Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İnancı sınayan anket: Tanrı nedir? (Felsefe anketidir; tanrının varlığı, yokluğu ve görevi sorulmamıştır. Konu size hitap etmiyorsa, ankete katılmayınız, yorum yazmayınız)

mervve: çok bilinmeyenli denklemdir ama tüm denklemler gibi çözümü mevcuttur.
fisun: Yanılgım sadece bu detaylarsa yanılmış olayım arkadaşım. Bu kadar yazdıklarımın için de bu detaya takılmışsın. Ben Allahın adaleti böyle olmaz diye örneklemiştim. Allahın adaletini eleştirmem, onun yerine konuşan insanoğlunu eleştiririm!
2 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: bence fisun gayet güzel bir yere değinmiş... bu kadar çocuğun beynini yıkıyorlar... hiçbiri hayatı sorgulamıyor! onlara hep bakın böyle nedenden dolayı böyle diyorlar... ama verdikleri gerekçelerde yanlış... mesela benim okulumdaki dogmalar... ağaçların kışın öldüğünü sanıyorlar :p ve hep bu tür beyin yıkıyıcı eğitim yüzünden... tabi buna eğitim denirse...
2 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: fisun büyük bir yanılgı içindesin. Allah'ın affetmediği tek şey kul hakkıdır. Allah kendisine ortak koşanı tövbe ettiği zaman affeder. Yani en büyük günah bu olduğu halde bunu da diğer günahları da tövbe edilirse affeder bu Kuran'da da böyle yazıyor. Ama kul hakkından kurtulabilmemizin şartı o kişi ile helalleşmektir. Durduk yere Allah'ın adaletine kusur buluyorsun halbuki yanlış biliyorsun.
2 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Leyla, öyle düşünenleri hiç görmedin öyle mi? Çocukların eğitmekten yoksun bir sürü insanın, izinsiz kuran kurslarına gönderdiğini, o küçücük beyinlerin hiç eğitim almamış sadece arapça harflarle kuranı öğrettiği insanlar, bu çocuklara kuran değil kendi karanlık fikirlerini pompalıyor. Ben bile küçükken özenip gittiğim bu kuran kurslarında neler öğrenildiğini iyi bilirim. Aydınlık bir beynim, baskıcı bir annem babam olmadığı için sorgulamayı öğrendim. ya tersi olanlar ne oluyor sanıyorsun?
2 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Tek affetmediği kendine ortak koşulması. Bana yapılanı affediyor kendine yapılanı affetmiyor. Bizdeki af kanunlarına ne kadar benziyor. Bu adaletsizliği Tanrı yapmaz, insan yapar!
2 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Yorumsuz anladıklarımız hangileri? Cevap vereyim sana, cezalandırılacağımız ve ödüllendirileceğimiz şeyler. Sence bu kadar sığmıdır ? şunu yap ödüllendireyim, bunu yapma cezalanırsın, yanarsın! bu kadar sığ olabilir mi sence?Neden ben sadece sevgiyle yaklaşan bir tanrı tanımı bulamıyorum. Herşeyde cezalandıran bir anne baba bile insanı isyana sürüklemez mi?Tanrı bunları bilmiyor mu yani. Bu kadar büyük bir beyin sadece ceza ve ödüllemi sınırlı.
2 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: valla ben hiç öyle düşünenleri görmedim. ama yapan varsa bilemem. o zaman haklısınız dinimizi yanlış anlayanlar bu hale getirmişler.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
unalziya: Bu din Kuran'ı okumayı arapça harfleri doğru telaffuz etmek olarak düşünenlerden,salat'ı tanrıya tapınmak olarak algıyanlar yüzünden bu hale gelmiştir.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: ama ben susmak istemiyorum. şimdi ne olacak?
