Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Bir insanın başına kötü birşey gelmesi ve bunu en az zararla atlatmasından sonra "Allah'ın sevdiği kuluymuşsun" denir. Peki sizin başınızdan böyle bir olay geçti mi ve Allah'ın sevdiği kulu olduğunuza inanıyor musunuz?

umursamaz_: Sevse buraya yollamaz ve beni öteki tarafta şiş kavurma yapmazdı...
dpd06: Hem bırakın kendi doğrularını bulsunlar diyorsunuz, hem de 'kör' kelimesiyle inanmayanları tanımlıyorsunuz. Bu bile önyargı belirtisi değil midir?
3 Mart 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Birçok sınav var birçok soru var ancak soruların puanları farklı, bunu biliyoruz zaten. Bu konuları sorgulamak çok güzel ancak mutlak doğruyu bulmak için sorgulanırsa soru işaretlerinin azalacağını düşünüyorum. Her soruyu 'heyoo Allah yok' gibi bir cevaba bağlamak 'bir başka çemberin' içinde dönüyor olmak demektir. Diğerlerini çemberin içinden çıkarıp, kendi çemberinin içine çekmeye çalışmak, dindarların herkesi müslüman yapmaya çalışmasından farksız...
21 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Derste bile öğretmen bir dönem boyunca ders işler ancak sınav toplamda 2 gündür. Yani hayat senaryomuz da böyle olamaz mı? Sınava tabii tutulduğumuz anlar var ömrümüz içerisinde. Eşitlik konusunda da yine herkes eşit değil heyoo Allah yok gibi bir sonuca varamayız :) Çünkü Allah zaten bunu vadetmiyor ki.. Adalet ahirettedir. Ha inanmayanlar adaleti nerede ararlar bilemiyorum. Çünkü bu dünyada eşitlik olmadığı konusunda inananlar ve inanmayanlar olarak hemfikiriz.
21 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Zira bu kişiler dinden çıkmamış Allah'a daha çok yaklaşmışlardır. Gelelim özgür iradeye.Allah insana akıl vermiş, diğer taraftan da bazılarının kalplerini mühürlemiş, burada çelişki var heyoo Allah yok gibi bir sonuca ulaşmak düz mantıktan ibarettir :) Neden şöyle düşünmüyoruz:Bazı insanlar Allah istediği için kötüler, bazı durumda da insana iyi olma ya da kötü olma şansı veriliyor. Allah'ın değerlendirmesinde Allah istediği için kötü olanlar eksi puan almayacak ama seçme şansı verilenler alacak
21 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Ve çemberin dışından bakmak. İslam'ı düz yaşayanlar bu çemberin içindedir. Fakat alimlerin yaşatısını incelersen onlar zaten hep çemberin dışından bakmışlardır. İslam'ı anlamaları için onlara dışarıdan bakamalrı öğretilmiştir. Şems, Mevlana'dan tüm kitaplarını yakmasını istemiştir, bir alim kendini aşarak 'ben hakkım' demiştir ve öldürülmüştür müslümanlarca! Bu noktada İslam'ı anlamak için çemberin dışından bakılması gerektiği konusunda haklısın ancak bu İslam'ı inkar etmek değildir..
21 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Kesinlik yoktur ama kesin bir fikre sahip olunabilir. Bunun adı da 'inanmak' ya da 'inanmamak'. 'Biraz inanıyorum' diye birşey duyduk mu? İslam inancına göre insan, Allah'ın sıfatlarını taşır ki bizde olanlar Allah'ta da vardır. Biz niyet etmez miyiz, amacımız olmaz mı, istemez miyiz? Allah da bilinmek istedim diyor. Yaratılış sebebimiz budur. Ki be şahsen buna hak veriyorum mantığım çerçevesinde :)
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Burada kesmeyi düşünüyorum. Çünkü uzun bir konu ve yazdıkça insanın yazası geliyor. Kaldı ki bu konuda ışıl ışıl'in belirttiği gibi birçok kaynak vardır. Farklı, hem leyhte hem aleyhte, kaynaklardan okumak gerekir. Olgun fikirlere ancak o zaman ulaşılır. Ama sanma ki olgun fikre ulaşmak demek 'kesin' bir fikre sahip olmak demektir. Değildir. ;-)
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: or? Bu biraz bir öğretmenin bazı öğrencilere zor bazılarına kolay soru sormasına benzemiyor mu? Bu durumda karşı çıkmaz mısın öğretmenine? :) Allah'ın işine karışamayız diyebilirsin ama bu durumda bunun nedenini bilmiyorum demiş oluyorsun. Bu sefer ben de bunun apaçık bir adaletsizlik olduğunu söylediğimde vereceğin bir cevap olmaz. O halde farklı düşünmek gerekir. Dünya bir sınav yeri mi? İnsanların imanları mı sınanıyor? Yukarıda az-çok anlatmaya çalıştığım yol da bir alternatif.
