Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

En çok neyi protesto edersiniz / etmek istersiniz?

seher41: Dershaneyi zorunlu tutan eğitim sistemini...
ışıl_ışıl: Çalışınca oluyor :)
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Çok başarılı bir polemik oldu :D
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
seher41: Evet calışınca oluyor =) yorumlarınız için teşekkür ederim...
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Her sistemde aksaklıklar var ama bizim sistemde fazlasıyla var... Yükseköğretimin de çook fazla sorunu var maalesef. Bizde gelişime taş koyanlar da var devlet kanadında! O yüzden gelişemiyoruz... Sen de haklısın Seher, 1 maaşla bunları yapmak zor... Bir tarafta da hem fen lisesine gidenler hem de en pahalı dershanelere gidenler var... Ama inşallah onlarla başedebilirsin, imkansız değil :) Dershanesiz bir sistem gelir umarım ben de onu isterim... Ama her daim çalışmak, çalışmak kazandırır :)
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
seher41: Evet öyle ama zaten kendi alanımda tercih yapıcam. O yönden iyi yani =)
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Ama sorun şu bir meslek liseli olarak, çalışması gereken normal lise öğrencilerinden daha 'çok' çalışmak zorundasın işte sorun da tam burda=) Sosyal eşitlik falan yalan yani:D
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
seher41: Tamam haklısın. Tabiki çok çalışmalıyım. Burda asıl önemli olan emekli maaşıyla geçinenleri de bir hesaba katmaları. Devlet okul kitapları konusunda ne kadar yardım etsede okulada harcama yapıyoruz zaten. Dershaneyi ne kadar gereksiz bir eğitim kurumu olarak görsemde gitmek zorundayım. Çünkü 12 yıl okuyup işsiz gezmek istemiyorum. 5 yıl daha okumak lazım =)
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Başlansın başlamasına da siyasetten ayrı bir kurum vs kurulsa hiç fena olmaz,artık ben sıkıldım o sistemi değiştir bu sistemi değiştir nereye kadar.Anayasanın değiştirilemez ilk 3 maddesi gibi değiştirilemeyecek bir sistem oturtabilseler ve herkes mağdur olmasa artık,özellikle de meslek liseliler.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Ben elbirliği yapıp kimse dershaneye göndermeme kararı alsa bile halk, herkes gizli gizli ders verdirir çocuğuna demek istedim... Eğitim sistemini de savunmadığımı söylemedim, meslek liseleri Türkiye'nin kördüğümü, reform gerekiyor bu konuda. Tamam senin de çok çalışman gerekiyor şu anda ama madem sistem bu çalışacağız ve başaracağız o zaman... Diğer ülkelerde okuyanlar da 'çok çalışıyorlar' da başarılı oluyorlar. Çalışmadan kim başarmış? Hangi ülke yükselmiş?
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
seher41: Işıl ışıl kendin diyorsun çocuk dershaneye gitmezse bile fazladan ders alır diye. Demekki bişekilde okulun dışında bir eğitim alınmalı. Meslek lisesine gidiyorum. Meslek derslerim zaten çok zamanımı alıyor çalışmam için. Bunun yanında bu yıl gireceğim sınavda 9.sınıf konuları var. 3 yıl geçti, tabiki unuttum konuları. Onlarımı tekrar ediyim, meslek derslerimemi çalışıyım bunun yanında kendi derslerime mi? (matematik edebiyat vs.) Gördüğün gibi dershane mecbur ki ilk sınavı geçebiliyim.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Meslek liseleri de branşlarına göre farklı olmalı. Mesela sağlık meslek okuyan biri doktor, ekeltrik okuyan biri mühendisi olabilmeli... Yani kafası çalışmayan değil de kafası çalışan gitmeli meslek okullarının bazı branşlarına tıpkı eskiden olduğu gibi... Şimdiki zamanda bir meslek liseli mühendisten çok pratik bilgiye sahip olabiliyor ne ayıp birşey :) Alamnya refah düzeyi yüksek olan bir ülke kıyas olmaz her konuda tabii ama biz de bir başlangıç yapmalıyız artık. Sanayi olmadan olmaz bu işer.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Meslek liselerini ben de destekliyorum,hatta matematiğe/türkçeye yetenği olmayan bir çok çocuğun oraya yönlendirlmesi de çok mantıklı,zira çoğu normal liselerde heba oluyor,benim böyle bir yakınım da var 3 senedir össye giriyor hala kazanamadı.Herkes dershaneye yolluyor ben de yollayayım diyen aile elbette çok ama toplumda bu etkiyi yaratan nedir onu düşünmk lazım.Mesela iş oranı fazla olsaydı,çöpçü dahi 3 bin lira maaş alıyor olsaydı,aileler hala tıp diye diretirmiydi?Para çok önemli bu konuda.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Herhangi bir amerikalı aile de emin olun çocuğunun doktor/avukat vs olmasını istiyor.Hangi aile çocuğunu çöpçü olsun diye yetiştirir ki?Elbette ki doktor olsun isteyecek(Bu arada çöpçüleri aşağılamıyorum).Zaten işsizliğin çok olduğu bir ülkede yaşıyoruz,örneğin Pamukkale üniversitesinde işletme okuyan birinin iş bulma ihtimali nedir?Çok az.Bu kişinin ailesi çocuğu hakim olsun ister ki o yüzden dershaneye/özel derse yollar çocuğunu.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Meslek liselerine karşı çıkanlar eğitim problemlerinin kaynağıdır başta. Şimdiki dershane hobisinin kaynağı da halkın kendisidir. Eminim hiçkimse dershaneye gitmezken bile kendi çocuğuna fazladan ders aldırır.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Gelişmiş ülkeler 'herkes mühendis, doktor, öğretmen' olamaz görüşünü baştan benimsemiştir eğitim sisteminde. Türkiyede'de sorun eğitimin kalitesizliği değil sınava giren ve yerleşen oranındadır, çünkü eğitim kaliteli olsa da yine 1,5 milyon kişiyi geçmek zorundasın üniversite okumak için. Fen liselerinin eğitimi çok mu kalitesiz de en iyi dershanelere onlar gidiyor, özel derslerle destekleniyor hatta? Eğitim sistemini savunmuyorum, dershaneleri de...
