Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İlköğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin içeriği sizce nasıl olmalı?

haceriye: %99'u Müslüman olan bir ülkede tabiki de Din Kültürü dersi verilmelidir.Diğer %1 ise zaten bilinçsizlikten dolayı diğer dinlere kaymaktadır.Bundan dolayı gayet ciddi bir şekilde derslerin devamını istiyoruz.
Dilemma: Yüzde biri (yüzde 1 se tabi) azınlık görüp bilinçsizlikle suçlayan, dünya çapında hristiyanların çoğunlukta olduğunu düşünemiyor.
30 Ekim 2008 . Ankete Git
ringless: haceriye farkı işte ne yaparsın ... :)
30 Ekim 2008 . Ankete Git
berqayy: gerçekten üstün zekalı bir kişisiniz haceriye hanım...demek %1 bilinçsizlikten başka dinlere kayıyor..peki dünyanın %80i?
30 Ekim 2008 . Ankete Git
ringless: yok yani örnek olarak söyledim...millet öyle olsada yazamaz cesaret edipte...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
meşmet: ben zaten cüzdanlarında ateist yazıyor demedim.kendilerini ateistliğe uygun görmüşler...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
ringless: ya milletin baskısı az değilki...düşünsenize nufus kağıdınızda ateist yazdığı birinin kulağına giderse başınıza neler geleceğini...düşüncesi bile korkunç...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
Dilemma: Nüsuf müdürlüğü sadece Müslüman, Hristiyan ve Yahudiliği kabul ediyor. Ateizm, deizm, agnostizm ve diğer inançları tanımadıkları için hepsinin kimliğinde İslam yazıyor. Ayrıca farklı bir bakışla, inanç kavramıyla fazla ilgilenmeyen sadece çoğunluğa uymak için müslümanım diyen geniş bir kesim var. Yani kısacası 100de 99 palavra.
29 Ekim 2008 . Ankete Git
meşmet: çoğu ateist hatta...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
berxay: Evet Meşmet doğru söylüyor. Dilemma'nın bir yorumunda görmüştüm, Müslüman değilim demişti. Ama kimliğinde İslam yazar. Bu Meşmet'in dediğine bir örnek olsa gerek...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
meşmet: nüfus cüzdanında ne yazdığı önemli değilki.önemli olan insanın içindeki,gerçekten kabul ettiği din...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
ringless: millet bm nin araştırdım dediği nüfus cüzdanınızın din bölümünde ne yazdığı....millete doğuşundan aksi belirtilmedikçe müslüman yazıldığını düşünürsek rakamların ne denli hikaye olduğu ortaya çıkar....
29 Ekim 2008 . Ankete Git
Dilemma: Dinin kültürü falan öğretilmiyor ki, Allaha inanmak ve inanmamanın yanlışlığı, İslami ibadetler ve diğer dinlerin eksikliği falan. Kuran kursu gibi bir şey. Laik yapıya tamamen aykırı.
29 Ekim 2008 . Ankete Git
Dilemma: Bence tam tersi 100de 99 bilinçsizlikten inanıyor. Yani görüşten görüşe değişirmiş... Derslerde bilimsel şeyler öğretilmeli. Yüzyıllar önce birisinin yazdığı kitabın bu kadar üzerine düşülmemeli. Tarih dersine bağlı olarak kısaca bahsedilebilir ama.
29 Ekim 2008 . Ankete Git
meşmet: ama seçmeli olmadığı için girmek zorundasın.bencede seçmeli olmalı.bazen dikkatle dinliyorum ama bazende çok sıkılıyorum...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
berxay: Haceriye sen gir din dersine. Ben girmiyorum. Seçmeli olursa kesinlikle girmem. Zaten girsem de girmesem de bir fark yok. Girince uyuyorum ve canım sıkılıyor. Bari girmeyeyim de canım sıkılmasın.
29 Ekim 2008 . Ankete Git
meşmet: herkese sorunca müslümanım der ama çoğu her türlü pisliği,kötülüğü yapar.bunlara müslüman diyemezsin.bu yüzden ülkedeki gerçek müslüman sayısı %60'ı geçmez diye düşünüyorum...
29 Ekim 2008 . Ankete Git
dpd06: o birleşmiş milletler rakamına bakılırsa türkiye zengin bir ülke zaten.o rakamları hakaten nerde ölçüyorlar çok merak ediyorum.
11 Nisan 2008 . Ankete Git
janti: Dinimizin kültürü , dinimizi öğrenelim denmiyor genel bir bilgi amaclı budist deyince saf saf bakma bu adamlar neye inanıyorlarmış bunu öğrenmek için ama her şeyin içinin boşaltıldığı günümüzde bu derste amacın dan saptırılmış durumda.ama insan kendi dinini öğrenmek istiyorsa bu da zaten her dinin kendi ibadet hanelerinde ehil insanlar tarafından öğretildiğini farz ediyoruz.Çünki emelleri arızalı insanlar eğitimde rol oynarsa bu da topluma zarar verebilir.
2 Nisan 2008 . Ankete Git
uyukucu: nornal inanç sistemi göze alındığında bana görew kimse inançlı değil... sadece tepki görmemek için ben müslümanım diyen ama ...nın önde gideni olan çok insan gördüm... aile baskısıda var tabi... sonuç olarak günümüzde gerçek bir inançlı yok denecek kadar az...
27 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bilmemn ki, Birleşmiş Milletler verileri sadece, geçende orijinal rapor elime geçmişti. Aslında veriler ülkemizdeki azınlık gruplarının ayrıntılı incelenmesi için çıkarılmış ve Türkiye'de azınlık hakları ve farklı dinler ele alınmış. Yanlış hatırlamıyorsam çok uzun ingilizce bir rapordu, benim elime nereden geçti hatırlamıyorum, ama bilen varsa gösterebilir. BM sitesinde vardır sanırım öyle bir site varsa.
27 Mart 2008 . Ankete Git
ekinox: nerde yapmışlar bu araştırmayı? Çarşamba'da mı?
27 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: İnanılmayabilir ama Türkiye'nin %99,8'i müslüman (Birleşmiş Milletler raporuna göre.) Yani müslüman olmayan azınlık sayısı 150.000 civarı ki bu da mantıklı bir rakam gibi gözüküyor. Hayatını İslam'a göre yönlendirenler derseniz belki oran %80'e inebilir ama BM bunun araştırmalarını, anketlerini yapmış, Türkiye'de bir insana hangi dine inanıyorsunuz sorusunu sorduklarında %99,8 İslam cevabı almışlar demek ki. Dediğim gibi, dini fazla önemsemez ama müslümandır. Çok var böyle.
27 Mart 2008 . Ankete Git
ekinox: saflık ötesi hatta...:))
27 Mart 2008 . Ankete Git
r.berkan21: Türkiyenin %99 unun müslüman olduğuna inanmak biraz saflık gibi...
27 Mart 2008 . Ankete Git
spongenes: Haklısın tabi ama o dinlerde öğretilip seçim kişiye bırakılmalı bence örneğin bizim hocamız ateizm'i hiç anlatmadan geçti kişi yanlışı bilmeden doğruyu nasıl anlayacak?
25 Mart 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ayazcem . 11 Mart 2008