Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce Türkiye'de solun iktidar olamamasının nedeni nedir?

Ugugug: Ülkemizde sol %4'ü geçmez. Türkiyede kendilerini sol görüşllü zannedenlerin bir çoğunun solun ne anlama geldiğini bilmediklerini tahmin ediyorum. Ayrıca gelecekte de sol iktidar göremeyiz. Çünkü sağ genelde tekdüzedir, bir arada toplanması kolaydır, ama sol akıl oyunlarıyla süslü ve ideolojik açıdan oldukça zengindir. Bu sebeple, sol görüşlüleri tek çatı altında toplayamazsınız. Solun iktidar olması için, sola benim bakış açımla bakabilen birilerinin ortaya çıkması gerekecek.
Ugugug: Benim bahsettiğim hakiki sol görüşlülerden 28 değil 20 bin tane bile bulabilirseniz, bu ülkemiz için kurtuluş demektir. Zaten onları gören halk, zamanla onların arasına katılmaktan kendini alıkoyamaz.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: çalışabilelim ve heveslerimize kanıp menfaat zincirine biz de kapılmayalım. Yoksa o sol iktidar zaten sol olma özelliğini kaybetmiş olur. İşte Türkiye'de solcu bildiğimiz bazı kişiler, ya kendine, ya sol maskesinde başka görüşe, ya da sadece sola hizmet etmeyi hayal ediyor ve en iyi ihtimalle solun kendisine hizmet ediyor. Ben ben bunlara 'sol'cu diyorum, gerçek sol görüşlüler, sola (yani kendine) hizmet etmekten çok, solun zenginliklerinden yararlanarak dünya halkına hizmet etmeye adanmıştır
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: o anda bitiriyor zaten. Ülkemizde solun iktidar olmamasından (inanmazsınız veya yanlış anlarsınız belki ama) şu an için memnunum, çünkü şu haliyle bir sol iktidarımız olsa, halkı soldan soğutacak bazı küçük hatalar yapacaklar ve bu yüzden türk solu en az bir 25 yıl daha kaybedecektir eminim. Şu anda iyi ki iktidar değiliz, öncelikle bir kere toparlanmamız ve solun manasını düşünmemiz lazımdır, öyle ki iktidara geldikten sonra, tarafımızda olsun, olmasın, halkın her konuda yararı ve eşitliği için
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ben ülkemizde böyle bir sol görüşe sahip kesimin bu oranı geçmediğini tahmin ediyorum. Yalnızca ülkemizde değil, bütün dünyada böyle. Tamamen insan merkezli olmasına rağmen sosyalist rejim denemelerinin nadiren amacına ulaşabilmesi bu yüzdendir diye tahmin ediyorum. Sosyalist söylemlerle yola çıkanların bilinç altlarında, kendilerinden farklı olanları elimine etme amacı, ya da hiç olmazsa, kendi taraftarlarına ayrıcalıklı hizmet etme güdüsü, sosyalist mantığın bütün büyüsünü
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: uygular. Solun evrensel çizgisi buna karşıdır, solun amacı, solun menfaati değil, insanlığın menfaati olmalıdır. Bu açıdan bakınca, ülkemizdeki solcuların bir çoğu direkt olarak sol için çalışıyor, hatta karşıt görüşlüleri küçümsüyor, aşağılıyor. Halbuki sol, sola değil, insana hizmet etmeyi amaçlar. Yani bencil bir ideoloji değildir, bütünleştirici özelliği vardır. İnsanlar arasındaki farklılıkları kurcalamaz ve sonuçlarını önemsizleştirmek için uğraşır.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: Özetle sadece şunu belirteceğim. Sol evrensel bir değerdir. Ülkemizde solcular, daha çok sol için çalışıyorlar, hatta bu anket bile bunun eseri olabilir, sol olarak nasıl iktidara geliriz gibi bir izlenim bırakıyorlar. Ben bu kişilere solcu diyorum, çünkü solu savunan birinin, sola hizmet etmeyi amaçlaması çelişkidir bana göre. Örneğin sağ, yalnızca sağa hizmet eder, iktidarı eline geçirdiğinde sol görüşlüleri kesinlikle dikkate almaz hatta tarihimizde görüldüğü üzere baskı
