Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Bozuk hoparlörden gelen yüksek ezan sesini eleştiren öğretmen, evinden 63 kilometre uzaktaki bir okula tayin edildi. Sizin yorumunuz:

umutcul: hakkındaki suçlamalara öyle şeyler yazılmış ki; adam resmen din düşmanı olarak gösterilmiş. bunların doğru olduğuna inanmıyorum. madem öyle şeyler varmış bu kişiye öğretmenlik de yaptırılamaz ki.
umutcul: yanlış anlama fisun niyetin seni yargılamak değil. iyi söylemişsin ; eğitim, terör...evet bunlar da bizim sorunumuz ve emin ol o dediğini (düşünmek) herkes gibi ben de kolayca yapabiliyorum :)...somut olarak ne yapabiliriz onu söylermisin? gerçekten güzel fikirlerin olduğundan eminim.. ve bunda samimiyim.
22 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Böyle dayatmacı çözüm olmaz. Hem, ben hiç de dinin tehlikede olduğunu falan düşünmüyorum. Memleket terörden yıkılıyo, siz din tehlikede diyorsunuz. İşiniz gücünüz var mı?eğitim ne alemde? teröre çözüm var mı? bunları düşünseniz daha hayırlı işler yaparsınız.
21 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: hristiyanlaştırma oyunları trabzondan başlamakla birlikte ülkemize yayılıyor. ve ne yazık ki meyvelerini göstermeye başladı. bir toplumun geleneklerine, göreneklerine, ahlaki değerlerine sahip çıkmasındaki temel direğini din unsuru oluşturmaktadır. din yozlaşırsa diğerleri de bundan daha hızlı bir şekilde çöküntüye uğrar. kimseye zorla bişey yaptıramayacağımıza göre sadece onların oyununa karşı makul çözümler bulmalıyız diyorum. ezan sesini yüksetltmek de bunlardan birisiydi.
21 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: atesvesu...kardeşim. çok güzel yerlere değinmişsin.ezan konusunda gerçekten haksız olduğumu nerdeyse kabul ettim..aylnız bir konuda fena halde yanılgıya düşüyorsun. din adına terör eylemi yapan (sözde) o insanlık dışı varlıkları sen müzslüman sıfatına koyuyorsun. benim ezan yüksek sesle okunsun şeklindeki savunmamı öyle bir olaya benzetmişsin ki beni de terörist ilan edeceksin neredeyse. zorla güzellik olmaz diyorsun, ki orda haklısın... yalnız dinimizi savunma adına biraz faal olmamız gerek
21 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: galiba sözlerimi yanlış anladın. ben başkalarından duyduğum sözleri aktarmıyorum: kendim bizzat şahit olduğum konuşmalardan bu sonucu çıkardım. yani başkalarının : şu şöyle yapıyormuş ,bu böyle olmuş türü konuşmalar (dedikodu) değil. elbetteki insanlar haklı olarak bazı şeylerden rahatsızlığını dile getirecek. ama altında sinsi planlarla olursa orada asıl bizim sesimizi yükseltmemiz gerekecek. hristiyanlaştırma oyunları kendini gösteriyor diyeyim ben kısaca ! ve bunlar kulaktan dolma değil, yaşa
21 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Türkiye faşizmin kucağına düşmek üzere, anlayana tabiii!
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: demem o ki 'ezan yüksek sesle okunsun, böylece dinden soğumaya meyilli olanlar zorla dindar olsun' mantığının elle tutulur yanı yoktur, baştan sona yanlıştır. bu dayatmacılık, zorbalık, faşistlik ve komikliktir. başka da bir şey değildir...
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: o zaman dayatmacı (kökten)dinciler ile avrupa'daki aşırı sağcılar-naziler arasında bir fark var mı?
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: kendi inancınızı başkalarına dayatmaya hakkınız yok. kimseyi kendinize benzetemezsiniz. siz müslümansınız diye herkes müslüman olmak zorunda değil. o zaman avrupa'da da müslümanlara 'burası avrupa. avrupa kültüründe islam yoktur, ya zorla bizim gibi olursunuz ve islam dininden çikarsınız ya da sizi rahat bırakmayız' derlerse (ki aşırı sağcılar-naziler zaten öyle diyorlar) dincilerin dayatmacılık zihniyetine uygun davranmış olmazlar mı?
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: yani dinden soğuyan insanlar varsa, bunun tek sebebi dindarların ta kendileridir....
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ayrıca dinin artık korkunç boyutlara ulaşmış olması da, yani din adına terör eylemlerinin yapılması, din adına insanların özgürlüklerinin fena halde kısıtlanması, dayatmacılık, zorbalık; dindarların, insanları istemedikleri şeyleri yapmaya zorlamaları (mesela zorla oruç tutmak gibi), bazı insanların dinden soğumalarına ve hatta dinden çıkmalarına sebep olan önemli faktörlerden biridir.
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bir insanın dinden soğumasının, uzaklaşmaşının veya dinden çıkmasının yozlaşmışlıkla zerre kadar alakası yoktur. insanlar artık bilime yöneliyorlar, mantıklı düşünmek dini felsefenin önüne geçiyor ve dolayısıyla din ya arka plana kayıyor, ya da tamamen yok oluyor.
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: kimse yanlış anlamasın, ezana kesinlikle bir şey söylemiyorum. bu söylediklerim bazılarının hoşuna gitmez elbet, bu yüzden yanlış anlayanlar çıkar muhakkak. ama ben ezana hiçbir şekilde bir şey söylemiyorum, sadece dayatmacılığın hiçbir zaman fayda etmeyeceğini söylüyorum. dayatmacılık etki değil, tepki yaratır...
