Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Ünlü filozof Diyojen'e göre bir kadın ve onu mutlu eden bir erkeğin birlikteliği dışında hiçbir birlikteliğin gereği yoktur. Bu sözüyle evliliğin yersiz ve gereksiz olduğunu savunmuştur. Peki siz evliliğe nasıl bakıyorsunuz?

seym@: Evlilik toplumu oluşturan önemli bir etkendir.Hem İslam!a göre evlilik dışı beraberlik uygun değildir.
19 Mart 2008
satisfaction: Bu teori kesinlikle yanlış ben asla katılmıyorum
19 Mart 2008
siyahmasal: Evliliğin gerekli olduğunu düşündüğüm için evlendim,aile olmak mutluluğu perçinler bunun içinde evlilik şarttır....
19 Mart 2008
yalnızdeniz: Evlilik resmen olması gereken ama insanın özellikle erkeğin yapısına,doğasına,genetiğine ters bir kurumdur.Çünkü erkek ne kadar gizlese ve de kabul etmese de poligamdır.
19 Mart 2008 . Polemikleri Oku
Tun-cem: Diyojenin sözü ile ankette belirtilmek istenen vurgu birbiri ile uyuşmuyor.Söz tam açıklayıcı değil.Belki de evliliği anlatıyor.
18 Mart 2008
pinokyo: Öncelikle bu Diyojen ismi ne kadar yaygınmış.Tarihde ki adamların yarısının adı Diyojen neyse.Soruya dönecek olursak evlilik konusunda benimde kafam karışık.Ama bekarlık sultanlıktır zırvasınada inanmıyorum.
18 Mart 2008
Lilimarlen: Yanlış mı anladım acaba ama,bu sözden evliliğin yersiz olduğu sonucunu çıkaramadım.Gelelim benim evlilik hakkıdaki naçizane fikrime. Evlilik, insanları içe kapanık,duyguları alınmış bir yaratığa dönüştürüp, asosyelleştirip,mutsuzluğa iter.Ama diğer taraftanda kaçınılmaz sondur.Evlenirsin ve evlendikten sonra kendine ait olmayan bir hayatı yaşamaya başlarsın.Kendinden uzaklaşırsın.Hani yaygın bir inanış vardır ya 'Mutlu son' diye. Yalan, külliyen yalan...
18 Mart 2008 . Polemikleri Oku
kötü: görütür ama saçmadırda.
18 Mart 2008
mervve: Bence Diyojen burda evliliğin değil de aldatmanın gereksiz olduğunu anlatmak istemiş... Ben öyle anladım yani :)
18 Mart 2008
fatih_erdem: onlara göre evlilik önemsiz olabilir ama bu müslüman türk milletine hiç bir zaman uymaz ve yakışmaz
18 Mart 2008
uyukucu: bence evlilik çok ciddi bir kurumdur... evlilikte yalnız 2 kişinin mutluluğu söz konusu değildir... evlilik sonsuza kadar bağlanma yeminidir... ama o kadarda gerekli değildir... yemin edemiyorsan evlenme...
18 Mart 2008
tgy: evlilik gereklidir bazı şeyleri birbirine daha çok bağlar.'nikahta keramet vardır'
18 Mart 2008
ekinox: Diyojen'in bu sözünden , savunduğu iddaa edilen sonucu çıkarmadım. evlilikle ilgili kendi fikrimi de belirtmek istemiyorum.Leonard Cohen duygularıma tercüman olmuş zira , diyor ki; Bebeğim , hadi evlenelim ...Çok uzun zamandır yalnızız...Birlikteyken yalnızlığı yaşayalım...Görelim bakalım bukadar güçlü müyüz?...
18 Mart 2008
fisun: Evlilik kurumu tabi ki gerekli. Ama burada evliliğe karşı bir anlam çıkaramadım ben. Tek eşliliği vurgulamış bence.
18 Mart 2008
aylooo: diyojenin yaşadığı döneme göre doğru olabilir ama bugünü değerlendirirsek evlilik çok gerekli bir kurumdur.
18 Mart 2008
asi.girl: Ben Diyojen'in bu sözünden evliliğin gereksiz olduğu çıkarımını yap(a)madım açıkçası..
18 Mart 2008
Dilemma: Bence; söz yalnız yorumlanmış, eğer taraflar arasında sevgi yoksa birlikteliği sürdürmeye gerek yok, demek istermiş, evlilik değil bahsedilen, ve amcama katılıyorum :)
18 Mart 2008
ayazcem: Kısmen sorguladığım oluyor aslında...
18 Mart 2008
xpxp: evli biri olmayarar diyorum ki yanlış dusunce ne kadar sorun olasada bu bır olgu yanı allahın emri belkıde bır ımtihan kim bilir
18 Mart 2008
sosyolog1227: evlilik toplumdaki ahlak anlayışının yozlaşmasının önündeki en büyük etken olduğu için gereklidir ve asla ortadan kaldırılmaması gereken bir kurumdur.
18 Mart 2008
Psemada: diyojen=) adından belli sonuçta =) türk değil =) türkiyede bu durum aile yaşantısına uymaz! yani gençler böyle düşünse bile aileler düşünmez! bence evlilik olmalı =)
18 Mart 2008 . Polemikleri Oku
batsalli: evlilik ilk zamanlardan beri toplumu kaostan ve insanları bencillikten kurtarmak için icad edilmiş bir olaydır. evliliğin daha ömnemsiz olduğu toplumlarda genelde suç oranı yüksektir (amsterdam gibi). Ama ben yine de insanların tek eşli olduğuna inanmıyorum. dünyada sadece bir kişiye baktım başka hiç kimseye gözümün ucuyla bakmadım diyen biri varsa gerçekten büyük yalancıdır
18 Mart 2008
kagann81: Diyojen saçmalamış. Bir toplumda evlilik ortadan kalkarsa ahlaksal çöküntü ortaya çıkar. Ahlak bakımından bir toplumun çökmesi ise o toplumun bağımsızlığını ve egemenliğini yitirmesi anlamına gelir. Evlilik çok ama çok gerekli bir hadisedir. Evlilik geçmişten bugüne kadar gelen kadın-erkek ilişkilerini doğru kurallara göre belirler ve insanların daha mutlu,ahlaklı ve uzlaşmacı olarak yaşamasını sağlar. Uzun yıllar evli kalmış çiftler sağlık ve sosyal ilişkiler bakımından iyi durumdadırlar.
18 Mart 2008
Anketi oluşturan üye: jaqueee . 18 Mart 2008