Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce toplumumuz üzerinde Arap emperyalizmi etkili mi?

ironika: Arap mı!? Amerika diyecektin herhalde.Emperyalizmden kasıt kültürel emperyalizm ise ben toplumda Arap geleneğine ait bir şey göremiyorum.Arap geleneği de İslami yaşam tarzı olarak görülüyorsa bunu emperyalizm olarak adlandırmak daha da yanlış.
Mavi_sakal: Selametle:)
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Benim düşünceme göre Kuran'ın bazı konularda toplum farklılıklarını,kültürlerini ele alamaması dahi söylediklerim için yeterli bir kanıt ama en azından içeriği ve uygulaması farklıda olsa reformun gerekliliği konusunda hemfikiriz sanırım ikimizinde bu tartışmaya katacağı aktarım bu kadar ..Hadi esenlikle...
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Farkedemediğimiz islama bakış açımızın farklı olduğu..! Sen Kuran'ın değiştirildiği yada eksiltiliğini yada ayet eklendiğini düşünüyorsun. Ben de bunu ayetle reddedip kanıtlanamadığı sürece ki ( kanıtlanamayacak buna inanıyorum ) inanmayacağım. Ayetlerin çıkarılarak yada yenileri eklenerek değil, ayetlerin günümüze yorumlanarak ve günümüze ışık tutan ayetler baz alınarak reformist yaklaşımın elde edileceğini düşünüyorum.
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Tamam öyle de o da bir görüştür senin aklın Kuran'da yazan her şeyin Tanrı'dan gelebilceğini öngörüyorsa o senin dünya görüşünle alakalı bir şeydir söz söyleyemem..ama ben Kuran'daki bazı şeylerin Tanrı'dan gelmediğini ve değiştirildiğini düşünüyorum bunun nedenlerinide sayfalarca açıkladım daha fazla açıklamaya gerek yok sanırım...
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Daha ne kadar somut bir tartışma yürütebilirim bilmiyorum...anlayamıyorsun galiba ben Kuran'da Tanrı'dan geldiğine inandıklarım var diyorum ve ona göre ibadetimi gerçekleştiriyorum ve inanıyorum ben aydınlanma için reformist bir mücadele vermeyip niye İslam'dan vazgeçeyim kardeşim ben Tanrı'nın bana verdiği aklı kullanıyorum senin gibi kolaya kaçmıyorum aramızdaki en büyük fark bu!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Allah verdiği aklı kullanın diyor ve Kuran'a iman edin diyor. Aklımı kullandığımda Kuran'a iman etmem gerektiğini görüyorum. Sence anormal bişey mi?
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Ben sana söylediğini cevabıı verdim ama yazmaktan okumaya fırsat bulamıyorsun galiba..! Ayetler nazil olduğunda sahabeler aralarında bu ayeti sen ezberle şunu ben ezberleyeyim demiyorlardı..! Aşağıda yazdığım sahabeler Kuranı ezbere bilen sahaberlerdir ve bu komisyon ayetleri toplayıp Hz. Osman'ın hilafetine kadar söylediğim yerde muhafaza ettiler ve sonra birleştirip tek kitap haline getirdiler.
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: öyle cevap verdin bırak bu işleri kardeşim...
