Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce Hüseyin Nihal Atsız kimdir?

fidem: Alparslan Türkeş'in muadilidir. Nutkumu tutturan da bir vasiyeti vardır. Neyse ki Yağmur Atsız babasının vasiyetini yerine getirmeye kalkışmadı.
Held: ...iyi bir vatanseversiniz. Kanaatime göre Türklüğün ölüm-kalım savaşı verdiği bu devranda bu da takdir edilecek bir haslettir. Epey uzun süren bu tartışmayı noktalarken, size bu meselede önerebileceğim en önemli kaynak Atsız’ın dört kitaptan oluşan “Makaleler” serisidir. Saygılar...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...insanlar olabilir. Fakat takdir ederseniz ki; ailenin bir ferdi kötü alışkanlık sahibi diye o aile yok edilemez veya o kimse tecrit edilemez. Milliyetçilik büyük bir ülküdür. Bu devirde herkes kendisine “milliyetçi” dediği için başkalarıyla karıştırılmamak adına biz kendimizi “Türkçü” olarak tanımlıyoruz. Kökü çok eski olan Türk ırkının şuuraltında yüzyıllardan beri beslettiği ve büyüttüğü Türkçülük, Türklüğün değerlerini ve varlığını savunmaktır. Söylemlerinizden anladığım kadarıyla siz...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...Başka milletlerin Türk’ü sevmesi de gerçek bir sevgi değil, geçici bir nezaket, menfaat veya siyâsî hesâpların neticesidir. Milletimize tarihte fenalığı dokunmuş, Türklük düşmanlığı benliğine işlemiş milletleri elbette sevmiyoruz. Bir baba veya anne nasıl ki başka kimselerin nazarında her zaman kendi evlâtlarını seviyor, benimsiyor ve değer veriyorsa; bizde bu anlayışın bir geniş bir şekli olan milliyetçiliğin gereklerini yapıyoruz. Türkler içerisinde insanî vasıflarından yoksun bazı...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...insandan saymamak…” satırlarının gerçeği yansıtmadığını söylemeyelim. Biz Türkçüler, Türk’ü seviyoruz ve tarihimizle haklı bir gurur duyuyoruz. Fakat hiçbir zaman insanlık düşmanı değiliz. Bu yalanı uyduranlar ve Türkçülüğü bu şekilde göstermek isteyenler ancak Türk düşmanlarıdır. Paranoyak bir hâleti ruhiye ile Türk olmayan bütün insanlardan nefret ediyor değiliz. Fakat biliyoruz ki; eşyanın tabiatı gereği insanın kendi kanından olmayan kimseleri tam olarak sevmesi mümkün değildir...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...bir ölçüt değildir.” meâlindeki yazılarından habersizdiler. Bir de şu var; Atsız’a “kafatasçı” damgası vurmakla Atsız düşmanlarını kazanacağı bir şey yoktur. O zümrenin asıl düşmanlığı Atsız’ın ırkçı kimliğidir. Fakat Atsız başta olmak üzere ve tüm Türkçüler bu gerçeği açıkça ifade etmekte hiçbir beis görmemişlerdir. Naçizane sorunuzu da cevap vereyim. İlk olarak sorunuzda Türkçülere atfen yazılmış olan “Gerçekten Türkler hariç herkesi düşman bellemek ve nefret etmek, saygı duymamak,...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...arasındaki nükteli kafatası ölçme olayını hakikaten ciddi bir olayı gibi anlatması meselenin doğru kabul edilmesini sağlamaz. Bizzat Atsız’ın yakın arkadaşların şahadetiyle bu mesele Atsız ve yakınlarının arasındaki gayr-î ciddi ve lâtife amacı taşıyan bir olaydı. Bilhassa Yağmur Atsız’ın yazılarından sonra ırkçılığa düşman olanlar cahilâne şekilde bu meseleyi Atsız aleyhinde istismar etmeye çalıştılar. Cahilâne diyorum; çünkü Atsız’ın “kafatası ölçümü tek başına asla ırk belirleyici...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...belirtmek isterim ki; tarihin en eski milletlerinden biri olan Türklerin tarihini incelemek hususunda 1881 tarihi oldukça yeni bir tarihtir. Türk tarihi çok eski zamanlardan başlamakla birlikte bir takım güçlerin Türk tarihini Osmanlı veya Cumhuriyet’ten itibaren başlatmaları da çok manidardır. Kafatası meselesi konusunda söylediklerim de oldukça net. Atsız, ciddi anlamda kafatası ölçümleri yaparak birilerine Türklük testi yaptığı doğru değildir. Oğlunun, Atsız ve arkadaşları...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...olanların nihâyetinde Atsız’a taraftar olmasalar bile asla düşman olmayacakları şeklindedir. Bu konuda hâlâ aynı fikirdeyim. Lâkin bir kimse bahsettiğim saiklerle hareket ettiği hâlde bile yine Atsız’a ve O’nun şahsında Türkçülüğe karşı bir duruş sergiliyorsa, bu durumda verilecek hüküm o kimsenin soyca Türk olmaması yahut büyük mefkûre milliyetçilikten bihaber olmasıdır. . Türk tarihi hakkındaki bilgi seviyeniz hakkında hüküm vermek benim haddim değildir. Fakat önemle...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: Sayın Fidem, cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu tür meseleler hoşgörü ve anlayışla muhakeme edildiği takdirde her zaman faydalı olur. Atsız’ın fikirlerine muarız olanların kültürel yapısını ortaya koyarken sizi kast etmediğimi söylemek isterim. Bu konuda size direkt bir ithâmım söz konusu değildir. Ben sadece Atsız’a karşı olanların umumî özelliklerini tasvir etmeye çalıştım. Benim savım; önyargısız, ideolojik saplantılardan arınmış ve Türk tarihini tarafsız bir bakış açısı ile irdelemiş...
