bu aşağılamak küçük görmek değil yanlışınız var, bir aksaklık varsa buna kulak tıkamak görmezlikten gelmek asıl ayıplanması gereken.. milliyetçi hezeyanlara kapılmak ayıplanması gereken..
18 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: yaşam standardı dedik de sadece ekonomik refah değil bu.. kültür sanat etkinliklerinden tutun da verilen sağlık hizmetlerinin kalitesine, ulaşım hizmetlerinin kalitesine kadar uzanır bu.. şimdi istanbul dışında (hadi belki ankara ve izmiri de kısmen katabiliriz) hangi şehirde insanlara kültür sanat etkinlikleri sunuluyor? tiyatro gibi mesela.. belli bir şehir kültürü de yok esasen bizde.. şehirlerde eğlence anlayışı yalnızca alışveriş merkezleriyle sınırlı kalmış.
18 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: yaşam standardı açısından karşılaştırma yapmanız hatta türkiye'yi üstün bulmanız ise komik. bir kere ekonomik olarak avrupa bizden daha üstün, unutmayın ki ekonomik refah yaşam standardına da direkt etki eder. gasp, kapkaç'a gelince de sorarım acaba hanginiz bugün sokakta rahatça dolaşabiliyorsunuz? her köşebaşında tinerci görünce hiç çekinmiyor musunuz? ben almanya'da bulunduğum süre içinde ayet güvende hissediyordum kendimi..
18 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: sahtiyan'ın ilk yorumunda bahsettiği olay bugünkü jargonla 'mahalle baskısı' dır.. ve olağan da bir şeydir.. bu mahalle baskısı denen olgunun kökeni 'emri bil maruf neyhi anil münker'dir. yani iyiliği 'emretme kötülükten sakındırma' ki islam düşüncesinin temellerinden biridir ve her müslümanın da görevidir.. bir kötülük gördüğünde önce eliyle, sonra diliyle, o da olmuyorsa gönlüyle müdahale etmelidir. dinamik bir müslüman toplumun önemli yapı taşlarındandır.
18 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Artık oralarda insanlar birbirine korkunç bir güvensizlikle bakmakta, birbirlerinden korkar hale geldiler, bu yoksuzlukların, ahlaki çöküntünün doğurduğu bir şey, tabi yaptığım bir genellemedir onlarda olan bizdede bizde olan onlardada az çok vardır ama bilki, ahlaki açıdan onlardan daha ileriyiz !
18 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Emin ol Türkiyede, söylediğin, gasp, taciz, dolandırılma Avrupaya oranda çok çok daha az... Sen bizim ana haber bültenlerimizde gördüğün kadarıyla konuşuyorsun sanırım ama unutma onlar sadece Türkiyeden haberleri gösteriyorlar, bir de avrupa ülkelerinin ulusal kanallarını izle, onların ne yolsuzluklar yaptığını gör. Medeniyet, çağdaşlık adı altında ne tür ahlaksızlıkların boy gösterdiğini gör.
18 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: türkiye'deki yaşam standardı ile avrupa'daki yaşam standardını ise hiç mukayese etmeyelim. isterseniz edelim ama sonunda siz kaybedersiniz :))
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ayrıca türkiye'de herkesin birbirini koruduğunu, yani dayanışma olduğunu söylüyorsun. onun için mi laikçiler dindarlara tahammül edemiyorlar ve onların başlarını zorla açtırmak istiyorlar ve dindarlar da laikçilere tahammül edemiyorlar ve onların başlarını zorla kapatmak istiyorlar? siz birbirinize tahammül edemiyorsunuz, hangi dayanışmadan bahsediyorsun?
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ama ben sana başka bir örnek vereyim, dilemma. türkiye'de dolandırılma, gaspedilme veya taciz edilme ihtimali avrupa'dan daha yüksek. bunları ben demiyorum, istatistikler diyor. daha fazla örnek vereyim mi?
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: @ dilemma: avrupa'da biri yere düşüp ölse onun üstünden geçileceğini nerden biliyorsun? avrupa'da hiç yaşadın mı veya buraya hiç geldin mi ki avrupalılar hakkında öyle şeyler söylüyorsun?
