Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın son açıklamalarına göre flört zina sayılıyor, kadının parfüm sürmesi kadını çekici hale getirdiği için istenmiyor, ayrıca kadının çalışması da erkekle kadının başbaşa kalabileceği için hoş karşılanmıyor. Siz bu açıklamaya katılıyor musunuz?

Dilemma: Ya arkadaşlar ne var bunda? Birde yüzyıl muhabbeti yapanlar olmuş. Tamam evet, bu yüzyılda bunlar mantıksız geliyor ama bunlar İslamda tıpatıp olan şeyler. Karşı çıktığınız nedir. Her müslümanın yapması gerekenleri açık açık söylemişler. Hoşunuza gitmiyorsa dininizi değiştirebilirsiniz. Şimdi din yoruma göre değişir güzellemeleriyle gelmeyin lütfen. Dinde tek doğru vardır ve kutsal kitabında netçe yazar.
edepli_yat: haha sen acaba oyunu kime kulanıyorsun seçimlerde islam dini böyle birşey anlatmıyor ben çoğu surenin annamlarını okudum sadece allah inancından bahsedio yani en büyük günahın o olduğunu üstelik biliyormusunuz türban diyede birşey yok
16 Temmuz 2008 . Ankete Git
parlaksiz: Ayrıca burada tefsir okumadan salt ayetleri vermekle bir dinin yanlış olduğunu, kadınlara yeterince hak tanımadığını iddia etmek de hatalı bir yaklaşım. Kimse kimseyi inanmaya zorlamıyor ancak hakkını verin ki bu din o dönemin şartlarına göre kadınlara yeterince hak tanımıştır ve bunların geliştirilmesini istemiştir. Hz. Muhammed bu hakların korunmasına yönelik sahabisine telkinlerde bulunmuştur. Bugünkü müslümanlar, bu anlamda Hz. Muhammed ile çağdaş değildirler, ondan geridirler.
13 Temmuz 2008 . Ankete Git
parlaksiz: Burada birileri kendi tanrısını kendisi tayin ediyor. Benim tanrım 'böyle yapmaz, şunu bunu yasaklamaz' diyerek 14 asır öncesinin müşriklerine benzer bir zihniyeti 'yobazlığa karşı sorgulama' şeklinde insanlara satmaya çalışıyorlar. Hatırlayalım, müşrikler de putlarını kendi elleriyle oluşturuyorlar, işlerine gelmeyince de onları kırıyorlardı. İman etmek demek, Allah'tan gelen vahyi (Kuran) istisnasız kabullenmek demektir.
13 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Casus türk bak canım bak .... Ayetlerle konuşuyoruz, boş boş bağırmıyoruz.
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Evet dilemma , kadınları türbanla çarşafla dolaştırıp kendileri kısa şortla gezer bu arkadaşlar.Seni kutluyorum keşke onlarda senin gibi araştırma yapsalar.Körü körüne şarlatanlara 10 ytl ye dua yaptırmasalar.
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: ...şlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz' (24/Nur/31)
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: (24/Nur/31) 'Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız karde....
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Katılıyorum berkan. Müslüman olduğunu söyleyen bir kadın, kadın haklarından bahsedemez. Kadın erkek eşitliğinden hiiiiç bahsedemez. (Bakara/228) 'Erkeklerin kadınlar üzerindeki hakları gibi, kadınların da erkekler üzerinde belli hakları vardır.Ancak erkekler, kadınlara göre bir derece üstünlüğe sahiptirler.' (Bakara/228)
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
r.berkan21: insanlara gerekirse kadınları dövün demiyen,kendi yarattığı yiyecek ve içecekleri yasaklamayan,insanların saçtan tahrik olduğunu sanmayan,insanları cihad yoluyla başka bir dine sokma gayesi gütmeyen,ona yapılan en büyük ibadetin ahlaklı ve iyi biri olunması gereken,beni yaratan ona inanmamı bekleyen bir tanrı.. daha da yazardım ama karakter yetmeyecek....bu arada korkma hıristiyan değilim..siz pek sevmezsiniz ya ondan...
