Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Dininizi hangi kaynaklardan öğrendiniz?

sezo83: Yeter ki dinini öğrenmek iste.Birçok yerde öğrenebilirsin ama artık bu ülkede bu yerler kısıtlanıyor bence...
sezo83: Flamel arkadaşımıza tamamen katılıyorum.İnançlı olmak zaten kurallara bağlı.Ben inançlıyım ama birşey yapmıyorum.Bu daha da kötü.O na inanıyorsun ve istediklerinin yapmıyorsun.Allah inşallah hepimizi o güzel cennetine layık görür
6 Haziran 2007 . Ankete Git
flamel: en son nefese kadar kimin imanlı kimin imansız gideceğini bilemeyiz.son anda iman edersin cenneti kazanırsın.son anda olmadık şeyler yaparsın cenneti geri tepersin.her dinin olduğu gibi islamında farzları var elbbet.bu kurallar zaten bizim mutlu ve refah yaşayabilmemiz için.keşke bütün kurallara riayet edip endekslenebilsek.
6 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ama dediğim gibi, siz inançlı olmayı bazı kurallara endekslemişsiniz. onlara uymayan da direkt cehenneme gidecektir. tamam sizler için bu kurallar önemlidir, saygı duyuyorum. ona bir şey demiyorum zaten. ama 'bu kurallara uymayanlar cehenneme gidecek' diye bir düşünce var. bu çok yaygın, ama bir o kadar da çok yanlış bir düşünce...
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ben zaten ibadet etmediğimi söylemedim. sadece bazı kurallara göre yaşamıyorum, o kadar. kimseye bir zararım dokunmuyor, dolayısıyla bu beni neden diğer tarafta kurtarmasın? zaten Tanrı'nın istediği, herkesin barış içinde, huzurlu bir şekilde yaşaması değil mi? kimsenin kimseye zararı dokunmaması, insanların birbirlerine iyilik yapmaları değil mi?
5 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Ben kimseye önyargılı değilim.Eşcinsel olmuşsun olmamışsın beni ilgilendirmez.O senin sorunun.Ben buradan kimseyide değiştirmeye çalışmıyorum.Sen bu yaşa gelmişsin kendin düşünüp araştırıp doğrunun bu olduğuna inanmışsın.Ama ben bu düşüncelerine katılmıyorum.İyi bir insan olmak,çalmamak,başkaları kötülememek vs. gibi şeylerin diğer tarafta durumu kurtaracağına inanmıyorum.İbadet Allah ı hatırlamaktır.Bunlar benim düşüncelerim.Sana da saygı duyuyorum
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: yani şimdi 'söylediklerine inanıyorum' desen de, 'sen saçmalıyorsun' desen de saygı duyarım. neye inanıp inanmayacağın senin özgür iradene bağlı. kimsenin düşüncelerine, inançlarına, iradelerine karışmam. ben Tanrı değilim...
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: anlattıklarımdan belki de hiç bir şey anlamadın. zira siz Tanrı'ya inanmayı katı kurallara göre yaşamaya endekslemişsiniz. 'katı kurallara göre yaşamayan Tanrı'ya inanmaz' gibi bir düşünce var. yani bu yazdıklarıma ister inanırsın, ister inanmazsın. bu senin bileceğin bir şey. ben şimdiye kadar hiçbir zaman kendimi kanıtlamak için yırtınmadım. ben kendimi anlatırım, anlayan anlar, anlamayana eyvallah.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: şimdi sen söyle, hangimiz daha ahlaklı? hangimiz daha inançlı? günde beş vakit namaz kılan, dini kurallara göre yaşayan, ama binlerce insanı dolandıran yimpaş'çılar mı? yoksa çok az kuralı olan, neredeyse sınırsız denecek kadar sınırları geniş olan, dini kurallara göre yaşamayan, ama insanlara karışmayan, hükmetmeyen, hak yemeyen ben mi?
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ibadet etmek için camiiye de gidiyorum, kiliseye de. sinagoga da giderim icabında. nerede ibadet ettiğim önemli değil benim için. bak günde beş vakit namaz kılan yimpaş'çılar binlerce insanı dolandırdı. evet ben katı kurallara göre yaşamıyorum, zaten genel olarak fazla kural yok bende. istediğim gibi yaşıyorum. ama kimseyi dolandırmadım, kimsenin hakkını yemedim, kimsenin malına veya bilmem neyine göz dikmedim, ruhumu da satmadım, ah da almadım...
