Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İlköğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin içeriği sizce nasıl olmalı?

Dilemma: Ders kaldırılmalı, laikliğe aykırı.
Dilemma: Kimse seri katillerle ateistleri aynı kefeye koymadı o da nereden çıktı, yanlış anlamakta hiç üstüne yok, çoğunluğa göre hareket etmenin mantıksız olduğunu vurgulamak için bir örnek verdim, böyle anlaşılacağını hiç tahmin etmemiştim doğrusu :))
22 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Varsa kendi kendine hallet ben yoruldum :))
21 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Var :))
21 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Anlatmak istediğimi anlamışsındır umarım, ben de seni anladım, problem yoktur inşallah :)
21 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Doğru, siz daha işlememiş olabilirsiniz ama ileriki sınıflarda laiklik diye bir ünitenin varlığını hatırlıyorum, en azından sık sık bahsi geçiyordu.
21 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Din dersinde laikliği mi işliyoruz biz? Onu anladım sözünden?
21 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Din dersi olmasa laiklik hangi dersin içinde işlenecek, başka uygun ders var mı? (Tarih demeyin, tarihte anlatırsanız 'laiklik diye bir şey var ama bu tarihte kaldı' izlenimi verirsiniz.) Din dersini tamamen kaldırmak, laikliği eğitimden kaldırmaktır ama sınava karşı olduğumu ben de söyledim.
20 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Karşı çıkma sebebimiz dersin dini değiştirmesi değil, kendin kabullenmediğin bir dini öğrenmeye mecbur tutulman, sınav olman, bu da laikliğe aykırı, biz okula eğitim görmeye gidiyoruz, islam kurallarını öğrenmek zorunda değiliz, dediğim gibi şahsi karşılığım yok sorun düşünülmeyen azınlık, uguguk laiklikten 1 gram anlamadığımızı söyleyen sen ne kadar anlıyorsunki, sen laiklik uzmanı mısın bu nasıl kendinden eminlikse...
20 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: okulda kültür mü öğretiyorlar bize?
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ayrıca kendi kültüründen okulda öğretilebilecek sadece 5 örnek ver, ama İslam'dan hiçbir şekilde etkilenmiş olmasın.
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Türk halkı 1000 yıldan uzun bir süredir çoğunluğu müslüman bir halk, elbete kültürü İslam'dan, İslam kültürü de Türklerden etkilenmiş. Uykucu bir şey soracağım, bu derse neden karşısın, asıl sebep nedir? Sen bugüne kadar din dersinden dolayı 'daha çok müslüman' olan öğrenci gördün mü, ya da ailesi örneğin yahudi olup, bu dersi aldı diye müslüman olan öğrenci var mı? Benim bildiğim, bu dersin amacı Türkiye'de yaşayan dini inançların yoğunluk durumlarına göre tanıtılması, başka amaç arama.
20 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: arap kültüründen bize ne? önce kendi kültürümüzü öğrenelim...
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bunda sorun ne?
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ben bu dersin kültürel sebeplerden dolayı verilmesini savunuyorum. Durup dururken bir dayanağım yoksa, ülkenin veya çocuk gelişimine katkı sağlayacağını düşünmüyorsam neden bunu destekleyeyim ki? Benim bundan ne kârım olabilir? Ben yalnızca gençler için doğru yapılması gerekenlerin yapılması taraftarıyım, bana sorsanız ben bakan olsam bütün dersleri kaldırıp dünyada görülmemiş bir eğitim sistemi sunarım ama bugünkü sistemde bir kültür dersi şart. Din de az veya çok ülke insanı kültüründe var.
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Öz demeçlerinden tanıyorum, kitaplar vasıtasıyla ancak yazarı tanırsınız.
20 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Atatürk'ü ,Taha Akyolun kİtabından mı öğrendin sen uguguk?
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Siz laiklikten 1 gram anlamıyorsunuz, Atatürk'ü anlayamamış kişilere ben neyi anlatayım.
