Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Fitre ve zekat ile ilgili bir görüş: 'Fitre ve zekat, İslamiyetin ilk çıktığı dönemde toplumdaki yoksul ve yardıma muhtaç kesimler için kullanılıyordu. Bugün yoksul ve yardıma muhtaç kesimlere yardım etmesi anayasal olarak görevi olan bir devlet var ve bu işler için de tüm ülkeden vergi topluyor. Şimdi ben de düzenli olarak vergimi ödüyorum. Bu durumda ayrıca fitre ve zekat vermeme gerek yok.' Bu görüşe ne dersiniz?

feeling19: ne güzel bir görüş,katılmamak elde diğil...tebrikler doğru bir sonuç...10 puan
20 Ekim 2006
aykan22: Senin düşüncen saygı duyarım.Eger durumun müsaitse yoksul ve yetımlere kendinde yardım etmelisin vergimi vererek kurtuluyorum demekle olmaz. eger komşun acken uyuya biliyorsan helal olsun.
19 Ekim 2006
valentino: evet ama yine de fitre zekat için değilse bile vicdanen çevremizdeki fakirlere yardım edilebiir.yardım bir zorunluluk değildir gönüllülüktür.
15 Ekim 2006
JohnNash: katılmıyorum çünkü eski dönemlerde de örneğin osmanlının vergiye muhtaç olmadığı ve kimsenin kimseden zekat dahi almadığı bir dönemde herkes devlete vergisini ödemiştir, senin ibadetin fakirin karnını doyurmak ama doyururken devletini unutmamak, senin vergin okul yapımı için kullanılırken mesela hangi fakirin boğazına sıcak yemek girmiş olur, lütfen bunlar çok farklı şeyler, görev ile ibadeti ayırt etmesini bilmek lazım
11 Ekim 2006
Rahmetli: sacma derim baska ne diyecem eger islami sadece TR icinde görüyorsan ayri ama dünyada milyonlar var ac onlara yardim edecek devletleri bile yok yada devletinin de parasi yok onlara kim yardim etsin ayrica bu bir ibadettir Kuranda kesin bir emirdir zekat namazla beraber anilmistir
11 Ekim 2006
perfectidea: hangi devlet? muz partisi akp nin basinda oldugu devletse zorr
10 Ekim 2006
istante: valla bu biraz bahane....vergilerin fakirin cebine gitmediğini domuz gibi herkes biliyor....benzetme için kusura bakmayın...bunu bile bile vermemek olmaz..hem atla deve değil...altın veya nakit birikmiş paranın 40 da biri..nedir yani..illaki etrafınızda ihtiyacı olan birileri vardır....o yüzden hep diyorum...kıldığınız namazın tuttuğunuz orucun sizden başka hiç kimseye bir faydası yok..sevap değpil bunlar..ibadet...zekat da ibadet ama aynı zamanda bir sevap da işlersiniz...iki yüzlü olmayalım...
8 Ekim 2006
ahmet ank: cok yanlış düşünüyosun devlete vergi vermek ayrı fire ve zekat ayrı
8 Ekim 2006
cagri1: İslamiyetin ilk dönemlerinde devlet islami şartlara göre yönetiliyordu..Günümüzde ise devlet işleriyle din işleri birbirinden ayrılmış durumda..dolayısıyle devlet böyle bir misyonu üstlenmez..
8 Ekim 2006
kucukkadin: Ne kadar guvenebilirsin?Ben hicbir sekilde katilmiyorum.Bir sekilde kendini kandirmadir.
7 Ekim 2006
ozge_ceza: olur mu öle şey katılmıorum
7 Ekim 2006
eyigunler: kur'an'da verileceği yerler açık olarak belirtilmiştir,ihtiyaç sahiplerinin hakkıdır...
7 Ekim 2006
denememgerek: Yıllar öncesinin bilgisinin günümüz koşullarına göre yorumlanması güzel bir şey. Ama emin değilim, aç insanı doyurmanın insana verdiği huzur başkadır sanırım, ayrıca devletin vergi alarak yoksulluğun önüne geçemediği ortada. O vergiler yoksullar için alınmıyor.
