Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İstanbul Bağcılar Lisesi'nde öğrencilerin okulun bodrumunda namaz kılmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

atesh_ve_su: şimdi bizim dinciler başlarlar yine 'din özgürlüğü var' diye. yahu okulda namaz kılınır mı? namazın yeri okul mu? hep daha fazla dincilik, hep daha fazla dincilik. ibadet şov gösterisine döndü. o zaman okullarda cemevi de açılsın. alevi öğrenciler de ibadetlerini edebilsinler. ama tüh ya, nasıl da unuttum, onlar alevi. onların hiçbir türlü hakkı yok. din özgürlüğü sadece şeriatçılar/köktendinciler için geçerli...
yalnızdeniz: Yahu tamam uzatmayın siz de ,adamlar anlamıyor,ne üzüyorsunuz kendinizi,cemaat kültürü kendinden başkasına hayat hakkı tanımaz;öncelik kendi dünya ve yaşam biçimleridir,başkasına hoşgörü olmaz ve iş hakarete kadar gider. Almak isteyen alacağını alır,o kadar yorum yapılmış,değişecekler mi yani?
13 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bu tür aşırılığa engel olmak lazım, öyle şeylere izin vermemek lazım, desteklememek lazım! dindarlığa kesinlikle bir şey söylemiyorum, her insan başkalarına zarar vermediği ve başka insanları rahatsız etmediği (!) sürece istediğini yapar. ama aşırı dinciliğe, köktendinciliğe evet kesinlikle karşıyım! zira aşırı dinciler insanları rahatsız ediyorlar, huzurlarını bozuyorlar, provoke ediyorlar ve zamanı geldiğinde de zarar veriyorlar!
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sezo, merak etme, terbiye konusunda söylediğim sözlerle seni kastetmedim. kimi kasettiğimi herkes biliyor nasıl olsa. neyse, 'militan yetiştirmeyecekler' diyorsun ama öyle aşırı dindarlıkla ancak militan yetişir. böyle aşırı dincilerin de neler yapabileceklerini hepimiz gördük zamanında.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sayın editörler, sizlere tekrar sesleniyorum. terbiye sınırlarını aşan yorumlar lütfen yayından kaldırılsın.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: ne güzel valla koymuşsun üç noktayı etmişsin kafana göre küfürünü güya edebinle tartışıyorsun değil mi?önce tartışma adabını öğrenmen lazım
12 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: 'ama sen dolaylı yoldan namaz kılmayan ve inanmayan herkes hayvan gibi yaşıyor dedin seni tebrik ederim ' Bu yorumu nerden çıkardın.sırf yanılıyor olabilirim diye yazdıklarımı yeniden okudum.Ayrıca böyle birşey de ima etmedim.Kendin bir tanı koymuşun ve polemik başlatmışın.Ben ihtiyaçtan söz ettim.Fizyolojik ihtiyacınızı karşılamaya önem veriyorsunuz da neden manevi ihtiyaçların da karşılanmasına bu kadar karşı çıkıyorsunuz dedim.(dolaylı yoldan)Yorumumu okuyanlar bunu anlamıştır.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Terbiye sınırlarını zorlayan ben değilimdir inşallah.Nihayet gündüz gelebildiniz.Ben gündüz yazıyodum siz gece.olmuyodu yani.Ben sunnilerin alevi bilgisi almasınada karşı değilim.Gerçi din dersini düşüre düşüre kaç saat yaptılar.Her mezhep'i anlatsınlar din dersinde herkes öğrensin.Büyütmeyin,okullar cami olmayacak,zikir yapmayacaklar.Militan yetiştirmeyecekler.Sadece küçük bir yerde kendini yaradanı hatırlayacaklar.Kulluk görevini yerine getirecekler.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ayrıca bazı şahıslar terbiye sınırlarını fena halde zorluyorlar, 'yetkilileri' göreve çağırıyorum!
