Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce kendi tarihimize tarafsız bakıyor ve değerlendiriyor muyuz?

no_doubt: hayır.sırf şeriat ile yönetildiği için osmanlıya öfkesini kusan ve Türklüğüm TC ile başlar diyerek onun öncesindeki nice türk devletlerini,kültürlerini reddeden bir topluma dönüşmeye başladık.
fisun: Ermeni soykırımı hakkındaki sözlerini yorum dışına alarak yazdım ben de. Sakın yanlış anlaşılmasın. Hepimiz hataları, yapılan yanlışları tabi ki biliyoruz, hilafeti kim kabullenebilirki zaten. Neyse arkadaşlar. Yaşasın laik, tam bağımsız, 'Türkiye Cumhuriyeti ' deyip kapatalım bence:))))
27 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Merve, biz Osmanlıyız diyen yok zaten. Ermeni olayı, Osmanlının hatası değil, zamanın şartı gereği yapılmış bir göçe zorlamadır.Tabi ki kabullenilmeyecek. Onların yaptığını, ben kabullenmek zorunda mıyım demişsin, ama bu toprakları ve özellikle İstanbul'u bize kimse armağan etmedi. Osmanlının topraklarında yaşıyoruz....
27 Ekim 2007 . Ankete Git
api: aynı düşünmeyenlere neden saldırılır ya anlamıyorum. no doutbt'a cevabımı özelde yazdım umarım anlamışızdır birbirimizi. sorunu olanlarda özele yazarsa sevinirim sonuçta diğer kişileri rahatsız etmeyiz. muhakhan'a cevap vermiycem (veremediğimden deil ben yazınca kendini odaklıyor cevap yazıyor yani onla aynı şeyleri düşünsemde tersimi yapar çünkü o sölediklerimden çok bana zıt )fisun arkadaşında söledikleri çok yapıcı , merve de son derece özkendi düşüncelerini yazmış tamamen hemfikirim.ii gcler
27 Ekim 2007 . Ankete Git
no_doubt: bu yorumumu sildireyim de konu iyice dağılmadan,insanlar kırılmadan kapansın.nerden siliyoz yorumumuzu.bilen varsa yardım edebilir mi?
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Ne alakası konuyu tamamen saptırmışsın.Osmanlı imparatorluk Türkiye iste Mustafa Kemal'in kurduğu bir cumhuriyettir.Ben Osmanlı'yı inkar etmiyorum ama yanlışları benim için,bana göre büyük yanlışlar...Ermeni soykırımı falan şimdi o zaman yaşanılanlar bize yükleniliyor.(Ki Ermeni soykırımını saçmalık olarak nitelendiriyorum bu konu hakkında saptırma olmasın diye belirtmek istedim)...Şunu da söylemek istiyorum biz Osmanlıyız değil,biz Türkiye Cumhuriyetiyiz diyenlerdenim.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: İleride bir kurtuluş mücadelesi daha versek ve galip çıkıp yeni devlet kursak, bu sefer de Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'ni mi kötüleyeceğiz? Bizim bakışımız bu kadar dar mı olmalı?!
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Ben hiçbir zaman Osmanlı hatasız veya kusursuz bir devlet demedim. Hatasız insan olmayacağı gibi hatasız devlet de olmaz. Bazıları Osmanlı'yı sadece son 100 yılıyla değerlendiriyor. Halbuki en az 400 yıllık bir dev duruyor karşımızda.Son yüzyılda kötü padişahlar gelmiş olabilir, Osmanlı içinde kötülükler ve yozlaşmalar yaşanmış olabilir ama bu yıkılma evresinin doğal olaylarıydı. Her devlet çöküş evresinde bu tür yozlaşmalar yaşar.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Ülkenin şu anki durumunun, Osmanlının son zamanlarından aşşağı kalır tarafı yok bence. Bu yoldan çıkışla bu cumhuriyeti inkar edip yeni cumhuriyet mi kurmalıyız? Biraz daha mantıklı bakıp tarihimizi reddetmeden ama objektif bakarak hatalarını da kabullenerek , yapılanlardan ders çıkararak, yola devam etmenin en mantıklı yol olacağını düşünüyorum.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Arkadaşlar TC. de hep çaplı iyi iktidarlar mı görev yaptı? Osmanlının da hataları mutlak ki olmuştur, ama bu inkarı gerektirmez. Osmanlı dünyaya damgasını vurmuşsa, bu kadar alçaltmak yanlış diye düşünüyorum. Herkesin özgür fikridir ama lütfen hakaret etmeden tartışmanızı yapın. Osmanlının torunlarıyız, bunu inkar etmeniz bu gerçeği değiştirmiyor. Bundan yola çokarsak sizlerin Ermeni soykırımını da kabullenmeniz gerekir o halde. Birazda vicdan muhasebesi yapmak lazım.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Karşındakini tanımadan, anlamadan ırkçılıktan, faşistlikten bahseder bu çaplı (!) arkadaşlar. Aramızıda en demokratik, en akıllı ve özgürlükçü arkadaşlardır bunlar.Böylesine seviyeleri yüksek olduğu için de, asıllarının yazdığı tarihi bir çırpıda yırtıp atarlar! Ama onlara rağmen binlerce yıllık tarih, iyisiyle-kötüsüyle dimdik ayakta duruyor,duracak!