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Ya Mavi Sakal söylediklerin akılla-mantıkla hiçbir şekilde bağdaşmıyor olayı sadece dogmalarına bağlayan bir şekilde tartışıyorsun sana bu saatten sonra...İşine geliyor çünkü her şeyi ilahi duruma bağlamak sen hiç düşünme hiç aklını yorma sonra ben inanıyorum ne oh ne kolay ya! Tanrı'nın sana verdiği akılla düşün biraz düşün! Sana bir soru sordum ayetleri ezberleyen sahabeler hayatını kaybedince ayetlere ne oldu?Sen bana tuttun düşünceden en kolay kaçış yolu olan ilahi gücü kullandın
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Asıl senin iddiaların soyut iddalar.. Tamamen senin düşüncelerin bir kere islama imana bakış açın garip..! Madem antığına uyanlara iman edeceksin.. Otur mantığınla bir kitap yaz ona inan?? Bu daha mantıklı değil mi? Kuran hz.Muhammed vasıtasıyla tüm insanlığa uyarıcı olarak gönderildi. Ey Muhammed de ki.. şeklindedir ayetlerin başları.. K.bakma da kuran'ın uslubuna laf dediğin kalmamıştı sadece aferin..!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Mavi Sakal geç bu işleri senin yaptığın savunmalar çok daha soyut ve bilgi dışı Kuran sadece Hz.Muhammed'e göre mi yazıldı yani böyle bir mantık olabilir mi..o zaman neden bir kaç küçük yerdede olsa kadınlarada siz diyor örneğin bir yerde kadınlara erkeklerinize bağlı kalınız diyor..Yine senin dediğin mantığa dönecek olursak Tanrı Kuran'ı gönderirken sadece Hz.Muhammed'i mi muhattap aldı yani tüm insanlığı değil mi? bireyler arası bir durumdan bahsetmiyoruz!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: her sahabe 2 ayet biliyordu şehit olunca o ayetler yok oldu.. espri mi bu.. Demin yazdığım ayette belirtildiği gibi onun koruyucusu Yüce Allah'tır.. Değiştirilse ki -mümkün değil ayetle sabit Allah yeni din gönderirdi ki ihtimal dahilinde değil.. (haşa diyorum tekrar) Ayetler nazil olduğunda sahabe hem ezberler hem hayatında tatbik ederdi..!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: 'Şüphe yok ki Kuran'ı biz indirdik, onu muhafaza edecek olan da biziz ' Hicr Suresi 15.. Senin iddialarını tamamı Kuran ile çelişiyor. Amacın ne bilmiyorum ama söylediklerin saçmalıktan ibaret ve kanıtlayamadığın sürece böyle kalacak...!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Kuran ı Kerim Hz.Muhammed muhatap alınarak indirildiğini düşündüğümüzde kadınlara hitaben indirlmemiş olması yadırganamaz..! Bu kadınları 2. sınıf görmek ile de açıklanamaz. Fikirlerin sadece seni bağlar. Kuran'ın değiştirildiğini iddia etmek çok büyük bir iddadır ve büyük kanıt ister..! Kanıtlanmadığı sürece büyük bir iftira olarak kalacaktır ve bunu iddia edende büyük bir iftiracı durumunda olacaktır.
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Mavi Sakal hayatını kaybeden sahabelerin aklındaki ayetlere noldu kardeşim ruhları mı gelip söyledi Hz.Ebubekir'e,Hz.Ömer'e,Hz.Osman'a he !Komisyon toplanmışta bilmem ne neye göre karar vermişler ayetlerin durumuna...
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Benim söylediklerime böyle haddin değil gibi saçma sapan cevaplar vereceksen hiç tartışmaya girme insanlığın en önemli özelliği olan düşünmeyi kullanmadan yaşa..Ben İslam'ın belli başlı kurallarının değiştiğini düşünmüyorum ki bana mantıklı gelen şeyleri benimsiyorum ama mantıksız geleni benimsemiyorum Oruç tutmak mantıklı gelir yaparım namaz kılmak mantıklı zekat vermek mantıklı ama içeriğinde mantığıma uymayan bir sürü şey var!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bunun üzerine Hz Ebubekir başta Zeyd İbni sabit olmak üzere Sad Bin Ebi vakkas, Abdullah bin zübeyir ve Abdurrahman bin haris gibi konusunda uzman bir komisyon tarafından ayetler biraraya getirildi.(2 şer şahit eşliğinde) Hz. Aişe in evinde muhafaza edildi ve 3. halife Hz Osman zamanında kitap haline getirildi.
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Evet tekrar söylüyorum.. Ayetlere dil uzatmak ne senin ne de kimsenin haddi değildir. Madem senin düşücene göre birileri tarafından arap adetlerine göre yazıldı tekrar soruyorum.. Gerçekten böyle olduğunu düşünen birisi neden islamiyeti seçsin? Hiç samimi değil düşüncelerin. Peygamberimizin vefatını takriben savaşlarda birçok kuran ı ezbere bilen sahabenin şehit olması üzerine Hz. Ömer, Hz. Ebubekirin hilafeti sırasında bu durumun değerlendirilmesini istedi..
