Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Darwin'in evrim teorisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

unesyusuf: saçmalıktır
keremo: Aynen katılıyorum.Tabiki insan maymundan gelmedi fakat ataları ortak iki ayrı kol olarak ortaya çıkmıştır.Bana göre insan kolunun da ilk insanları Hz.Adem ve Hz.Havva'dır.Bunun hem dinen hemde bilimsel olarak en mantıklı açıklaması bence budur.
25 Mart 2009 . Ankete Git
amaaaan: başka sorunuz varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım
8 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: çok yardımcı oldunuz ben sorumun cevabını aldım,aklımda bu konuyla ilgili başka soru işareti kalmadı,teşekkür ederim sağolun
8 Ocak 2009 . Ankete Git
amaaaan: sorunuzun cevabı olarak ilk önce şunu belitiyim cennette zaten üreme yok o yüzden hz. adem cenneten gönderilmeseydi biz zaten olmıyacaktık. ve eğer hz. adem cennette kalsaydı derecesi sabit olucaktı yani meleklerden bir farkı olmıyacaktı. aslında cennetten gönderilmesi bir süreçtir. yani o malum günahın işlenmesi insanlığın başlamasına neden olmuştur. daha farklı şeylerde var elbette ama bir sebebi budur. bilmem ne kadar yadımcı oldum ama.....
8 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: cevabı varsa öğrenmek isterim tabii buyrun
8 Ocak 2009 . Ankete Git
amaaaan: teşekkürler. en basitinden bir elektronik eşya aldığımızda bile onun nasıl çalıştığına dair bir klavuz var içinde ona bakar öyle kullanırız eğer o klavuz rehberimiz olmazsa o eşyayı bozar dağıtırız hiç bir işimize yaramaz hale gelir herneyse. siz istiyorsunuz ki o eşyayı tamamen ben çöziyim istediğim gibi kullanıyım ama onun bir kullanma klavuzu var ve ona uymamız gerekiyor. örnek biraz uzadı:) ayrıca 15:27 deki sorunuzada cevap vermek isterim bir ara ona benzer bir soruyu bir yerde okumuştum
8 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: ilk defa,din konusunda bu kadar seviyeli ve saygılı konuşan birini gördüm polemikte,öncelikle bunun için çoook teşekkürler,genelde düşmanca karşılanıyorum da.neyse konuya gelince dediğim gibi ben bir aracı olması gerektiğini düşünmüyorum.yani size saygı duyarım ama inandıklarınıza inanmıyorum.yani yol göstermeye gerek olduğunu düşünmüyorum
7 Ocak 2009 . Ankete Git
amaaaan: 'dpd06' çok güzel konulara değiniyorsunuz. yaratıcıyı bulmak için aklım yeter diyorsunuz peki doğrudur tamamen katılıyorum zaten biz başka bir ülkede doğmuş olsaydık akrabalarımızdan ailemizden birileride müslüman olmasaydı sizin yöntemi yani aklımızı kullanıcaktık. ve ilk sorgulamamız gerekende yaratıcı bize kendini tanıttırmak için birisini göndermiş mi? çünkü biz buradaysak bir işimiz bir görevimiz vardır ve bunu nasıl yapacağımızı bize peygamberler ve kutsal kitap söyler .
7 Ocak 2009 . Ankete Git
mihver54: bende eleştiriyorum merak etmeyin çoğu kez karmaşa halini alınca bu düşünceler dinime sarılıyorum benim düşüncelerimin çok ötesinde olaylar gerçekleşiyor demek ki deyip tekrar Allah ın istediği kulluğuma dönüyorum. insanın kendi düşüncesi ile Allah ın istediği bir kul olması bir yere kadar daha sonrası için Kuran a ve hadislere bakıyorum ve inanıyorum gün geldiğinde mükafatımı alacağım.
7 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: ruhum var,yani ben öldükten sonra yine mükafat ya da ceza alacağım,davranışlarıma göre.ama bunun için herhangi bir dinin öğretilerine ihtiyacım yok.herşeyi sadece yaratıcı bilir.o dünyaya hiçbir dini ve o dini yayması için herhangi birini göndermemiştir.ben buna inanıyorum
7 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: ateist değilim ki ben.yaratıcım var elbette ama ona ulaşmak için herhangi bir dine ihtiyacım yok.o bizi yaratıp yolladı sadece,gerisine karışmadı,karışacak olsaydı eğer savaş,cinayet,tecavüz olmazdı.ben yaratıcıya ibadetle değil aklımla ulaşırım.her şeyi sorgusuz sualsiz kabullenmek yerine,neden böyle diye düşünür gerekirse eleştiririm.ama siz islami eleştiremezsiniz mesela.gideceğimiz yer aynı,farklı yollardan gidiyoruz o kadar
7 Ocak 2009 . Ankete Git
mihver54: ben size sorayım o zaman bu dünyada ne için varsınız ne için yaratıldınız? size saçma gelse de benim bir sebebim var
7 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: biraz sert olabilir ama bu biraz nasıl demeli,bencillik gibi durmuyor mu.yani inanıyorsunuz saygı duyuyorum ama sırf ibadet için,yaratıldığımı düşünmek,testten geçirildiğimi düşünmek bana garip geliyor
7 Ocak 2009 . Ankete Git
mihver54: İslama göre Allah nasıl kul olduğumuzu herşeyi Allah tan nasıl beklediğimizi görmek istiyor ve varlığına inanıp şükretmemizi istiyor. en basitinden bir aile düşünün çocukları anne baba ya hizmet ettikleri zaman ne kadar sevinirler değil mi Allah ta yarattığı kullarının O na hizmet ettiklerini ve O nu sevdiklerini görünce seviniyor bence ve cennete gittiğimiz de bizde sevineceğiz ektiğimizi biçeceğiz...