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: bazıları islamı zorlastırmak istiyorda olabilir. ama biz burada Kurandan bahsediyoruz. yani Allah'ın emirleri. bazılarının içine yorumda katıldı tabi. ama bazıları yorumsuzda anlasılabiliyor.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
unalziya: Leyla hanım,güdülenlerden değilseniz üzerinize alınmayın susun,güdülenlerdenseniz kabahatinizi bilin yine susun.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: Kimsenin güdüldüğü yok. insanlar bildiklerini alimlerin kitaplarından tabi önce kurandan öğrenirler. gütmek isteyenler olabilir ama burada güdülen yok. kendi fikrini yazar insanlar burada. fikirler nasıl oluşur? okunan kitaplardan. eminim sizde kitap okumuşsunuzdur. bildikleriniz kafanıza gökten inmemiştir.Güdülen yok. düzgün konusalım.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Teşekkür ederim, İslamı ya da dini, diğer bütün dinleri de yozlaştırmışlar, içini boşaltıp korkutma mekanizması haline getirmişler ne yazık ki! Sorgulaktan kaçındığımız sürece bu böyle gidecek, sanki sorgulamadıkları inanç çok şey kazandırmış dine. Müslüman dediğimiz hangi ülkede huzur var, ya da dünyada huzur var mı?
1 Ocak 2008 . Ankete Git
unalziya: Rasulullah A.S bile güdücüleri nasıl anlatıyorsa öylece kabul ediyorlar.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
unalziya: Ve bu robotlaştırılmış müslümanlar güdücülerinin emirleri dışında hiçbir bilgiye kulak vermez oluyorlar.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
unalziya: Fisun hanım haklısınız,gerçekten İslam dini robotlaştırılmış müslüman güdücüler yüzünden anlaşılamamaktadır.Ve bu aklını kullanamayan güdücüler 'Düşünme,araştırma,aklını kullanma,nedenini kurcalama,anlamaya uğraşma'diyerek müslümanların çoğunluğununbeyin işlevlerini ve basiretlerini köreltmektedir.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Kuran'da birebir yazmaz sizin dedikleriniz, çoğu yine yorum bu yazdıklarınızın. Ben de diyorum ki o yorumlayanlar sizin benim gibi insan, belki çoğu bizden fazla zekaya bile sahip değiller. Ben zaten inandıklarınızı yargılamıyorum haddim değil, biz sadece ezbere değil de, kendi mantığımızıda devreye sokarak yorum yapmaya , felsefe yaparak da beynimizi çalıştırmaya çalışıyoruz.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Konu zaten Tanrı nedir değil mi? Doğal olarak ben de müslüman olduğum için Allah'ı kitabından tanıyorum yoksa herkes farklı birşey atar ortaya işin içinden hiç çıkılmaz. Bir ayetin kaç farklı meali yapıabilir ki?? Dolayısıyla onların yazdıklarını anlıyorum ben de aşağı yukarı. Anlattıklarıma hikaye dediğini sezinliyorum çünkü diyorsun ki bari şöyle şöyle de de inandırıcı olsun. Öyle bir gayretim yok olamaz da zaten. Saygılar..!
1 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: aaaaaaa bana bunla ilgili bir sürü ayet onbin sure yirmibin sayfa deyip durma mavi sakal ya... ya kaç kere size onun bir el yazımı olduğunu... tanrıda gönderilen SMS olmadığını, insan zekasının harikalığını söyledim... bana şu kitabı örnek verip durmayın... cin ali'nin neyi eksik? bütün gerçekler sayfa sayfa 20 bçlüm şeklinde yayınlanmış...
1 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Siz felsefe nedir bilir misiniz. Takılmışsınız bana hala ayetten bahsediyorsunuz. O ayetleri açıklayanlar hiç olmazsa kafa patlatıp yorum yapmaya çalışıyor, insanları aydınlatmaya çalışıyor. Siz oturmuş bana onların yazdığını dikte edip duruyorsunuz. Zaten burada sizin yazdıklarınıza masal demedim, inandıklarınızı sorgulamaktan korkuyorsunuz, bu sizin seçiminiz. Saygılar...
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: fisun burada kimse hikaye yazmıyor sizden başka!! Neyse odur. Yazdıklarımın inandırıcı olmasından bahsediyorsun bununla ilgili bir sürü ayet var zaten. Öldükten sonra o çürümüş kemikler tekrar diriltilecek!!