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: 4. milliyetçi-aşırı sağcı edebiyatın en güzelini yapmışsın. bu konuda fazla söyleyeceğim bir şey yok, ama bence bu milliyetçilik işini o kadar şişirmeyin. biliyorsunuz ki bir şeyi çok şişirirseniz sonunda patlar...
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: 3. ben savaş karşıtıyım ve bir gün gerçekten bir savaş çıkacak olursa o zaman elbette savaşacak değilim. hem bak kendin de söylüyorsun, türkiye'de ülkesini canından çok seven milyonlarca insan var diye. ne güzel. gönüllü çok demek. meraklı olan savaşır o zaman. ölmek isteyen buyrun ölsün. ben engel olmayım. ama ben bir ülke için ölmem.
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: 2. ben türkiye'yi küçük görmüyorum, sadece eleştiriyorum ve bir düzelme olmadığı sürece de daima eleştireceğim. gazeteleri aç ve oku, türkiye'yi yerden yere vuruyorlar. onlara kimse bir şey demiyor. ama 'diaspora türkleri', yani yurtdışında yaşayan türkler bir eleştiride bulundukları zaman kıyameti koparıyorsunuz.
16 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: @ kagann: 1. bi kere türk kanı asil değildir. hiçbir kan asil değildir. kan kandır. senin damarlarından akan kanın, bir kürdün, bir ermeninin, bir japonun damarından akan kandan farkı yok.
16 Mart 2008 . Ankete Git
kagann81: Çok sağol dilemma. Çok doğru bir yere parmak bastın.
15 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Avrupada kaldırımda düşüp ölsen millet üstünden atlayıp yoluna devam eder, o kadar yabani ve kendi tanımlarıyla medeni (!) bir yer, biz en azından birbirimizi koruyoruz, Türkiyedeki gibi değil oranın insanı... Yani Türkiye yaşam standardını Avrupaya kıyaslıyorsunuz ya onu diyorum...
15 Mart 2008 . Ankete Git
kagann81: Sahtiyan senin gibi düşünerek Türkiye'yi sevmediğini söyleyenler, bizim gibi Türkiye sevdalısı Vatanseverler altında ezilecektir. Bu vatan için canımı vermem diyenlere acıyoruz, bu duruma üzülüyoruz ama bir an için duruyor ve Atatürk'ün Gençliğe Hitabesini okuyoruz. İşte o zaman anlıyoruz ne olduğunu ve neden böyle olduğunu. Sonra nefes alıyoruz derince, damarlarımızdaki asil kanı hissediyoruz. Vatan emin ellerde diyoruz. Bu ülkeyi sevmeyen ezik karakterliler yerlerde sürünerek yenildiler.
15 Mart 2008 . Ankete Git
kagann81: Mustafa Kemal Atatürk bu sözleri söylerken, senin Türkiye'yi küçük görmen senin bilgi noksanlığından kaynaklanıyor olabilir. Şimdi şu sözlere dikkat et :"Yetisecek çocuklarımıza ve gençlerimize, görecekleri tahsilin hududu ne olursa olsun, en evvel, herseyden evvel Türkiye'nin istikbaline, kendi benligine, millî an'anelerine düsman olan bütün unsurlarla mücadele etmek lüzumu ögretilmelidir.' Atatürk
15 Mart 2008 . Ankete Git
kagann81: Şimdi Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün şu sözlerini oku ve ders al : --'Hayattaki yegane üstünlügüm, Türk dogmaktir! Muhterem milletime sunu tavsiye ederim ki; sinesinde yetistirerek basinin üstüne kadar çikaracagi adamlarin kanindaki, vicdanindaki cevher-i asli'yi çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an feragat etmesin.' Atatürk --- --"Ülkeniz sizindir, Türklerindir. Bu ülke, tarihte Türk tü bugün de Türk tür ve sonsuza dek Türk olarak yasayakcaktir.' Atatürk.
15 Mart 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: meşmet . 6 Mart 2008