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ben insanların hayatlarına karışmıyorum, başka insanları yargılamıyorum, insanlara hükmetmiyorum, onları kendime benzetmek istemiyorum, kendi inançlarımı kimseye dayatmıyorum. herkesi rahat bırakıyorum, herkesin istediği gibi yaşamasını istiyorum, 'benden olmayanlara' kin gütmüyorum. dindar olana da, 'ben Tanrı'ya inanmıyorum' diyenlere de aynı şekilde davranıyorum. ve insanlara hükmetmemekle, kin gütmemekle Tanrı için bir çok dindar insandan daha fazlasını yapıyorum...
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sezo biliyorum, beni günahın kadar sevmezsin. özellikle de eşcinsel olduğum için bana accayip gıcıksındır :) ama samimi olarak şunlari söylemek istiyorum:
5 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Peki arkadaşım tanrıya inanıyorum diyorsun.Hangi dindensin.Cennet ve cehennem kavramlarına da inanıyorsun büyük ihtimalle.Peki senin inancına göre neler baz alınıp diğer tarafta hangi safta olacağın belli olacak.Yani ibadet olarak ne yapıyorsun? Değişime uğramış 4 kişi kendi kafalarına göre kural koydukları incile mi inanıyorsun.Değiştirilmemiş,son ve tek hak dini İslamiyet'tir.Hacılardan,hocalardan daha fazla dinine bağlı olduğun herhalinden belli oluyor zaten :) Allah sizi affetsin.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: o zaman sen de yorumunda kimi kastettiğini belirtseydin bi zahmet. ayrıca 'dinsizliğin köktencisi' olduğumu söylüyorsun. benim Tanrı'ya olan inancım, benim Tanrı'ya olan bağlılığım hacılarda, hocalarda, papazlarda, papada bile yok. müslüman değilim, ama Tanrı'ya inanıyorum, kendi inancımı kendi içimde yaşıyorum, her fırsatta dilime dolamıyorum, malzeme yapmıyorum...
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Ne köktencisi ya.sende başka şeyin köktencisisin o zaman.Dinsizliğin.Müslümanlığı kötüleyipte masonluğu yayanlar olarak yayınevinde öldürülenler için söyledim.yaran mı var ki üstüne alınıyorsun
4 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sözde-haksızlığa-uğramış-dinini-yaşayamayan-sezo-beyefendi, kim müslümanlığı kötülüyor acaba? hangimiz müslümanlığa bir laf söyledik? müslümanlığı kötüleyen, yedi düvele rezil rüsva eden ben miyim, yoksa sizin gibi köktendinciler mi acaba? söyler misiniz lütfen?
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Bayan siz anlattığımı anlamıyorsunuz galiba.Ben sene boyunca süren kuran kurslarından bahsetmiyorum yaz kursları oluyorya ondan.Sana o bağlantıyı da söyleyeyim.İmam hatip liselerinde sadece kuran arpça verilmiyor diğer derslerde veriliyor.Bir insan dinini bir okuldan öğrenmek için geleceği riske mi atılmalı.Sen gider annen babandan arkadaşından öğrenir isteyen gider hem okur hem de ders olarak öğrenir.Özgür bir ülke değilmiyiz?
4 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: peki imam hatip liselerinin universiteye girmesi veya girmemesiyle dini ogrenmenin arasinda ne gibi bir baglanti var?ne alaka simdi?kuran kurslarinda mi ogretiliyor din?ben gitmedim oyle bir kursa ne olacak ogrenmemis mi sayilacagim dinimi?ya da imam hatip mezunu degilim bu su mu demek oluyor ben dinimi bilmiyorum hic ogrenmedim?nasil bir celiski ya bu simdi?
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Yazları kuran kursuna gitme yaşı yükseltildi.Din derslerinin ağırlığı minimum seviyeye indirildi.İmam hatip mezunlarının üniversiteye girmeleri hayal oldu.Başka sayim mi?
4 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: ben bu gune kadar dinini ogrenmek isteyenin kisitlandigini hic gormedim.ben de ogrendim beni kisitlayan olmadi.kisitlananlar aciklar mi lutfen nerede neyi ogrenmek istediler de kisitlandilar merak ettim
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Birde hangi ülkede yaşıyorsun diye sormuşsun en büyük saçmalığında burada.Ben Türkiye de yaşıyorum peki siz?
