Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce din birleştirici mi, yoksa ayırıcı bir öğe mi?

Leyla-tr: Din birleştiricidir. tarihtede bu böyledir aynı dinden olan insanlar toplu yaşamaya başlarlar ama günümğzde din yanlış anlaşıldığı ve yanlış anlatıldığından dolayı ayırıyor insanları hala başı açık kapalı ayrımı yapanlar var medyatik hocalar program program dolaşıyor ve insanları kandırıyor bu ortam içinde elbette dini ayırıcı bir öğe olarak görenler olacaktır ama aslında birleştiricidir.
Leyla-tr: nokta virgüle dönüştü ha? iyi güzel yaskcı olmadığınıza sevindim bende öyle değilimdir ve anlama problemım yok bence sızde öyle bir problem söz konusu olabilir :) çünkü bilmem farkettinizmi şahsınıza dair konuşulasını istemıyorsunuz ama şahsıma dair çok rahat konusbiliyorsunuz? bu ne demek? bence kendınıze yapılmasını istemediğiniz şeyleri sizde başkalarına yapmayın.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: ben zaten noktayı kendime koymuştum ama kişiliğime yönelik konuştuğunuz için kendi noktamı açarak konuşmaya başladığımdan öyle dedim:)) kesin anlama problemi var, buyrun buyrun ben yasakçılığı sevmem:)) belirteyim; kendime nokta!
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: oldu efendım emredersınız bır dahakıne dikkatli olurum sahsı aalilerinize karşı... :) allah allah:) nokta derken kendı sözunuze nokta koydunuz beni noktalar durduramaz hanımefedndııııı :))
19 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: nokta demiştim ama anlama problemi var herhalde. bana hitaben konuşmayınız, ben sakince ifade ettim hiç kimseye saldırma huyum yoktur. genel yorum yapıyorum, her yorum için, sizden izin alınacak izlenimi yarattınız bana doğrusu? katiyen eleştiriyi kaldıramıyorsunuz,. yorum yapacağım tabi, buraya korkuluk olarak girmiyorum. her yorum yapanı saldırgan ilan edip kişiliğine falan giremezsiniz, kendi kişiliğinizle ilgilnin lütfen!
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: yorumunuzu sakınce ıfade edebilirdiniz ama demek bu sizin kişilk yapınız birşey dıyemem elbette kişiliğnize. ama saldırırsanız saldırılırsınız.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: ne insanlar ne de hayvanlar size zarar verebilrii siz istemedikçe korundukça korunmazsanız her tehdıde açıksınız demektır heryere saldırıarak birşey elde edemezsiniz.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: Hz. muhammed'in günlükleri yok hadis ve sünnetleri var. herşey bilimle açıklanmaz ben bilimlede açıklarım dinlede bunada kimse birşey diyemez çünkü herşeyi bilim zanneden yobazlardan daha ileri olduğumu düşünürüm. bilimsel olarak açıklarsam anlarsınız çünkü siizn dilinizden konuşmuş olurum ama o zaman tek boyutlu bakılmış olur dünyaya ve olaylara ben herşeyin bilim ve maddiyattan ibaret olsugunu düşünenleri anlamam onlarda benı anlamazlar. siz bu şekilde konuşarak kendinize zarar verdiniz.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: yavrusuna zarar vermezseniz, kendisini kızdırmazsanız asla zarar vermez, öldürmez. insan karaktersizse her şeyi yapar, aç olması gerekmez. dindarmış şuymuş buymuş anlamam ben , karaktersiz, vicdansız insan herşeyden pistir!...nokta.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: hz. Muhammed'in günlükleri diye bir şey var bizim haberimiz yok sanırım. her olaya hz muhammed zamanından ya da kendi ağzından muhakkak yorum yapılıyor, bunu da tabi ki dinle herşeyi açıklamaya çalışan kesim yapıyor. bilimsel olarak evde beslemeyebilirsiniz anlarım. çağımızda insanın yaydığı ne hastalıklar var bir de buna bakalım, aids, hepatit, kolera vs...hepsini tecrit edelim, pis ilan edelim, yok edelim anasını satiiim... hayvanlar aç değilse
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: olabilir canım kuştan ben de iğrenmem ama kendi köpek onlardan tiksinirim. evet demek köpek sokmuşlar var öyle köpekler canım yok demedik. ama keşke herşey kokuda bitseydi. insanın ne olduğu sadece kokusuna bakılarak anlaşılmaz.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Dilemma: İnsan pisliği daha iğrenç. Evde kuş besliyorum onun pisliklerini çıplak elle temizlerim ama başka bir insanın pisliğini görünce kusarım..
19 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: Geçen gün otobüse bindim, Allahım bu nasıl bir kokudur, birinden geliyor ama nasıl, buram buram, . kötü kokuya alerjim var hemen migrenim tutar, akşama kadar çektiğimi bir ben bilirim bir Allah... Ben hiç böyle kokan köpek görmedim, demek ki birisi otobüse köpek sokmuş!...
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: yanlış anlamayın bu onları sevmediğim manasına gelmez. ben bütün hayvanları severim ama pis se pistir.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: çoğu insan gibi köpeklerin pis olduğuna inanırım.
