Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İnançlı mısınız? Daha doğrusu şöyle sorayım: Dini inancınız ne düzeyde?

dpd06: bu kaçıncı yazışım bilmem ama deistim
dpd06: Şimdi daha iyi anladım ve size bu konuda katılıyorum,insanın başına ne gelir hiç belli olmaz ama şimdilik görüşüm bu ve değişeceğini pek sanmıyorum.
29 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: Polemiğinizin içine kabak gibi düşüş nedenim buydu.İyi günler dileğiyle...
29 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: Bir gün tesadüfen rastladığım ve rastgele açtığım sayfasında rastladığım Mevlananın mesnevisindeki ‘’…Onlar ki kendilerini dinsiz sanırlar; bilmezler ki aslında en dindar olanlardandırlar. Onlar ki kendilerini dinli sanırlar; bilmezler ki aslında dinsizdirler…’’hitabını duyuncaya kadar.Sevgili dpd; bu hitabı onun için yazdım.Yaşam sürprizlerle dolu,dinle dinsizliğin arasında ince bir çizgi var,insan çizginin o yanına,bu yanına zaman zaman geçebiliyor.
29 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: Ancak, o süreçte, dinle olan bağımı koparırken, itiraf etmelliyim ki Allah’ın olmadığı fikri içime sinmiyordu bir türlü. Toptancı bir reddin içine girmiş olsam da her yerde ve her şeyde ‘’Yaratıcı’’ yı görmemem mümkün olmuyordu bir türlü. O’nu hücrelerimde dahi hissetmek ise adlandıramadığım, tuhaf bir çelişkimdi.
29 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: Bende; 'İnsan seçimlerinin sonucunu yaşar. Evren, diyalektikle işler. Bu işleyişi kavrayabilmek içinse ona ancak diyalektikle işleyen bilinçle bakmak gerekir 'diye çok dolanıp durdum.Din kavramı düşünce sistemimden çıkmış, yerini felsefe ve psikoloji almıştı. Tüm dinleri, bir yaratıcı olduğu gerçeğini reddediyordum. Bu durumumu içselleştirebilmek için de dini reddeden kitapları okuyordum artık.
29 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: Bence ,ateizm de kendine göre sanki bir çeşit din. Deneyim ve gözlemlerime göre, ateistler de kendi içlerinde; gerçekten inananlar, kafası karışıklar, şekilciler, hatta yobazlar gibi gruplara ayrılıyorlar.Yobaz ateist örneklerine sitamizde de nadiren rastlıyoruz.Ateist yobazların ,bence din yobazlarından hiç farkı yok.Ellerinden gelse onlar da dindarları meşalelerle kovalayacaklar.Yobazın her türüne hayır diyorum.
29 Mayıs 2009 . Ankete Git
Bq9: Aslına bakılırsa agnostizm birazda kolaycılık değilmi ?
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Bence o ilk Latince kelime, aslında her türlü evren ve dünya görüşümü açıklıyor.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: En kısası 'biz bilemeyiz'. Latincesi septisizm. Tanrı için, agnostizm.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Doğru bilgiye ulaşamayız. Tarih hakkındaki hiçbir bilgiye güvenmem. Varoluşun geçmişi hakkında bilinemezciyim. Her tür araştırma, deney yapılsa da o bilgi her zaman şüphelidir. Evrenin belli bir kısmını görüyoruz. Gördüğümüzün ötesinde nelerle karşılaşılabilir? Başka evren var mı? Bilmiyoruz ve bilemeyiz. Beynimiz sadece ürettiği sınırlı teknolojik imkanlarla gerçeğe ulaşmaya çalışıyor.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Bu konularda kesin karar varmak çok zor,sonuçta müslüman doğduk,ona göre yetiştirildik,birden pat diye bunu değiştirmeye çalışmak komedi olur,zamanla oturur ya,illa bir isim koymaya da gerek yok.Dinlere inanmıyorum,ama yaratan var diyorum,adı neyse ne,boşver.Zaten üstünde düşündükçe fikir sürekli değişiyor,ben şimdilik üstüne düşmüyorum,çok meşgulum zaten şu ara,hiç uğraşamam:)
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Nihilizm'in ne olduğunu hiçbir yerden anlayamadım ve kimse de açıklayamadı(tatmin edici).
