Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Diyanet İşlerine Ahiret Sorusu: Kopya (klonlanmış) koyun kurban edilir mi?

lion078: Eğer kopyası kurban edilmişse bence caiz değildir.
Mavi_sakal: Aklına gelirse paylaş bende merak ettim çünkü :S
10 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Zaten bu yetki sadece diyanetin olmalı. Evet basına da yansıyan bir kaç çelişkili açıklama olmuştu, hatta gündemi meşgul etmişti. Şimdi hafızam ben yanıltır, yanlış bir şeyler söylemek istemem aklıma geldiğinde söylerim.
9 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Fetva bildiğim kadarıyla bu konularda belirli kitlelere göre otorite sayılan kişilerin konu hakkında yaptığı açıklama oluyor. Şu an Diyanet bunu başarıyla yapıyor bence. Çelişen açıklamalarına da hiç tanık olmadım sen oldun galiba öyle mi?
9 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Hayır fetva ayrı bir şey, toplumu karşına alır, toplumu etkileyecek şekilde konuşursan buna fetva diyebiliriz sanırım, bizim yaptığımız kişisel yorumlar, Ben kimseye şu cazdir, bu değildir demiyorum mesela, bunu kimsenin yapmaması gerekir. Diyanet işleri bile bu konularda bazen çelişkili açıklamalar yapıyor, anlatabiliyor muyum? Ben sadece kendi mantığımla sorgularım ama gördüğün gibi seni de dinlerim, bu arada birbirimizden sürekli öğrenir kendi fikirlerimizi geliştirmez miyiz?
9 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Arapça ve tefsir bilmeden fetva verebilineceğini mi ima ediyorsun?? Ben tabi ki alimde olsa verilen fetvaları değerlendiriim ama ayet ve hadisle çelişiyor mu bunun değerlendirmesini yaparım. Din alimleri bizden akıllı değil diyorsun belki haklısın ama bizler gibi ömürleri tv başında yada günlük meşgalelerle geçmemiş. Yazdığı kitaplardaki sayfa sayısı yaşadığı günden fazla olan alimler var. Böyle alimler ile bizlerin verdiği hükümlerde aynı kefede tutulamaz yoksa çok zeki olmakla alakası yok.
9 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Hayır bunun saygısızlıkla alakası yok, insanlar senin dediğin gibi, sadece başkalarının hükümleriyle yaşar, hiç akıl yürütmezlerse, oldukları gibi kalırlar, okursun kendi fikirlerinle harmanlayabilirsin ya da reddedebilirsin, bunlar hep sorgulamadır. Din alimleri bizden çok akıllı değiller onlarda insan ve onlara üstün bir yetenek sunulmamış, Sen sorgulamadan mı okuyorsun herşeyi? O da kendince yorum yapıyor, bir yerden kulağına üflenmiyor yani...
9 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Gerekli bilgi en azından arapça ve tefsir bilmektir. Bunları bilmeden kuran'a sadece mealinden bakarak hüküm çıkarırsak sence ömürlerini buna adamış o alimlere ve bilgilerine saygısızlık etmiş olmaz mıyız yada ne kadar sağlıklı sonuç alırız?
9 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Gerekli bilgi diye bir şey yok, çünkü bilginin sonu yok, her an öğreniriz, ölene kadar da öğreneceğiz...
9 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Hakkında alimlerin ittifak ettiği konularda dini bilgisi zayıf olan kimselerin bilip bilmeden yorum yapması, hurafelere neden oluyor. Dinimiz mantık dini evet herşey bir mantığa dayanıyor bu önüne gelen herkesin dini meseleler hakkında hüküm vermesi demek değil. Önce yeterli bilgiyi edinmek lazım.
9 Ocak 2008 . Ankete Git
selcuk74: dinimizin mantık dini oldugunu biliyorum bence herkes yorum yapabilir
9 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Materyalist olan her bilim adamı başarısız olabilir mi? Böyle genellleme yapman çok yanlış, bu kadar katı bakarsan bilimide inançlı bilim, inaçsız bilim diye ayrıştırmaya başlarsın ki, bunun sonu nereye gder bilmem.