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Bir de rica ediyorum abdulkadirba gibi konuyu kirletmeye ve tartışmayı çirkinleştirmeye çalışacak olanlar başka bir polemikte buluşsunlar. LÜTFEN!
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Sizin bu gibi duygularınız hiç mi olmuyor? Oluyorsa da bu biraz çelişkili olmuyor mu? Dilerseniz cevaplamayın, sizin takdirinizdir, saygı duyarım.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Bunu nasıl yapıyorsunuz? Gerçekten Türkler hariç herkesi düşman bellemek ve nefret etmek, saygı duymamak, insandan saymamak… Bu duygunun altında yatan mantığı bana açıklayabilirseniz çok sevinirim. Ben de Türkleri çok seviyorum, dünyanın pek çok ülkesinde bulundum ve her seferinde vatanımı ve insanımı daha çok özleyerek ve severek döndüm ülkeme. Fakat aynı zamanda kendi insanımdan da çok darbe aldım, çok üzüldüm, isyan ettim, korktum, utandım…
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Fakat belirtmek isterim ki dünya görüşü olarak taban tabana zıt iki insanız. Anlamaya çalışıyorum fakat bazen başaramadığım oluyor. İnsanı insan olarak seviyorum, ırkına göre ufak bir grubu sevip diğerlerini düşman belleyemem asla. Eğer beni yanlış anlamaz, başka amaçlar güttüğümü düşünmezseniz, hiçbir art niyet barındırmayan bir soru sormak istiyorum size…
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Vasiyet ile ilgili ise daha önce söylediklerime ek olarak söyleyebileceğim tek şey, Amerikalılar’ın gelecekteki düşmanımız olduğunu 1941 yılında görmüş olmasını takdir ettiğim olabilir sadece. Önerinizi yerine getireceğim ve yazdıklarını okumaya çalışacağım. İsim verebilirseniz oldukça yönlendirici ve yardımcı olur.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Kafatası ölçümü ile ilgili yazdığım kısmı Yağmur Atsız’ın hayatını anlattığı kitabından öğrendim, dilerseniz size kitabın adını ve sayfa numarasını verebilirim. Takdir edersiniz ki öz oğlunun yazdıklarına inanmam gayet normaldir; çünkü her ne kadar babasının ideolojisini benimsemese de Nihal Atsız onun babasıdır ve böylesine bilinen bir babaya sahip olup da hakkında iftiralarla dolu bir kitap yazmak pek olası değildir.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Bu söylediklerimin sadece benim alınganlığım olduğunu düşünerek tüm iyi niyetimle devam ediyorum.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Benim Nihal Atsız’ın ideolojisini benimsemememi ve vasiyetine karşı çıkıyor olmamı tarihi bilgimin eksikliğine yormadığınızı umuyorum. Çünkü eğer böyle bir yaklaşım içindeyseniz zaten tartışmamızın bir anlamı kalmayacak, ve sizin ad hominem yaklaşımınız karşısında ben çaresiz kalacağım.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Türk tarihi hakkındaysa kendi çapımda oldukça bilgili olduğumu söyleyebilirim. 1881 tarihinden itibaren günümüze kadar olan tarihi elimden geldiğince öğrendim. Tarih bilgime güvenirim ve bugünkü düşüncelerimin temelini bu bilgimden alırım. Özel olarak Nihal Atsız'ı incelememiş olmam beni tarih hakkında bilgisiz kılmaz.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: beni kastetmediğinizi ümit ettiğimi söylemek istiyorum. Çünkü her şeyden önce ben asla bu konuya önyargılı veya ideolojik saplantılarımın esiri olarak yaklaşmadım, tamamen boş bir yargıyla ve sadece öğrenmek için araştırdım ve okuduklarım sonucunda kendi yargılarımı oluşturdum.