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: mesela ben deistim. yani Allah'a inanırım, ama dinlere kesinlikle inanmam. şimdi türkiye'de yaşasaydım ve benim oturduğum mahallede kasıtlı olarak yüksek sesle ezan okunsaydı ben birden müslüman mı olurdum? bırakın günde 5 kez, günde 25 kez ezan okunsa ben yine de dine inanmam :) tam tersine, dine karşı tepkim büyürdü.
21 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: kasıtlı olarak yüksek sesle ezan okutmak komiklikten başka bir şey değildir. ne yani, kasıtlı olarak yüksek sesle ezan okutulursa insanlar dine daha mı fazla inanırlar? din insanın gözünün veya bu durumda olduğu gibi kulağının içine içine sokulursa insanlar hop diye daha mı dindar olurlar? tam aksine, bu dayatmacılık insanları dinden daha fazla soğutur.
21 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Ayrıca , din insanların kendi vicdanlarındadır. Kimseye ezanla falan dini öğretemezsiniz, öyle olmuş olsaydı bu toplum bu kadar yozlaşmazdı. Kimse siz dediniz diye dini hatırlamaz, kendi isterse yapar, istemezse her dakika ezan okusanız ne olacak ki?
20 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Umutcul, dedikodu türü şeylerle lütfen yorum yapmayın. Bunlar dedikodudan öteye geçmez. Bu ülkede bunu yapmayı bırakın, Türkçe ezanı bile sindiremeyen bir toplum var. Değil ki ezan ortadan kaldırılacak? Ben böyle bir şey olsun demiyorum ama , meclisteki bölücülerin bile, fikirlerini özgürce söylediği bir ülkede , bazı insanlarında rahatsız olduğu şeyleri söylemesinden yanayım.
20 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: yerini tam olarak söylemeyeyim...istnbulda ve bir doğu ilinde karşılaştım bu durumla...ya da karşılaştım demeyeyim de ; yani konuşmalardan bazılarının bundan rahatsızlık duyduğunu ve ezanın kaldırılmasına destek vereceği sonucunu çıkardı.
20 Ekim 2007 . Ankete Git
ekinox: mesela neresi?
20 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: senin karşı çıktığın kısmı ben savunacağım ne yazık ki :)..dinini yani kendisini unutan insanlara yapması gereken şeylerin olduğunu hatırlatması açısından bazı yerlerde ezanın yüksek sesle okunması gerektiğini düşünüyorum. şöyle bir söz vardır : din ile paranın kimde olduğu belli olmaz diye. elbette ki genel olarak bu doğru. ancak bazı yerlerde yozlaşma açıkça kendini göstermeye başlamış. öyle ki ; hakikaten ezanı kaldırmayı (tamamen) düşünen mahalleler olduğunu duydum ne kadar doğru bilemem ..
20 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Ben de merak ettim, niçin bazı yerlerde daha yüksek sesle okutulmalı?
20 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Ayrıca , dinsiz de olabilir başka bir dini de tercih edebilir. Kimse yargılayamaz. Rahatsızlığını ifade eden insanı hemen yargılayıp, alaşağı etmek eskiden beri vardır. Artık iyice ayyuka çıkmıştır. Keşke herkes bu öğretmen kadar cesur olabilse....Kimse rahatını bozup sisteme ya da, otoriteye baş kaldırmaz, demek ki herşeyi göze alıp, şikayet etmiş, helal olsun diyorum...
20 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Tabi ki:) Şöyle ifade edeyim; ben de dinin yozlaştığını düşündüğüm için böyle konuşuyorum. Ezan beni rahatsız etmez, ama yüksek ses rahatsız eder. Hoparlörler eskiden bu kadar açılırmıydı? Ben bu son dönemelere kadar hiç hatırlamıyorum. Sonuna kadar açılınca, adeta dayatılıyor, herkes dinlemeye, ibadete mecbur tutuluyor gibi hissediyorum. İnançları olan bir insanı bile ürküten bu zihniyet dine yarar değil zarar verir. Öğretmen de eminim benim gibi düşünen birisiydi.
20 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: okul yakınlarında hoparlör sesinin düşürülmsi. bana katılmayabilirsin ama ben ezanın bazı yerlerde yüksek sesle okunmasını doğru buluyorum. senin bu konudaki düşüncelerini daha ayrıntılı öğrenmek isterim...lütfen..
19 Ekim 2007 . Ankete Git
umutcul: ne yalan söyleyeyim, ben dinin artık yozlaşmaya gittiğini ve bunun için bazı önlemlern alınması gerektiğini düşünenlerdenim.yani bu ezan sesinin yükseltilmesi de buna yönelik birşey olduğunu düşünüyorum.hristiyanlıkta da çan sesleri vardır ibadeti hatırlatan ve oldukça gürültlü olduğunu bilirsin. yani sesin yüksek olması mesele değil. okulun yakınında ise daha dikkatli olunması (sesi düşürme, bozuksa onarma vb.) gerekirdi. sanırım seninle hemfikir olduğumuz nokta öğretmene haksızlık yapıldığı ve
19 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: O hoparlörün bozuk olduğundan değildir, bu ses fazlalığı. Son zamanlarda , özellikle son bir senedir, hoparlörler öyle açılıyor ki, bozuk olmalarına gerek yok. Yüksek sesten dolayı okunan ezan bozuluyor zaten. Adeta birileri, özellikle, zorla duyacaksınız, duyuracağız diyorlar.
19 Ekim 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: umutcul . 13 Ekim 2007