Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce gelecekte bazı hayvanlar evrimleşip insanoğlu gibi zeki olabilir mi?

Dilemma: Evrime inanmadığım gibi böyle bir şey de olamaz. Dini inancıma aykırı bir teori...
Dilemma: Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Hz. Âdem ise ilk insan ve ilk peygamberdir. Allah ona da bir din ve bir şeriat göndermiş ve öğretmişti. O da Allah’ın kendisine gösterdiği şekilde hareket ediyordu. Cenab-ı Hak, Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Meselâ, Yahudiler ancak havralarda, sinagoglarda, Hıristiyanlar sadece kiliselerde ibadet edebilirlerken, biz Müslümanlar her yerde namaz kılabiliyoruz. Yine sığır ve koyun gibi hayvanların iç yağları Hz. Musa’nın şeriatında haramken, bizim dinimizde helâldir.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Bediüzzaman da bu meseleyi şöyle izah eder: “Asırlara göre şeriatlar değişir. Belki bir asırda kavimlere göre ayrı ayrı şeriatlar, peygamberler gelebilir ve gelmiştir. Hâtemü’l-Enbiya’dan (a.s.m.) sonra şeriat-ı kübrası (büyük şeriatı) her asırda, her kavme kâfi geldiğinden muhtelif şeriatlara ihtiyaç kalmamıştır.”2
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Cenab-ı Hak her devrin insanının yaşayışını ve menfaatini gözeterek her ümmete ayrı bir şeriat göndermiştir. Mâide Sûresinin 48. âyetinde bu hususta, “Sizin her biriniz için Biz bir şeriat ve açık bir yol tayin ettik” buyurulur.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmelerinin dindeki yerine gelince; Hz. Âdem’den Peygamber Efendimize gelinceye kadar bütün peygamberler hak dini tebliğ etmişlerdir. Dinin temeli olan îman esasları hep aynı kalmıştır. Fakat şeriat dediğimiz, ibadet ve dünyaya ait işlerde Hz. Âdem’den Peygamberimize kadar her devrin icaplarına, insanların ihtiyaçlarına göre bazı hükümler değişerek gelmiştir.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: “Sonra nefsi, kardeşini öldürmeyi ona kolay ve hoş gösterdi; o da kardeşini öldürüp hüsrana uğrayanlardan oldu. Sonra Allah, kardeşinin cesedini nasıl örteceğini göstermek için, ona, yeri eşeleyen bir kargayı gönderdi. Kabil, ‘Yazıklar olsun bana!’ dedi. ‘Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtemedim!’ Artık o yaptığına pişmanlık duyanlardan olmuştu.”1
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: “Habil şöyle devam etti: ‘Eğer sen öldürmek için elini bana uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi kaldıracak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım. Dilerim ki, sen benim günahımı yüklenesin de, Cehennem ateşinin ehlinden olasın. Bu da zalimlerin cezasıdır.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: “Onlara Âdem’in iki oğluna dair haberi hak ile oku. Onlar birer kurban takdim ettiklerinde, birisinin kurbanı kabul olunmuş, diğeri kabul olunmamıştı. Kurbanı kabul olunmayan diğerine, ‘Ben seni öldüreceğim’ dedi. O da, ‘Allah ancak takva sahiplerinin kurbanını kabul eder’ diye cevap verdi.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Gökten inen bir ateş Habil’in kurbanını aldı, Kabil’inki olduğu yerde kaldı. Bu durumda Habil haklı çıkmış ve kızı almaya hak kazanmıştı Fakat Kabil iyice çileden çıkmıştı. Bu hâdise Kur’ân’da şöyle anlatılır:
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Hz. Âdem buna müsaade etmedi ve meseleyi Allah’a havale etti. Cenab-ı Haktan gelen emir üzerine her ikisinin de Allah’a birer kurban takdim etmelerini, hangisinin kurbanı kabul edilirse Kabil’in bacısının ona ait olacağını söyledi. Bunun üzerine Kabil bir demet buğday, Habil de bir koyunu kurban olarak takdim etti.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Bu durumda Hz. Âdem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: İnsanlar Hz. Âdem’le Hz. Havva’dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Âdem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu.Habil’le beraber doğan kız çırkın, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
sahtiyan: yani insanlık ensest ilişkisine dayanıyor. üstelik bir defa izin verildi, sonra yasaklandı diyorsun. bu imkansız, zira ensest ilişkisi bi başladı mı sonu gelmez. havva’nın çocukları birbirleriyle yatıp çocuk yaptılar, peki yeni doğan çocukların sonradan nasıl çocukları oldu ? ensest ilişkisi yaşamadan ?
