Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Üniversitelere türbanla girilebilmeli mi?

elif: kesinlikle evet...
27 Mayıs 2006
Admin: Arkadaşlar, eğer bu anketteki tartışmayı medeni ölçüler içinde sürdürmemek konusunda herkes kararlı ise, bu anketi oylama ve yoruma kapatmak durumunda kalacağız. Bu uyarıyı daha önce de yapmıştım, maalesef beni buraya yeniden yazmak zorunda bırakıyorsunuz. Kişilere, kurumlara, değerlere hakaret / küfür / itham içeren yorumları silmek durumundayız. Bunu alışkanlık haline getirenleri de hangi görüşten olursa olsun önce uyarmak, devamı halinde ise siteden uzaklaştırmak zorundayız. Lütfen dikkat...
27 Mayıs 2006
c_rogers: haaaa serbest mi sen hiç üniversite görmedin herhalde bir de danıştayın aldığı karar var onu hatırlatayım sana ne kadar serbest
26 Mayıs 2006
fügen: türkiye'de de türban serbest.
26 Mayıs 2006
c_rogers: türban siyasi sembol olsaydı sadece bu ülkede sorun olurdu ama amerikada aynı türban serbest ingilterede de öyle
26 Mayıs 2006
c_rogers: o onların özgür bir şekilde giymek istedikleri bir elbise neden karışılıyor ki
26 Mayıs 2006
fügen: erkeklerin baskısı ve kıskançlık duyguları sebebiyle kapatılmasınlar
26 Mayıs 2006
c_rogers: hiç kimse burda akıl dışı şeyleri savunmuyor zaten islamda akıl dışı birşey değil her hükmü akılla açıklanablir bunda sorunu olan varsa tartışabiliriz
26 Mayıs 2006
fügen: kadınlar devlet reisi olmasınlar da, hiç olmazsa ne giyeceği hakkında özgür olsunlar
26 Mayıs 2006
fügen: 'bilimin ve tekniğin dışında yol gösterici aramak ,bilgisizliktir ve yanlıştır., Şehüislamlık, dini mahkemeler ve fetva usulü, dervişlik, medreseler 1924 de kaldırılmıştır.
26 Mayıs 2006
bilge: bak fügen dikta ne kötü şeymiş. bizde de tamtersi laikçi diktası var. bizdede üniversiteden dışarı çıkan kız inandığı için başını örtüyor. ikiside yanlış. bu işlerde baskının ne kadar saçma olduğunu sende görmüyormusun
26 Mayıs 2006
bilge: mesele dinle değil toplumsal sorunlarla ilgili yani. burdan hareketle kadının sosyal yaşama dinden soyutlayarak kazandırılacığı düşüncesi de yanlıştır. mesele genel toplumsal sorunlardan kaynaklanmakta,
26 Mayıs 2006
fügen: örtünen kadın bütün özgürlüklerinden vazgeçer.
26 Mayıs 2006
c_rogers: nasıl yani atatürkün annesiyle kardeşi bu yasağa uymadı mı diyorsun sonradahanımı latife hanım
26 Mayıs 2006
c_rogers: arkadaşlar ne oldu sizin fikirleriniz bizim için değerli neden bişey yazmıyorsunuz demokratik toplumlarda her zaman iki cephe olması normaldir ha diyorsanız siz konuşun sizi kaale almıyoruz onuda siz bilirsiniz aam atatürk bunu istememişti ülkenin her fikre açık bir ülke olmasını istemişti sizin ne düşündüğünüz ünemli çünkü beni neden istemediğin düşüncende saklı ben bu düşünceyi istiyorum
26 Mayıs 2006
bilge: aslında türbanlı ve açık beraber gezen çok arkadaş var. halk için bu konu kişisel. tayyip toplumsal mutabakat derken bunu kastediyordu. bir bağcılarda gezen bilirki başı açık ve kapalı kankalar ve arkadaşlar çoktur
26 Mayıs 2006
c_rogers: ben i,stiyorum ki bir türbanlıyla bir mini etekli yan yana oturup bu ülkenin geleceğini konuşsun birbirine saygı göstererek elin avrupalısı bana saygı gösteriyor bu konuda benim kandaşlarım neden bunu yapmıyor ben bunu anlamıyorum bizi bölmeye çalışanlar şimdilik emellerine ulaştılar ama her iki taraftanda duyarlı insanlarımız geliyor onlar bu kavgayı bitirecekler
26 Mayıs 2006
bilge: vede kimse korkmasın bu ülkenin iran olmasından. türkiye yüzlerce yıl osmanlı döneminde şeriatla yönetildi ancak recm(taşlayarak öldürme) olayının kaç kere olduğunu biliyormusunuz. hiç. türkiyeyi suudi arabistanla karıştıranlara ise gülerim.
