Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce zorunlu askerlik kalkmalı mı?

Dilemma: Elbette ki. Kimse yapmak istemediği bir şeyi yapmaya zorlanamaz. Vatana borcum olduğunu düşünmüyorum. Vatanın topraklarının yapımında emeği geçen tek şey Tanrı. Zamanında yüzbinlerce erkek sadece bir çizgi içine alıp bir ad koymak için can verdiyse bana ne? Çoğu çelik yürekli(!) nin aksine vatan için canımı da vermem. Ben dünyada yaşamaya geldim, canım da o kadar ucuz değil!
kelebekkkkkk: kadınlar da gitsin o zaman?? vatana borcu olan sadece erkekler mi??? baştan mantıksız. ama pardon. kadın çocuk doğuracaktı unuttum.
21 Nisan 2009 . Ankete Git
Held: Dilemma ne icin geldin dünyaya sen , yiyip icip cikarmak icin mi? Ögretmedi mi anan baban sana vatanin önemini?Seni bu düsüncelerinden dolayi suclamiyorum, suclayamam, ülkemizde suursuz,tüm degerlerden yoksun, sadece cocuk dünyaya getiren ebeveynlerin olmasi üzücü...
20 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: :):):).......Tamam artık uzatmayacağım bu konuyu,ne yapıyorsan onu yap Dilemma:)..Beni güldürdün ya Allah da seni güldürsün...
20 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: Zigotum oluşurken anlaşma imzalamadım meşmet. =) Yaptılar ve oldum. =)
20 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: Haklısın tabi,bence de zorunlu askerlik kaldırılmalı ama yorumunda nedenlerini yanlış bir boyuta taşımışsın.Vatana borcun nasıl olmaz,bu ülkede yaşıyorsun sen,rahat bir şekilde...
18 Nisan 2009 . Ankete Git
Ugugug: Ben askerlikten değil ölümden kurtuluşun yok demiştim :)
18 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: Her giden şehit olmuyor ama o ihtimale katlanmak zorunda mıyım? Asker zorunlu, gideriz ama eğer bir yerlere yollarlarsa kırarım bir tarafımı çürük raporuyla kurtulurum.
17 Nisan 2009 . Ankete Git
Bq9: Bakıyorumda sitede ' kader nasılsa ölüceksin ha şimdi ha sonra' diyen çok :) Ölmekten öte bir insanı öldürmek daha fecidir. Kimse zorla silah tutamaz !
14 Nisan 2009 . Ankete Git
meşmet: Her askere giden şehit olmuyor ki Dilemma...
14 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: Yasadışı da olsa kaçarım gerekirse. Yaşama hakkımı kullanmak istiyorum. Var değil mi? İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi gibi beni koruyan belgeler var. İnsanım ve bedenim izin verdikçe yaşamak istiyorum.
14 Nisan 2009 . Ankete Git
Ugugug: Kurtuluşun yok ama :)
12 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: Daha açık bir cümle olabilir mi? Ölmek istemiyorum!
12 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: Daha önce dediğim gibi siz çelik yürekliler meclisi ölüme gidebilirsiniz, ben ölmek istemiyorum.
10 Nisan 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Zamanında olan Kurtuluş Savaşları başka günümüzde pisi pisine siyaset uğruna ölmek başka. karıştırmayın birbirine. Şimdi her ölen şehit. Zaten öleceği belli. ABDnin özenli çalışmalarla vatandaşın zayıf noktalarına göre belirlediği tayyip ve avanesi karar veriyor. Hop gencecik insanlar ölüme. Şehitmiş ba ba ba. Böyle şehit olunmaz. Vatanı da kimsenin kurtardığı yok. Battık zaten şeriatçiler yüzünden.
6 Nisan 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Zamanında olan Kurtuluş Savaşları başka günümüzde pisi pisine siyaset uğruna ölmek başka. karıştırmayın birbirine. Şimdi her ölen şehit. Zaten öleceği belli. ABDnin özenli çalışmalarla vatandaşın zayıf noktalarına göre belirlediği tayyip ve avanesi karar veriyor. Hop gencecik insanlar ölüme. Şehitmiş ba ba ba. Böyle şehit olunmaz. Vatanı da kimsenin kurtardığı yok. Battık zaten şeriatçiler yüzünden.
6 Nisan 2009 . Ankete Git
selcuk74: ya ölmeği neden bu kadar yüceltiyorsunuz acemi askerin yok yere ölmesi ne kadar acıdır oysa onun yerine profesyonel askerler daha becerikli oldugundan başarı oartalamasıda yükselir
6 Nisan 2009 . Ankete Git
mihver54: ...yeryüzünde hiçbir şeye değişmem. Eğer benim canımın şimdi bir kıymeti varsa zamanında bu vatan için canını vermekten sakınmayan dedelerimiz sayesinde olduğunu bilirim. Gerekirse bu vatan için 'vatan, millet, sakarya..' deyip canımı veririm. Şehit olan akrabalarım gibi. Esefle kınıyorum bu düşüncelerinizi..
5 Nisan 2009 . Ankete Git
mihver54: Şehit olmasalar bile gururlu bir şekilde öldüler. Sizin için gurur nedir bilemiyorum ama benim için İngiliz ya da Amerikan bayrağının altında güneşlenmek değil. Ülke içten satılabilir hatta diyebilirsiniz ekonomik, siyasi vs. her anlamda dışarıya bağlıyız ortada kukla bir Türk devleti var ama yine de milli marşım çalınıp bayrağım göndere çekilirken yaşadığım gururu duyduğum sevincimi; sadece isim de bile olsa bağımsız Türk devletinin topraklarında nefes alırken yaşadığım hazzı...