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
casus_türk: senin tanrın kim bir öğrensek !
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
r.berkan21: ne demek sorgulama?yobazlık birşeye körü körüne inanmaktır..tanrı beni böyle biri olmaktan korusun....
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
casus_türk: Allah sonsuz güç ve hakimiyetir sahibidir , kullarına böyle emir vermiş, sorgulama kulluk et .
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
r.berkan21: Serkeşlik etmelerinden endiselendiginiz kadinlara ogut verin, yataklarinda onları yalniz birakin, nihayet dövün Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayin. Dogrusu Allah Yuce’dir, Buyuk’tur.(nisa suresi) tanri nasil boyle birsey soyleyebilir?
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
r.berkan21: Allah’in kimini kimine ustun kilmasindan oturu ve erkeklerin, mallarindan sarfetmelerinden dolayi erkekler kadinlar uzerine hakimdirler. İyi kadinlar, gonulden boyun eğenler ve Allah’in korunmasini emrettigini, kocasinin bulunmadigi zaman da koruyanlardir.
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
casus_türk: Bazılarının yorumları karşısında hayretler içerisinde kaldım, bazıları incil nasıl değiştirildiyse Kuran'da değiştirilsin demek istiyorlar açıkçası bu ! Kuran'a olduğu gibi iman etmiyorsanız çünkü bazı kısımları işinize gelmiyor vesayre, o sizin sorununuz, Allah'tan korkunuz varsada Kuran'a ( içeriklerine) karışmayınız.
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Kesin olmayan şeyler vardır. Din var mı yok mu insan mı yaptı gibi. Bunlara mantığınla ulaşıyorsun. Ama bence bir dine inanacaksan ona ya tamamıyla inanıp bağlacaksın ya da bırakacaksın. Bir şeye yarım inanmak veya onu değiştirmeye kalkmak dindar dinsizlik gibi bir şey olur. Dini kendine uydurmak mantığa sığmaz.
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Dini reddetmek bir sonuç değil. Türkiyede doğduğu için her çocuk müslüman yetiştiriliyor. Ben sonradan dinini araştırırken onda çelişkiler, bir çok çelişkiler gördüm. Bunu çoğu kişi görse de herkes kendince bahaneler buluyor. Örneğin bir zamanlar eşcinsellik caizdir diye kendimi kandırıyordum. Ama anladımki din son derece açık. Kadınlar ezik, eşcinseller daha da ezik. Son anladım ki allah var ancak dinleri insanlar yaptı. Allah yalnızca yarattı.
2 Temmuz 2008 . Ankete Git
fisun: İyi arkadaşlar her hakkını savunan kadın, her eşcinsel dini reddetsin, bu mudur çözümünüz? tebrik ederim sizleri...
1 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Fisun benim inancımın değişmesinin sebebi dini yorumlayanlar değil. Yorumlar ayrı ama açıkça görülen şeyler var. Kadının değersizliğini, haklarının olmayışını ben şeriata, fetullaha, arabistana bakarak değil sadece Kuran a bakarak anlayabiliyorum. Ve haklarını savunan bir kadın müslümanım diyemez. Müslümanlığı değiştirmeye kalkmakta zaten insan eli değmiş bir şey olur. Ve benim anlayışımda saçma. Yahova şahitliği var mesela onun gibi bir şey olur...
30 Haziran 2008 . Ankete Git
Held: Ilimli Islami benimsemiyorsan,Hocaefendinide refddetmis olursun aman dikkat.Zira o ilimli Islamin önemli tenmsilcilerinden birisi.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Ilımlı islam gibi bir düşünceyi de benimsemiyorum. İslam tektir. Derdinizi benimseyenlere anlatın..