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: Teşekkür ederim, elbette sizi dinliyor ve yeri geldiğince değerlendiriyorum, zaten siyasi gelişimimin en az yarısı pollemik.com'da gördüklerime bağlıdır, ben bu sitedeki ilk yorumlarımı okudukça bazen komik geliyor, bazen de kendime kızıyorum. Diğer taraftan, 'solculuğu sağcılıkla kotarmak' nedir anlayamadım. Orada bir laf yedik ama anlamı çıkmadı bir türlü. :) Neyse ben son bir gayretle derdimi anlatayım.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: ugu bak herkes seni öyle zannediyor, demek ki ifadelerinden öyle sonuç çıkıyor. Bir ara ben de ifade ettim bu tarz şikayetimi biliyorsun. neyse sen çözüm üretmeye devam et, ama solculuğu , sağcılıkla kotarabilmen biraz zor:)
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
fidem: Haklısınız fisun ama yanlış bildiklerini de değişmez doğrular gibi ortaya koyması, bazen sırf karşıtlık olsun diye her şeye itiraz etmesi ve insanları aşağılaması hoşuma gitmiyor. Bundan ben de nasibimi almıştım zamanında... Her neyse, ben daha fazla bir şey söylemeyeceğim, dileyen dilediğini yazmakta serbesttir elbette.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
ayazcem: Bende kendimi solcu olarak tanımlamıyorum zaten....
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ayazcem bey'e demiştim.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bana yakışmaz.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Kendince çabalıyor, bir şeyler üretmeye çalışıyor. Bu açıdan takdir ediyorum ben uguguk'u. Burada fikrlerimizi söyledikçe elbette onları değerlendirecektir. Biz onu dinliyorsak o da bizi dinliyor tabii. kendini beğenmişlikten çok bilglerini sunmaya çalışıyor. bu yüzden haksızlık etmemek gerektiğine inanıyorum ayrıca saygılı ve tartışmayı bilen uslubuda dikkate alınmalı diye düşünüyorum Fidem'ciğim.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
ayazcem: Ugugug tabi ki tam hatırlamıyorum ama ben dedim ki biraz insanla yukardan bakıyosun kimsenin dediğini kabul etmiyosun ...kabul ettin...bende o günden sonra öyle kabul ettim...
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: fidem hanım, burada kırılıp gücenmek yok. Biraz kırıcı olabilmek için izin istiyorum bu polemikte, yoksa tartışmanın tadı çıkmıyor. Öylesine tartışıp gidiyoruz işte. Bu farkı daha önce açıklamıştım, ben sizin sol görüşlü olduğunuzu kabul etmiyorum, solun böyle bir şey olması mümkün değil, ayazcem için de geçerli, ben sizi sol görüşlü değil, solcu olarak görüyorum. Sol nedir, öncelikle bunu belirlemek şart.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
fidem: Kendi bilir o zaman. Beni etkileyecek tek şey bundan sonra söyleyeceği hiçbir şeyi dikate almamam olacaktır.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Ugugug: ne ilgisi var ya, ben kendimi alçak görürüm, öyle bir şey de söylemiş olmamam, en falza ironi yapmaya çalışmışımdır, ayazcem abi, hatırlaman zor tabiii ki ama rica etsem, hatırlasan da ne zaman yazdığımı söylesen. Çünkü kendini büyük gören insanları fazla sevmem, hatta çevremdekiler kendime fazla değer vermediğimi söylerler, özgüvenim de zayıftır, hâl böyleyken nasıl kendimi büyük görebilirim. İnsanlarda en nefret ettiğim özelliklerden biri.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
ayazcem: Bunların aynısını zamanında çok iyi hatırlıyorum bende demiştim ugugug'a evet aynen öyleyim demişti...
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
fidem: 28 bin kişiyi geçmez öyle mi? Ben tek başıma sana bunun 3 katı insan ismi verebilirim. İnsanları çok fazla aşağılıyorsun ve kendini çok yüksek görüyorsun, biraz aşağı in bence.
18 Mayıs 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: soyluseyyah . 18 Mayıs 2008