7 Ocak 2009 . Ankete Git
dpd06: sayın amaaan açıklama için teşekkür ederim ama anlamadığım şu,yaratıcı ilk anda ademi ve havvayı cennette yaratmış.hata yapmışlar,cennetten kovulmuşlar,biz neden dünyadayız,günahı ben işlemedim ki.hristiyanlık bu konuda biraz daha açıklayıcı.yani inanmasam da,onlara göre insan doğarken günahlarla doğmuş oluyor.ama islamiyete çocuk masum ve tertemiz.o çocuğun ne günahı vardı dünyaya gönderildi onu bilmiyorum
7 Ocak 2009 . Ankete Git
amaaaan: biz neden cennette doğmadık sorusu güzel. neden mi? cennetten kovulmamak için bence. herkes cenneti hak edecek diye bişey yok . dünyadayız çünkü Allah bizi dünyaya gönderdi ki bakalım cenneti hak ediyormuyuz diye çünkü orada bir hata yaparsak bir daha dönüşü olmaz burada yaptığımız hataların telafisi var hayat devam ettikçe
7 Ocak 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Ademle Havva varsa tabi :) Annesi babası yok dimi bu Ademle Havvanın?? Poff diye oluştular bir anda :)
30 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: kusura bakma o zaman:)arada kaynamışsın ama zaten inanlar için gerçekten zembille inmişti,cennetten kovulma olayı var ya.evet bir de anlamadığım o kısmı var,inanan arkadaşlara sorayım.islamiyette her koyun kendi bacağından asılır anlayışı varken,yani her birey kendi günahından sorumluyken,bütün insanlık neden ademin yasak elmayı yemesi yüzünden dünyada kalıyor?önce ademle havva cennete yaşıyordu ya,onlar dünyada kalsaymış ama bizim ne günahımız vardı cennette doğmadık?
29 Aralık 2008 . Ankete Git
xmystery: Ben de orada zaten arkadaşın fikrinin saçmalığını vurgulamak için söylemiştim sadece.
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: bu arada gabriell adlı üyenin yorumları haklı olarak silinmiş,benim yorumlar size karşı yazılmış gibi duruyor ama aslında gabriell adlı üyeyeydi.yani hıhı evet diye size dedim aama diğer yorumlar size değil.bu arada hıhı evet lafı uğur gürsoyun bir karikatüründen alıntıdır.bir üye merak etmişti,onun için yazayım dedim
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: ademle havva gökten zembille indi herhalde! demişsiniz ya.ben inanmadığım için ademle havvaya da inanmıyorum efendim.evren nasıl oluştu ilk insan nasıl oluştu gibi sorular soruyorsanız eğer,onu daha bilimadamları kanıtlayamadı zaten,ben de bilemiyorum doğal olarak.yalnız ben deistim,yani dine inanmayım bir yaratıcının olduğunu kabul ediyorum.ateist değilim yani.evrime inanıyorum ben
29 Aralık 2008 . Ankete Git
xmystery: Bana niye "hıhı evet" dedin anlamadım
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: hıhı evet
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: bu site tartışmak için var ve sen hala tartışıyorsunuz diyorsun.aradaki zıtlığı farkedemediysen ne diyeyim
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: tartışırken size mi soracaktık,çok pardon!!!
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: hıhı evet arkadaşım sana da evet
29 Aralık 2008 . Ankete Git
xmystery: Adem ile Havva nasıl oluştu gökten zembinle indi herhalde!
29 Aralık 2008 . Ankete Git
dpd06: maymundan gelmiyoruz,daha bunu bilmiyorsun.insanlar, maymunlardan gelmez. maymun ve insanin atasi olan canli aynidir ve zamanla maymun ve insan iki ayri kol olarak gelismistir.ama kime diyorum neyse sen devam et arkadaşım hıhı evet
29 Aralık 2008 . Ankete Git
unesyusuf: tamam,siz maymun'dan gelin onu kabul edin,benim atam insandır yani hz.adem ve hz.havva'dır.
29 Aralık 2008 . Ankete Git
berqayy: xmystery lafı ağzımdan almış.. insan şu soydan , atadan geldi vb örneklere gözünü kulağını kapatıp Allah yaptı oldu demek ne kadar doğrudur veya saçmalık değil midir merak ediyorum :)
28 Aralık 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: abuzittin . 26 Mayıs 2006