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Şimdi sen benim sana kişisel bir saldırmam olmadığı meddetçe neyin haddim olup olmadığını belirleyemezsin bu senin haddin değil..Kuran'ın günümüzden bu yana hiç değişmeden geldiğine inanıyormusun ayetleri ezberleyen sahabelerin büyük bir kısmı Kuran yazıya geçirilemeden savaşlarda hayatını kaybetti..Sahabeler ölünce O ayetlere ne oldu !Kadınların bu denli 2.sınıfta var olması ayetlerin değiştirilmesindende kaynaklanıyor olabilir!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Ayrıca yine dikkat edilmesi gereken bir nokta Kuran'da bir kaç yer hariç kadınlardan hep öteki şahıslar olarak bahsedilmiştir özellikle Erkek-Kadın ilişkilerinde erkeklere sizler kadınlara onlar denilmiştir bu da kadınların 2.sınıfta görüldüğünün bir ispatıdır..
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Mavi Sakal ayrıca Ömer Nasuhi Bilmen'in tefsirindede serkeşlik yaptıklarında değil serkeşlik yaptıklarından şüphelendiğinizde der yani ortada kesin bir şey olmasada erkeğin şüphelenmesi kadını önce uyarması sonra yatağı ayırması sonrada dövmesi yeterlidir bu ayetin o tefsirine görede...
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Neyse Ayetin özü itibariyle kadınların 2.sınıfa itildiği açıktır nettir Kadın erkeğe itaate zorlanmıştır şartlanmıştır..Erkek bu ayete göre kadından üstün yaratılmıştır..
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Burada hafifçeyide Süleyman Ateş eklemiştir örneğin Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'in tefsirine öldürmeyecek şekilde dövün diye çevrilmiştir!
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Bunlar fayda vermezde mecbur kalırsanız onları (hafifçe) dövün.Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür. '
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: ' Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamaktadırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah'ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da 'gayb'ı korurlar. Başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın.
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Mavi Sakal Süleyman Ateş'in Nisa Suresi 34.Ayetteki tefsirini aynen yazıyorum:
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Kuran kıyamete kadar geçecek süresi kapsayacak bir içerikle indirildi. Sen desen ki bazı ayetler bazı zamanlara, bazı ayetler günümüze ışık tutuyor amenna.. Ama ayet eksiltmek yada çıkarmak kimsenin haddine değil...! Biliyosun incil papazlar tarafından derlendi, yeniden yazıldı, orijinali bozuldu ve yeni bir din olarak islamiyet gönderildi. Yani orijinalinin bozulmaması gerekiyor. Ayetler zaten günümüze göre yorumlanıyor bu konuda herhangi bir sorun göremiyorum..
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Ben de şunu biliyorum. Osmanlı da camilerin önünde içinde altın bulunan kaplar olurdu oradan sadece ihtiyacı olan alırdı ve günlerce ordan bir tek altın eksilmediği olurdu. Sefillik çeken bir halk bunu yapmaz.. Neyse o ayetin tefsirine bizzat Ömer Nasuhi Bilmen'in tefsirinden baktım ve orada serkeşlik yazıyor. Ayrıca kadınlara karşı şiddetle değil, her zaman yumuşak muamele edilmemesi gerektiği hadislerde de yazar..
8 Nisan 2008 . Ankete Git
Tatarizma: " Şalvarı yaltak Osmanlı Eğeri kaltak Osmanlı ekmede biçmede yok yemeye ortak Osmanlı" Anadolu'dan yetişen Türkmen evlatları bu dörtlüğü bilirler Osmanlı zamanından kalma bir Anadolu halkı söylemidir bu Mavi Sakal Osmanlı Anadolu halkına sefillikten başka bir şey vermedi her neyse..Nisa Suresi 34.Ayette Serkeşlik demiyor Yaşar Nuri,Süleyman Ateş hangisinin kaynağını okursan oku öyle bir şey yok Kadınların kusurunda 3. kusurdan sonra dövülebileceğini öngörüyor Nisa Suresi 34. ayet..!
7 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Elbette, buna da varım...
7 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Tatarizma . 31 Mart 2008