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Işıl, Allah neden 'bazı' insanları sınamak için onların kalplerini mühürlüyor? Öyle demişsin. Bu haksızlık değil midir? Kaldı ki kalpteki mührün açılması yine Allah'a bağlıdır. ;-) Bir de neden bazı insanlar - birçok müslüman bu dünyanın bir sınav yeri olduğuna inanır - 'daha zor' sınamalara tabi tutulur. Mesela bir kişi sakat doğar ve denir ki Allah onu sınıyor. Neden onu öyle zor bir sınamadan geçiriyor? Kimisi bir depremde ailesini kaybeden. Neden bu kişiler böyle ağır sınamalara tabi tutuluy
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: lamı olmadığından vereceği bir cevap da yoktur. Vereceği cevap çemberin dışından gelecektir ve bu da inançlı için anlamsızdır. Farklı iki dilde anlamsızca tartışan iki iki kişiye benzetebiliriz bunu. Anlaşabilmeleri için birinin diğer dili öğrenmesi gerekir! Ya dinden çıkacak ya da imana geleceksin. Aynı problemin (özgür irade) iki farlı dilde ifade edilişi söz konusu bir başka deyişle. Uzlaşmak bu yüzden zor. :)
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: erin dışındakilere argüman geliştirme fırsatı vermez. Çünkü özgür irade meselesini bu bağlamda tartışabilmek için zaten inanıyor olmanız lazım. Bu durumda çelişki olmayacaktır. Allah'a inanıp da kötü yola sapıyorsan haliyle sorumlusun. İyi ama Allah'a inanmıyorsan? Bu durumda ateist ortadaki çelişkiyi öne sürecektir (ama dinin içinde böyle bir çelişki yoktur): Kalplerimiz mühürlüyse bundan nasıl sorumlu oluruz? Oysa ki bu karşı çıkış inançlılar için anlam taşımaktadır. İnançsız için zaten bir an
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: nda bu biraz değiştirilmiştir. Durum inananın gözünden ele alınmaktadır. İnanan Allah'ın verdiği aklı kullanmıştır. İnanmayan Allah'ın verdiği aklı kullanmamıştır. Bir seçim meselesi yani. Ama bu noktada temel tartışmadan kopuluyor. Din inanana seslenir, der ki; bak sen Allah'ın sana verdiği aklı kullandın ama o kullanamadı - çünkü kalbi mühürlü. Akılsız diyemez ona çünkü ona da akıl vermiş. Bu durumda kalbi mühürlü diyecektir. Ne var ki, inanmayana bir şey diyemez. Ne diyebilir ki? Böylece çemb
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Bunu yaparken de çelişkileri ortadan kaldırıyor. Daha doğrusu onlara farklı anlamlar yükleyip problemi değiştiriyor. Ne demiştik, özgür irade problemi. Bu çözümsüz bir problem gibi durmaktadır ve insanların eylemleri için yargılanıp yargılanamayacağı kesin bir sonuca bağlı değildir. Onu bırak, ahlaki failin varlığı bile bir bilinmezdir. Durum böyleyken yaptıklarından sorumlu tutulabilecek bir varlıktan bahsetmek anlamsızdır (ahlaki fail yoktur demekle eş anlama gelmez bu - önemli!). Dini versiyo
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: rçok dünya görüşünden biridir. Dışarıdaki için bir değil birçok olası hakikat vardır aslında. Ateist için mutlak bir cevap yoktur bir başka deyişle. İslamiyet varoluşa verilen cevaplardan biridir sadece. Ateist dinini bulamamıştır aslında, tatmin olmamıştır. Yoksa tamamen yokolup gideceğimiz bir dünya tasavvuru gerçekten anlamsızdır. Ama dürüst olmak gerekirse dini inanışlar bu 'anlamsızlığı' -gerçeği- örtüyor ve yerine kendi 'gerçekliğini' koyuyor. Cevabı içinde olan bir gerçeklik.