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Laf sınav sistemine gelince yabacı ülkelerde böyle değil deriz. E kardeşim sen eğitim sistemini ona göre mi kurdun da sınav sistemini ona göre yapacaksın? Almanya'ya bak mesleki eğitim temelden başlar ortaokullar düzeyinde, hadi olmadı lise düzeyinde seçersin mesleğini. Türkiye'deki gibi 1,5 milyon kişi tıp kazanacağım diye uğraşmaz lise bitince, çünkü seçmiştir mesleğini çoktan. Sınavlar asıl o aşamalarda çıkar öğrencinin karşısına...
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Gerçi akp ve kitap uygulamalarından önce de durum aynıydı,tüm suçu atmayalım şimdi üstlerine fakat varolan sistemi de değiştirmek adına yaptıkları birşey yok,eğitim ve sınav sistemi çocuk oyuncağı haline geldi özellikle de akp döneminde.Liseye giriş sınavı olsun Öss olsun benim bildiğim toplamda 5-6 kere değişti.Bu kadar değişiklik saçma değil mi yani?akp iktidardan indiği anda yerine gelen parti yine bu sınav sistemini değiştirecek bundan da adım gibi eminim.Siyaset ve eğitim ayrılmalı.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Çocukları at gibi yarıştıran bir sınav sistemi olmamalı,bu sınav sistemi bir çok ülkede yok,lisede alınan dersler ve notlarla üniversitelere başvuruluyor ki bence de en mantıklısı bu.Aileler neden çocuklarını dershaneye gönderiyor?Çünkü göndermezse çocuğunun başarısız olacağını biliyor.MEB'in dağıttığı kitapları gördüm ben...O uyduruk kitaplarla değil dershanenin verdiği kitaplarla kazanılabiliniyor sınavlar.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Sınava giren ve üniversite okuyacak ayrımını daha iyi yapma yolu varsa sınav da kalksın dershane de... Dershane olayı kalksa millet çocuğu önde olsun diye özel dersler aldırır, maksat diğerlerinden önde olsun... Dershaneyi halk istiyor yani eğitim sistemi değil...
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Öce sınav sisteminden şikayet ettik öğrencinin hayatı 3 saatlik 1 sınava bağlı olur mu dedik, sonra her sene sınav çıkınca şikayet ettik... Sınav sisteminin değişmesinde halkın rolü çok büyük. Dershane de zorunlu değil, isteyen gitmez... Ama herkes gönderiyor çocuğunu, neden? Diğerlerinden daha önde olsun diye. Ortada sınav varsa herkes çocuğunun diğerlerinden daha ileride olmasını istiyor. Sınav olmadan olur mu?
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Ben gittim,hem de 2 sene üst üste:)
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
seher41: Kesinlikle zorunlu tutuyor. Liseyi iyi kötü bir yerde okursunuz ama üniversite öyle değil. İyi bir üniversiteyi kazananlara soralım bir hangisi dershaneye gitmedi acaba?
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Benim orta 1'e giden kardeşim bu sene dershaneye gitti.Zevkinden mi?Maalesef hayır.Tüm arkadaşları gidiyordu,mevcut eğitim sisteminin ona okulda verdiği eğitim maalesef yeterli değildi,dershaneye gitmeyen arkadaşı da yoktu.SBS kalktı,bu saatten sonra 6.sınıfların dershaneye gideceğini sanmıyorum,LGS sistemine geri dönülürse 8. sınıfta gider öğrenciler,ÖSS'de de durum aynı.
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Eğitim sistemi dershaneyi zorunlu tutmuyor ki...
2 Ağustos 2010 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: en.cadi . 11 Mayıs 2005