20 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Belli bir yaştan önceki çocuk (18 mesela) aile baskısıyla ve ya birinin diretmesiyle Kuran kursuna gönderiliyor olabilir, çocuk dinini farklı seçecek belki, uyukucuya katılıyorum.
20 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: ne 9 u yav ne 9u... çocukların kafasını boş şeylerle dolduramazsınız... çocuk yolunu kendi bulmalı.... bence sınır 18 olmalı...
20 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ama şu olabilir, Kur'an kursları (veya diğer dini vakıfların açacağı benzer kurslar) için alt yaş sınırı 9'a indirilirse, din kültürü dersine gerek kalmaz.
19 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Dilemma - 21:21 : O zaman öğrenmek isteyen matematiği, tarihi, fiziği ... de öğrenir, onları da okulda zorla öğretmek gereksiz.
19 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: serbest olmaları dışında diğerleri olmalı bence :D ya aslında günümüzde pek kültürün söz konusu olduğunu düşünmüyorum... yani kültüründe evde öğrenilmesi gerektiğini düşünüyorum... bilinçli bir ailede yaşıyorsan seni en sağlıklı kültürde yaşatabilir... eski zamanlardada böyleydi... yani türk kültürü diye bir sabitlik koyamayız... mesela ben türk kültürüyle yetiştiğimi düşünüyorum ama yüne türk kültürüyle yetişen arkadaşımın benden farklı olduğunu görüyorum... tamamen kişisel bence...
19 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: İmam yetiştirmeyide devlet üstlenebilir, daha önce defalarca tekrar edip yazmaya bıktığım gibi bununda kimsenin özgürlük ve haklarına zarar veren bir yanı yok.
19 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Kuranı öğrenmek isteyen doğru öğrensin, yanlış işlerde bulunan tarikatlar oluşmasın diye, cuma hutbelerini devlet verebilir, bunun da özgürlüğe bir zararı yok, çoğunluğu müslüman olan bir ülkedeyiz ve insanlar bunu istiyor, azınlığında haklarına saldırı ve ya zoraki yaptırım durumu yok, özgürlük yine doğal safasında.
19 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Arkhanson: Alakasız şeyleri işin içine katıyorsun, diyanet, islam ile ilgili sorunlarda başvurulacak tek yer, kimseye bir zoraki yaptırımı ve ya özgürlüğü zararı yok, Kuran kursları, dini yobazlaştıran, insanlara yanlış şeyler aşılayan kurumlara yönelik açılır.
19 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: tamam haklısın.. öyleyse imam hatiplerde kapatılmalı laikliğe aykırı, imamı başkaları yetiştirsin. diyanet de kapatılmalı, laik bir devlette diyanet kurumu olamaz. cuma hutbelerini devlet vermemeli.. kuran kursları meb denetiminden çıkmalı. bunlar serbest olmalı, devletin elinde değil. bunlara evet diyorsan, ancak o zaman dediğinin bir mantığı olabilir..
19 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Ugugug: Öğrenmek isteyen öğrenci ülke kültürünü farklı kaynaklardan öğrenebilir, okulda zoraki öğrenmek zorunda olmamalı diyoruz.
19 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Fersan26: laya sadece bireysel bakma, ben toplumsal, azınlıksal açılardan bakıyorum, kendimi düşünmüyorum, müslümanlığın öğretilmesinden şahsi olarak şikayetçi değilim, ben sayıca az kesimin düşünülmemesinden şikayetçiyim. Eğer öğrenci ateist ise neden derste islam dini ile ve ya hristiyanlık ile ilgili şeyleri öğrenmek zorunda?
19 Mart 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Dersin adı İnançlar bilgisi olmalı ve seçmeli olmalı...
19 Mart 2008 . Ankete Git
fersan26: Genç anlasılan sen bu dersı sevmıyorsun zorlanıyon ve bu derse calısmayı zor buluyon. ozaman kopya cekmeyi iyi bilecen. çek kopyanı uğraşma böle işlerle. alırsın yüksek bi not hem kendın rahat edersın hem dinin.. :p
19 Mart 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ayazcem . 11 Mart 2008