Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

21 Nisan 1996'da bir suikast sonucu öldürülen ünlü Çeçen lider Cevher Dudayev için hangilerine katılıyorsunuz?

sahtiyan: bu çeçenler bölücülük yapıyorlar, değil mi? kendi bağımsız ülkelerini kurmak istiyorlar, değil mi? siz de onları destekliyorsunuz, değil mi? peki şimdi sorarım size: türkiye’de bölücülükten korkarken elalemin bölücülüğünü nasıl destekliyorsunuz? kürtler yapınca “terörist” oluyorlar da çeçenler aynı şeyi yapınca neden “bağımsızlık mücadelecisi“ oluyorlar? türkçe’mizde bu duruma “riyakarlık” denmiyor mu? sizin bu desteğinizin pkk’ye verilen destekten bir farkı olmadığının farkında mısınız?
fisun: Sen yaşadın mı? yaşamış gibi savunuyorsun? ben bu ülkede Güney doğu dahil heryerinde yaşadım, kimin ne olduğunuda Almanyadan, onun bunun anlattığından dinlemiyorum. Devletin hataları olabilir ama kimse bu ülkeyi bölmeye buradan toprak talep etmeye kalkamaz. Bunu kafasına sokamayanlar, çivilesinler! Çözsün sorunları meclisteki kendi vekilleri diyorum. bana sapla saman diyorsun. ne sapı ne samanı. Etnik köken bende de farklı diyorum anlayamıyor musun...
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: İşte şimdi olmadı sahtiyan.Orasıda ayyıldızlı bayrağımızın dalgalandığı misak-ı milli sınırlarımız içerisindeki Türkiye toprağıdır.Ancak abd ve israil bu durumu kullanıyor .Aklıevvel kürtlerde onlara askerlik yapıyorlar.Dediğim bu benim.
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ayrıca tun-cem bey haklı, güneydoğu’da çoğunluk kürttür, yani güneydoğu aslında kürt bölgesidir. göçlerden dolayı diğer şehirlerde de çok sayıda kürt yaşıyor ama güneydoğu aslında kürt bölgesidir…
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: fisun hanım, siz sapla samanı birbirine karıştırıyorsunuz. sizin başka sebeplerden dolayı sorunlarınız olabilir, ama benim dikkat çekmek istediğim şey, bazı insanların etnik kökenlerinden dolayı sorun yaşamış olmalarıdır! siz heralde etnik kökeninizden dolayı sorun yaşamıyorsunuz, yaşamadınız ve bunun ne demek olduğunu da bilmiyorsunuz…
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Devletin hangimize hatası yok ki? yeni sosyal güvenlik yasamız geliyor yaşasın! 50 yaşında emekli olup 65 yaşına kadar maaş yok, sağlık hizmeti yok geber gitsin. Yaaa sahtiyan kardeş burada herkes devletin üvey evladı. Ama bu yurt bizim, bu dağlar bu toprak bizim, hep birlikte yaşamayı bilmeliyiz. nokta...
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: İşte olayın başlangış noktası oarası zaten onları oraya sıkıştıran devlette de hata var.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Son olarak Kürt vatandaşların ne kadar sorunu varsa Türk vatandaşında o kadar sorunu var. amaç ülke bölmekse ben yarın sana yüzlerce sorun sunarım. Ben arnavutum, arabım, çerkezim hepsinden var bende. Ama Türk!üm. Sömürülüyorum, çocuklarım işsiz, vs. vs
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Hayır yanlışsın bölge olarak ayırıma gidersen federasyon isteklerinide haklı buluyorsun o halde? Güneydoğuda yoğun olsalarda Türkiyeye dağılmışlardır. Şu anda Mersin 'de neredeyse Türk kalmadı, buna ne diyeceksin?
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Sahtiyan, sorunun cevaını gayet açık anlattım, sen anlamak istemiyorsan yapacak bir şey yok. Çeçenler şiddet yanlısı şeriatçı olabilir ama ayrı bir bölgede yaşıyorlar. Ben özgürlük savaşçısı demedim, demem de. Çeçenleri de dinlemek lazım. kaç çeçen dinlediniz.?Kürtlere sempati duyabilirsin, buradada çeçenlere sempati duyan bir yığın insan var. lütfen karıştırmayın böyle şeyleri birbirine. tarafsız bakıyorum dediğim gibi çeçenlerden hoşlanmam.
