Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Yerel Seçim Anketi: Pollemik Cumhuriyeti, 51 bini aşkın nüfuslu dörtte üçü yeşilliklerle kaplı rengarenk bir ülke! Seçimlerin yaklaştığı şu günlerde oyunuzu hangi partiden yana kullanacaksınız? (Oylarınız Pollemik Cumhuriyeti için değerlidir)

Ugugug: Uguist Parti'ye çıkacak olan tek oy bana ait. :)
servetcembar: Durgul'a katılamıyorum bu kadar okuduğumdan sonra...Teoriye harcadığın enerjinin tamamını aktif siyasete ver...Mevcut sistemin içinde,kendini memnun eden bir adama dönüşeceksin ama ben baştan söyleyeyim...Homojen bir şekilde herkesi memnun etme idealini de ilk günden rafa kaldıracaksın...
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: (Bu kısım son yorum için). Teorikte kalmak taraftarıyım, ama benim böyle bir rejim planım bulunması, aktif siyasete geçersem bunu uygulamak isteyeceğim anlamına gelmez. Ben bunları yüzyıllar sonrasına gönderme olarak yazıyorum, ya da en azından 50 yıl sonrasına. Şu anda aktif siyasetçi olsam, tek derdim sadece mevcut sistem içinde kalarak herkesi aşırı olmasa da homojen bir şekilde memnun edebilme olurdu.
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: da kapsayacak bir ceza verilir, gerekirse bunu da örnekleyebilirim. Uguizmi başka açılardan da açabilirim istenirse.
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bu durumda B yasaları B'lileri kısıtlasa bile güvenliklerini herkese karşı daha iyi korumaktadır. Şimdi başka açıdan bakalım. A'da hırsızlık yasak olsun, B'de serbest olsun. Bu durumda eğer A'da hırsızlığın A vatandaşına yapıldığında suç olduğu belirtildiyse kişi suçsuz olur, ama A'da kime yapıldığı önemsenmeksizin hırsızlığın direkt kendisi suç ise, o zaman B'de suç olmasa bile, hırsızlığın cezası A'da verilir. Eğer A ve B'nin her ikisinde de yasak ve farklı cezalar gerektiriyorsa, iki cezayı
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: bilr B yasalarınca yargılanır (aslında her devletçiğin ayrı mahkemesi yoktur, bir tek ana mahkemeır ancak bu ana mahkemeler devletçiklerin yasalarına göre karar alan kurumlardır, dolayısıyla B yasasına göre görülen bir yargıda o an için ana mahkeme bir B mahkemesi olmuş sayılabilir. Bununla birlikte devletçiklerin isterlerse iç mahkeme kurma hakları da vardır.) A kendi yasasına göre suç işlememiş gibi olsa da aslında B'linin evini soyduğundan suç işlemiştir ve B yasalarına göre cezalandırılır.
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: A hırsızın B soyulanın devletçiğiydi. A'da hırsızlık suç değil diyelim. O zaman A, A'lı birinin evini soysa, hiçbir hukuki durum oluşmaz, elini kolunu sallayarak dışarıda gezerdi, bu yüzden A vatandaşı olmak biraz daha az güvenli ama 'hırsızlık yapma özgürlüğü' (biraz garip oldu ama) gibi daha geniş bir ortam saplıyor. Bu durumu beğenmeyen A vatandaşı olmaz, olur biter. Ama burada A vatandaşçığı gitmiş, bir B'linin evini soymuş. Bu durumda eğer B yasalarında hırsızlık suç ise A'da suç olmasa
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Örneğin birisi, birinin üstüne olan evden bir şey çaldı. Hırsız A, ev ve eşyaların sahibi de A vatandaşı ise olay ile A devletçiğinin 'yerel' güvenlik güçleri ilgilenir ve yerel mahkemede yerel kurallara göre yargılanır. Ama eğer hırsız A, ev sahibi B vatandaşçığı ise olayda (karşılıklı-yerel yasalara göre gerekli ise) gözaltı sürecini ana güvenlik güçleri üstlenir, ama yerel güçler de bu aşamada yardımcı olabilir. Hukuki süreç ise A ve B yasalarının durumuna göre çok çeşitli durumlar alabilir.
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: açık bir şekilde taşıyacak. Şöyle örnekler vereyim; ana devletin içinde (ki bu devlet, tamamen başkansız ve otoritesizdir, yalnızca tarafsız bir ordusu ve ana güvenlik kuvvetleri vardır) A, B, C, D, E, ... gibi alt devletler veya devletçikler olsun. Bunlar sonuçta aynı topraklarda yaşıyor ve her birinin hangi devlete tâbî olduğu belli. Bunun dışında her evin sahibinin devletçiğini belirten bir işaret de var, eğer tarafsız kurum değil, devletçik kurumu ise bunların üzeri de işaretli.