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: ma dışarıda değil. Dışarıdan bakan kişi bunu anlamsız bulur. Ordunun içindekiler 'dışarıyı' kendi düzenlerine göre yorumlar. Eğer askeriyeden dışarı çıkarlarsa (dinden çıkarsa) düzenleri bozulur. Bu yüzden kurallara sıkı sıkıya bağlı olmak durumundadır. Karşıt argümanlara vereceği cevaplar zaten hazırdır. Çelişkiyi ortadan kaldıran cevaplardır bunlar. Ordu içinde, özel bir düzen içinde elbette bir çelişki yoktur. Her şey tıkırındadır. Dışarıdaki içinse bunlar sadece 'özel bir düzendir'. Olası bi
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Pırıl pırıl, dediğin gibi birçok düşünür bu konulara zaten çok önceleri değinmişti. Yüzlerce yıl evvel konuşuldu ve hala da konuşuluyor. Tek bir bakış açısı yok, birçok bakış açısı var. İma ettiğin gibi Tanrı'nın bir niyeti olduğundan da söz edemeyiz. Niyet etmek insana özgü bir şey. Tanrı'nın niyeti, tasarımı vs olmak zorunda değildir (ki bir görüşe göre bu böyledir). Çelişki dediğim şey çemberin dışına çıkıldığında başlar. Askeri kurallar askeriyede geçerlidir. Yasak olan askeriyede yasaktır a
20 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Ancak yeterli derinliğe inemeyen kişilar ister müslüman olsun ister dinsiz, bu konuları çarpıtmaktan ve kendilerine zarar vermekten başka bir işe yaramıyor. Sonuç olarak drosophila, çelişki olarak gösterdiğin noktalara, zaten islam alimleri tarafından değinilmiş durumda. Bunlar çelişki değil İslam'ın birer parçasıdır...
20 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Allah'ın insanı yaratmasının nedeni ne sınav yapmak ne cehennemde yakmak onları. Allah 'sadece bilinmek istedim' diyor. Alimler hep Allah'ı bilmeye çalışmışlar. Onda kendilerini, kendilerini onda görmeyi istemişler. Biz hissedemiyoruz ama onlar gerçek aşka ulaşmaya çalışmışlar. İnsanlardan kötülük görmenin, kurallar çerçevesinde hissetmeden yaşamanın bir ehemmiyeti yokmuş.
20 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Evet, kötüleri de Allah yaratmıştır, bir insanı kötü olmasına neden olacak kötü olaylar zincirini de... Aslında bütün bunlar salt inananlar cennete inanamyanlar cehenneme gider olayı değildir. İslam'ı derinlemesine inceleyen kaynaklar bahsettiğin bu konuya aynen değinir. Hatta onlara göre farzların da ehemmiyeti o kadar büyük değildir. Örn. başörtüsü olmasa da olabilmektedir! Ancak bu yüzeysel bir konu değil. Birçok insanın 'benim kalbim temiz' demesi kadar basit değil.
20 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: Drosophila, haklılık payın yok değil. Kur'an'ı (ister lehte ister aleyhte olan yayınlardan olsun) derinlemesine inceleyip düşünüyor gibisin. Belki birçok dindar geçinen üyeden daha fazla konuşmaya hakkın var diyebilirim... 'Aslında inkarcılar iman sahiplerinin imanlarının sınanması için yaratılmış ibretlik birer figürdür' cümlesinin de haklılık payı var ki herkes bilmez bunu :)
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Ben bu durumu misina iğnesine benzetiyorum. Kancalı olur bu iğne. Bir kere eline battı mı çıkarmak çok zordur, fena acıtır. İman da böyle bir şey, bir kez imana geldin mi bir daha imandan dönmek zordur - zihne iyice kök salar. Çünkü artık çevrene çizdiğin çember içinden görmeye başlarsın her şeyi. Bu çemberin içindekiler de hakikattir. Biraz soyut oldu ama umarım anlaşılıyordur.