1 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Siz dünyada ki zevklerle kıyaslamaya devam edin mavisakal, saçımızın teline kadar aynı gelecekmişiz! Aydınlık ve tamamen dünya yaşamından farklı deseniz hadi belki diyeceğim, siz insanı alıp tekrar aynı haliyle diriltiyorsunuz, kapalı anlamlı reenkarnasyondur bunun. İslam alimlerinden çoğu bunu da inkar ederler, redederler. ışıktan oluşan , yüksek seviyeli ruhani varlıklar olarak tanımlayın da inandırıcı olsun bari! Kuranı herkes kendine göre yorumladığından değil mi zaten bu karmaşa!
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: sen öyle diyosan... bide tas toprakmı herseyı olusturacak?
1 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: tanrıyı enerji olarak düşündüğümüzde herşey ortaya çıkyor zaten... big benin olduğuna dair bir gerçeklik yok ama gerçek sayarsak bir enerji patlaması bütün bu şeyleri oluşturmuş olabilir... yoksa big beng patlaması ne ki? ne patlamış? mısır mı?
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: veya doğaya söyle o yapsın.. yada sinegı meydana getiren herneyse işte.. hadi yapsınlar? neden insan var olan bir koyunu kopyalıyorda yenisini yapmıyor? yapamazda ondan.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: kendi kendine olusumsa.. neden sinekler olusmuyor kendiliğinden? yada insan neden olusmuyor? biz bir sinek dahi yaratamayız. yaratma yok diyorsun.. hadi oluşsun. hadi bir sinek olustur uykucu hadi...
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: yoktan var edilme yoksa sen nasıl meydana geldin uykucu bunu diğer pollemiktede yazmıştım. bigbeng nasıl oldu? gezegenler hadi benim canım sıkıldı söyle bi patlayalım falanmı dediler? gezegenler nasıl oldu? kainat nasıl yaratıldı? doğa ve kendi kendine olusum mu diyeceksın? doğa kainatın içinde degilmi? kainat sonsuz degılmı sonsuzu yaratan kım?ayrıca bu sorgulamalar sorguladığımızın kanıtı. gözümüzün önünde ne yarattı diyorsun. ne yaratmadı desen yeridir.baktıgın hersey onun eseri.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: ya bir kitaba niye bu kadar bağlı kalıyorsun ki... orda her yazan doğru mu? (bunun polemiğini daha önce yapmıştık) (e tabi ben haklı çıktım)... ya şuanda gözlerimizin önünde ne yarattı ki? olan herşey olabilecek akışa göre giden metabolik faliyetler zinciri... tabi canlılar için... geriside fiziksel ve kimyasal oluşumlar... ve yine hepsi olabilecek şeyler... mucize, yoktan var edilme gibi saçmalıklar değil...
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Nasıl ki yeryüzü her kış ölümden sonra baharın tekrar diriliyor, biz bile her gece bunun provasını yapıyoruz onun gibi ahirette de tekrar dirilicez. Dirildiğimiz zaman saçımızın teline varıncaya kadar öldüğümüz şeklie gelicez. Aynı toprağın içine giren tohumun orada çürüyüp yeni bir hayatın ilk basamağı olması gibi (bitkinin filizlenmesi). Hem ete zevk aldıran rabbimiz isterse ruhumuza da aynı zevkleri yaşatır. Bizi ilk başta yaratan rabbimizin daha sonra tekrar diriltmeye de gücü yeter uyukucu.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Hadisi şerifte 'canının her çektiği, gözünün her hoşlandığı şey' derken bizim dünyadaki ufkumuzla, hayal gücümüzle sınırlı değil. Kuran'da Allah' orada nefislerin arzu ettiği ve gözlerin lezzet (zevk) aldığı herşey var. Ve siz orada süresiz kalacaksınız' (Zuhruf Suresi, 71) ayetinde bu nimetlerin ne kadar zengin olduğunu belirtiyor. Ama cinselliği çağrıştıran zevkler mantığıma aykırı diyorsan bunlar da ahirette var ne kadar mantığını aykırı gelsede.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: uyukucu . 24 Aralık 2007