4 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Asayiş konusu, ana asayiş ve yerel asayiş olmak üzere ikiye ayrılıyor. Ana asayiş iki farkli devletçiğe tabi olan bireyler arasındaki olayların gerçekleştikten sonra hukuğa taşınmasını sağlıyor, olayları engelleme sorumluluğu yerel asayişin sorumluluğunda. (Öncelikle şunu belirteyim, tâbî olduğunuz devletçiği yalnızca belirli tarihlerde belirli şartlar altında değiştirebilirsiniz ve her devletçiğin belli bir flaması veya bayrağı ver ve o devletçiğin her bireyi o işareti her açıdan görünebilecek
4 Mart 2009 . Ankete Git
durgul: Bence de sen teorikte siyasetci kal
4 Mart 2009 . Ankete Git
servetcembar: Asayişi nasıl sağlıyorsun?..İnternetle mi?..
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Diğer taraftan devlet kurumları halka iki farklı açıdan daha da yaklaşmış oluyor. Ayrıca her devletçiğin ekonomisi kendini ilgilendirir, devlet kurumlarının yerini tek bir internet sitesi bile alabilir gerekirse.
3 Mart 2009 . Ankete Git
servetcembar: Devlet kurumlarını 100'e katlıyorsun yani...
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bu sistemi diğerlerinden ayıran temel özelliği herkese biraz kısmen de olsa istediği rejim altında yaşama, istediği yasalara tabi olma, istediği ekonomik düzende bulunma hakları vermesidir.
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: özgürlüğün veya bireysel hakların en üst düzeyde olduğu sistem olması ama diğer taraftan da isteyene özgürlük anlayışına tamamen kapalı olan bir alt sistemde istediği yaşam tarzına tabi olma hakkı da vermesi. Açıkçası bu sistemin temel mantığı aslında Osmanlı zamanında uygulanmış ve uzun süre idare etmiş ama oradaki çok önemli fark, sistemin özgürlük üzerine değil, kurallar üzerine kurulması ve siyasi gruplar yerine dini ve etnik grupların ayrışmada esas alınmış olması.
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: devlet de vatandaşına farklı tarifeler sunacak, daha doğrusu o sunmayacak, yalnızca sayısal ve mekansal olan belli şartları sağlayan her topluluk kendi düzenini kurabilecek, siyasi partilerin yerini siyasi devletler alacak. Olayın çok dallandırılmış boyutları var, hayatın her alanıyla, başta hukukka, eğitim ile, ekonomiyle, ... aynı toprakta bulunan bu devletlerin arasında karmaşık ve mümkün olan en zayıf kurallara oturtulmuş ilişki yöntemleri bulunmakta. Sistemin en belirgin iki karşıt özelliği
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bilinen uguizm işte, temeli farklı ideolojilerin aynı alanda yaşanmasına dayanıyor, amaç herkesi belli oranda da olsa hoşnut etmek, ideolojiler arası düzlemsel çekişmeyi sonlandırıp, uygulamalı rekabete yöneltmek ve sonra ne olacağını beklemek. Nasıl ki bugün farklı operatörler ve onların da her birinin farklı farklı tarifeleri olmasına rağmen herkes birbiriyle iletişim kurabiliyorsa, somut otoritesi bulunmayan bir
3 Mart 2009 . Ankete Git
servetcembar: Ben okuyorum seni,yaz birşeyler...Teorini duyalım...
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Medeniyetin o kadar zamanı kaldığına + insanların o kadar açık görüşlü olduğuna + kendi görüşlerimi o kadar derli toplu ifade edebileceğime inanmıyorum, ama yine de bir şeyler yapmak isteğim var herkes gibi yapabildiğim kadar, benim tasarladıklarımı başkaları da bilmeli, herkesin buna hakkı var.
3 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Aristotle,Platon,Thomas Hobbes ve Ugugug hadi bakalım,belki senin teorin uygulamaya konulabilir:D
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Sadece siyasi, ekonomik vb. konularda rejim modeli üretip yayınlarda bulunmakla birlikte aktif siyasete karışmıyorlar, yine de birçok siyasi yapılanmaya referans teşkil edebilirler.
3 Mart 2009 . Ankete Git
servetcembar: Teorik siyasetçi nasıl oluyor?
3 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Siyasete gireceğimi kim söyledi ki? Ben yalnızca teorik siyasetçiyim.
3 Mart 2009 . Ankete Git
durgul: Gir artık şu siyasete...dört gözle bekliyoruz hadi canım:)
3 Mart 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ibrahimpekin . 1 Mart 2009