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: aleviler de tabii ki müslüman, ama alevilik farklı bir mezheptir. madem alevilerin sünni din dersi görmelerinde bir sakınca yok, o zaman sünni çocukları da alevi din dersi görsünler. bakalım dindar sünniler o zaman 'ne var bunda' diyebilecekler mi.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ayrıca yemek yemek doğal bir ihtiyaçtır, ibadet ise doğal bir ihtiyaç değildir. insan yaşayabilmesi için yemek yemesi lazım. yemek yemezsek ne olur? ne olur çocuklar? açlıktan ölürüz. ama ibadet etmezsek ölür müyüz? hayır. neden? zira doğal bir ihtiyaç değildir. sadece bazı insanlar için manevi bir ihtiyaçtır, isteyen ibadet ediyor, ki buna bir şey söylemiyorum ben! bazılarınız öyle şeyler yazıyorlar ki sanki karşımda beş yaşında bir çocuk varmış gibi hissediyorum kendimi.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: kurallara, yasalara saygı duymayıp 'ben istediğimi yaparım' düşüncesiyle hareket etmiyorlar. ama dindarlar. eğer birileri yasalara aykırı olarak öyle bir şey yapıyorsa buna aşırılık derler. aşırı dindarlığın ne olduğunu da biliyoruz. ben de istediğim gibi, gönlümün istediği gibi yaşayamam. ne kadar özgür olursam olayım, insanların hassasiyetlerine aykırı bir şey yapmam. istesem yaparım, ama yapmam. zira saygım var.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ben bunu önceden de söyledim, şimdi tekrarlıyorum. okulda ibadet etmek aşırılıktır. böyle bir davranış aşırıya kaçıyor. milyonlarca dindar insan var türkiye'de. hepsi istedikleri yerde namaz kılsalar türkiye açık hava ibadethanesine dönüşürdü. benim çevremde de dindar müslümanlar var, hiçbiri 'ben istediğimi yaparım, istediğim yerde ibadet ederim' demiyorlar. kurallara, yasalara saygı duyuyorlar.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sezo, ben sana dinin en büyük savunucusu olduğunu söylemedim. dincilerin en büyük savunucusu olduğunu söyledim. dindarlık ile dincilik arasında çok büyük bir fark var. ben yeri geldiği zaman dindarların haklarını da savunuyorum, ama dincileri asla savunmam. çünkü dindarlarla dinciler arasında büyük farklar vardır. sen ikisini de aynı kefeye koyuyorsun, ki bu yanlıştır. ayrıca okulda namaz kılmanın kötü bir şey olmadığını söylemişsin...
12 Haziran 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: Son kez yazacam,yemek içmek ve eğlenmeyi,hele eroin kokaini namaz kılmak ile bir tutan genç arkadaşlara aferin diyorum sadece.İbadet allah ile kul arasındadır ve gizli yapılır,temiz olan her yerde.Okullar eğitim öğretim yeridir,la ik bir ülkede okulda ibadet yapılamaz,,çünkü bu ülkede sadece müslümanlar yaşamıyor.Aleviler müslümandır ama nasıl ki sünni mezhebi gibi bir sürü mezhep varsa alevilik de ayrı anlayışı olan bir mezheptir,ister kabul edin ister etmeyin! 90lar rahatlatmıştır alevileri
12 Haziran 2007 . Ankete Git
appeliuss: yuvası,önce kabullenen sonra reddeden bir müdür ve türlü türlü açıklamaları ile ortamı gerenler mevcut. eğer bunlar dolduruşsa bunlara önce gelenler o açıklamaları yapanlardır.ha dersiniz amacından sapmak nedir? onu da söyleyim okullar bu ibadetlerin yeri değildir. islam her türlü kolaylığı gösterir.diyelim zorla neden böyle yapılsın amacı ne olabilir? eğer istek üzerine ise asıl bunun altından çık şey çıkar!