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: “…Türk tarihi hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan kimselerce oldukça aşırı bulunması oldukça tabiîdir” derken ve “Kara günlerimizde Türk olmayanların vatana ve devlete ihânetleri neticesinde Türklüğün ne büyük badireler atlattığını ve bunun neticesinde bazı dönemlerde nasıl zelil olduğumuzu bilmeyenler elbette. Atsız’ın vâsiyetini doğru kabul etmeyeceklerdir.” derken
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: “Her şeyden evvel Atsız’ı anlamak ve düşüncelerini tam olarak idrâk etmek için önyargılardan arınmış ve tarafsız bir bakış açısına ihtiyaç vardır. İdeolojik saplantıların etkisiyle bir devire damgasını vurmuş bir fikir adamı hakkında hüküm vermek doğru değildir” derken,
17 Nisan 2008 . Ankete Git
fidem: Konunun son derece karmaşık olduğuna katılıyorum. Bu nedenle de kelimelerimi özenle seçmeye gayret ediyorum. Herhangi bir şey söylemeden önce
17 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: O sizin çaresiz ve umutsuz dileğiniz olmasın abdulkadirba? Konu hakkında ciddi ve tutarlı düşünceleriniz varsa belirtiniz, yoksa bu tür yazılarla tartışmayı laubalileştirmeyiniz...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
abdulkadirba: İlk yazdığın bilinçaltından gelmiş,görüşünüzü farkına varmadan Allah şöyletmiş.
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: Düzeltme: '...Atsız’ın insanların kafataslarını ölçerek ırk tahlili yaptığı savı da bu çirkin itiraflardan biridir...' cümlesindeki 'iftiralardan' olması gereken sözcüğü sehven 'itiraflardan' şeklinde yazmışım. Saygılar...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...Eğer bu konuda samimî bir merak içersindeyseniz size tavsiyem Atsız’ın sadece birkaç makalesini değil, tüm eserlerini okuyunuz. Ancak o takdirde fikirlerinin “neden ve niçin” kısmını anlayabileceksiniz. Korkmayın; Atsız’ı okumak insana hele bir Türk’e asla zarar vermez, bilâkis mutlu eder. Saygı ve sevgi ile...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...hapislerde yatan, işkence gören ve buna rağmen düşüncelerinde hiçbir sapma görülmeyen tek fikir adamıdır. Sosyolojik olarak elit tabakalarda birçok hâsmı ve muhalifi bulunan, kamuoyunda düşünceleri ve şahsı hakkında birçok iftira, bühtan ve yalanın bulunduğu Atsız’ı doğru ve eksiksiz anlamak ve algılamak hususunda yegâne yol yine O’nun eserlerdir...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...Atsız’ın vâsiyetini doğru kabul etmeyeceklerdir. Türkeş konusunda daha fazla bir şey söylemek istemiyorum. Sadece Türkeş’in siyâsî ve fikrî çizgisinin Atsız ile aynı olmadığını söylemekle iktifâ edeceğim. Zaten Türk siyâsî tarihinde Türkeş’in ve partisinin söylem ve icraatları her şeyi özetlemektedir. Fazla zamanınız almadan son olarak birkaç şey daha ifade etmek isterim. Bir tespitinizde çok haklısınız; Nihâl Atsız, belki de Türkiye’de fikirlerini korkusuzca söyleyen, bu uğurda...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...Her cümlesi, sözcüğü ve harfine katıldığım, Türk ırkının âtisi için bir pusula mesabesinde olan bu metin, dünyaya ve meselelere milliyetçi bir bakış açısıyla bakan ve Türk tarihine her anlamda vâkıf Türkler için doğruluğu zaman mefhûmuyla ispâtlanmıştır. Kara günlerimizde Türk olmayanların vatana ve devlete ihânetleri neticesinde Türklüğün ne büyük badireler atlattığını ve bunun neticesinde bazı dönemlerde nasıl zelil olduğumuzu bilmeyenler elbette...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Held: ...kafatası ölçümünün başlı başına bir ölçüt olmadığını bilemeyecek kadar antropoloji ve verâset gibi ilimlerinden nasipsiz kimselerdir. Mistik ve nesnel olmayan bir efsane dönüşen bu kafatası ölçme meselesi Atsız’ın yakın arkadaşları arasında bir lâtifeden ibarettir. Ne yazık ki Atsız’a ve Türkçülüğe alerji duyan çevreler bu konuyu hâyâsızca çarpıtmışlardır.Atsız’ın vâsiyetnâmesi ise sadece günümüzde değil geçmişte de büyük tartışmalara neden olmuş bir vesikâdır...
16 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: türkhilali . 19 Ağustos 2006