8 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Gerçek bir bilim adamının materyalist düşünceye sahip olması bence mümkün değildir. Yakın çağımızda gelmiş en büyük birkaç bilim adamından biri belki de ilkincisi Albert Einsten :'Derin bir imana sahip olmayan gerçek bir bilim adamı düşünemiyorum. Bu durum şöyle ifade edilebilir: Dinsiz bir bilime inanmak imkansızdır.' diyor. Bende bu konuda onun gibi düşünüyorum. Yoksa gerçek bilim adamı sadece müslümanlardan çıkar gibi bir düşüncem yok ama Allah inancı farklı birşey.
8 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Ben bilim adamına saygı duyarım, onun dini inancı beni ilgilendirmez, aramızda ki fark da burda işte mavisakal! İnsanın yaptığı iş, onun dini felsefesiyle bağdaştırılmaz, aynen siyaset gibi hukuk gibi tıp gibi. Bir doktorun yeni buluşu hayat kurtarır ama manevi dünyası sadece kendini ilgilendirir.
8 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Yalancı, sahtekar dediğin islam alimlerine Ömer Nasuhi Bilmen'ler, Elmalılı Hamdi Yazır'lar, İmam-ı Gazaliler de dahiller mi? Bence fetva vermek için önce tefsir, fıkıh, akaid vb. kuran bilimlerini de bilmek gerekir. Dediğiniz gibi her önüne gelen fetva verdiği için dinimiz yanlış tanıtılıyor. Eğer bir bilimadamı insanı yada kainatı yalnızca maddeden ibaret görüyorsa ben onun bilimine saygı duymam.
8 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: evet ya! fisun çok güzel bir yere değindin... siz niye gidip o yalancıların sahte inançlıların kokuşmuş ayaklarını öpüyorsunuzda bir profesöre saygı bile duymuyorsunuz?
8 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Herkes fetva veriyor zaten , din de bu yüzden bu halde. Hacılar hocalar, tekke şeyhleri arkalarında onlarca yüzlerce müritle din adına neler yapıyorlar gidin onları eleştirin. Eğitim gören, kafasını biraz çalıştıran her insan yorum yapabilir, ama kitleleri din adına saçma sapan geleneklerle yönlendiren, eğitimsiz, yobazlar tenkit edilmez, onların etekleri dibinde bağdaş kurup oturulur, elleri etekleri öpülür. Siz bunu tenkit edin.
8 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: e tabi hep beraber dogma olmak gerekiyor... kafamızı kullanmadan odun gibi yaşamanın ne özelliği var... öl daha iyi...
8 Ocak 2008 . Ankete Git
Simge--89: Herkes kafasına göre bir fetva verse din ne hale gelir düşündünüzmü bunu hiç?
8 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: ne yazık ki sıkıştırılıyoruz fisun!
8 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Dinin bencesi olmazsa, herkesi dinin dışına itme ihtimaliniz var, aklını biraz çalıştırıp sorgulayanı din dışına atarsanız, bunun sonu ne olur? Hepimiz biatkar kullar olarak 'dinli' ya da sorgulayan bireyler olarak 'dinsiz' tanımına mı sıkıştırılacağız?
8 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: 'Caiz' demek başka, 'bence yanlıştır' demek başka. Caiz diyebilmesi için yetkili kurum olması gerekiyor....muş.
8 Ocak 2008 . Ankete Git
selcuk74: ya o zaman neden bu soru sorulmuş ankette adamda düşüncelerini söylemiş ne var bunda
8 Ocak 2008 . Ankete Git
kırçiçeği: Arkadaşım siz hangi ilahiyattan mezunsunuz ya da bu fetvayı verecek nasıl bir eğtiim aldınız. Fetva vermek o kadar kolay mı? Dinin bencesi olmaz
1 Aralık 2007 . Ankete Git
Ugugug: Sizce dinde 'bence caiz değil' diye bir şey var mıdır? (Bilmediğimden soruyorum.)
29 Kasım 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: uyukucu . 26 Kasım 2007