Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

'Emperyalizm, bugün artık bir ülkeyi topları ve askerleri ile girip klasik anlamda işgal etmiyor. Yeni sömürgecilik bugün, uzmanları, kredileri, barış gönüllüleri, üsleri ile; yani kendini gizleyerek bir ülkeyi işgal ediyor' diyor Mahir Çayan. Siz emperyalizm hakkındaki bu görüşe katılıyor musunuz?

hekizler: Sözün içeriği ne kadar doğru olsa da birde söyleyene bakmak lazım. Mahir Çayan kim olduğu, kimlere hizmet ettiği, son hepimizce bilinmektedir...
27 Ocak 2015
bjk1903: Kimin söylediği mühim değil, emperyalizmin bir ülkeyi ele geçirme metotları bunlarla birlikte daha birçok sinsi tezgâhı ve çalışmayı içerir. Bazı ülkelerin önemli kaynaklarını ele geçirmek askerî yöntemlerle zor ve risklidir. Bu yüzden hedef ülkelerin siyâsî ve ekonomik yapılarına yönelik başka plânlar devreye sokulur. Emperyalizm için bu daha uzun bir süreçtir fakat sonuçları kesindir. Tabiî tüm bunlar olurken ülke halkları her şeyden habersiz yaşamaya devam eder. Tıpkı Türkiye'deki gibi.
12 Mart 2013
Bq9: Mahire katılmamak eldemidir. Yine mahirin bir cümlesi ' Halk,emperyalizmi somut olarak göremez.Somut olarak gördüğü an sonu gelmiş demektir'
8 Eylül 2009
Held: Dogru bir söz.Katilamamak mümkün degil.Yalniz bunu ilk söyleyen Cayan degildir.
22 Mayıs 2009
dpd06: Katılmayan azınlığın siyaset bilimi bilgisinden şüphe ettim:))
22 Mayıs 2009
Engin20: kesinlikle.Zaten bu yüzden insanlarimiz anlayamiyor isgal altinda oldugumuzu!
31 Mart 2009
Leyla-tr: Evet katılıyorum. Artık devir topla tüfekle savaşıp kazanma devri değil akıl oyunlarıyla kandırıp oyalayarak kazanma devri. Oyunun lideri kim olduğunu gayet iyi biliyor gerçi o yüzden medeniyet götürerekte yapar oyunu kendi kurallarına göre oynayarakta yapar. kim karşı çıkıyor?
21 Eylül 2008
ekinox: 'Kemalizm, emperyalizmin işgali altındaki bir ülkenin devrimci-milliyetçilerinin bir milli kurtuluş bayrağıdır. Kemalizmin özü, emperyalizme karşı tavır alıştır. Kemalizmi bir burjuva ideolojisi veya bütün küçük-burjuvazinin veyahut asker-sivil bütün aydın zümrenin ideolojisi saymak kesin olarak yanlıştır.Kemalizm, küçük-burjuvazinin en sol, en radikal kesiminin milliyetçilik tabanında anti-emperyalist bir tavır alışıdır. Bu yüzden, Kemalizm soldur; milli kurtuluşçuluktur...
21 Eylül 2008 . Polemikleri Oku
bozkurt__107: evet şu an ülkemizde olduğu gibi her yer satıldı herşeye zam ermenistandan elektirik alındı spnrada %70 zam geldi elektiriğe halk resmes sömürülüyor dolayısıyla devlet amerikan sömürgesi altında kalıyor ama bunun nedeni hükümettir...
20 Eylül 2008
emay80: Katılıyor ve ekliyorum; bugünün emperyalizmi aslında orta çağda misyonerlerin afrikaya, amerikaya, asyaya dağılmaları ile başlamıştır. Bakın bir dünya coğrafyasına, Avrupalının ayak bastığı ve harap etmediği bir tek yer var mı? Kurtuluş çaresi ise; özümüze dönmektir.
7 Eylül 2008
mervve: Kaç yılında söylendiğine bakıp Mahir Çayan'ın ne kadar değerli bir insan olduğunu bir kez daha anlayabiliriz...
5 Eylül 2008
deris: kendini gizleyerek işgal etmiyor,insanlar da buna dünden hazır görünüyor ya da mecbur kalıyor...
2 Eylül 2008
genius: tabiki de.artık sıcak savaş demode oldu.yeni moda ekonomik ve kültürel anlamda esir almak.hatta en önemlisi de dilini değiştirerek fethetmek
1 Eylül 2008
busras: uf bunun herkes farkında
1 Eylül 2008
Mohikan: tam ve dürüstçe tarif etmiş zaten.ne bir kelime eksik ne de bir kelime fazla.
