Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

'ABD İran'a saldırır mı, saldırırsa ne olur?' diye düşündüğümüz günlerde, tam tersine İran ABD'nin Orta Doğu'daki güçlerine saldırırsa ne olur?

ERGENEKON: İran'ın ne öyle bir gücü ne de öyle bir niyeti var.
Ugugug: Demek başedemeyeceklerini anladı ki, ABD silaha o kadar bütçe ayırmaya başladı.
17 Şubat 2008 . Ankete Git
blackrace: İran ekonomik göstergeleri şöyle:GSYİH : 610 milyar dolar demişssiniz.Abd nin senelik silahlanmaya ayırdığı bütçe sıkı durun 465 milyar dolar !
17 Şubat 2008 . Ankete Git
Cihanqir: İran Sandığımız gibi güçsüz bir ülke değil Mahmut Ahmedi Nejat boş bir adam değil. Ayrıca İran'ın Ekonomik gücü Sadece Petrole bağlı değil. Elinde o kadar çok koz var ki sadece petrolu kesmesi halinde Amerikay'ı çok zor durumda bırakır. Amerika İsrail gibi bir ülkeyi harcatmaz ve İran için İsrail Sadece 2 saatlik İş. Bunun gibi birçok koz daha var elinde. Daha Önce belirttiğim gibi İran Irak değil eski Persleri hafife almamak lazım İran Türkiye'de değil.
17 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: Ben heryeri yabancıya satalım demiyorum mesela kuzey korede kubada borsa yok yani giren parada yok çıkan parada ama ilerliyemiyorlar çünkü ekonominin ivme kazanması için sıcak para şart
11 Şubat 2008 . Ankete Git
mukanhan: Türkiye'nin ekonomisi ise eskisi gibi olmasa da pamuk ipliğine bağlıdır bana göre.Borsa savaşları konusunda da hemfikirim.Büyükanıt Paşa'nın da dediği gibi devir artık karanlık savaşlar devridir.Özellikle Rusya ve İngiltere arasındaki borsa savaşı büyük.Rusya yaptığı bir operasyonla Londra borsasından 10 milyar dolar çekmişti.
11 Şubat 2008 . Ankete Git
mukanhan: arkhanson'un yazdıklarına katılıyorum, Japonya ABD'nin uydusudur.Almanya ise garip bir süreç geçirmektedir.Tarihteki ilginç çıkışlarından birini gerçekleştirir mi bilmem! Rusya etrafının daha fazla sarılmasına göz yummayacak gibi.İran'ı da yanına çekebilir.
11 Şubat 2008 . Ankete Git
fisun: Ekonomik hacmi neden büyük, yabancı destekli olduğu için. Sıcak para çekildği an ekonomin dibe vurur. Sadece borsadaki para değil ki. Satılan o kadar değer var. Yabancı ortaklık çok, Adamlar gelip burada üretip buradan dışarı satıyor, senin ihracatın patlama yapıyor. Bu ihracatın ne kadarı reel tartışılır?
10 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: Çelişki yok Türkiyenin ekonomik hacmi büyüktür ama bu hacim aynı zamanda işgal altındadır bir yandan yabancı yatırım ekonomiye ivme kazandırırken diğer yandan adam tehtid unsuru kazanır o yüzden kolay kolay hiçbir ülke tek başına hareket edemez
10 Şubat 2008 . Ankete Git
fisun: Evet bu doğru, ama daha önce yazdıklarınızla çelişmemiş mi VİPER?
10 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: Bir ülkeyi ele geçirmek için ille işgal etmeye gerek yoktur eğer o ülkenin borsasını ele geçirirseniz o ülkeyi işgal etmiş olursunuz borsa yapacağınız ufak bir oynama bile ı ülkenin ekonomisinde tsunamiye neden olur mesela türk borsasının %70'i yabancıların elinde Türkiyeyi seviyorum ama kim bu ülkeye tam bağımsız diyebilir?
10 Şubat 2008 . Ankete Git
fisun: Arkhanson'un , özellikle son yorumuna tamamiyle katılıyorum. İran hafife alınacak bir ülke değildir, kendilerinden zerre kadar hoşlanmasamda, medeniyet ve tarih sahnesinde her zaman var olmuş, üstelik şu anda Amerika'ya meydan okuyan tavrıylada, Amerikadan izin alıp operasyon yapanlardan, daha milli bilince sahipler.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
arkhanson: iranla ırak'ı benzeştirmek abes.. ırak sınırı cetvelle çizilmiş, geçmişi 50 yıla ancak dayanan, küçük bir arap ülkesi.. iran ise en az türkler kadar eski, dünyanın en köklü medeniyetlerinden biri.. ve şunu unutmayın, tarihin hiçbir döneminde yokoldukları, tarih sahnesinde anılmadıkları zaman dilimi yoktur.. ırakta birlik yoktu, milli bilinç yoktu, iranda bu var..
