Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Laiklik:

denememgerek: Alti oktan biridir efendim. Okun ucu bazi kesimlerin bir yerlerine batmaktadir, kemalizmi sorgulatmaktadir. Alti ok bese inmez, bunu unutmaktadirlar maalesef. Seceneklerdeki Musluman ulke tabiri diye bir sey yok. Musluman ulke olmaz, Hristiyan veya Yahudi ulke olmadigi gibi. Din kisinin kendisini baglar, bireyseldir, toplumsal degil. Toplumsal bir sey yapmak istersen cemaat kurarsin dininin dogrultusundan sapmayacak sekilde. Ama cemaatinle ulkeni tehdit edersen abd'ye kacarsin fethullah gibi.
atesh_ve_su: anketi beğenmene sevindim, clecle. çok teşekkürler :) ben zaten aslında genel tabirler kullanan bir insan değilim. mesela avrupa ülkelerinden bahsederken asla 'hristiyan ülkeler' demem, zira avrupa'da milyonlarca insan hiçbir dine mensup değil, ayrıca milyonlarca müslüman ve ateist de var. fakat düşündüm de, bu yüzden ankette de 'müslüman ülke' tabirini kullanmamalıydım aslında, çok haklısın. ama bu bir istisna. yoksa öyle genel tabir kullanmak benim tarzım değildir :)
11 Haziran 2007 . Ankete Git
clecle: Sonuçta ülkenin de devletin de Müslüman olması açıkçası beni çok ilgilendirmez. Ben Müslümanım ve benim aradığım yaşadığım ülkede çoğunluğun Müslüman olması değil. Benim aradığım laik bir devlettir ki Türkiye bu anlayışın en sağlam oturduğu ülkedir. Onun için son derece huzurluyum bu konuda. Bu arada anketi ben deçok beğendiğimi söylemek isterim Eline sağlık:D
8 Haziran 2007 . Ankete Git
clecle: atesh ve su 'ülke' ve 'devlet' ayrımını güzel yapmışsın ama bir konuda sana katılmıyorum. 'Biz Müslüman bir ülkeyiz' demek yerine, 'biz halkın çoğunluğunun Müslüman olduğu bir ülkeyiz' desek daha doğru olur. Çünkü; o zaman Müslüman olmayanları yok saymış olmaz mıyız? Örneğin sen Müslüman olmadığını söylemişsin. Biz Müslüman birülkeyiz dediğimiz zaman sana haksızlık yapmış, senin inancına saygı göstermemiş olmaz mıyız? Bence böyle genel tabirler kullanmaya pek gerek yok.
8 Haziran 2007 . Ankete Git
maximum85: eskiden chp deydi türkiyenin tapusu gelecegi cumhuriyeti o bahsettiginiz oklar şimdi yerinde duruyor hiç bir gelişme yokki ben bir sosyal demokrat olarak begenmiyorum bu gidişatı
7 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ekonet, heralde beni kastediyorsun değil mi? laiklik tabii ki genel olarak dinin siyasete alet edilmemesidir. avrupa ülkelerinin hepsi laiktir. yani bunun sadece müslümanlıkla alakası yok. ben sadece türkiye'yi örnek olarak verdim. örnek olarak yunanistan'ı, italya'yı veya ispanya'yı da verebilirdim. heralde sözlerim yanlış anlaşılmış.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
ekonet: Din tabirini kullan müslümanlık değil. Hristiyanlık ya da Yahudilik de olabilir. Laikliğin tanımı Müslümanlığın devlet işlerine karışması değil. Dinin devlet işlerine karışmasıdır.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: beni yanlış anlamayın lütfen. yani yazdıklarımdan dolayı dinci olduğumu falan zannetmeyin. zaten müslüman da değilim. sadece yorumunuzdaki eleştirinin yanlış olduğunu ifade etmek istedim.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: türkiye müslüman bir ülkedir, fakat müslüman bir devlet değildir. 'ülke' ile 'devlet' arasında bir fark vardır. bir ülke, toplumdan ibarettir. bir devlet ise, hükümetten ibarettir. türk toplumunun çoğunluğu müslüman olduğu için türkiye müslüman bir ülkedir. fakat türkiye laik olduğu için müslüman bir devlet değildir. yani 'ülke' ile 'devlet' arasında çok ince bir çizgi vardır, fakat o çizgi de önemlidir.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: atesh_ve_su . 28 Mayıs 2007