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Bu ülkede gelipte kimse müslümanlığı kötüleyip masonluk yapmasın kardeşim..
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Asıl saçmalayan sizsiniz.Almanya dan burayı iyi analiz edemiyorsunuz.burada kimse kimseyi oruç tutmuyor diye dövmüyor.alevi diye dışlamıyor.Herkes özgürlüğünü yaşıyor.İsteyen camiye isteyen cemevine gidiyor.Ben sadece her insan özgür ise başı kapalı insanda eğitimini almalı.Herkes burada imam hatipe mi gidiyor sanıyorsunuz.Merak etmeyin herşey sizin istediğiniz gibi gidiyor.Size göre iyi yoldayız endişelenmeyin
4 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: herkesin enayi olduğunu zannediyorsunuz heralde!
4 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ne bu be. her dinci kalkıp haksızlıktan bahsediyor. hadi ya?! sizlere mi haksızlık ediliyor? alevileri kim yaktı, kim katletti? oruç tutmayanları kim kesti? yayınevini kim bastı? sana cevabını vereyim sözde-haksızlığa-uğramış-dinini-yaşayamayan-sezo-beyefendi: senin gibiler! hem suçlusunuz hem güçlüsünüz. öldürün, kesin, biçin, sonra da 'haksızlığa uğruyoruz' diye ağlayın. yok yaa!
4 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: türkiye'de sanki müslümanlara zulüm yapılıyor. türkiye'de kimlere zulüm yapılıyor, biliyor musun? müslüman olmayanlara, müslümanlıktan başka bir dine mensup olanlara, hiçbir dine mensup olmak istemeyenlere ve ateistlere! bu insanlar istedikleri gibi yaşayamıyorlar! yaşatmıyorsunuz! nefes almalarını bile zorlaştırıyorsunuz! hatta alevilerin bile doğru dürüst hakları yok! sen de utanmadan nelerden bahsediyorsun! kendinden utanmıyorsan insanlığından, Tanrı'dan utan bari!
4 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sezo gerçekten saçmalıyorsun ya. hangi ülkede yaşıyorsun sen? her yer imam hatip liseleriyle dolu, gözün doysun. ama anlaşılan yetmiyor, normal okulları da imam hatip yapalım o zaman, nasıl sezo? her iki adımda bir kuran kursu var. fethullah gülen okulları mantar gibi fışkırıyor. oruç tutmayanlar tekme tokat dövülüyor. türkiye gittikçe din devletine dönüşüyor!
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: İlk önce verdiğiniz oscar ödülleri için teşekkür ediyorum arkadaşlar.Sizlerde kendi dallarınızda oscar almaya layık olduğunuzu düşünüyorum..Ama siz dinin köktenleştiğini söylüyor ve sanıyorsunuz.Unutmayın ki önceden imam hatipler vardı sürüyle.Kuran kursları serbestti her yaşa.Başörtsü yüzünden arkadaşlarımızın eğitimi kısıtlanmıyordu.Ya en basiti sırf imam hatipleri bitirmek için ortaöğretim puanlarını düşürdüler.Ne bileyim ben böyle düşünüyorum.Özgürlük bu şekilde olamamalı
4 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: İlk önce verdiğiniz oscar ödülleri için teşekkür ediyorum arkadaşlar.Sizlerde kendi dallarınızda oscar almaya layık olduğunuzu düşünüyorum..Ama siz dinin köktenleştiğini söylüyor ve sanıyorsunuz.Unutmayın ki önceden imam hatipler vardı sürüyle.Kuran kursları serbestti her yaşa.Başörtsü yüzünden arkadaşlarımızın eğitimi kısıtlanmıyordu.Ya en basiti sırf imam hatipleri bitirmek için ortaöğretim puanlarını düşürdüler.Ne bileyim ben böyle düşünüyorum.Özgürlük bu şekilde olamamalı
4 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: köktendinciliğin tavan yaptığı bir ülkede yaşayan bir insan nasıl öyle bir yorum yapabiliyor, hayret...
3 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bir oscar da benden anarşistim...sezo'nun şimdi iki oscar'ı var. bravo, herkese nasip olmaz. hadi hep beraber bu başarı için bir de standing ovation yapalım...
3 Haziran 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: sharan . 23 Mayıs 2007