Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Siyasi görüş ve hayat felsefesi açısından kendinizi hangilerine yakın görüyorsunuz?

umutkahya: isyan,devrim,anarşi
umutkahya: Sadece kişiyi ilgilendiren meselelerde yasa işlemez kişini ne yazacağı ne düşeneceği ne çizeceği vs. bu tür şeyler toplumu bağlamaz. Kişi ne isterse onu yapar.Ama devlet toplumunda böyle bir olgu yoktur bakınız 301. Madde. Diğer türlü toplumun tüm kesimini ilgilendiren konularda toplumun genel görüşü dikkate alınır oy birliği ile alınır. Ancak bu herkesin oyu ile.Sesilmiş 500 küsür ile değil.
18 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Benim aklımın almadığı da bu zaten. Kuralsızlık nasıl oluşur bunu anlatamıyorsunuz bana, anarşizm, kural koyucuyu tanımıyor, tanıdığı sadece bireyin düşüncesiyse, her bireyin düşüncesi ayrı ayrı olacağına göre benim başında da ifade ettiğim karmaşayı getirmez mi? Çözümünüz sadece 'yasak olmasın' sa, bana zararı olan düşünceyi kim engelleyecek? hala bize 'asala' hakkında ki fikirlerinizi söylemediniz? merakla bekliyorum!
2 Ocak 2008 . Ankete Git
umutkahya: Anarşizm bir düşüncedir.Kimseyi zorlamaz.Benimseyen benimser.Benimsemeyen benimsemez.Yani dediğiniz şeyler kural olmuyor.Kural kişi istemese de dahi uygulamak zorunda olduğu şeydir.Anarşizmin söyledikleri için herhangi bir zorunluluk yok.Kavramları karıştırmayın.
31 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: Kural dediğimiz şey bu değildir kendi kafanıza göre kural budur diyemezsiniz.Kural dediğimiz şey kişinin davranışlarına yön vermek amaçlı oluşturulmuş ilkelerdir.Yani sizin fikirlerimizin aksi kural olmuyor.Düşünce oluyor biz kimseye karakterini yapıcaklarını şekillendirecek ilkeler koymuyoruz.Yani sizin fikirlerinizin zıttını koymak kural koymak olmaz.
31 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Vatansız olmak, vatandaşlık haklarından vazgeçmek, globalizm sizin düşüncelerinizin kurallaşmış şekli değil midir?
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Ben de, ya da birbaşkasında onaylamadığınız her fikir, yani bizim fikirlerimizin aksi, sizin kendi kurallarınızdır. Fikirler yalnız başına bir işe yarayamadıklarında kurallaşırlar. Sizin fikirleriniz benim ulusalcılık fikrimin zıttını oluşturduğuna göre, siz de kendi kurallarınızı koymuşsunuz demektir. Otoriteye karşı olmak, düşüncesiz, fikirsiz olmak anlamına gelemeyeceğine göre, sizin fikirlerinizin bütünü de bana göre kuraldır.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: Bireyi ilgilendiren şeyler için herhalde ki karar verme mekanizması tamamen bireye aittir.Ancak toplumsal bir durum varsa çoğunluk esas olur ancak birey ile toplum farkı burada çok önemlidir.Ben yanlız anlamadım sizin hala ne demek istediğinizi biz hangi kuralları koyuyoruz.Buna bir açıklama getir lütfen.Bir şey anlamadım.Direk bakın sizinde kurallarınız var dedin.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Çatışmadan kastım, tabi ki fikir tartışması. Bakın işte sizin de kendinize göre kurallarınız var. şerh koyduğunuz her düşünce sizin kurallar bütününüz değil midir? Bu yüzden anarşizme inanmıyorum. Her birey kendi kurallarını koyuyor ve kaosta bu yüzden kaçınılmaz. Sizin istediğiniz tarzda bir eşitlik, böyle bir düşünceyle de mümkün değil bence. Bu yüzden ütopik bulduğumu söylemiştim. Bunlar benim fikirlerim, kimseyi bağlamaz tabii...
