Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Siyasi partilerin varlığı şart mıdır?

nkx: e gerekli tabi ülkede demokratik seçimin olması için siyasi partilerin olması şart. farklı görüşlerin olması da gerekir.
11 Ocak 2007
ovuncsezer: diktaörlük mü olsun bunu mu istiyosunz
20 Aralık 2006
ebru2006: Evet. Mecbur olmali.
8 Aralık 2006
stratocaster: olumlu ve doğru icraatlarda bulunsalar daha iyi olacak ya neyse...
26 Kasım 2006
NECO: Siyasi partiler olmadığı zaman krallık olur.
22 Kasım 2006
dileks: evet bence
15 Kasım 2006
valentino: demokrasi=siyasi partiler .elbette et-kemik gibi ayrılamazlar.tek partili demokrasi olamaz.
13 Kasım 2006
çmobius: Siyasi partiler, demokrasinin bel kemiğidir. Fakat cahil bir halk topluluğunda oluşan bu partiler, bırakın bel kemiğini, kaval kemiği bile olamıyorlar. Görünen köy klavuz istemez. Herşeye rağmen olmalılar.
10 Kasım 2006
leonidas: Olmasada olur ama yerine güçlü bir siyasal katılım yolu önerilmeli yoksa üçbeş zibidinin başımıza diktatör kesilmesi değildir çözüm.
2 Kasım 2006
pinokyo: dogru siyasi düşünceyi dogru bir şekilde taşıyacak siyasi patiler şartır halk için çalışacak meclis denilen o yerden kendi maaş artışını degilde memur maaşı asgari ücreti düşünecek siyasi partiler şartır evet siyasi parti şartır çünkü halk özellikle bizim halkımız biraz hak arama konusunda pasif o yüzden halkın hakkını arayacak halkı partiler şarttır
1 Kasım 2006
turkcekonus: Siyasi konulara hiç ilgim, bilgim olmadı.
29 Ekim 2006
Murathan: Bu ankete 1 puan veriyorum...
29 Ekim 2006
Rahmetli: bu devirde sarttir
29 Ekim 2006
wittyboy: Evet, şarttır ama tek çatı altında toplanmalıdırlar
24 Ekim 2006
visage: nerde çokluk orda.....felsefesinden yola çıkarak diğer birkaç arkadaşa katılıyorum..bu kadar fazla partiye ve karışıklığa gerek yok bence..adam gibi 3-5 tane de işimizi görürdü aslında..ne olacak yani? işin suyunu çıkardı iyice..zart partisi zurt partisi diye...cıık cık cık.
20 Ekim 2006
balaban84: yönetenler ve yönetilenler insanlık tarihinden beri var !
13 Ekim 2006
Bulovad: chp kapatılsın yeter
12 Ekim 2006
perfectidea: demokrasi için olmalı
12 Ekim 2006
Magicman: varlıkları ile yoklukları zaten bir..
3 Ekim 2006
thetunny: Bence şarttır.
1 Ekim 2006
meliss87: tabii kı de sarttır partiler olmazsa cumhurıyet te olmaz ne bıcım bır soru yaaa
30 Eylül 2006
mcan: tabii ki de evet şarttır sorusu bile saçma
30 Eylül 2006
akberka: siyasi partilerin varlığı kesinlikle şarttır, ancak siyasi partiler yasasında halkında siyasete katılımını sağlayacak değişikliği gerekli görüyorum.olmasada olur gibi bir matığı asla kabul etmem
28 Eylül 2006
umutkahya: şarttır ama feeling'e katılıyorum bu kadar çeşitlilik olmasada olur özellikle Türkiye Solunda aynı ideojiler aynı çatı altında birleşmesi lazım...
28 Eylül 2006
feeling19: aslında siyasi partiler olmalı ama günümüzdeki gibi çok çeşitli olmamalı.aynı ideolojideki partilerin aynı çatı altında birleşmelerinin türkiyenin menfaati için daha iyi olacağını düşünüyorum...şimdi herkes farklı telden çalıyor!türkiye bir adım ileri gidebilmiş diğil...
28 Eylül 2006
Ugugug: ... oluyor. Siz ne derseniz deyin. Ben bugüne kadar oy vermedim, sanırım bundan sonra da verirsem ancak bağımsız bir milletvekiline verebilirim. Bütün milletvekilleri bağımsız olarak seçilebilir ve doğru olan da budur bence. Anketör olarak benim yorumlarım şimdilik bu kadar.
27 Eylül 2006
Ugugug: ... partiler demokrasinin olmazsa olmazı değildir, doğduğumuzdan beri bu partiler var. Bu sebeple size bu soru saçma gelebilir ama aslında saçma olan parti denilen 'bölücü' kurumlardır. Ben bütün milletvekillerinin bağımsız seçilebileceğini ve bunun da sanıldığı kadar öcü bir sonuç doğurmayacağını söylüyorum. Bu parti sistemi yüzünden istediğiniz partiyi seçerken, aradan da bir tek vatandaşın tenezzül edip de milletvekili seçmeyeceği adamlar kaynayıp milletvekili ve hatta bakan ...
27 Eylül 2006
Ugugug: ... ekonomik zararlarından bahsetmeme bile gerek yok. Sokaktaki bir çok çatışmanın nedeni de partilerdir. Parti sistemi artık eskimiştir bence. Bu sistem demokrasiye ilk adım için bir alıştırma şeklinde ortaya çıkmıştır ama çıkar ilişkileri sonucu yüzyıllardır devam ettiği devletler hala vardır üstelik çoğunluktadır. Biraz mantıklı düşünürseniz partilerin zararlarının kesinlikle yararlarından fazla olduğunu göreceksiniz, çok iddialı olarak söylüyorum bunu, dikkatli düşünün...
27 Eylül 2006
Ugugug: ... döndüğünü tahmin edebilirsiniz. Millet vekillerini halkdeğil partiler seçmektedir. Halkın yapabileceği bir şey yoktur çünkü hiç bir partiye oy vermese de eninde sonunda bir parti milletvekili çıkaracaktır, bu sistemde seçim hakkımız yoktur. Hadi bu sistem düzeltilebilir ama daha neler neler var? Son seçimler sonucunda en az halkımızın %50'si temsil edilmemektedir. Bu da bir sorundur. İyi veya kötü olsun meclis denilen yerde halkın her kesimi temsil edilebilmelidir. Ayrıca partilerin ...
27 Eylül 2006
Ugugug: ... İkinci olarak partilerin milletvekili aday yapmakta sıralama saçmalığı. Yani siz buna demokratik diyorsunuz ama istediğiniz insanı milletvekili olarak seçme özgürlüğünüz yok. Bu nasıl iş oluyor anlamıyorum. Demokrasi varsa ben 10. sıradaki milletvekilini de tercih edebilmeliyim. Yani bir partinin bir yerden bir milletvekili çıkaracağı kesin ise isteyen kişiyi 1. sıraya geçirerek milletvekili yapabilirler. Halkın seçimi büyük oranda etkisiz kalır. Artık neler dönebileceğini ve zaten de ...
27 Eylül 2006
Anketi oluşturan üye: Ugugug . 24 Eylül 2006