Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu Demokratik Açılım çerçevesinde okullarda Andımızın kaldırılıp kaldırılmayacağıyla ilgili bir soruya 'Böyle bir çalışma yok. Olduğu zaman da onları söyleriz. ' şeklinde cevap verdi.Sizin bu konuda düşünceniz nedir?

Kurtulus99: Andımız,egemenlerin ulus-devlet ideolojisini farklı etniklerin çocuklara aşılaması ve tek tipleştirmesi amaçlarından biridir.Bir Kürdün,Lazın yada Atatürk'ün yolundan gitmeyen birinin zorla ' Türküm' yada ' Ey Büyük Atatürk' demesi, bu düşünme ve yargılama kavramlarını kazanamamış çocuklarımıza, daha o yaşlarda aşılanan düşüncelerdir.Bizler çocuklarımızın hür ve özgür yetişmesini diliyoruz.Ant gibi ideoloji aşılama yöntemlerine karşıyım.
Kurtulus99: Yahu bu bu kullandığınız cümleleri,egemenler sizin dilinize şırıngayla mı yapıştırıyor..Alakasız alakasız her konuya,aynı tarzdan cevaplar.
21 Temmuz 2010 . Ankete Git
Cihanqir: tarihi çok iyi bilirim bunların arasında kürt said isyanınıda iyi bilirim. Ne Mutlu Türküm Diyene demekten utanıyorsanız demeyin. Andımızı söylemekten utanıyorsanız çocuklarınaza söyletmeyin. Ama yüzsüzlük değil bu ülkede yaşayın. Derler ki dış düşmanlar önemli değil asıl önemli olan iç düşmandır. içimizdekileri bitirelimde dünyayı tarihin her sayfasında titreten Türk yeniden bir yolunu bulur.
20 Temmuz 2010 . Ankete Git
Kurtulus99: aslında iyi sonuç veriyormuş.Atatürk'ün ideolojisini benimsememek hür ve özgür olmakla çelişiyormuş,Ne mutlum türküm diyene denmesi benim gibileri acıtıyormuş..Türküm,doğruyum,çalışkanım deyince hem çalışkan hem doğru oluyormuşsun...Bilmediğimiz ne çok şey varmış.Var olun ki hepsini öğrendik.Gerçi biz bu öğrettiklerinizin hepsini 'kudurgan şovenlik' diyerek tanımlıyoruz ama, iyice açmış oldunuz bu tanımı,ziyanı yok.
20 Temmuz 2010 . Ankete Git
Kurtulus99: Devletin ve Türkiyenin imkanlarından faydalanmak... Ben, işçinin,çiftçinin ektiği ürünlerden, koca yapıtları vb yerleri,güzellikleri yapan işçilerin yarattığı yapıtlardan faydalanıyoruz diye biliyordum ama meğerse Devlet denen şey ve Türkiye denilen toprak parçası üretim yapıp çalışıyormuş...Andımızdaki 'Türküm' lafıda aslında ' Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıyım' demekmiş...Öncelik insanlık,ırk değil demekte içimizdeki düşmanlığı gösteriyormuş..Nazilerin katletme politikaları
20 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Bahsedilen olay 18 bin kürdün kadın,çoluk çocuk demeden zilan deresinde öldürülmesi olayıdır.Dönemin Başbakan'ı İsmet İnönü olayı şöyle değerlendirmiştir;Bu ülkede sadece Türk ulusu etnik ve ırksal haklar talep etme hakkına sahiptir. Başka hiç kimsenin böyle bir hakkı yoktur.Şu olayı kürt birisi nasıl yorumlar bi düşünmek lazım.Bunun gibi yüzlerce örnek var tarihi olaylar bir süreçtir küt diye gelinmiyor bazı noktalara.Bugün terör dediğimiz şey gökten zembille inmedi yani bunlara bakmak lazım
20 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Ben kürt vatandaşların maruz kaldığı insanlık dışı muamelenin işlerin bu noktaya gelmesinde en büyük etken olduğunu söylüyorum.Yıl 1930 dönemin yarı resmi gazetesi Cumhuriyet'te şöyle bir haber var;'Ağrı Dağı tepelerinde tayyarelerimiz şakiler üzerine çok şiddetli bombardıman ediyorlar. Ağrı Dağı daimi olarak infilak ve ateş içinde inlemektedir. Türk’ün demir kartalları asilerin hesabını temizlemektedir. Zilan Deresi ağzına kadar ceset dolmuştur.'
20 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Benim anam da babam da Türk devletle en ufak bir kimlik sorunum yok.Ama bu ülkede 85 yıldır kürtlere yapılanların ne kadarını biliyorsunuz desem hiçbir şey bilmiyoruz.Bu ülkenin nimetlerinden faydalanıyorlar derken bile sanki bu ülkenin 1. sınıf vatandaşı değil de sonradan acıyıp da ülkeye alınan insanlarmış gibi bahsediyorsunuz.Sabit düşünceyle tarih okursanız ya da hep aynı düşünceyi aşılayan kitapları okursanız gerçekleri nasıl göreceksiniz merak ediyorum.
