Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Kadınları ikinci sınıf insan olarak gören zihniyetin söylediklerinden hangileri sizce rahatsız edicidir?

mmoorr: 'kadınlar sizin tarlanızdır' ifadesi kadınları ikinci sınıf vatandaş olarak gören insanların sözü değildir! bu bir ayettir.bakara suresi 223.ayet...bu ayet kadının ikinci sınıf vatandaş olduğunu göstermez..lütfen sözlerinize dikkat edin.açıp bir tefsire bakın açıklaması için.(google'a elmalılı hamdi yazır yazarsanız,çok kolay olur) burda açıklamak istemiyorum!!!!
mmoorr: Sonuç olarak Kur'an-ı Kerim asla ve asla kadını ikinci sınıf insan olarak görmeezz!!
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Bu ayet erkeklerin fazilet ve insanlık açısından değil,tam tersi,görev açısından kadınlardan üstün olduklarını gösterir.Çünkü onlar para kazanıp kadınları içn harcamakla yükümlüdürler.Bu üstünlük onların mahiyetinden ileri gelmez,sadece etkinlik itibariyledir.Şayet kadın maddi yönden bağımsızlaşırsa ve evinin geçimine katkıda bulunursa (günümzdeki gibi) erkeğin bu yönden olan üstünlüğü o ölçüde azalır.Çünkü insan olarak bir erkek,karısından üstün değildir!!
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: şahitlik konusunu fasli çok güzel anlatmış zaten.Kur'an-ı Kerim kadın ile erkek arasında yapabilecekleri şeyler bakımından bir fark gözetir.Kur'an'da kadının servet kazanmasını ve iktisadi açıdan kendine yeterli olmasını engelleyecek hiçbir ayet yoktur.Nitekim Efendimiz (sav)'in eşi Hz.Hatice de iş sahibi idi.Nisa suresi 24. ayette 'erkekler,kadınlar üzerinde yöneticidirler.Çünkü Allah,bazı kimseleri diğerlerine üstün kılmıştır ve erkekler kadınlarına rızık temin etmekle sorumludur'
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Yani kısaca bu ayette meşru ilişki benzetme yapılarak anlatılıyor...Bunu anlamak için edebi sanat bilmek lazım tabi.Faslı'nın da dediği gibi sizinki önyargıdan başka bir şey değil!! Kur'an indiği dönemde kadınların ikinci sınıf insan mualmelesi gördüğü malumunuz! İslam kadına hak ettiği değeri ve haklarını kazandırmıştır.Burda size kadını savunan,değer veren,koruyan birsürü hadis yazabilirm.Ayrıca Size 'buraya yazmayım' dediğiniz ayetleri daha dikkatli okumanızı tavsiye ederim.
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Ve bununla birlikte kendiniz için ilerisini gözetip ona göre ihtiyatlı bulununuz, sadece şehvetinizi söndürmekle meşgul olmayıp geleceğiniz için salih ameller ile hazırlık görünüz. Ve Allah'a isyandan sakınınız da eğri yola gitmeyiniz. Ve biliniz ki, siz mutlaka Allah'a kavuşacak, O'nun huzuruna çıkacaksınız. Dolayısıyla yüzünüzü güldürecek şeyler kazanın da rezil olacağınız şeylerden kaçının.
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: ki burada bu mânâdadır. Bu ifade ile kadının kadınlık organı bir yere, erkeğin spermi tohuma, doğacak çocuk da bitecek ürüne benzetilerek bir istiâre yapılmış ve bununla Allah'ın emrettiği ekin yeri açıklanmıştır ki anlam şu olur: Kadınlar sizin ekinliğinizdir, siz onlara insan ve müslüman tohumları ekip ürün olarak nesil, döl yetiştireceksiniz. Öyle ise tarlanıza (tarla anlamı unutulmamak ve ekin yerinden olmak şartıyla) dilediğiniz taraftan, hangi pozisyonda isterseniz gidiniz.
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Bilmiyorum baktınız mı ama bakmamış gibi konuşmuşsunuz! Ben buraya yazayım.'Rivayet olunduğuna göre Yahudiler, bir kimse karısının önüne arkasından yaklaşarak cinsel birleşmede bulunursa, doğacak çocuğu şaşı olur derler ve bunun Tevrat'ta olduğunu söylerlermiş, Resulullah'a bu aktarılmış, 'Yahudiler yalan söylüyorlar.' buyurmuş ve bu âyet inmiş:ayette geçen 'hars' kelimesi aslında ziraat gibi ekin ekmek demek olup ekin yeri, ekilecek tarla anlamına isim de olur
14 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: yalnızdeniz,Kur'an-ı Kerim'i anlayamadığınıza çok üzüldüm.Hiç hoş olmayan yorumlar yapmışsınız. 'din ve siyasete mümkün olduğunca girmiyorum.Hayat bana bu konularda karşındakine saygılı olmayı öğretti ama karşımdakilerin bana saygılı olmalarını onlara öğretmesi mümkün değil.' bu ifadeler size ait.Ama hiç de söylediklerinize uygun davranmıyorsunuz.Daha dikkatli olmanızı temenni ediyorum,özellikle insanların kutsal değerleri hakkında konuşurken...Gelelim bu ayetlere,tefsire bakın demiştm ısrarla..
