Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Perihan Mağden'in 1 Nisan 2008 tarihli yazısında geçen 'Ben mesela dindarla da, dinciyle de yaşarım. Kemalist başıbozuklarla yaşayamam -yettiler gayri!- bu topraklarda' sözünden ilham alan anket: Dincilerle mi, Kemalistlerle mi yaşamayı tercih ederdiniz? (İş bu soruda geçen 'dinci' kelimesi yobazları nitelerken, Kemalist kelimesi de Ahmet Taner Kışlalı'nın tanımladığı şekliyle yer almaktadır: 'Kemalizm, akla ve bilime, gerçekçiliğe, insancıllığa, özgürlüğe ve sürekli devrimciliğe dayalı bir 'çağdaşlaşma ideolojisidir')

asi.girl: Ne demek oluyor dinci kelimesi yobazları niteliyor?!!! Siz hangi kelimeyle hangi kavramı nitelendirmeniz gerektiğini şaşırmışsınız bence!!!
asi.girl: En başta da söylediğim gibi : Hangi kelimeyle hangi kavramı nitelendirmeniz gerektiğine dikkat edin; bu büyük bir sorumluluktur..Zira en basit örneği şu an yapılan polemik.. Ve yazdıkğımı yineliyorum : Lütfen(!) kavramları ve sözcükleri harmanlayıp, farklı anlamlar çıkarmayın! Nokta!
14 Nisan 2008 . Ankete Git
asi.girl: 'Kemalizm'in Türkçesi nedir? : Atatürkçü, değil mi? 'Din-ci' ve 'Atatürk-çü' Yani biri Atatürk görüşlerini kendine yol olarak belirlemiş ve o yolda gidiyor; biri de dini görüşlerini.. Bu durumda eğer dinci olamak yobazlıksa, kemalistler de yobazdır.. Ancak ben burda hem dini görüşümü hem de Atatürkçü görüşümü savunmak zorundayım; kimse kusura bakmasın! Sözcüklere farklı anlamlar yükleyip de milleti birbirine düşürmek, bölücülüğün en alasıdır!
14 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: doğru söylüyorsunuz da anket ilham alıyor yani anketör bu cümleden yola çıkarak bu tanımları getiriyor ve buna göre değerlendirin diyor. durumun açıklaması bu gibi duruyor. esasen bi perihan mağden e sormak lazım ne demek istemiş diye de mail atınca geri cevap gelmiyor :) açıkçası başıbozuklar bir tek kemalist diye nitelediklerinde olmuyor dini kendi için kendi menfaati için kullanan da başıbozuk. yani ikisi de bozulmuş lakin o ben o bozukla da yaşarım diyor. yazı bunu ifade ediyor okuduğunuzda
14 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: asi.girl'e ben de katılıyorum. Hatta anketin derhal kaldırılmasını savunuyorum çünkü parantez içindeki keyfi tanımlamalar hem anketörün tarafsızlığı ilkesine aykırı, hem anketeleri cevap verme aşamasında istemdışı yönlendiriyor, hem de fidem'in tercih ettiği 'dinci' tanımı muğlak kaldığı için manasız bir kavram tartışması yaratıyor.
13 Nisan 2008 . Ankete Git
beril41: dinci ya da dindar ya da dinini seven, yaşayan.. farketmez... ayrıca adı geçen şahsiyet dindarla da dinciyle de demiş.... dindar uygunsa sizin için ve dinci yani sizin tanımınızla yobazdan farklı bişeyse onun tanımını da yazpsaydınız bence... dinci ve kemalisti açıklamışız çünkü... dindarı da açıklayalım..
13 Nisan 2008 . Ankete Git
berxay: asi.girl katılıyorum sana
13 Nisan 2008 . Ankete Git
uyukucu: polemikten atılmamak için sözcüklerime dikkat ediyorum... günümüzün dincileri bence ankette geçen sözcük gibi...
13 Nisan 2008 . Ankete Git
asi.girl: Lütfen kavramları ve sözcükleri harmanlayıp, farklı anlamlar çıkarmayın!
13 Nisan 2008 . Ankete Git
asi.girl: İlk olarak şunu söylemeliyim ki; sizin deyiminizle 'her şeyin altında kasıt arasam' inanın çok şey çıkarırdım anketten.. Dindar ile dinci arasındaki farkı oldukça iyi biliyorum, hiç şüpheniz olmasın.. Ancak söylemek istediğim şu ki; yobazlık ile dinci kavramlarının aynı kefeye koyulması yanlıştır.. Zira yobaz; dinde bağnazlığı aşırılığa vardıran, başkalarına baskı yapmaya yönelen kimseyi vurgularken; dinci kelimesi; dini görüşlerini yaşam tarzı olarak belirleyen kimseden söz edilmektedir..
13 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Dindar: Dinine düşkün, dinci: dindar görünen dinsiz... Ayıralım...
13 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Sırf böyle tepki verecek olan ve her şeyin altında kasıt arayanlar için yaptım o açıklamayı. Bence önce siz dinci ile dindar arasındaki farkı araştırın! Dindarların lafı edilmiyor dikkat ederseniz.
13 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: fidem . 5 Nisan 2008