10 Şubat 2008 . Ankete Git
arkhanson: iranın ekonomisini küçümsemek ise büyük gaflet.. adamlar dünyanın en büyük 2. doğalgaz rezervine sahip, petrol desen su gibi.. nükleer araştırmalar, uzaya çıkış denemeleri, üstüste rusyadan silah alımları.. bunları deniz kabuğuyla satın almıyorlar heralde, korkunç bir harcama var.. bir de amerikan ambargosu olmasaydı o zaman arap krallarından zengindi mollalar, ama tabi bunun için vahhabiler gibi amerikanın köpeği olmak gerekiyor.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
arkhanson: öncelikle japonya'nın 'bilimiyle' amerika'ya kafa tuttuğunu söylemek çok komik. çünkü sizin dediğiniz japonya, ülkesinin güvenliği amerikan ordusu tarafından sağlanan, kendine ait silahlı gücü olmayan bir ülke. ve tam anlamıyla bir amerikan uydusu! iktidardaki liberal parti, bırakın amerikaya kafa tutmayı, söylediklerine tepki bile veremez.. almanya dersen yine öyle..
10 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: biraz önceki yorumumda bahsettiğim ülkeler ABD ekonomisine büyük zarar vermiş,ABD'nin ithalat-ihracat oranlarını bozmuş ülkelerdir bugün hala topla tüfekle savaş beklemeyin bugünün savaşı rakip ülkeyi ekonomik olarak bitirmektir ATATÜRK'ÜN dediği gibi asıl savaş şimdi başlıyor
10 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Onlar meydan okumuyor, huyuna gidiyor ABD'nin.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
mukanhan: Irak da bir zamanlar meydan okuyordu ne oldu! Tamam keşke güçlüler çıksa da meydan okusa ama boş laflarla olmaz bu iş.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: Meydan okumak silahla olmaz Çin,japonya,almaya gibi ülkeler ABD'ye silahla değil sanayisi ve bilimiyle meydan okuyor işte meydan okumak buna denir
10 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Kim ne derse desin, Kuzey Kore, Venezuella, İran, Zimbabve, Küba gibi ülkeler dünyaya meydan okuma cesaretine sahip ülkeler, bu yüzden, sadece bu yüzden Türkiye'den güçlü olduklarına inanıyorum.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: Türkiyenin ekonomik hacmi bütün komşularının toplamından hatta buna ukrayna molvyayıda katasanız bile daha büyük gelelim nükleer silah meselesine iranın nükleer silahı yok sadece santralleri var hem kuzey koreninde nükleer silahı var çok mu güçlü? nükleer silah tek başına bir şey ifade etmez önemli olan ekonomik güçtür
10 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: İzmirde ne nükleer araştırma yapılıyor, ne de uzay araştırması veya roket denemsei var.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
unalziya: İran ekonomik göstergeleri şöyle:GSYİH : 610 milyar dolar,ihracat:63 milyar dolar,ithalat:45 milyar dolar,dış borç:15 milyar dolar.Türkiye için bu rakamlar sırasıyla: 627 milyar,85 milyar,137 milyar ve dış borç:193 milyar dolar.(2006 verileri ile)Görüldüğü gibi İzmir ekonomisi ile kıyaslamak yanlışlık olur.Buradan İran rejimini övmek gibi bir sonuç çıkarmayın,ben o rejime tamaman karşıyım.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
VİPER: iranın bir numarası yok beyler iranın ekonomik hacmi izmir kadar
10 Şubat 2008 . Ankete Git
ERGENEKON: Direniş olarak doğru olabilir.İç yapı olarak Irak'tan çok farklı olduğunu biliyoruz.Ancak bu son dönemde yaptığını söylediği silahlarla abd ye karşı koyamaz.Bu haberler genelde propoganda amaçlıdır.Bir şekilde yönetim halkına güçlü görünmek ve güven vermek zorunda.
10 Şubat 2008 . Ankete Git
Cihanqir: dakikada 11 bin füze fırlatabilen tek ülkenin güçsüz olduğu düşünülemez. İran Irak'a benzemez. Orada Ülkesi İçin gözü Kapalı Ölüme atlayacak bir dünya adam var.
9 Şubat 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Cihanqir . 30 Ocak 2008