20 Temmuz 2010 . Ankete Git
Cihanqir: Anladığım kadarıyla aramızda çok Türk düşmanı var ama Türk yurdunda yaşıyorlar nimetlerinden yararlanıyorlar. Andımız'da ki Türküm kelimesinin aslında Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım demek olduğunu anlamayacak kadar akılsızlar var. Andımızı söyleyemecek kadar düşmanlık var içinizde. Böyle düşünenleri gördükçe bir zamanlar Nazilerin yahudilere yaptıkları aklıma geldi. Neden biz Türkler bunu bazı kökenlere yapmadık ki demekten kendimi alamıyorum. Neden acaba?
19 Temmuz 2010 . Ankete Git
Cihanqir: Anladığım kadarıyla aramızda çok Yürk düşmanı var ama Türk yurdunda yaşıyorlar nimetlerinden yararlanıyorlar. Andımız'da ki Türküm kelimesinin aslında Yürkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım demek olduğunu anlamayacak kadar akılsızlar var. Andımızı söyleyemecek kadar düşmanlık var içinizde. Böyle düşünenleri gördükçe bir zamanlar Nazilerin yahudilere yaptıkları aklıma geldi. Neden biz Türkler bunu bazı kökenlere yapmadık ki demekten kendimi alamıyorum. Neden acaba?
19 Temmuz 2010 . Ankete Git
dctr: Türk olmayanlar da ' doğru, dürüst ve çalışkan ' olsa, problem çıkmaz ve kalmazdı emin olabilirsin..
7 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Türküm diyen herkes doğru,çalışkan olsa memlekette sorun kalmazdı zaten.Apo'da bizim okullarımızda büyüdü,o da Türküm,doğruyum dedi her sabah onunla iş çözülmüyo ne yazık ki
5 Temmuz 2010 . Ankete Git
dctr: Türk olmak, doğru olmak, çalışkan olmaktansa yan gelip yatmak, devlet bize baksın demek daha uygun olsa gerek...
4 Temmuz 2010 . Ankete Git
berxay: Benim annem kürt, babam laz ama ikisi de kendilerini Türkiyeli olarak gördüklerinden ve Türklüğe inandıklarından sen kürtsün, sen lazsın gibi hiç bir sorun çıkmadı 15 yıldır.
3 Temmuz 2010 . Ankete Git
berxay: Kesinlikle katılıyorum, zaten Kürtlerin kendilerini dışlamalarına önlem alınmazsa bu sefer Türkler azınlık olacak Türkiye'de... Kürt, Türk hepsi kendini Türkiyeli olarak görse sorunlar ortadan kalkar zaten, ama öyle bir çaba göremiyorum hiç kimsede.
3 Temmuz 2010 . Ankete Git
yasinseyhan: konuşmalı , sadece Türkçe ya da Kürtçe değil İngilizce Almanca Arapça bütün dillerle dünyaya bağlamalıyız doğuyu, kalkındırmalı bölge halkının sorunlarını dinlemeli siyasi yollardan mümkünlük çerçevesiyle çözmeliyiz. Sonuçta ortak paydada buluşmalıyız
3 Temmuz 2010 . Ankete Git
yasinseyhan: Kendilerini Türk hissetmiyorlarsa biz eğitimle onları Türkiyeli hissettirmeliyiz.Çünkü ülkesini sevmeyen insanlar ülke için zarardan başka birşey değildir.Eğitmeliyiz ,Türkçe öğretmeliyiz. Doğuya atanan öğretmen önce Türkçe öğretiyor öğrencilerine.Eğer onlara Kürtçeyi resmi dil kılacaksak , özerklik vereceksek Ulus devlet anlayışı nerede kaldı ? Kürtlüklerini unutturmaksa bu Kürtlüklerini unutturmalıyız.Bölgedeki sadece siyasi ve askeri sorunları değil eğitim sosyal spor sanat vb. durumları
3 Temmuz 2010 . Ankete Git
yasinseyhan: Ben bu ülkenin birliği için yapılacak her şeyi mantıklı buluyorum .Dağ türk'ü olarak hissederdim =) , Kafatasçılığa gidilmediği sürece demokratik koşullarla Çin Lokantası varda Çerkez lokantası neden olmasın. ama bir korkum var Türklerin Kürtleşmesi ki bu zaten oluyor .Kuzeydoğu Anadolu da her ne kadar Cumhuriyetimizin Türkleştirme politikası olduğu söylensede ben Kürtleştirme politikasından çekiniyorum Benim yaşadığım ilde çok Kürt var ve akraba olanlarla çok fazla yani küreselleşen dünya...
