Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Cemaat veya tarikat mensubu yurttaşlarımızda ulus bilincinin yerini, tarikat ve cemaat bağımlılığının aldığını düşünüyor musunuz?

tnsbluesky: Onlarda düşünme yeteneği var mı? Onlarda sadece korku var, hepsi korkaktır onların. Lanet olsun hepsine.
25 Nisan 2007
sancar2: kısmen evet bazıları aşırı gidince vatan millet sevgisinin bile islama aykırı olduğunu düşünebliyor...
12 Nisan 2007 . Polemikleri Oku
salaklk: bu tarikatlar yasaklanmamış mıydı
11 Nisan 2007
denizkan: onların vatan millit dedikleri zaten kendi yasadıkları evleri
4 Nisan 2007
ulusalci: bu kişilerin amacı İslamı yaşamak değil, Cumhuriyetimize zarar vermek, örnek akp,fetullah ve benzerleri
4 Nisan 2007
ebru2006: Bazi seyleri ayirt edebilmek gerekir.
1 Nisan 2007
uslu yadigar: Katılmıyorum bu tür tanıdığım insanlar var ikisini ayrı tutuyorlar.
29 Mart 2007
yalnızdeniz: Ulus bilincinin onlarda işi ne ki?Ulus bağımsızlık ve savaşla kazanılan bir bilinçtir, cemaata ise vardır girersin,emir eri kul olursun;itiraz edemezsin,demokrasi yoktur,cemaat önderi ne diyorsa o! Ulus kavramı öyle mi?İslam ülkelerinin hangisinde ulus bilinci var,Araplar bile kaç parça olmuş,vermiş ingiltere ellerine petrol oyuncağını,sınırlarını da çizmiş kavga etmeyin birbirinizle deyip çekip gitmiş.Uzun hikaye.
27 Mart 2007
aos84: onlarda ülke bnayrak vatan kavramı yok sadece büyük islam dünyası var dinler arası diyalog var
26 Mart 2007
a_l_a_r_a: Ali kalkancı misali olanlardan bahsediyorsanız herşey olur:)fakat gerçekten din öğretilerinin aşılandığı cemaatlerden bahsediyorsanız millet devlet sevgisi aşılanır ,aksi durum öküz altında buzağı aramaktır.
26 Mart 2007
a.rifat: ulus bağı toplumsal gelişmenin üst bir basamağında ortaya çıkıyor. feodal dönem aidiyeti olan tarikat bağının günümüzde sürebiliyor olması, bu gelişmenin her kesim için aynı hızda gerçekleşmemesinden kaynaklanıyor. Emperyal merkezler ulus bilincine ve ulusal devletlere karşı operasyon yürütütrken bu feodal kalıntılarca destekleniyor veya onları palazlandırıyor. Kemalist/demokratik devrimin tamamlanması emperyalistlerle teşriki mesai içindeki bu gibi odakları silip süpürecektir.
24 Mart 2007
atesh_ve_su: bu yeni bir şey değil ki. bu zaten her zaman öyleydi
24 Mart 2007
eyigunler: dervişine göre değişir:)
24 Mart 2007
selcuk74: hayır buna katılmıyorum bunu soyleyenler ancak cahil olabilirler.
24 Mart 2007
borıs: Ümmetçi zihniyette olan biri ulusçu zihniyette olamaz,örnek başımızdaki sayın diyen şahıs,tarikatçılar çok arttı,çinlilerin güzel bir sözü,bir yıl sonrasını düşünüyorsan tohum ek,on yıl sonrasını düşüyorsan ağaç dik,yüz yıl sonrasını düşünüyorsan toplumu eğit,bizler yarınımızı düşünemiyoruz bizleri tarikatçı kafalar yönetiyor
24 Mart 2007
denememgerek: Doğru, hatta yerine onu koymayı bile beceremediklerini düşünüyorum, öyle rüzgarda savrulan poşete benzeyen tipler var içlerinde.
24 Mart 2007
manas: Böl-parçala=yönet ilkesinin ülkemizdeki bölünmelerden sonra parçalanmalarla nerelere kadar indiğini anlamak güç değil..İnsanları yönetmenin en ideal yolu birliği saglamak, toplumları birleştirmektir,din bence ülkemizdeki en iyi birleştiricilerden birisi;belki de en başta.Ortak amaç-gaye olduktan sonra farklı gruplar bence zenginliktir.Ayrım;'senin,benim' sözleri ise en büyük zarardır; gerçek bir inananım bunları söyleyebileceğine inanmıyorum.
23 Mart 2007
dpd06: kesinlikle evet.
23 Mart 2007
JohnNash: ne alakası var şimdi, benim cemaatten veya tarikattan veya ateist olan veya hiristiyan olan bir çok arkadaşım var ki emin ol senden benden daha bilinçli :))
23 Mart 2007
sephiroturk: bir kesimi evet ama hepsi degil
23 Mart 2007
pinokyo: malesef
23 Mart 2007
president519: özellikle sahte cemaatler yapıyor bunu
23 Mart 2007
Kurşun_87: Allah'tan korkanın ulus bilincide yerindedir,vatan sevgisi de.Ama sahte cemaatlerde yok değil.bu cemaatlerde genelde siyasi amaçlar için kullanılır.28 şubatta yaşananlar bunun en iyi örneğidir.
23 Mart 2007
kandemirm: Tarikat ve cemaatler insanları Hakikatten uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramıyor ki ulus bilinci aşılasın
23 Mart 2007
istante: evet ne yazık ki....hem insanların çaresizliğinden hem de cahilliğinden faydalanıyorlar...
23 Mart 2007
Held: Onlarda hic bir zaman ulusal bilinc yoktu ki zaten .Varsa yoksa ümmet ve cemaat.Müslüman olsunlarda isterse ülkeyi isgal etsinler.Mandaya razilar.Tarihte örnekleri mevcuttur.
23 Mart 2007
62yurtsever: Onlar için varsa yoksa cemaat.Ülke ve halk umurlarında değil.Bunlar vatana zararlı yapılanmalar.Bu ülke onlara bırakılmayacak.
23 Mart 2007
durgul: cemaat mensubu insanlar için bu her zaman böyle. daha fazla söe gerek yok
23 Mart 2007
lotus çiçeği: vatan namusudur insanın,namussuz insan dinini yaşayabilir mi ki?
23 Mart 2007
korkmazhalis: insanlar arasında güven ve dayanışmayı azaltmanın yolu,hemşo culuk ,tarikatçılık,cemaatçiliktir.
23 Mart 2007
Anketi oluşturan üye: tommyer . 17 Mart 2007