30 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: Anarşizmin getirdiği kurallar nedir peki çok garip geldi de örnek verin bende öyle cevaplıyım.Diğer konu ise ben size tolstoy öyle düşündü diye öyle düşünün veyahut kabul edin demedim ki zaten. etmeyebilir ve tolstoy'un saçmaladığını söylebilirsiniz ki bence yanlış düşünmüştür.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: çatışmadan kastınız nedir öncelikle? eğer fikirlerin tartışılması ise bundan doğal bir şey yok zaten herhalde ki fikirler düşünceler tartışılır bizler bu üsluba sahip insanalarız zaten biz gelipte hurraa kavga eden insanlar değil aksine konuşmasını gayet de bilen insanlarız.Herkes aynı şeyi düşünecek diye bir şey yok bu düşünce daha çok şu anki yapılmak istenen ve olan durumdur.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: dinde kurallar bütünü olduğu ve kendi fikrimce de anarşizmle bağdaşmadığına bende katılıyorum ancak bağdaştıranlar ikisini bir arada yaşayanlar var.Ancak ben öyle olabileceğini düşünmüyorum.Kurallar dayatıyor insanlara ve bunu yapın şunu yapmayın deniyor. Gayet otoriter bir tavır ki bence yanlışlarla dolu bir çok şey var.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: kesinlikle din ve siyaset ayrıdır.. evet artık tanıştık.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Leo Tolstoy öyle düşünüyor diye ben de öyle düşünmek zorunda değilim anlatabildim mi?
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Dinde kurallar bütünü olduğu için benim fikrimce anarşizmle bağdaşmıyor. tabii bu benim düşüncem. Zaten anarşizm, farklı düşüncelerin , farklı fraksiyonların birbiriyle çatışmayacağı anlamına gelmiyor. Anarşizme bu yüzden sıcak bakmıyorum, umutkahyaya hep ifade etmek istediğim buydu. Bence anarşizm kuralları kabul etmiyor ama yine kendi kurallarını getiriyor. Yani kuralsızlık karmaşası haline gelmesi mümkün.Özgün fikirden kastettiğimde buydu umutkahya.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Kendinizi bu kadar açık ifade etmediğiniz için yanılmış olabildiğimi ifade ettiğim halde hala önyargılı olduğumu vurguluyorsunuz. Bakın, önyargılı insan karşısındakini dinlemez bile, ben dini inacınızla siyasi fikrinizi ya da felsefenizi ayrı tutmanızdan dolayı sizi şu an tanıyabildim. Ayrıca, zaten benim de her zaman vurguladığım bir düşüncedir. Dinin siyasete karıştırılmamasını savunurum her zaman.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: aynen..:)
30 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: fisun dinin anarşizmdeki yeri farklıdır dindar olup anarşişt olanlar yok mu var bkn:tolstoy ... ancak şahsi olarak dini de ben bir otorite görür ve reddederim. ancak şöyle bir durum var sanırım siz pek ilişkili olmadığınız için türban takan ve sosyalist komünist bildiri dağıtan basın toplantılarına gelen dolu insan vardır.yani türban herhangi bir aksi durum ortaya koymaz.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: O din hakkındaki görüşümdü.Bu devlet hakkında.2sininde arkasındayım. ayrıca bana sormadan(sen iktidar yanlısımısın diye) iktidar yanlısı oldugumu ifade etmişsiniz. Bence bu bir önyargıdır. Din kurallarıyla yasayan biri pekala solcu veya anarşist olabilir. bunun anlasılamaması bu konunun bugun Ülkemizde yanlıs anlasılmasındandır. Benim hayatımda tek otorite vardır oda Ben...