12 Haziran 2007 . Ankete Git
appeliuss: kiraz03 hadi namaz kılmalarını geçiyorum.. arkasından yapılan açıklamalar nedir? neden önce kabul edip müdür sonra yalanlıyor.. neden İHL mezunları derneği başkanı çıkıp toplumu neden daha da fazla geriyor? dediklerin doğru da islam bu kadar öcü haline geldiyse buraya karşıt görüş gibi yorum yazanlar değil asıl ben dini bütünüm dinimin gereğini yerine getiriyorum diyenler yapıyor. mehkeme de evet delil değil gizli kamera çünkü ama ortada amacından sapmış bir öğretim
12 Haziran 2007 . Ankete Git
kiraz03: niz aslında lütfen kanmayın bu oyunlara islamın adını karalamak bu ülkede bu kadar kolay olmamalı ama bizler malesef medyada çıkan herşeye hemen inanıyoruz bunların arkasındaki gerçekelri asla bilmiyoruz.sizce o kızları allahsızlar zorla giydirip oraya götürüp sanki gizli kameraylada çekiyomuş gibi yapıp namz kıldırmış olamzlarmı neden herşeye bukadar çabuk inanıyorsunuz biz inandıkça onlar daha da kötülük yapacaklardır şuna inanın bizlerin hiç haberi olmadan çok işler dönüyor bu ülkede
12 Haziran 2007 . Ankete Git
kiraz03: kimsenin din özgürlüğünü kısıtlamadık.eğer kısıtlasaydık şimdi ortada ne alevi kalırdı ne ermeni ne hristiyan bir düşünün bakalım.birde şunu söyleyeceğim okullarda öğretilen din dersleinde alevilere zorla öğretiliyormuş gibi bişey okudum alevilikte islam değilmiydimüslüman değilmiydi onlarda ne oluyoda zorla okutuluyo diyorlar din derslerinde ne öğrendiğimizi herkes bilir lisedeyken .öğrendiğimiz şeyler eğer alevilik müslümnlıksa aynı olmalı zaten.farklı ne olabilirki.kendi içinizde çelişkidesi
12 Haziran 2007 . Ankete Git
kiraz03: hepinizin yorumlarını hemen hemen okumaya çalıştım ama hiçbirirniz bu tür gösterilerin aslında dinsizlerin islama oynadıkları oyunun farkında değilsiniz.akıl var mantık var namaz kılmak isteseler yada namazı öğretmek isteseler hiç orda böyle bişeyi yaparlarmı namaz kılıncak yer öncelikle temiz olmalı dinimize göre zor durumlar istisna.kimse kimseyi namz kıl diye zorlayamaz ayrıca.neden bu tür şeyler seçim zamanı çıkıyor bir düşünün.bizler türk milleti olarak ne osmanlı zamanında nede şimdi
12 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: Evet en cadı katılıyorum.Bu yanlış bir uygulama.En başta dine aykırı.Kişisel bir yanlış dine mal edilemez.Oysa şu şekilde not verebilirdi.Herkeze dört rekat namzın nasıl kılındığını anlatırıp not verebilirdi.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
en.cadi: Benim eğlencmden sana ne yahu? Yeri gelir eğlenirim, yeri gelir yerim içerim yeri gelir ibadetimi yaparım. Her yaptığım ibadetin hesabını mı vereceğim sana ! Okuttuğum öğrencilerin sayısını da not düşeyim altına istersen. Hatta maaşımla neler aldığımı da bilmek ister misin? Peki bu ülke için neler yaptığımı da anlatayım mı sana günlük olarak? Ohoo uğraşamam seninle, konumuz ne sen neden bahsediyorsun? Gerek kalmadı seninle konuşmaya konuyu. Zaten doğru olduğundan bu kadar üzerine gidildi olayın!
