Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Yeni basılacak banknotlarda Yunus Emre'nin de resminin yer alacağı konuşuluyor. Siz bu duruma nasıl yaklaşırsınız?

xmystery: Niye Yunus Emre de ,Abidin Dino,Reşat Nuri Güntekin,Orhan Veli,Haluk Bilginer değil.Ya da benim resmimi koysunlar,gayet hoş bir insanımdır.Yunus Emre'yle Türkiye'nin ilgisini anlamadım ben!
xmystery: Atatürk'ü örenk olarak göstermenizi baştan çok yanlış buluyorum ,zira kendisi T.C'nin kurucusu.Demin sanki ben mevlevihana düşmanıymışım gibi konuşuyorsunuz.Ayrıca siz kim oluyorsunuz da benim Türklüğümü yargılıyorsunuz!
7 Eylül 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Osmanlı Türk düşmanı bir devletti Atatürk'ün Osmanlı arşivlerini kapattırmasından Osmanlı'ya olan kinini anlayabiliriz! Asıl Osmanlı'yı bile bile öven birinin Türklüğünden şüphe duyulur Anadolu'da yüz binlerce Türkmeni katleden Osmanlıdır, Türkleri idrak-ı bilhak,cahil,barbar diye aşağılayan Osmanlı sarayıdır! Bırakalım bu Atatürk osmanlı çocuğuydu laflarını Atatürk Osmanlı saltanatını yıktı Türkiye Cumhuriyeti'ni kurdu !
7 Eylül 2008 . Ankete Git
emay80: Atatürk' ü yetiştiren Osmanlı Devleti' dir. Atatürk Osmanlı vatandaşı olarak doğmuş, büyümüş ve askeri dehasını Osmanlı askeriyesinde pekiştirmiştir. Ve Atatürk, bizzat Konya Mevlevihanesinin harap halini görünce gözyaşı dökerek Başbakan İsmet İnönü' ye acil ihya edilmesi yönünde talimat vermiştir. Osmanlı da bizim, Selçuklu da, Göktürk de... Yunus Emre' yi kendinden görmeyen bir Türk' ün Türklüğünden şüphe ederim.
7 Eylül 2008 . Ankete Git
xmystery: 1.Bence T.C'n,nin parasının üstünde T.C'nin vatandaşı olan birisinin resmi olması lazım.Osmanlı Devleti'nin parasının üzerinde Selçuklu'dan ya da Hun Devleti'nden birisin resmi basılmış mı?2.Osmanlı Devleti ile Türkiye'nin ayrımını bilmiyorsan git tarih kitaplarını karıştır zira çok farklı devletler.3.Bu polemiği ben başlatmadım,aynı tazi savunan bir başkası başlattı
4 Eylül 2008 . Ankete Git
cns95: sana katılıyorum xmystery
4 Eylül 2008 . Ankete Git
hashasius: Yunus emre T.C. vatandaşı olmayınca paranın üstüne basılamıyor mu resmi? Vatandaşlık tezin boş. Osmanlı ile Türkiye ayrıymış. Hangi ayrılıktan bahsediyorsun? Ne dediğinden haberin bile yok. Boş bir polemik yaratma hevesi o kadar.
4 Eylül 2008 . Ankete Git
xmystery: Sanat yapıtlarında katkısı olduysa hatırasının sanat yapıtlarında yaşatılmasından yanayım,paranın üzerinde değil.Kaldı ki,bunu kendisi de istemezdi zaten
1 Eylül 2008 . Ankete Git
xmystery: Para hatıra belgesiylse ,para demeyelim,hatıra belgesi diyelim o zaman...Ayrıca sen şöyle dedin aynen kopyalıyorum:"saygı paraya resim basmayla da olmaz".Ben zaten şunu demiyorum ki,Atatürk'ün resmini paranın üzerine koyduk,bir daha saygı göstermemize gerek yok.Eğer biri saygı görmeyi hak ediyorsa ona her şekilde saygı gösterilir,sadece paranın üstünde değil.Ayrıca Yunus Emre'nin Türkiye'ye sanat yapıtları dışında ne gibi bir katkısı oldu?
1 Eylül 2008 . Ankete Git
n1h4t: ayrıca şunu da belirteyim yunus emre osmanlı mensubu değildi tam olarak. selçuklu'nun son zamanlarında yaşamış ve konya civarında vefat etmiş bir kişidir.