30 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: 'Kuran'da kadınla erkeği eşit görmüyor maalsef, inkar gerçeği değiştirmiyor.reform gereklidir, reform olmadığı müddetçe de, örneklerde görüldüğü üzere insanlar islamiyetten uzaklaşır.'(fisun) Kuran kadın ile erkeği eşit görmüyor öyleyse reform şarttır diyorsun. İnsanı yaratan ve onun için Kuran'ı indirdiğine iman eden birisi Kuran'ı olduğu gibi kabullenmek zorundadır. Ayetlerin gerçek anlamına müdahale edilmeden günümüze uygun olarak yorumlanması bence de mümkündür.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: yeni bir kitap yazacakmışız! Sizlerin istediği insanları benim dinimden diğer dinden, dinli dinsiz diye ayrıştırmaktan başka bir şey olmasa gerek, amacınız buysa buyrun devam edin. Ilımlı islam deyince sesiniz çıkmaz, bizler reform deyince zıplarsınız. Fetullah ılımlı islamın bayraktarlığını yapıyor ona niye sesiniz çıkmaz anlamadım, biz amerika güdümlü değiliz ondan mı?
30 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: mavi, yorumumu çarpıtma mantığınla oku değerlendir, sizin için önemli olan insan kazanmak değilse de, sus...
30 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: yazdıklarımı bir kez daha okumanı öneririm. Dinin kullanılan alandaki çoğu kaidesi hadislerden oluşmaktaysa bunda sakınca falan yoktur. ayrıca senin gibi dindar birinin tamamiyle dönmesi bana acı veriyor, bunu dini bu hale getiren, sırf katı kurallarla çerçeveleyen, insan sevgisini dinden uzak tutan yorumlara bağlıyorum. Din bu değildir...Din kendine sıkı sıkı bağlanan insanları uzaklaştırma noktasındaysa o dinde reform şarttır.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
Dilemma: Din reformundan daha saçma bir şey olabilir mi? Reform olursa o din mi olur? İnsanların şekil verdiği kafalarına göre uydurdukları şeye 'din' mi denir? Hak dinler denenlerde insan yapımı zaten ama en azından Allahın vahiyleriyle oluştuğu 'iddia ediliyor'. Ama siz apaçık insanların keyiflerine göre şekil verdiği bir din istiyorsunuz.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: Dini bu hale getiren zaten sonradan yapılan hadis ve yorumlardır. Eskiden hadislerle zamana ve şartlara göre yorumlanmış tabi ki şimdi de zamana ve şartlara göre uyarlanabilir. Bunun Kuran'ın esasına dokunmadan yapılması mümkün. tıpkı eskiden olduğu gibi... islam alimlerinden iyi mi biliyorsunuz diyenlerede fırsat ve dini kullanma hakkı doğmamış olur.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
mukanhan: Bence de reform faydalı olacaktır.Temel konularda sapmalar yapılmadan, çağa uydurmak gereklidir.Tabi buradaki reform dinde değil, dinin anlayış şeklinde yapılacaktır.Zira, dinde reform demek Allah'ın emirlerinin çağ dışı olduğu anlamına gelir ki, bu kesinlikle doğru değildir.Bu sonsuz evreni, bu mükemmel insanı, herşeyi yaratan bir iradenin çağın gerisinde olduğunu söylemek sanırım konuya çok basit yaklaşmak olur.Reform, din adamlarımızın ve halkın anlayışında olmalıdır.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: İnsanlar Kuran'dan uzaklaşacaklar diye reform yapılsın öyle mi?? Peki bu sefer insanların yaklaştıkları kitabın adı Kuran mı olacak sence? İnsanların nefislerine göre şekil verdikleri bu kitaba inanıp amel edince Allah bundan hoşnut kalacak öyle mi? Madem çok istiyosunuz öyleyse yeni bir kitap yazın ona iman edin Kuran'dan ne istiyorsunuz?
30 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: Türklerin islamiyet öncesinde kadınlara çok değer verdiği konusunda haklısın ama islamiyet sonrası arap geleneklerinden etkilendiği apaçık ortadadır. Kuran'da kadınla erkeği eşit görmüyor maalsef, inkar gerçeği değiştirmiyor.reform gereklidir, reform olmadığı müddetçe de, örneklerde görüldüğü üzere insanlar islamiyetten uzaklaşır. Kuran aklı ve bilimi destekler, ben reformun kurana aykırı olacağına inanmıyorum.
30 Haziran 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: umutkahya . 27 Mayıs 2008