3 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Kazanmak derken silahı falan bırakalım demiyorum bu bir süreçtir tabiki.Ama 85 yıldır ülkemizde Türk kimliğinden başka hiçbir kimlik tanınmadı ve bizi tanıyın diyenlere yapılanlar akıl sınırlarını zorlayacak düzeye ulaştı.Tsk'nın bundan 30 yıl önce yaptığı kürt tanımını okuyun ve kendinizi bir an için kürt olarak düşünün derim ben.Bazı şeyleri anlamanıza yardımcı olacaktır eğer bir şeylere körü körüne inanmıyorsanız
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Belki de dağa çıkanlar kendilerini Türk hissetmedikleri ve dışlandıklarını hissettikleri için çıktılar oraya.Yapılan propagandalar da o yönde zaten.Kürtçe şarkı söylemek bir kürdün en doğal hakkıdır ayrıcalık değildir bu.Ama bu hak 2000 yılından önce verilmedi kürt vatandaşlarımıza.Şuan askerimize kurşun sıkanlar başka bir ülkenin silahlı gücü değil kendi ülkemizin vatandaşı bu insanlar bunu gözardı etmeyin.Bu insanları kazanmaktır devlete düşen görev.Başka yolu da yoktur
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Kimse kendini Türk hissetmek zorunda değil ki.O zaman Türk gibi hissetmeyenler ne yapacak.85 yıldan beri yapıldığı gibi ayrımcılığa maruz kalacak değil mi?Yani bir kürdün veya çerkezin çıkıp da ben Türküm demesi sizi ne kadar da memnun ediyor.Ama şu örneğe dikkat edelim;bundan 10 yıl önce 'Çerkez Lokantası' diye işyeri açmaya kalkışan birini doğduğuna pişman ettiler bu ilkede.Bu sadece 1 örnek.Klavye başından atıp tutmakla olmuyor bu işler.
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
yasinseyhan: Devlet onlara ayrıcalık tanımadığı için böyle düşünülüyor.Her vatandaşa davranıldığı için böyle düşünülüyor. Onlara ayrıcalık tanınmalı ,bu hepimizin sonu olur. Sonuçta herkes gibi sıradan olmalılar Asıl bu bölücülük olur. Onun dışında andımızda Türk'üm anlayışını antropolojik olarak düşünmemelisin.Kendini Türk hisseden herkes Türk'tür.Atatürk'ün Ne Mutlu Türk'üm Diyene'deki anlayışıda budur. Ulus devlet ve tek bir amaç.
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
berxay: Türk,Kürt,Laz,Arnavut vs. hepsi Türkiye'de yaşıyorsa Türk'ü türktür, diğerleri Türkiyelidir.
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Bir insan kürtse kürttür bunun başka bir alternatifi olamaz.Bir devletin görevi her vatandaşının kendisini o ülkenin bir parçası hissetmesini sağlamak ve her türlü imkanlardan faydalanarak kimliğini,kültürünü özgürce yaşayarak ülkeye en iyi şekilde katkı yapmasının önünü açmaktır.Devletimiz 85 yıldır bunu yapmadı.Vatandaşın görevi de(devlet görevini yerine getirdiği takdirde) devletinin menfaatine olan işleri yapmak,kullandığı imkanların hakkını vermektir.
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Ben zaten Türküm benim açımdan bir sıkıntı yok ama kürt kökenli bir kardeşimizden Türküm demesini beklemek kadar anlamsız bir şey olamaz.Tersinden düşünelim cumhuriyet yıllarında Kürt vatandaşlar ağırlıkta olsaydı ve devletin adı Kürdiye dili de Kürtçe olsaydı.Bizden de Kürdüm dememiz beklenseydi diyecek miydik?Bu isteklerimizin temelinde yatan şey Kürt kardeşlerimizi bu ülkenin vazgeçilmez bir unsuru gibi değil de idaremiz altındaki farklı bir unsur olarak görmemizdir
2 Temmuz 2010 . Ankete Git
berxay: Küçücük çocuklara zorla ' Türküm, doğruyum, çalışkanım' vs. dedirttirilmektense, bence Türklüğün, doğruluğun, çalışkanlığın ne olduğu o çocuklara ezberleterek değil, öğreterek aşılanmalı.
1 Temmuz 2010 . Ankete Git
yasinseyhan: Ülkemizi parçalamaya çalışan zihniyet mahsullerini topluyor galiba :S
1 Temmuz 2010 . Ankete Git
mert_2239: Devletin imkanlarından faydalanırken en azından vicdanen "Türküm" diyemiyecek misin?.Hür ve özgür yetişmek demişsin acaba yolundan gitmediğin adam olmasaydı sen hür ve özgürlüğün ne olduğunu bilecek miydin? Türkiye'nin kurucusuna ihanet niteliğindeki o yazdıkların senin ne kadar vatansever biri olduğunu gösteriyor.Senin gibilerini acıtacaksa "Ne Mutlu Türküm Diyene ! "
1 Temmuz 2010 . Ankete Git
haymatlos: Aşağı yukarı aynı fikirdeyim.1924'ten sonra anlamsız bir şekilde ortaya çıkan Türkleştirme politikasının bir parçası andımız.Türküm diye başlayan and olur mu ya bu kadar etnik kökenden insanın olduğu bir ortamda.Askerde bir arkadaş vardı kürt kökenli birisiydi.'Ey Türk Gençliğini hiç üstüme alınmıyorum benden bahsetmiyor çünkü' diyordu.Bu da ona benziyor biraz.
27 Haziran 2010 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: haymatlos . 23 Haziran 2010