26 Mayıs 2006
c_rogers: arkadaşlar bizim hiç kimseyle bir sorunumuz yok ne iranı istiyoruz ne arbistanı biz sadece dini gereksinimlerimizi yerine getirebileceğimiz önde koşan modern bir toplum istiyoruz fikirlere saygı duyuyorum ALLAH bana ne diyor sakın kimsenin dinine küfür etme bende inanıyorum buna ama benim kutsalıma saldırana da cevabım vardır her zaman ben asla kırıp dökmekten yana değilim ben fikirlerim kavgasından yana da değilim ben istiyorum ki fikirler insanları beslesin
26 Mayıs 2006
c_rogers: arkadaşlar evet ülkemizde özgürlükler sınırsız yaşanmaktadır isteyen istediğini yapmaktadır her türlü eğlence serbesttir istediğin gibi davranmakta özgürsün ama sadece örtülü kardeşlerimiz bu kavramın dışına itilmiştir ben iran yanlısı değilim ordaki rejimede karşıyım çünkü islam zorlamanın dini değildir bu arada atatürküde kullanmayın hanımı latife hanım kara çarşaflıydı annesi ve kardeşide örtülüydü
26 Mayıs 2006
sevgiozlemi: pardon sen zaten bunu kastetmişsin sanırım
26 Mayıs 2006
sevgiozlemi: Türbanla okumak isteyen Arabistana gitsin diyen bendim ozaman..Sayın Demirel elinden gelen herşeyi yapmışsa..
26 Mayıs 2006
bilge: biz insanlar yazılı kurala uymasın demiyoruz. yazılı kural daha iyisiyle değiştirilsin diyoruz. türban sorunu da senin çevrendeki insanlarda yok diye türkiyedede yok sanma. öyle bir sorun olmasaydı insanlar türbanı çözeceğine inanan siyasetçiye oyları yığmazdı
26 Mayıs 2006
giray: Yillarin siyasetcisi, ve eski cumhurbaskanimiz, Sayin Suleyman Demirel, kendisinin devlet islerindeki sonsuz tecrubesiyle turbanli ogrencilere bir alternatif gostermistir. Hatirlatmak luzumsuz herkes bilincinde. Ulu Onder Ataturk'e guveni sonsuz olan, onun kurdugu ulkeye, rejime, ve ulkenin anayasasina saygili her birey, yazili kurallara uymalidir. Insanlarin din ve vicdan ozgurlugu Turkiyemizde SInIrsiz yasanmaktadir. Turban sorunu yoktur, yaratilmak istenmektedir ulkemizi zayiflatma amacli
26 Mayıs 2006
excell: örtüye türban diye bir isim vermişler örtü değil türban kötü diye saldırıyorlar farkı nedir nasıl ayırt edilir diyoruz susuyorlar ünv. ikisi de alınmıyor sebebi nedir diyoruz gene susuyorlar siyasi bir simgeymiş erbakan vs 1400 yıldır siyasette mi yazdıklarınız kendinizi tatmin ediyor mu diyoruz gene susuyorlar soora başlıyorlar ama burası laik bi ülke demeye laiklik sadece islami değerlere saldırmak mı diyoruz bu sefer başlıyorlar yobaz bilmem ne demeye.umay bu zekayla alakalı değil bağnazlık
26 Mayıs 2006
umay: herkes kendisini yansıtır her haliyle.bırak biz hep aynı samimiyetimizi ve hoşgörümüzü koruyalım örnek aldığımız değerli insan gibi...
26 Mayıs 2006
excell: umay haklısın ama ben onlara hiç hakaret etmedim onlar ise her çürütülen iddiaları karşısında kızıp hakaret etmeye başlıyorlar yobaz gerici gibi terimleri bu sınıfa sokmuyorum bile akıllı insan gerçekleri bırakıp yalanlara inanmaz hem de kendi yalanlarına
26 Mayıs 2006
umay: ben her iki tarafın da sivri açıklamalar yapmasından rahatsız oluyorum dinsiz demek küfür yobazı demek gavur demek aynı tarzda söylemler...kimse hidayet merkezi de değil çağdaşlık okulu da..
26 Mayıs 2006
bilge: evet excel'e katılıyorum. tartışmalardaki en büyük sorun yobazlık. bu insanlar yobazca diyorlarki bu ülkede hiç birşey değişmeyecek. beğenmeyen gitsinmiş. yani hiç bir şey tartışılmayacak ve böyle kalacağız. görende durduğumuz yer süper sanacak. bi en büyük olalım ondan sonra dururuz
26 Mayıs 2006
excell: umay sen haklısın ama bunlar atalarını da inkar ediyor fikirlerine öyle bir saplanmışlar ki birşeyleri anlamaya çalışmak yerine yalan yanlış ifadelerle ha bire saldırmaya çalışıyorlar ahiret gibi bi sorunlarıda yok başarılı olsalarda ellerine ne geçecek onu da anlamıyorum ama böyleler işte sağa sola yobaz diyorlar anlamını bilseler bir fikrin bağnazlarına yobaz dendiğini ve kendilerinin de tam bir ideoloji bağnazı olduğunu anlarlar ve bir daha kimseyede bunu söylemezler bilmiyorlar konuşuyorlar
26 Mayıs 2006
Anketi oluşturan üye: adkaymak . 22 Haziran 2004