12 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: Hee bak unuttum sizin ihtiyaç lügatınızda bir de eğlenmek yazıyor ki bu olmazsa olmazınız.haklısınız bunu düşünememiştim.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
en.cadi: Ayrıca bilinmesini istemezdim ama şimdi beni iyi dinlersen sevinirim. Ortaokul^dayken Din dersinde hoca bize sınıfın ortasında sıranın üzerinde namaz kılacaksınız not vereceğim dedi. Sınıftaki tüm kızlar itiraz ettik sıra üzerinde namaz kılınmaz diye. üstelik etekli formalarlaydık.Hocanın yaptığı doğru muydu sence? Sonra ne oldu biliyor musun O adam sınıfın bütün kızlarını bütünlemeye bıraktı din dersinden! Sonra ne oldu biliyor musun peki, Görevinden alındı ! Şimdi olsa ödül verirdiniz sanırım!
12 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Okulda yemek yemek bir ihtiyaç ama namaz öyle değil diye düşünüyorlar herhalde.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
sezo83: Ben dinin en büyük savunucusuysam ne mutlu bana atesh.Ama ben kendim öyle düşünmüyorum.Bende dinimin gerektirdiği şeylerden yapmadıklarım var.Bende imam hatip mezunu değilim.Her insan serbest kalsın fikrine katılmışsın.Başkasına zarar vermediğin sürece herkes serbest.Okulda kimsenin görmediği bir yerde 5 dakika ibadetini yapmak bu kadar kötümü?Birde cami mini etek tartışmasını söylemişsin.Caminin bekçsi olmaz herkes gelir ibadetini yapar gezer tozar.Mini etekle girerse millet deli sanar en fazla
12 Haziran 2007 . Ankete Git
en.cadi: Bana göre hayat hiç öyle sandığın gibi 3 şeyden ibaret değil. istediğini düşünebilirsin. Bu düşüncen dinine ne kadar uygun onu da düşün ! Ayrıca okulda yemek yenilebiliyor evet ama bunu namazla kıyaslaman da saçma. Madem kıyasladın. Ders ortasında hadi çocuklar acıktınız derse ara veriyoruz şimdi yemeklerinizi yiyeceksiniz deniyor mu? Ya da yemek yemek istemeyene zorla yemek yediriliyor mu? Namaz kılmasınlar diyen yok. Dersi yarım bırakıp kılamaz. Okul orası okul eğitime gidiliyor. Anlayın artık
12 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: Okulda yemek yenebiliyor da neden namaz kılınamıyor.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
en.cadi: Böcek54 söylenmesi gereken herşey söylenmiştir ama dikkatimi çekti 'İbadet yapmanın resmi kurumu camidir.Bu demek değildir ki cami dışında namaz kılınmaz. Okulda namaz kılınabilir.Düşünürseniz bir okul yeterli büyüklükte.Bir oda mescide çevrilebilir ve müslüman kardeşlerim özgürce namazını kılabilir' demişsin. Öğrencilerin okula gidiş nedenleri ders görmektir. Ders saatinde sınıftan çıkıp namaz kılmak sorundur. Üstelik bu zorla yaptırılan bir olay. Dinini öğrenecekse Din dersi var zaten.
12 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: soruyla karşılık vermek istiyorum.Yemek yemenin yeri lokantadır.Ama her okulda bir kantin var.üniversitelerde ise yemekhane var. Neden insanlar lokantaya gitmiyor da okulda yiyor.Eğer zaman kaybı ise namaz kılmak, yemek yemek zaman kaybı değil mi? Biliyorum anlamayacağınız için saçmaladığımı söyleyeceksiniz.Çünkü sizin ruhunuzu biliyorum.
11 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: Yine maşallah belli isimler esmiş gürlemiş.İbadet yapmanın resmi kurumu camidir.Bu demek değildir ki cami dışında namaz kılınmaz. Okulda namaz kılınabilir.Düşünürseniz bir okul yeterli büyüklükte.Bir oda mescide çevrilebilir ve müslüman kardeşlerim özgürce namazını kılabilir.Bunun hiç kimseye zararı da olmaz.yeri var demiş entel batı savunucusu garibler.Dediğim gibi yakınlarda bir cami yoksa koşullar ibadet için uygun hale getirilmeli.yine gevelemeye devam edececeğinizi bildiğim için sorunuza
11 Haziran 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: beril41 . 1 Haziran 2007