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Bilimle ilgili bir görüş kuşkuculuk ama Tanrı hakkındaki görüşümü de açıklayabilir. Bir öyle bir böyle deyince çelişkili, kararsız izlenimi yaratıyorum belki ama ben hızlı karar vermiştim.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Nihilist olmayasın:)
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Ben de zamanında malesef kendimi tek bir Latince kelimeyle tanımlaya hevesliydim ve deist'im dedim. Tanrı görüşlerinin tarihini, diğer felsefi akımları ve yaratıcılarını araştırdıkça yeni şeyler görüyorum. Teist değilim, orası sugötürmez. Septisist olduğum için bilinemezciyim diyebilirim.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Kesin kararımı vermem çok yeni dilemma,ilk yorumunda dediğin gibi başlarda aklım çok karışıktı ama artık net.6-7 aydır düşünüyorum bunu,daha yeni anca karar verdim,bakalım.Unalziya sen de neler yazmışsın öyle ya,neyse yorum yok onlara...
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: 'Dinle dinsizliğin arası bir tek soluk; Düşle gerçeğin arası bir tek soluk. Aldığın her soluğun değerini bil ,Bütün yaşamak macerası bir tek soluk .' Ömer Hayyam
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
unalziya: ’…Onlar ki kendilerini dinsiz sanırlar; bilmezler ki aslında en dindar olanlardandırlar. Onlar ki kendilerini dinli sanırlar; bilmezler ki aslında dinsizdirler…’’Mesnevi-MEVLANA
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Değiştin?
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Yoksa 1 aydan da mı yeni?
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Eski yorumun olsa söylemezdim dpd, son bir ay içinde yaptığımız bir tartışmada. İçinde ugugug da vardı(galiba).
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
Held: Evet beden topraga karisiyor haklisin.Cürüyüp gidiyor.Aci falan da cekmiyor.Ancak insan sadece bedenden ibaret degil ki..Ruhu ne oluyor acaba?Havaya mi ucuyor?
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
kelebekkkkkk: Cehennemden korkmak değil de canının acımasından korkmak sanki. Öldükten sonra zaten film kopuyor acı falan kalmıyor.. Toprağa karışıyorsun ne acısı.. Öbür tarafa inanmıyorum. Fakat ölmelerine çok az kalan insanların ölü yakınlarını(Ölü eşini, annesini vs..) görmesi olayını merak ediyorum. Konuşuyorlar onlarla..Nasıl oluyor da oluyor? Bilimsel açıklama istiyorum :) Hissi kablel vuku mu?
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Bu arada benim ailem pek dinine bağlı değildir,annem müslümanım der ama rakısını falan içer,babam zaten direk ateistim der,dini bir eğitim almadım ama sağdan soldan etkileniyor insan tabii.En çok da bazı evlere takılmadım ya cehenneme gitsem de bu yüzden gam yemem.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Siz çok sert dile getirmişsiniz ama size katılıyorum.Dine bağlılığın en büyük sebebi cehennem korkusu maalesef.
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
s-series: İşte küçükken sokuyorlar insanın kafasına cehennemi, cezayı ondan sonra sıkıysa mantıklı düşün...Yiyorsa insanlara 21 yaşına kadar dini eğitim vermeyin de insanlar neyin ne olduğunu rahatça düşünebilsinler, palavralara prim vermesinler...
28 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Deizmin ne olduğunu çok iyi biliyorum dilemma.İslamiyetten vazgeçmek kolay değildir,o yüzden araştırmayı çok iyi yapmak gerekir,ben de her şeyi araştırdım,islamiyeti de diğer dinleri de ateizmi de araştırdım.Çok okudum.O yüzden bana deizm nedir anlatmana hiç gerek yok.Yazdığım yorumun tarihini kontrol et istersen,ben deizmi seçeli çok olmadı,o yorumum eski olabilir bilemiyorum şimdi.Dediğim gibi artık bu konulara kafa yormuyorum,dünya işleri daha çok vaktimi alıyor.
27 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Tanrı dünyayı cennete çevirdi onu insanlar bozdu benzeri bir şey yazdığını hatırlıyorum. Ama deizmde tanrı başlangıçta aktiftir ve o zamandan beri de çevrimdışıdır. Başka bir şey -izm seninki.
27 Mayıs 2009 . Ankete Git
dpd06: Dine inanmadığım kesin,din korkusu olsaydı islamiyetten dönmezdim zaten.Bu tip konuları çok düşünüyor değilim ama dinlere inanmadığım,dinlerin insan ürünü olduğunu düşündüğüm ve aracılara gerek görmediğim için deistim diyorum.Öyle olmadığım düşünülebilir,yapacak bir şey yok:)
27 Mayıs 2009 . Ankete Git
Dilemma: Hiç öyle durmuyor ama. Bazı sebeplerden dine küsmüşsün ama içinde hala 'belki'ler var ve cehennem korkusu bilinçaltından arada yokluyor gibi duruyor.
27 Mayıs 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ceri . 8 Şubat 2005