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Senin mideni bulandırmasın. İki oğulları olmadı, kızlarıda oldu ve kardeşler birlikte oldu. Hatta belirtiliyor nesillerin devamı için bir seferliğine kardeşler arası ilişki kabul edildi sonra da yasaklandı.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ilk insanlar adem ile havva idi diyorsun. dini inanca göre ikisinin iki oğlu oldu. havva, sonradan oğullarıyla mı yattı? yani insanlık ensest ilişkisine mi dayanıyor? pardon ama bu benim midemi bulandırıyor...
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Ve Kuran inancında ilk insanlar Hz. Adem ve Hz. Havva idi. Onlarda maymun ve ya maymunumsu değillerdi. Hatta onların yaratılışları da anlatılır Kuranda. Bu durumda 'insan'ın evrimi İslam inancına aykırı.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: günümüzde aydınlatılan çoğu bilimsel gerçek, aslında 1400 sene önceki kitapta yazıyordu, Kuran'ı her gün yeniden keşfediyoruz, her gün yeniden anlıyoruz ve biraz daha bağlanıyoruz. Üstü kapalı olarak tüm bilimsel veriler Kuran'da mevcut...
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Dilemma: Bu konya bilimsel yönden çok sağlıklı bakamam, yoğun bir araştırmam olmadı. Ama hayvanlar arasında evrim olabilir belki bilemem, ama benim reddettiğim, insanların evrimleşmesi ve hayvanların insanlaşması... Başka hayvanların insan kadar zeki olmalarını da pek mantıklı gelmiyor bana. Ne biz hayvanlara ne hayvanlar bize benzeyemez. İslam da bilimin içindedir ne de olsa,
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Ugugug: Kişisel fikrimi sorarsanız ise ben, bilim insanı olarak bugüne kadar toplanmaya çalışan delliller ve belgeleri incelediğimde evrimin olmadığı kanısına kapıldım ama kesinlikle yoktur da diyemem. Şöyle diyeyim, yani bazı izler var ama özellikle kromozom sayısının değişiminin evrimle mümkün olmayacağı oldukça beklenilecek bir sorun. Çok küçük çapta evrimler olmuş olabilir ama ben ihtimal vermiyorum bilimsel bakış açısıyla yaklaşınca bana mümkün gelmiyor, çoğu bilim adamı da artık böyle diyor zaten
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Ugugug: Doğa kanunlarının kurucusu ve hükmedicisi Allah'tır, dolayısıyla dilerse bir canlıyı direkt olarak yaratma yerine eğer varsa evrim denilen sistemini kullanıp başka türlü bir yaratma gerçekleştirebilir. Ama başta da belirttiğim gibi insan bunlardan biri olamaz, çünkü Allah insanın nasıl yaratıldığını bize açıkça bildirmiştir. Bir teoriyi bir tek küçük kısmı mantıksız diye tamamen inkar etmek de mantıksızdır, ama diğer canlılar araevrim yoktur da demek doğru değildir, sonuçta Allah'ın bileceği iş.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ama insan dışındaki canlıları incelersek, bunların düşünce sistemi ve yaşayış tarzı bakımından birbirlerine benzerlikleri zaten açıkça görülmektedir. Bu canlılar da Allah tarafından yaratılmıştır elbette ama, bazıları insanın yaratılışına benzer şekilde, bazıları da evrimleşme yoluyla benzerlerinden yaratılmış olabilir. Bilim daha fazla ilerlemedikçe bunu bilemeyiz.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Ugugug: İslam'a göre Allah insanı belirttiği şekilde yaratmıştır, insanın evrimi zaten olanaklı bir şey değil; yeryüzünde insan gibi C vitaminini kendi üretemeyen çok az hayvan var. İnsanın her yönü evrimleşe evrimleşe gelişmiş de en basit hayvanların bile yapamadığı bu işi mi yapamaz olmuş. Üstelik insanın evrim sonucu oluşabilmesi için çok büyük bir sıçrama göstermesi gerekli ki, bunun doğada başka örneği de yok. Örneğin kuşlar bu konuda belki daha ileri ama insan düşüncesinin yanına bile yaklaşmıyor
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Ugugug: Hayır. İslam'dan bahsediyorsan evrim İslam'a kesinlikle aykırı değildir. Yalnızca evrimcilerin de zaten emin olamadıkları birkaç küçük ama önemli noktada uyuşmazlık olabilir.
19 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: pollster . 16 Nisan 2008