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Güneydoğu anadoluda yaşayanların tamamına yakını kürtler değilmi hocam.)) ve bu durumu kullanmıyorlar mı?
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Kürtlerin ayrı bölgesi mi var Tuncem?
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ayrıca sorumun cevabını alamadım...
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ben bütün kürtlerin sorunları var demedim. son zamanlarda bazı şeyler değişti, biliyorum. ayrıca buraya kaçan kürt aileleri tanıyorum ve hepsi pırlanta değerinde insanlar! pkk’lı falan da değiller. türk devleti onları feleğin çemberinden geçirmiş, ama onlar yine de türkiye hakkında kötü söz söylemiyorlar! 'hain' falan değiller yani! sanki yaşadıkları çok normalmiş gibi onlara yapılanları anlatıyorlar! babasından dayak yiyen ama yine de ona kızamayan çocuk misali ! ve bu yüzden onlara acıyorum!
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Ben de diyorumki ülkemizdeki tarikat ve cemaatlerden besleniyorlarsa mutlaka bir yanlışlıkları vardır.Ona bakarsan kürtlerde ayrı bir bölgede yaşıyorlar.Bunu söylemek istemiştim.Tamam çeçenlerle kürtlerin durumu tıpatıp aynı değil ama büyük benzerlikler var.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Sahtiyan, pkk kendi ırkına ihanet etti, kendi köylerini basıp kendi bebeklerini öldürmedi mi? Bunu sadece bize maletmek çok büyük bir hatadır. Bence Türkiye'de özellikle o bölgede yaşamadan görmeden çok hatalı yorumlar yaptığına inanıyorum. Kürtler ilk önce pkk yı reddetmedikçE. emperyalizmin kendilerinide oyuncak ettiğine inanmadıkça bu suçlamaların son derece eksik ve hatalı.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Şunu da belirteyim çeçenlerden zerre kadar da hoşlanmam.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Tuncem bağımsızlık mücadeles yapar yönetim şeklini de kendi seçer. Ben çeçenleri savunmuyorum ama pkk eşittir çeçenler yorumu bana göre yanlış diyorum.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: çeçenler ayrı bir bölgede kendi topraklarında yaşıyorlar, neden anlamak istemiyorsun? Rusyadan toprak istemiyorlar ki bağımsızlıklarını istiyorlar. Burada ki durum çok farklı. biz içiçe iki toplumuz bunu karıştırma.
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: pkk neyse çeçenler de benim için aynıdır.Onlar bağımsızlık mücadelesi değil şeriat mücadelesi yapıyorlar.Türkiye deki tarikatlar ve cemaatler tarafından besleniyorlar.Yorumumda yazdımya benim halamın kızı da tarikat üyesi ve bir kurbanını onlara gönderilmek üzere bir çeçen derneğine bağışladı.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Haksızlık herkese mi bir kesime mi yapılıyor. Bu sistemin hataları var, biz bölücülükten vaz geçip haklarımızı birlikte aramadıkça da herkes sömürülecektir...
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Sen orada duyduklarınla ya da farklı etken gruplardan dinlediklerinle etkileniyor olabilirsin. Dediğim gibi meclisteki vekilleri onları temsil etmiyorsa burada sorun kimde? Bunları irdelemen gerekir. Aralarında yaşamış biri olarak da yine söylüyorum, her Kürt bu sorunları aynen yaşamıyor, hepsi şikayet etmez. Aynen her Türk gibi. Biz de herşeyden memnun değiliz, bizim de haklarımız yeniyor. Biz de bu köle sistemde komik asgari ücretlerle çalışıyoruz. Söyle şimdi
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: zaten konumuz bu değil. çeçenler de bağımsızlık için şiddete başvuruyorlar, tıpkı pkk’lılar gibi. kürtler yapınca neden 'terörist' oluyorlar da çeçenler yapınca 'bağımsızlık mücadelecisi', 'özgürlük savaşçısı' oluyorlar? biri bana bu sorunun cevabını versin önce.