31 Ağustos 2008
tugcesss: Katılmamak mümkün mü! Yıllar öncesinden bile böyle bir yorumda bulunabiliyorsa... O ve onun gibi bir nesli de bu sebepten yok etmeye çalıştılar zaten, başarıyla da sonuçlandı bu girişim... Böyle başarıya lanet olsun!
31 Ağustos 2008
siyahmasal: Sivil toplum örgütleri,eğitim programları,kadınları ve çocukları koruma vesaire vesaire görünürde yararlı ama içine girince dertleri sana yararlı olmak değil seni kullanmak ve kendi amaçlarına alet etmek olan bir politika konusunda çok doğru söylenmiş bir söz,katılmak ne kelime gönülden katılıyorum hem de.....
30 Ağustos 2008
ayazcem: Aslında ne kadar önce başlamış bu şimdi doruklara ulaşmış..Elimizde avucumuzda ne varsa etik değerlerimize kadar satılık zaten..Bu söze nasıl katılmayabilirim?..Kendi kendine ihanet olur bu..Üzülüyoruz ve sadece kınıyoruz hatta artık ülkenin önemli bir oranının ülkenin satılmasından şikayetçi olmadığını da görüyoruz...Yazık...
30 Ağustos 2008
keremege: Yıllar önce, bugünleri de görerek söylenmiş bu söze katılmamam mümkün mü?
30 Ağustos 2008
espio: evet mesela bizim ülkemizde topsuz,tüfeksiz sömürülünlerden biri
30 Ağustos 2008
virani: Evet katiliyorum orneklerini dunyada gormekteyiz
29 Ağustos 2008
pinokyo: Mahir Çayan gibi teoride ve pratikde profesyonel bir devrimciye katılmamak olur mu hiç.Vakti zamanında İRA'nın buna benzer bir bildirisi vardı (Biz İngilizleri topraklarımızdan savaşarak atarız ama topraklarımızda bağımsızlığımızı kazandığımız gün sosyalizmi ilan etmezsek İngilizler şirketleri,paraları vs ile geri gelecektir ve bu özgür İrlanda'nın sonu olacaktır - hemen hemen böyle bir bildiri idi - )
29 Ağustos 2008
quartz: bunu mahir çayan ın demesine gerek yok (tabi bilen ve okuyan aklını çalıştıranlar için diyorum ) adamlar kendileri de ne yapmak istediklerini, sistemin nasıl işlediğini kendileri de açıklıyor, raporlar hazırlıyor. neyse bir kere daha hatırlatılmış zararı yok tabi.
29 Ağustos 2008
durgul: Dogru demis Mahir Cayan. Genclerin ayaklarindaki converseler midelerinde hamburgerler' agizlarindaki ok. falan gibi kelimeler iste bu emperyalizm...Cig gibi buyuyor.... Yazik genclerimize bunun bilincinde degilller. Paramiz akiyor disari. Bize has hicbirseyi barindirmiyor emperyalizm ve emperyalizmin tutsaklari...
29 Ağustos 2008
Ugugug: Söylendiği zaman için kısmen katılıyorum ancak bu sözler üzerinden koca bir 40 yıl geçmiştir ve dünyada emparyalizm son yarım asır içerisinde çökmüş ve tükenmiş, günümüzde henüz özümsenip de adı konulamamış başka şeyler devreye girmiştir. Bunu şu anda zaman sarhoşluğundan göremiyoruz, ama 50 yıl kadar sonra dönüp geçmişe bakıldığında 2. dünya savaşından sonra 19. yüzyıldan hemen hemen hiçbir eser kalmadığını daha kolay farkederiz.
29 Ağustos 2008
ibrahimpekin: Mahir diyor bunu. Katılmamak mümkün mü?
29 Ağustos 2008
drosophila: Kesinlikle katılıyorum. Doğru bir tespit.
28 Ağustos 2008
fidem: Bu güzel insan, bu güzel yorumu 1972 senesinden önce yapmış yani öyle mi....Döneminin koşularını tahlil etmekle kalmamış, bugünlere kadar uzanmış...İşte ben onu tam da bu yüzden seviyorum. Dünyanın yuvarlak olmadığını düşünen beyinler hala aramızdayken, bu insanların susturulmalarını çok iyi anlıyorum. Elbette katılıyorum, nasıl katılmam ki...Bugünün gazetesini açıp okumak bile yeterli bunun için....Sizler özgürlüğün doyumsuz tohumları gibi düştünüz toprağa....
28 Ağustos 2008
betül_0794: Evet artık sömürgecilik açıkca yapılmıyor bilgisizler kandırılıyor ilk önce.Onlar çoğunlukta çünkü.Gayet doğru bir söz olmuş.
28 Ağustos 2008
servetcembar: Katılıyorum tabii ki...İşgal altındayız zaten...
28 Ağustos 2008
Anketi oluşturan üye: ekinox . 28 Ağustos 2008