5 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: Şehit oldular, cennetlik oldular... Haha... Bitkilere mineral oldular sadece. Ve katilleri onları oraya gönderenler.
5 Nisan 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Bülent Ersoya katılmıştım zaten ilk defa. Kesinlikle doğru. Mecbur olmasa kimse gitmez. Şehit süslemesi de yetmiyor artık.
5 Nisan 2009 . Ankete Git
Dilemma: 'Vatanını' çok seven dağa kendi gidebilir, hükümet 'vatanını' çok seviyorsa 'askerlik yan gelip yatma yeri değil' demeyip kendisi sınırda bekleyebilir. 'Vatan, millet, sakarya, kanın son damlası, türklük, savaşçı ruh' edebiyatı yapanlar toplanıp sınırda bekleyebilirler. Ben yalnızca 'yaşamak' istiyorum! Devlet uzlaşma yoluna gidebilir, sınırı teknolojiyle koruyabilir. Ama oraya gönderdikleri askerlerin 'yaşama hakkı'na engel olmuş oluyorlar.
4 Nisan 2009 . Ankete Git
arcıt: Ben de savaş karşıtıyım ama zorunlu askerliğin kalkmasının savaş karşıtlığı ile ilgisi yok. Ülkemize saldırıldığında hiçbir şey yapmayacakmıyız. Öylece bakacakmıyız. Vatanımız Gazze'ye döner ülkemiz ve İsrail gibi yapay bir oluşumu ülkemizin içine dikip sonra da bizi kovmaya çalışırlar.
1 Nisan 2009 . Ankete Git
Ugugug: Kabullenmesi tuhaf gelebilir ama savaşlar ve ülkeler arası bitmek bilmeyen üstünlük mücadelesi yanında Ortaçağ doğusunda medeniyet adına verilen akademik uğraşlar da bilim gelişmesine önayak olmuştur.
31 Mart 2009 . Ankete Git
Dilemma: Tarihte bilimin 2 engeli oldu din ve savaşlar. Eğer din faktörü de olmasaydı 1009 yılında şuanki teknoloji gelmiş olurdu.
31 Mart 2009 . Ankete Git
şeytancıl: Yorumun genel olaraksa seninle aynı fikirdeyim. Bence de savaşa harcanan para bilime eğitime harcansa ne kanser veya aids kalırdı ne de afrika'nın açlığı.
31 Mart 2009 . Ankete Git
Dilemma: Ben fetih denen şeye karşıyım belki? Herkesin ırkına veya tarihine göre çizili bir kaç karış toprağı var. Ama yoook, daha fazla olsun, 3 kıtaya yayılalım, 5 kıtaya yayılalım diye hep vahşet, hep zulüm oldu tarihte. Farkındaysanız yazımda tek kelime bile bir millete ithafen yazmadım en genel olarak savaşa karşıtım. Tarihte savaş harcamalarına verilen para eğitim ve bilime harcansaydı şuanki teknolojiye yüzlerce yıl önce ulaşmış olurduk.
31 Mart 2009 . Ankete Git
şeytancıl: Fetihler öldürürek yapılır arkadaşım, sen hangi galakside yaşıyorsun? Sadece Türkler mi savaş çıkarmış öldürmüştür? Dünya tarihi her milletin savaşlarını cinayetlerini yazar.Bende baştaki iki aptalın kararıyla milyonlarca insanın ölmesine karşıyım ama bazı değerler vardır uğruna ölür ve öldürürsün. tek bir açıdan bakarak konunun sonunda 'olsun ama nasıl olacağını bilemem' şeklinde tıkanır kalırsın.
31 Mart 2009 . Ankete Git
Dilemma: Evet 'savaşçı ruhumuz var' tarih öğretmenlerinin de göğsünü kabarta kabarta söylediği bir şey benim için utanç kaynağı. Psikopatlık. Daha fazla toprak, daha fazla toprak diye gözü dönüp hep diğer milletlerin erkeklerinin katledilmiş olması hiç göğsümü kabartmıyor benim. Pkk'nın bizden farkı yok. Sadece bir devletin askerleri değil. Sivil savaşçılar. Osmanlı o kadar genişlerken sevgiyle, şevkatle almamıştı, o da insanların canını yaka yaka almıştı.
31 Mart 2009 . Ankete Git
şeytancıl: ASAL'ın bilgisayarları hep fakir işçi çiftçi çocuklarını doğuya yolladığı için kalksın. Bu ktulu arkadaşa diğer konuyla ilgili cevap da olabilir aslında.
30 Mart 2009 . Ankete Git
arcıt: olayı bu şelikde algılama. tabi ki bir insanın hayatı toprak parçasından değerlidir ama türk milletinin kültüründeki geleneğindeki harçlardan en önemlisi askerlik ruhudur. bu türklerin barbar, savaş meraklısı ya da kan düşkünü olduğu göstermez. bu türklerin savunma mekanizmasıdır. türk varlığı genetik olarak korunamamıştır belki ama kültür ve uygarlığı 2000 yıl boyunca bu sayede taşınmıştır. ve bu aslında bir bakıma da fakirlikten oluyor. çünkü ingiltere'de de 1960'a kadar askerlik zorunluydu.
30 Mart 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: çingene . 25 Ocak 2006