Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Muğla'nın Fethiye ilçesinin belediye meclisi, 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren'in adını taşıyan caddenin isminin değiştirilmesi talebini MHP ve AKP'li üyelerin oylarıyla reddetti. Bu kararı doğru buluyor musunuz?

meşmet: Akp ve Mhp'li üyelerin böyle bir şey yapmasına şaşırmadım,nasıl olsa Kenan Evren'de onların kafadan...
meşmet: Evet ekonomi polemiğine çevirdik:):)
14 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Başlarda baya bağlantılıydı,ilk yorumdan okumaya başlarsanız nereden nereye geldiğimiz açık aslında:)
14 Mayıs 2009 . Ankete Git
Held: Polemiginize karismak gibi olmasin ama, tartisma konunuzla anket sorusu arasinda hic bir baglanti kuramadim...
14 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Faiz paritesine de girelim tam sapsın:D Ben sosyalizme göz kırpanlardanım,Atatürk'se liberal daha çok.O yüzden görüşlerimiz aynı değil.Ona göre en iyisi serbest piyasadır bana göre asla.
14 Mayıs 2009 . Ankete Git
Ktulu: Konudan yine fena halde sapmışı yalnız :)
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
Ktulu: Meşmetçim haklısın, yalnız Atatürk zamanında da ekonomimiz çok da kötü değildi yani öyle 3. dünya ülkesi falan seviyelerini kastediyorum. Zamanına göre muazzam bir kalkınma gerçekleşti ve bu ivmeyi günümüzde yakalayabilen kimse olmadı o dönemden beri. Ben de isterim o seviyelere gelmeyi, önemli olan birşeyler yapmak bu konuda.
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
Ktulu: istemediğiniz bir durum olur. Ama Atatürkçü bir insanın kapitalizm karşıtı olması bana pek mantıklı gelmiyor. Atamız ülkemiz için en faydalı bu modeli görmüş, bu şekilde olmasını istemiş. Günümüzdeki örnekleri de bu şekilde. Elbet diğer sistemlerin de +ları -leri var bu ayrı konu.
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
Ktulu: Dalgalı kur hiç bir paritenin yararına veya zararına değildir. yarı dalgalı kur İkinci dünya savaşı sıralarında belki önemli olabilirdi Türk lirasının değerini korumak açısından ama yatırımcı da riske giriyordu ve tam anlamıyla özgür değildi kararlarında. Her an devlet pariteye el atabilir ve yatırımcının yani kendi vatandaşının da zararına karar alabilirdi Türk Lirasının değerini korumak adın. Şu anda o dönemlerdeki gibi bir değer kaybı yok paramızda. Kapitalizme karşıysanız tabi bu da
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
meşmet: Cumhuriyet kurulduğundan beri hiçbir zaman ekonomi üst seviyede değildi,atatürk döneminde ülke savaşın etkilerini yeni yeni atıyordu ve o imkanlarda ekonomoyi çok yüksek bir seviyeye çıkarmak imkansızdı,ondan sonra gelenler ise zaten bu ülkeyi doğru düzgün yönetemed,ama darbelerden sonra ekonomi dahil birçok alanda büyük gerilikler yaşandı.
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Sizin bilgileriniz can da benimkiler patlican mı ktulu:)Ben genel anlamda konuştum,elbette ekonomi için iyidir de aynı zamanda benim düşmanı olduğum kapitalizm için de iyidit,oradan mantık kurarsanız neden kötüye gittiğimizi düşündüğümü anlarsınız sanırım.Ayrıca dalgalı kur Amerikan dolarına endeksli olduğu sürece kazanan hep ABD olmuyor mu?44'ten beri böyle gelmiş böyle gidiyor işte...
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
Ktulu: Dalgalı kur Türkiye'nin zararına olan bir şey değil dpd06. Diğer konularda haklı olabilirsiniz ama ekonomi konusunda bilgime güveniyorum bu konuda.
13 Mayıs 2009 . Ankete Git
meşmet: Bu darbeden sonra insanlarda abd sempatizanlığı başladı tabi chp'de abd yanlısı olamayınca,abd yanlısı olan iktidarlara muhalefet yapınca iktidar olamadı....
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Bu arada MHP ve CHP için de aynı şeyi söylemek mümkün müdür kararsızım çünkü onlar 80 sonrası tek başlarına iktidar olmadılar,belki de tamamen ABD yanlısı olmadıklarından iktidara getirilmediler belki de onlar da başa gelince ABD yanlısı olmak zorunda kalacaklardı,tarihi 'belki'lerle konuşmak anlamsız olduğu için MHP'yi yorumlarıma dahil etmiyorum.
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
meşmet: Tarihleri hep karıştırıyorum:):)Bu arada söylediklerinde haklısın,üstelik sadece ekonomi değil birçok şeyde zayıfladık,baskı altına alındık ve ne gariptir ki bu darbeden sonra Türk insanına da bir şeyler oldu...
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: 1980'de ithal ikameci sanayileşme politikası bir tarafa bırakılarak, ihracatın geliştirilmesine ve ekonominin dışa açılmasına yönelik bir gelişme politikası benimseniyordu. Bu amaçla “24 Ocak 1980 Kararları” adıyla bir dizi yeni tedbirler yürürlüğe konmuştur ve bilin buna en çok kim karşı çıkar?Türkiye'nin gelişmesini istemeyen en büyük güç ABD'dir ve Kenan Evren başa gelince 5 Nisan kararlarını almış ve 24 Ocak kararlarını geri çekmiştir.Döviz kuru serbestisine gidilmiştir.Vay halimize...
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Meşmetçim o 80 darbesi;)Ayrıca ben de sana katılıyorum.1980'den sonra serbest piyasaya tam entegrasyon politikaları başlatıldı,IMF'ye tam bağımlı hale gelmemiz Kenan Evren'in Cumhurbaşkanı iken imzaladığı kararlarla gerçekleşmiştir.CIA ajanlarının darbenin hemen ardından 'our boys did it'(bizimkiler darbeyi yaptı) raporu vermesi de darbenin arkasında ABD'nin olduğunun açıkça kanıtıdır.Şimdi AKP'ye bakalım,serbest piyasa kiminle tavan yaptı,IMF borçları kiminle arttı?
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
meşmet: 82 darbesini yaparak Türkiye'ye tarihinin en kötü günlerini yaşatan bir insanla,Türkiye'yi gelmiş geçmiş en kötü şekilde yöneten hükümetlerden biri olan akp'nin aynı düşünce sistemlerine sahip...Ülkeyi baskı altına almak,zayıflatmak,bölmek vs gibi şeyleri her ikisi de çok iyi yaptı...
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
meşmet: Bende yanılmadığımı düşünüyorum:)
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
Ktulu: Meşmet'çim bu konuda yanıldığını düşünüyorum ben.
11 Mayıs 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: pinokyo . 10 Mayıs 2009