14 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Vadeli borçlarda şahitlikte esas olan bunlardır - ' ilgi, alaka,işin içinde olup olamam' ve dolayısı ile ilgi ile paralel unutup unutmama mesele ! yoksa cinsiyeti kadın erkek olup olmama değildir ! Şu da var ki Allah en iyisini bilir çünkü kadını da erkeği de o yarattı. Bu yüzden müslüman bir erkek-veya kadın kendisine veya karşı taraffa haksızlık edilmeidğini bilir. Çünkü en iyisini Allah'ın bildiğine imanı vardır.
13 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Günümüzde ekonomi özel ilgi alanına giren - ekonomi alanında eğitim gören kadınlar mesela - kadınlar için bu ayet tabii kendilerini sınırlandırmaz...Çünkü 'unutma ve ilgi alanı olup olmama ' temel sebep...Bu sebep ortadan kalkınca hükümde kalkar...veya bu şartlara uyan - ilgilenmeyen, unutan,ilgi duymayan dolayısı ile aklında tutma ihtimali daha az olan - kimsenin şahitliğinde ilgilenen gruba göre iki kişi şartı aranır.
13 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Yani direk ilgi alanına girmiyordu.. Bahsedilen ayet ise Vadeli Borçlar ile ilgili bir ayet. O dönemde kendi ilgi alanlarının dışındaki ' vadeli borçlar ' konusundaki bu istisnai hükümü genelleştirmek sadece önyargı ifadesidir...Ayrıca yukarıda da ifade edildiği gibi kendi ilgi alanlarında olan işler için - mesela doğum,emzirme... - her kişinin tek şahitliği kabul edilmektedir..
13 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Hz. Ömer (r.a.), boşanma konusunda yalnız başına kadınların şahidliğini kabul etmiştir. Hz. Ali (r.a.) da, bir çocuğun öldürülmesine şahid olan kadınların şahidliğini muteber saymıştır.Ayette iki kadından biri unutursa diğerinin hatırlatması için iki kadın şeklinde zikredilmiştir. Eğer unutmaz ise tek kadının şahitliği de geçerli sayılmaktadır. Çünkü o dönemde kadınlar ticaretle direk ilgilenmiyordu...Hatta Hz. Hatice bile kendi işlerini erkeklere, ticaretini erkeklere yaptırıyordu..
13 Nisan 2007 . Ankete Git
fasli: Kadınların erkeklerden daha fazla gözlem ve tecrübeye sahip olduğu konularda tek kadının şahitliği geçerli sayılmıştır dinimizde. Hatta Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz’in emzirme konusunda tek kadının şâhidliğini kabul ettiği bilinmektedir.. Nitekim: 'Erkeklerin muttali olmadıkları şeylerde kadınların şahidliği makbuldür.' buyurması bunun en güzel delilidir.
13 Nisan 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: Tarla sizin dilediğiniz gibi işleyin,sürün ne demek acaba?O dönem de zaten kadının adı yoktu ki,bu kadar feminist ve eşitlikçi bir meal yazmışlar,kıvırıp duruyorlar.Güya günümüze uygulanıyor ama o dönemim arap yaşama koşullarını okuyun ne dendiğini anlarsuınız.Kuran-ı kerimde kadını aşağılayan maddeleri okuyorsunuz,bilirsiniz yazmayayım buraya.1 erkeğin şahitliği 2 kadınınkine eşit en basiti.
13 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Dediğim gibi ayetin geniş anlamı için,lütfen merak edenler tefsire baksın...
11 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Eşleriniz sizin için ürün veren (verimli) toprak (gibi)dir;öyleyse toprağınızı dilediğiniz gibi işleyin,ama önce kendi ruhlarınız için bir hazırlık yapın.Allah'a karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun ve bilin ki O'na mutlaka kavuşacaksınız.Ve sen de (ey Peygamber),imana erişenleri müjdele. Bakara suresi,223.ayet.Muahmmed Esed-Kur'an Mesajı (meal-tefsir)
11 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Bu ayet mealini nereden yazdığınızı bilmiyorum ama Diyanetin mealinde 'Kadınlarınız sizin ekinliğinizdir. Ekinliğinize dilediğiniz biçimde varın. Kendiniz için (geleceğe hazırlık olarak) güzel davranışlar takdim edin. Allah’a karşı gelmekten sakının ve her hâlde onun huzuruna varacağınızı bilin. (Ey Muhammed!) Mü’minler’i müjdele.' bu şekildedir.Bakara suresi 223.Ayet.
11 Nisan 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: Ey iman edenler,kadınlar sizin sürülecek tarlalarınızdır,onları dilediğiniz gibi sürün der ayette.
11 Nisan 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: yalnızdeniz . 2 Mart 2007