27 Ekim 2007 . Ankete Git
no_doubt: api ben kulagımla duyup,gözümle görüp beynimle algılıyorum.senin bu hareketleri farklı organlarınla yaptıgını düşünüyor ve daha mantıklı şeyler yazmanı rica ediyorum.basma-kalıp klişeleri papağan gibi tekrarlayıp durmayın.saçma sapan yok yeşil bayrak yok 3 hilal falan.ne bu?sen kimsin de beni tanımadan düşüncelerimi bilmeden imalarla beni damgalamaya çalışıyorsun?bi akıllı sen varsın zaten.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Burada neyi deyip demeyeceğimi bana en son öğretecek olanlar, sinirlendiklerinde hemen 'faşist', 'ırkçı' gibi yüzeysel hakaretler savuranlardır. Osmanlı'nın tarzında ne sakınca var merak ediyorum doğrusu?
27 Ekim 2007 . Ankete Git
api: ya siz osmanlı olun o zaman dikin 3 hilalli yeşil bayrağınızı. biz TC vatandaşıyız. atalardan bahsetmişiniz ewet benim atalarım çanakkalede işgalcilerle savaşırken senin osmanlın ülkeyi ilgilizlere satıyordu vahdettin dediğiniz göya atanızla.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
ayazcem: Ben aslımı inkar etmiyorum.Osmanlının yönetim tarzını tasvip etmiyorum.Türküm diyen herkesle de kardeşim bunun çapsızlıkla falan da alakası yok senin gibi düşünmeyene düşündüğünü söylersin en fazla sen böylesin sen şöylesin diyemezsin.Bu sefer çapsız sen olursun....
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Yapma ayazcem, tarihim T.C. ile başlar sözü ne demek? 'Ben Türküm ama Osmanlı, Selçuklu, Göktürk, Hun vs. tarihlerini kabul etmiyorum' demek değil mi? Kendini Türk olarak kabul edip de tarihini sadece 84 yıldan ibaret görene çapsız denmez de başka ne denir :))
27 Ekim 2007 . Ankete Git
ayazcem: Tarihim T.C ile başlardan ne anladığınıza bağlı o....Çapsız diyen arkadaşa kelimeyi çarpıp çarpıp iade ediyorum.Osmanlının tarzını tasvip etmediğimiz için tarihim T.C ile başlar dedik..Aslımızı inkar etmek değil bu.
27 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: 'Zaferleri ve mazisi 'insanlık tarihi' ile başlayan, her zaman zaferle beraber medeniyet ışıklarını taşıyan kahraman Türk ordusu !' Bu söz Atatürk'ün sözüdür. Tarihim TC'den ibarettir diyenlere!..
27 Ekim 2007 . Ankete Git
hrksblsn: Saçmalığın alasııı... Hangi millet geçmişine sahip çıkmaz? Geçmişi olmayanın geleceği olur mu? Oldu ozaman İstanbul yaşayın, Osmanlının binlerce şehit vererek aldığı topraklarda yaşayın, ama onları tarihinizden atanızdan saymayın ne güzel ya. Ne güzel...
26 Ekim 2007 . Ankete Git
no_doubt: diyosun api.bir de imalı konuşmak yerine açık açık konuşsan.bak ben yorumumda öyle yaptım hemen başlamış polemik.kimi neyle itham ediyorsun?
26 Ekim 2007 . Ankete Git
api: düne kadar mustafa kemal'e dinsiz imansız ayyaş diyenler bugünde çıkmış mustafa kemal'i osmanlıya bağlıyor kedilerince mustafa kemali sahipleniyorlar. atatürk osmanlıyı tamemen red eder ondan kalan herşeyi devirir bunu içinize sindirir.
26 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Herkes kendine yakıştırdığı gibi konuşur...Ayrııca Mustafa Kemal Osmanlı hayranı değildi,kendilerine Türk diyemeyenleri de savunmazdı ;)
26 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Aman neden inmiyorsun ya, çok üzüldüm :(( Şimdi bir yıl kendime gelemem ben vah vah :(( Yüksek seviyeniz sayesinde Türk tarihini 80 yıla sığdırdınız herhalde!
26 Ekim 2007 . Ankete Git
api: mukanhan çapsız lafını aynen sana iade ediyorum kusura bakma seviyene inemem.
26 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Kişisel husumetlerinizi bırakıp, büyük milletlere yakışır şekilde tarihinizi iyisiyle köüsüyle sahiplenin derim. Türk tarihini 80 yıla sığdırmak gibi bir insafsızlık yapamazsınız!
26 Ekim 2007 . Ankete Git
dirty_diana: benim tarihim oğuzhan ile başladı,ben türküm,tarihimi inkar etmem,hunları da,uygurları da,osmalısı da tc de benim tarihimdir,ayırt etmem..edemem
26 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Atatürk tarihinin farkındaydı. Bu farkındalık sayesindedir ki, araştırılsın ve yeni nesillere öğretilsin diye Türk Tarih Kurumu'nu kurdurdu. Tarihim TC ile başlar diyenler çapsız insanlardır!
26 Ekim 2007 . Ankete Git
ayazcem: Api nin yorumuna katılıyorum.Benimde tarihim T.C.ile başlar.
26 Ekim 2007 . Ankete Git
Tun-cem: Api arkadaşıma tamamen katılıyorum.
26 Ekim 2007 . Ankete Git
api: sölediklerin senin tahlillerin ama sana hiç takılmıyorum. evet bende osmanlı tarihini benim tarihim olarak görmüyorum çünkü saltanata halifeliğe gericiliğe ırkçılığa karşı olduğum için benim tarihim değildir bu nedenden dolayı vede şeriat bir kültür değil totaliter bir zulum rejimidir.
25 Ekim 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: d-genc . 12 Ekim 2007