1 Eylül 2008 . Ankete Git
n1h4t: para hatıra belgesidir evet. saygı duyulmayanın para üzerine resmi basılır mı dedim ki 'bana saygı duyulmuyor benim resmim basılsın' diyorsun. ben sırf saygı için paraya resim basılmaz dedim. eğer bahsi geçen şahıs Türk milletinin yetiştirdiği bir şahıssa ve bu millete hayrı dokunmuşsa neden hatırası yaşatılmasın. o dediğin büyük osmanlı yelpazesinde bu tür kişiler varsa paraya resmi basılabilmelidir.
1 Eylül 2008 . Ankete Git
xmystery: Kökenlerin aynı olması hiçbir şeyi göstermez.Zaten Osmanlı'nın geniş yelpazesi vardı.Bunun içinde bir sürü ulus vardı.O zaman bütün ulusların önemli isimlerin resmini paramıza koylaım.Ve madem paraya konmanın hiçbir saygı göstergesi yok,beni koysunlar o zaman.Nasıl olsa saygı duyulmuyor bana.Hatıra konusuna gelince,eğer birisinin hatırası yaşatılmak istense neden para üstüne konulur?(Kaldı ki Yunus Emre'nin hatırası yeterince yaşıyor).Para hatıra belgesimidir?
1 Eylül 2008 . Ankete Git
n1h4t: kökenlerinin aynı olması yunus emre'nin de bu kültürün anadolu kültürümüzün bir parçası olduğunu gösterir. ve atatürk'ün resminin yanı sıra yunus emre'nin de olmasının bence hiçbir sakıncası da yoktur. saygı paraya resim basmayla da olmaz. o paraların ne hale geldiklerini düşün sırf saygı gösterilsin diye paraya resim basılıyorsa kesinlikle yanlış yapılıyor. buradaki maksat göz önünde ve hatırasının canlı tutulmasıdır.
1 Eylül 2008 . Ankete Git
xmystery: Sen ayrı göremeyebilirsin ama T.C. ile Osmanlı'yı ayrı olarak görüyorum.Tamam kökenleri aynı olabilir ama bu neyi gösterir ki?Ona bakarsan ABD'yle İngiltere de aynı durumda...Ayrıca Atatürk'ün resminin hatırlayla olan ilişkisinden ziyade o bir saygı gösterisidir.Oraya onun resmi konmazsa çok büyük saygısızlık olur.Kendi kurduğun devletim parasının üzerinde resmin yok.Olacak iş mi!
1 Eylül 2008 . Ankete Git
n1h4t: ben sana bu ülkeden ayrı göremeyiz diyorum sen hala TC vatandaşı diyorsun. E madem hatıranın falan yaşatıldığı yok kaldıralım Ata'mızın resmini de. Sen Osmanlı'yı yaşadığın vatanın köklerinin beslendiği bir kaynak olarak görmüyor musun hem ?
1 Eylül 2008 . Ankete Git
xmystery: Kendin söylüyorsun:Osmanlı Devleti.Türkiye Cumhuriyeti değil.Türkiye Cumhuriyeti'nin parasının üzerinde Türkiye vatandaşı olan birinin ya da Türkiye'deki bir tarihi eserin konmasından yanayım.Az önce de dediğim gibi illa ölmüş birisini koyacaksak Türkiye'den biri konsun.Ayrıca yine kendin söylemişsin:Onların hatıralarını bir şekilde yaşatman gerekir.Ama bu şekil paranın üzeri olmaması lazım
1 Eylül 2008 . Ankete Git
n1h4t: Sen Osmanlı İmparatorluğu'nu veya Anadolu topraklarında yaşamış diğer Türk kökenli imparatorluk ve beylikleri bu vatandan tamamen ayrı bir parça gibi görürsen 'tarih tekerrürden ibarettir' sözüne pay vermiş olursun. Halbuki Osmanlı'nın ve diğer oluşumların son dönemlerinden iyice ders çıkartılmalı ve tekerrürden kaçınılmalıdır. Ayrıca da bu topraklara Türk olsun olmasın katkısı olan düşünürleri de ayrı saymaman ve hatıralarını bir şekilde yaşatman gerekir.
1 Eylül 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: the_punisher . 29 Ağustos 2008