19 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: iyi maşallah alerjiniz falan yok demekki. Ama şunuda unutmayalım Peygamberimiz zamanında bu tür pisliklerden ötür hastalık kapıpta ölen çok olmus bu sebepten evlerde köpek kedi türünden canlılar beslememişler. siz bilirsiniz tabi köpeğinizle aynı kaptan yemek yiyip yememek size kalmış ama şahsen iğrenirim. salya sümük iyy. neyse geçelim midem kalktı. haklısınız ınsanlarda hasta eder ama bilemiyorum bilimsel olarak açıklanmısmıdır en kısa zamanda araştırıp yazarım burayada bende şahsen Mevlana ve
19 Eylül 2008 . Ankete Git
fidem: Şefersiz, haysiyetsiz biriyle aynı kaptan yemem ama köpeklerimden biriyle orda kalırsam aynı tabağı paylaşırım. kaldı ki köpeklerimi öperim hep, onlar da beni öper. bunca yıldır yaşıyorum. İnsanlar yüzünden hem fiziksel hem ruhsal hasta oldum ama köpekler nedeniyle ufacık bir şey yaşamadım.
18 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: evet bu söz mevlananın sözü ancak köpeğin ağzı temiz değildir. islamda böyledir yani hayvanlara fazlasıyla şevkat vardır sevgi vardır hatta hayvanların dahi hakkı korunur islamda. ama kirlidirler. peygamberin hal ve davranışlarındanda anlaşılır köpeğin dilinin değdiği kap kaç kez yıkanır siz köpeğinizle aynı tabaktan mı yemek yersınız? bu sözylenmek isteniyor burada.
18 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: dolayı ınsanları parçalarlar.
18 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: Haçlı seferleri din adına yapılmadı. o görünüşte ve insanları aldatmak için söylenmiş bir yalandı. din doğru anlaşıldığında birleştir çarpıtıldığında ise tam tersi koparır ve parçalar. bu insanların suçu. din kavramının değil. ayrıca biz siz diye bir ayrım yapmayalım herkes bu ülkede yaşıyor bu ülke bu yüzdende parçalanıyor yok bizmiş yok sizmiş.. din falan değil ya insan insanı ayırıyor. doğru din adına değil aç gözlülüklerinden ve doymazlıklarından kana susmıslıklarından açlıklarından
18 Eylül 2008 . Ankete Git
fidem: Mevlana'nın sözüydü bu yanlış hatırlamıyorsam. Canlıları o kadar seven birinin köpekleri böyle aşağılamasına hayret etmiştim... Demek yalnız değilmiş... Ben şahsen insanın pisliklerinden daha çok iğreniyorum....
18 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: tanrının yarattığı köpeğin ağzı temiz mi pis mi ona da ancak tanrı karar verir. Dinsiz pek çok insan tanıdım, vicdanıyla yaşayan, hak yemeyen, hakkı yenilene ağlayan, tanrı adına yargılamayan...yani güzel kardeşim dinsize köpek benzetmesi yapsanız da, bilin ki köpekler din adına insan doğramazlar...
18 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: tam da üstüne basmışsınız , sizin dediğiiz nedenlerden dolayıda haçlı seferleri yapılmış, din savaşları olmuş... nedense artık? sakın toplu yaşayanlar diğer toplu yaşayanlara saldırmış olmasın?Din adına! Özünde haklı olsanızda, ne yazık ki böyle bir birleştirme özelliği taşıyamıyor din. ortadoğu ülkeleri birbirini yiyiyor, çoğunda aynı birleştirici özellik var halbuki!? Siz adil omadığınız sürece ne din ne de başka bir unsur birleştirici olamıyor, tıpkı bu ülkedeki gibi...
18 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: bir şey daha geçmizinizi bilmezseniz bugun de yaşamayazsınız. bugun bugundur ama dünsüz bugun olmaz.
18 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: tarihin başlangicinda taa ilk çağlardan beri böyledir bu insanlar toplu yaşamaya uygundur tek başına doğada kalamaz sadece din değil korunma ihtiyacıda elbette bunda etkili olmuştur ancak din ile insanlar birbirine bağlıdır şöyle düşünün siz siiznle tamamen farklı yapıda ve düşüncedeki insanla ne kadar uzun süre aynı ortamı paylaşabilirsiniz eninde sonunda bir tartışma çıkar kaos oluşur. ama aynı fikirdeyseniz fikirleriniz perçinlenir ve bir süre sonra sizi bağlayan bir bağ olur.
18 Eylül 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: Din çarpıtılmadığı sürece birleştiricidir tartışılır hale getirmedim çünkü şu varki köpeklerin ağzı değdi diye deniz kirlenmez. Şuanda dine çok saldırılar oluyor bir sürü entrika çevirirliyor sadece dine karşı değil milletimize karşıda öyle. ama insanlar ne kadar konuşursa konuşsun.islama zarar gelmeyeceğini düşünüyorum. islam yanlış anlatılıyor, yanlış anlaşılıyor mesele bu yoksa elbette birleştirir. tek konu baş kapama açma değil her konuda milletimiiz bölmek için polemik yaratılıyor haklısın
18 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: aynı dinden olan insanların toplu yaşamasına da takıldım ben, ne zaman olmuş bu?
17 Eylül 2008 . Ankete Git
Dilemma: Tek konu baş kapamak değil.
17 Eylül 2008 . Ankete Git
leylimley: burada ki yorumunuzla ne kadar birleştirici olduğunu tartışılır hale zaten kendiniz getirmişsiniz...geçmişte yaşamıyoruz , önemli olan şu anda ne olduğudur...
17 Eylül 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: xmystery . 10 Ağustos 2008