Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

ERKEKLERE ÖZEL: Evleneceğiniz kadının türbanlı olup olmaması sizin için farkeder mi?

ışıl_ışıl: Türbanla ilgili sorunları ve sıkıntıları bayanlar yaşıyorken, erkekler bu sıkıntıları yaşamasalar bile türbanı kendileri için bir sorun haline getirebiliyorlar. Evlilik konusunda ise bir erkeğin tercih etmemesini normal karşılarım çünkü Türkiye'de bu konuda psikolojik baskı çok. Yaşam tarzı olarak da farklılıklar getirebilecek bir tercih.
Fatih_yaşar: Çok doğru olmalı.
5 Mart 2010 . Ankete Git
batusey: Komik ve çözümsüzlükle dolu bir polemik kelebek almış başını gitmiş içini dökmüş resmen. Haklı olduğu noktalar var ancak problem din problemi değil insan problemi. Benim ablam ilahiyat mezunu ve Ankara' da çok önemli bir kolejin tek bayan Din Kültürü öğretmeni. Sözsüz yapılan baskıda dolayı tamamen başını açmak zorunda kaldı. Bu konuda bilinmesi gereken birşey var ki kesinlikle türbanlılara karşı önyargı var. Yok diyenin gözleri kararmıştır.
18 Ağustos 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: 'Evlilik konusunda ise bir erkeğin tercih etmemesini normal karşılarım çünkü Türkiye'de bu konuda psikolojik baskı çok.' demiş yorumcu. Aslında türban takacaksın diye baskı yapıyor erkekler. Sayısız örnekle karşılaştım. Özellikle son yıllarda. Kadınları pes ettiriyorlar bağıra çağıra. Boşanmamak için çocukları ortada kalmaın diye kabul ediyorlar. Zaten kendi ailelerinde de vardır. Gelsin de bana baskı yapsın bakayım.
14 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Bence de..
14 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Şu baskı yapma huyunuzdan asla vazgeçemeyeceksiniz.Benim veya başka birinin cumaya gitmesinden veya gitmemesinden size ne.Gitmeyenler sana sen de gitme diyorlar mı ? Ayrıca sen gitsen de bir şey değişmiyor, yorumlarından anlaşılıyor bu durum.Biraz ara ver istersen.Önce geliş biraz.
14 Temmuz 2009 . Ankete Git
affan: Ara ara okuyorum da cumaya gitmek kötü birşey mi? İnandığınız dinin gereklerini uygulamamak asıl büyük aptallık bence. Hele de onlara saçmalık muamelesi yapmak ancak size yakışırdı tebrik ederim.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Bu sitede bir yorumda okumuştum.Şimdi hatırlamıyorum kimin yazdığını, diyordu ki; "Kuranın okunmaması için , bel izasının altında tutmayacaksın, daima yükseğe asacaksın, abdestsiz eline almayacaksın, diye insanları kurandan bile korkutmuşlar, amaçları kutsal kitabın okunmamasını ve gerçeklerin açığa çıkmamasını sağlayabilmek" güzel bir yorumdu bence.Okurlarsa aydınlanırlar, sorgulama yaparlar zira.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Ben dikkat ediyorum.Genelllikle maddi durumu pek iyi olmayan insanları kullanıyorlar.Tek sohbetleri din üzerine, şöyle yaparsan abdest bozulur, böyle yaparsan dini kurallara göre hata yapmamış olursun vs.Sanki onlara din öyle olun diyor.Kullanıldıklarının farkına varamıyorlar.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: İnanmayana saygılıyım tamam. Ama ahh keşke şu dini kitabımızı bir okusalar. Hatta hep söylerim en az 3-5 değişik meal okunsa. Bilseler ki o o zamanın şartlarının kanun kitabıdır. Şimdiki zamanda işin ahlak yönünü alsalar ki o evrenseldir aslında ne kadar güzel olacak. Ama ahlaksızlık daha kolay ve daha zevkli. Para da çok tatlı. Ölüm ve allah korkusu salmadan beceremiyorlar pek çok şeyi. O yüzden ver afyonu ver afyonu.. Doldur küpleri..
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Dini kullanınca afyon oluyor işte. Sizinle aynı fikirdeyim kesinlikle. Din değil konu aslında. Bunun kullanılması ve cahil, işin özünü felsefesini anlamaya çalışmayan, sokakta ondan bundan cemaatten gördüklerini koyun gibi uygulayıp ahkam kesen tiplerin baskıcı halleri.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Held: 'Din afyonu' sözünüze katilmiyorum.Yapilan yanlislarda dinin ne kabahati var?Asil sorun dini yanlis algilayan yanlis yasayanlarda..Ve tabi dini siyasi emelleri icin kullanlardadir sorun.Dinin kendisinde degil...