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Çeçenler konusuna gelince; Eski sscb döneminden farklı dağılmış bir rusya var zaten. Tabi ki bağımsızlık istemeleri doğaldır. Çeçenler ayrı bir bölgedeler. Türkler ve Kürtler gibi içiçe yaşayan bir yapıları yok. Bizler bu toprakları birlikte savunmuş, birlikte yaşayan bir topluluğuz. Bunları birbiriyle kıyaslamak da çok yanlış diye düşünüyorum.
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ayrıca tüm kürtlerin pkk’yi desteklediklerini de iddia etmedim, etmem de. bunu iddia etmek aptallıktır. elbette bütün kürtler pkk’yı desteklemiyorlar, ama bağımsız olmak istemelerini anlayabiliyorum.
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: kürtlerin durumu son yıllarda düzeldi, bunu inkar etmiyorum. ama geçmişte kürtlere karşı telafi edilmesi mümkün olmayan haksızlıklar, kötülükler, zalimlikler yapıldı. ben bunu kastediyorum. açıkca söylüyorum ben kürt olsaydım türkiye cuhuriyeti’ni yaptıklarından dolayı affetmezdim... bu görüşüme kimse katılmayabilir ama ben öyle düşünüyorum...
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Akp milletvekillerinin kaç tanesi Kürt onu da biliyorsun sanırım. Dtp haricinde meclisteki Kürt sayısı sanırım kendi sorunlarını dile getirip çözmek için yeterlidir. Yetersiz diyorsanız, biz bırakalım meclisi toptan Kürt vatandaşlarımız temsil etsin. Başka arzun? Ayrıca bu milletvekilleri başbakanlarına biat edeceklerine kendi vatandaşlarının gerçek sorunlarıyla ilgilensinler. Bop çerçevesinde kulluk ettikleri düzeni redddetmek niçin işlerine gelmez bir düşün bakalım?
27 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Sahtiyan, ne yapmaya çalışıyorsun? Dün pkk ya terör örgütü demeyenleri övüyordun, bu gün de adeta onlardan biri gibi kin kusarcasına konuşuyorsun. Bu ülke yeterince karışık, birazda buralardan katkı vereyim diyorsan, biz de bunları (senin tabirinle)yemeyiz. Almanya'da Kürt arkadaşların olması bu yazdıklarının hepsinin doğruluğunu kanıtlamaz ayrıca. Burada da yaşamından şikayet etmeyen Kürt'ler de var...
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: kaldırsınlar sıkıyorsa.Onlar hayatından gayet memnun.Ve ölüm korkusundan hain partiye oy veriyorlar buna inanmanı istiyorum.Kürtler bu ülkede cumhurbaşkanlığı , başbakanlık yaptılar.Hala da milletvekilliği yapıyorlar.Abd nin israile ortadoğuda toprak oluşturması için bir kürdistan devleti gerekiyor.Bu işide kürtlere ihale ediyorlar.O hainlerde sırf bağımsız devlet uğruna abd ye ve israil e alet oluyorlar.Durum bu sahtiyan, inan durum bu.
27 Mart 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Sahtiyan bazı sözlerine katılmakla beraber şunları söylemek istiyorum. Sen merak etme kürtler hayatından gayet memnun.Rte yi bile onlar siirtten başbakan yapmadımı.Ayrıca kürtler dediğin abd ve israil tarafından kullanılan vatan hainleridir.Hain terör örgütünü tüm kürtlere mal etmemek lazım.Tüm kürtler hain örgütü desteklemiyorlar buna inan.Yurtdışına kaçanlarda burada devletin askerine kurşun atan vatan hainleridir.Kürtler önce kendi içlerindeki kendilerini sömüren aşiret reislerine baş ./....
27 Mart 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ayrıca uguguk, herkesin inancını rahatça yaşayabildiğini söylemişsin, herkes özgürce güzelce yaşabiliyor sana göre. kendine çok güzel bir hayal dünyası kurmuşsun, tebrikler...
27 Mart 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: arkhanson . 17 Mart 2008