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: inkar ederseniz sonunuz cehennemdir. Böyle bir durumda bir kişinin dinden çıkması zordur. Ama inanmayan bir kişiyi cehennemle korkutamaz. O yüzden onları inananların gözünde 'ibretlik birer figür' haline getirir. Siz onlara bakmayın, der, onlar sizin imanınızı sınıyor. Aksi halde Allah'ın bu apaçık varlığı nasıl olur da inkar edilebilirdi? Başka türlü açıklayabilir miydi Kuran bunu? Eh, en iyi yol, bunun yine Allah'ın inançlılar için hazırladığı senaryodaydı. Müthiş bir senaryo! ;-)
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Bir başka deyişle Kuran der ki inanana; sen doğru yolu aklın sayesinde buldun. Allah akıl vermiş değil mi? E, peki diğerleri, onlarda akıl yok mu? Nasıl açıklanabilir bu? Çünkü Allah onların kaplerine mühür vurdu. Yani yine Allah sayesinde. Aklı veren de o, mührü vuran da. Bariz bir çelişkidir bu. Bu durumda kalplerinde mühür olanlar (Allah eliyle) neden cehenneme gönderilsin? Onlar 'tercihlerinde' özgür değillerdi ki. Ama Kuran daima inananlara oynar. İnançlıları elinde tutmak ister. Bak, eğer
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: arın amelleri belirlenmiştir der. Bu ikisi çelişkilidir ve zaten bu konu felsefede de binlerce yldır tartışılmaktadır - özgür irade tartışması. Bizim burada tartıştığımız felsefedeki tartışmanın İslami versiyonudur ve aynı problemler bu tartışma için de geçerlidir: Bunun bir çözümü yoktur.
20 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Kuran'a göre Allah dilerse insanları doğru yöne yöneltir, dilediğini de yoldan saptırır. Kimilerinin kalplerine mühür vurmuş, gözlerine perde indirmiştir. Bunun nedeni Allah'ın iman sahiplerini sınamasıdır. Aslında inkarcılar iman sahiplerinin imanlarının sınanması için yaratılmış ibretlik birer figürdür (bu lafın aynısını dindar bir kişiden duydum). Dikkatli okursan Kuran karşıt iki argümanı da savunmaktadır. Bir yandan akıl verdik der, bir yandan her şey Allah tarafından belirlenmiştir, insanl
20 Şubat 2012 . Ankete Git
pırıl_pırıl: İnsanoğlu insanların yaşamlarının sınırlı olduğu şu dünya üzerinde bile haksızlıkların, günahların karşılığını vermek istemiş, bunun cezasını idam cezası olarak bile uygulamıştır. Adalet bu kadar önemsiz ise biz neden adaletten bahsediyoruz, yok önemli ise neden ahiretteki adalete bir türlü inanamıyoruz. Ve daha da önemlisi ahiretteki adaleti, adaletsizlikmiş gibi algılıyoruz!
17 Şubat 2012 . Ankete Git
drosophila: Kavurma olmak bizlerin elinde degil! Kuran'i iyice bir okuyun. ;-)
17 Şubat 2012 . Ankete Git
enderun78: Anlaşılan parayı bulamamışız:) Bak dostum Allah'ın senin yanmana filan ihtiyacı yok bu konuda rahat ol. Öyle her şey de günah değildir bunu da kafana sok! Buraya gelme meselesine gelince bende senin gibi isyan ediyorum bazen ama sadece 60-70 yıl yaşayacağız kasma kendini bu kadar. Öbür dünya yoksa rahatız ha varsa gene rahatız. Bak evrenin sahibi seni yakmakla nasıl bir haz alabilir ki bunu bir düşün önce. Dinci münafıklardan olma ama inkarcı da olma rahat ol.
12 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Reenkarnasyona mı inanıyorsun,anlayamadım?
11 Mart 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: satisfaction . 8 Mart 2009