29 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: leyla-tr, şimdiye kadar yaptığınız yorumlardan dolayı sizi böyle tanımış olmam gayet doğal. Siz aksini beyan ettiğinize göre, yanıldım diyelim. Ama bu benim çelişkimi göstermez, önyargılı olsam sizinle polemiğe bile girmem. Din kurallarıyla yaşayan biri nasıl anarşist olur bunu da anlamış değilim. Devlet otoritesi yerine din otoritesini koymuyor musunuz bu sefer de??
29 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: hem kafasını kapatan herkes beynını kapatmaz kafası görünüşte acık ama beynını kullanmayan , kapatan birsürü insan var sokakta... evet ben kapalıyım ama beynım degıl...
29 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: aynen umutkahya'ya katılıyorum hem iktidar yanlısı falan degılım siz insanları tanımadan peşin hukum veriyorsunuz fisun hanım. asıl siz ne dediğinizin farkında değilsiniz hem kim görse güler diyorsunuz görüşümü beyan edince benım umrumda degıl diyorsunuz.. hangisi doğru? çok çelişiyorsunuz ben de anarşistim diyorum size anlamıyormusunuz? nasıl akp yanlısı olabilirım????
29 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: Bak fisun hala insanlara laf koyma çabası içindesin.Bende iktidar yanlısı değilim diyorsun keşke onla bitmese.İktidar yanlısı değilsin o zaman süper mi denilecek.Kesinlikle hayır.İktidarın yerine yeni bir iktidar koyma çabası içinde olduğun açık.Demek ki leyla gibi değilsin öyle mi? Zira bizde böyle bir istek yok.
29 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Sırf yorum yazmış olmak için yazmayın isterseniz, ben sizin gibi iktidar yanlısı değilim, kendinizle karıştırdınız herhalde. Gülüp gülmemeniz umurumda değil. Kafanızı , beyninizle birlikte kapatmayın, insanların ne söylediğini anlamadan yorum yapmayın.
29 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: bende sizin için söylediği sözlere gülmüyorum dedim zaten... sözlerine gülmüyorum dedim. fikirlerine degıl.. hani kim okursa guler demişsinizya ondan.
28 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: leyla-tr polemiği doğru okuyup değerlendirin lütfen. Ben umutkahya'nın genel fikirlerine değil, benİm için söylediklerine gülünür dedim. Pay kapmaya alışanlardan değilim ,hiç olmadım. iktidarın dilencileriyle beni karıştırmasına atfendi bu sözler...
28 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: ben umutkahya'ya son derece katılıyorum.sözlerinede asla gülmüyorum. anarşizm yanlış anlasılıyor kafaya bir düşünce yerleşmiş gidiyor anarştler kotu insanlar değil. hatta ben de anarşist sayılırım. umutkahya'yı desteklıyorum.
28 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Ben size değil Merve'ye yazmıştım ya neyse. Bana yazdıklarınızı burada kim okursa, güler sanırım, ben bu düzenin insanı asla olmadım olmayacağımda, karıştırdınız siz beni ,ya da yazmış olmak için yazıyorsunuz.
28 Aralık 2007 . Ankete Git
umutkahya: Benim görüşüm sana göre ütopik veya değil.Ancak şu an ki yaşadığımız dünya ve uygulanan sistem.Sen de diyorsun eşit değil se bunu değiştirmeye neden çalışmıyım ki.Sizin gibi oturmaktan iyidir.Gerçi siz bu durumdan gayet memnun gözüküyor.Ve madem durum eşit değil bende kapacağımı kapayım gibi bir mantığınız var.
28 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: bu dünyada tam eşitlik diye bir şey yok, olması da mümkün gibi görünmüyor, ütopyalarla bir yere varmak güç...
28 Aralık 2007 . Ankete Git
mervve: adalet isteyen herkes haklı değildir elbette.zaten herkes hakkını arayamadığı için adalet ortamı oluşmuyor. son zamanlarda herkes , herşeye özgürlük istiyor ! ama eşitlik olmadan özgürlük olmaz anarşizme göre bende buna inanıyorum.
27 Aralık 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: mervve . 23 Aralık 2007