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Sanki din elden gidebilecek bir şey de.. Uygulama ve gerçek dışı bilgiler ve moda akımlar yüzünden bir çuval incir berbat oluyor.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Evet türbanlılar arttı dedim ya.. Hevesli hevesli türbana girmeye başladı açık açık kızlar. İçte sarı röfle saçlar, yaşantılarında da bir değişiklik yok. Yine sevgililer var.. Yukardakiler türbanlarını yurtdışından alıyorlar türk malı giymiyorlarmış.. Kanyonlar kapatılıyor çocuklar amerikada okuyor bedelli askerlik yapıyor.. Ama bunları takdir ediyordur bazıları. Her şeyi görmek istedikleri gibi gördükleri için. Din afyonu bu işte. Nuh derler peygamber demezler. Sanki din elden gidebilecek bir
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Benim çalıştığım yerde de muhteremler ve muhterem olmayanlar olarak ayrım yapıyorlar.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Ülkenin bu hale gelmesinin, bu kadroların kurucuları sadece refah partisinin haltıdır.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Kafanızı biraz yukarı çevirerek bakın.Hep aşağılara bakmayın.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: İş yerimizde türbanlı da var kürtte.. Kimse karışmıyor başka sınıftan muamelesi yapmıyor iddia ettikleri gibi. Hatta öyle baskınlar ki kenarda kalıp bakakalıyorsun. Baskı yapanlar şeriatçiler. Ve refah döneminde başlamıştı bu akım. Bir kaç olay yaşadım refah döneminde. Şimdi gene hortladılar. Bu seferki daha farklı. Zengin bu seferkiler..
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Kime karıştırma diyorsun ışıl, karıştırma işini siz yapıyorsunuz zaten.Adamlar önünüze türbanı atıyor, siz uğraşıp duruyorsunuz.Onlar yukarılarda hırsızlık yapmakla meşguller.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Baskı kendinden olmayanı dışlayarak , kendinden olanları suyun başına koymak oldu şimdi.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Baskının şeriatçi olanı konumuz. Tehlikeli ve saçma. Herkesin her dediği yapılmaz. Kurallar vardır toplumda beraber yaşamak için. Bu zamana kadar uyuluyordu da akepe mi azdırdı?? Evet öyle olduğu açık. Dini tartışmıyoruz. Yaşayıştaki yanlış uygulamalar aslında konu. Birileri kural koyuyor din adına. Biz de dini karıştırma diyoruz.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Onlar da görecekler birgün gerçekleri.Ama inşallah çok geç olmadan görürler.Onlara çarşaf, türban kendilerine han , hamam zihniyetinde olanları anlayacaklar umarım.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Baskının şeritatçsi mi olur? Onun yaptığı baskıysa senin yaptığın da baskıdır. Baskı baskıdır yani.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Ayrıca sadece Türkiyede değil nerede şeriat yanlısı birilri varsa orada baskı var demektir zaten. Çünkü kimse durup dururken kendimi sıkayım demez. Mantık arar önce.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Biz şeriatçi baskıdan bahsediyoruz.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Tamam işte, ben psikolojik baskı var demedim mi bu konuda Türkiye'de? İşte psikolojik baskı. Sizin yorumlarınız beni doğruluyor zaten, özellikle kelebekkin yorumları.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Teşekkür ederim. Ama ülkece böyle ikiye bölünmüş olmak çok üzücü gerçekten. Laik düzeni anlayamamaları da öyle. Ellerindeki hakları kullanamayıp bir de bizlerin haklarını da ellerinden almaya sebep olacaklar oluyorlar da. Çok acı. Çocuklar için endişeleniyorum. Bir tanesi daha 4 yaşında var yok bahçede arapça bir şeyler okumaya çalışıyordu bu sabah. Oyunları bile ilahili. Böyle mi olmalı? Bu mu öğretilmeli gözünü açar açmaz?
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Kelebekkk in bu yorumuna diyecek bir şey yok.En güzel şekilde ifade etmiş.Ellerinize sağlık.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Boğaziçili doktoralı birinin hücre içinde melek aradığını duymuştum ailesinden.. :)) Daha ötesi var mı.. Şaka gibi. Konuşunca normal adam dersin. Boşuna okumuş.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Kimse kusura bakmasın. Türbanlı bir kaç arkadaşım var evet. ama bana göre tesettüre giden kadın tek kelimeylle 'aptal'dır. Hangi üniversiteyi bitirirse bitirsin sonuçta onun mantığı başka türlü çalışıyor. Taşlar yanlış oturmuş. Bir kaç tahtası eksik derler ya öyle.. Benim eşim de cumaya başlıyorum artık gümüş yüzük takıcam falan dese aynen Tun-Cem gibi sıpıtıveririm onu. Her şeyi tam yaptı süper ahlaklı da şekil şemal düşünüyor.. Güzel ahlak yeter. Dinin güzelliği burada.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Psikolojik baskı konusunda bayağı yol almış zihniyet , aile içi demokrasiyi de baskı olarak kabul etmemeli.Bir hafta önce Almanya ' da türbanı reddetti diye kızını uyurken öldüren bir baba vardı.Baskı mı diyorsun baskı bu işte.Hem de kesin çözüm baskı.Ayrıca benim eşim hiç bir zaman türbanı takmaz , kendisi nefret ediyor zaten.Her ne kadar türbanlı arkadaşları da varsa.Türban bir siyasi simgedir bunu kabadayı bile itiraf etti.
11 Temmuz 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: mknsm . 22 Mayıs 2006