7 Ekim 2006
tugay_44: katılmıyorum çünkü bizim milletimizde malesef her şeyi devletten beklame gibi bir zihniyet var bence bu görüşde bu zihniyetin bir sonucu.islamiyetin yayılmaya başladığı dönemde anayasl bir düzene sahip devlet anlayışı yoktu.bence islamiyetimizde olan bu anlayışın herkes tarafından yapılması muhtaç insanlarımıza yardım olarak gönderilmesi lazım.vergiyle alakalandırmak yanlış olur
7 Ekim 2006
imdat sezer: zekat farzdır. devlet ise laiktir. Laik bir devletin zekatla işi olmaz!!
7 Ekim 2006
fakinci: ben zaten fitre zekat vermem, allah verdiğim vergiyi zekat olarak kabul ederse de etsin sorun değil :D
7 Ekim 2006
okgago: Evet, fitre ve zekatın amacı yoksullara yardım etmektir. Ancak devlet hiçbir zaman yeterli desteği veremez.Verse bile bu yardımın insanların kendileri tarafından yapılması manevi olarak daha faydalıdır.
7 Ekim 2006
ulusalci: ne kadar vergi verirsek verelim, vermeyenler çoğunlukta. Devlet şu an kötü yönetim sayesinde hak sahibi ssk lıya bile eksik hizmet veriyor. böylecede Devletin fakire yardım yapacak gücü azalıyor. Gerçek fakire yardım insani görevdir...
7 Ekim 2006
adashman: "herşeyi devletten beklememek gerekir" diye bir söz vardır, cuk diye oturur gibime geldi.
7 Ekim 2006
sevgiözlemi: vermen gerekir..düşüncene katılmıyorum..ama içinden gelmiyorsa vermek o senin bileceğin şey
7 Ekim 2006
imamoglu89: Fitre ve Zekat sadece fakirler icin harcanir ama vergi her iste kullaniliyor
7 Ekim 2006
hanım-ağa: Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu(!)'Fitre ve zekat' ile şu anki pespaye vergi sistemini(!) karıştıranlara, fitre Ramazan ayında oruç tutarken yapmış olduğunuz ufak tefek hataların karşılığıdır,vermekle yükümlüsünüz. Zekat malınızın tümünden dini ölçülere göre hesap edilerek ayırdığınız 'fakirin sizdeki direk hakkıdır'.Hülasa ,kaçış yok 'fakirin hakkını' vereceksiniz!Ha vermem diyosanız bunun hesabını soracak merci bellidir...
7 Ekim 2006
doğrucu: anayasal olarak devletin görevi olabilir ama şu anda yardıma muhtaç insanlar bu görevin yerine getirilmediğinin göstergesi ayrıca o vergiyi devlet istediği için hatta haberimiz dahi olmadan vermiş oluyoruz önemli olan bu işin farkında olarak ve Allah rızası için yapılması kısacası yardıma muhtaç insanlar olduğu sürece bu görevler bizim üstümüzden kalkmaz vicdanı rahat olan-ki vicdan taşıyan kimsenin benim vicdanım rahat diyebileceğini sanmıyorum-dilediğini yapar
7 Ekim 2006
schook: bu görüşünüze kısaca " yuh artık o kadarda değil " dersem siz benim bu görüşüme ne diyorsunuz :((( siz vermeyebilirsiniz ama islamın beş şartından biri olan zekat konusunu bu kadarda zedelemeyelim artık... siz verginizi zekat niyeti ile mi veriyorsunuz bu arada, aklıma geldi bi sorayım istedim ???
7 Ekim 2006
Ugugug: Katılmıyorum. Devlete vergiyi vermek zorunluluktur. Halbuki bu işte nşyet önemlidir. Kusura bakma ama hiç mantıklı gelmedim. Şimdi mesela beş parası olmayan muhtaç bir adam gelip de sizin belirtilen miktarda paranızı çalsa, siz de ona bu zekatım olsun deseniz olur mu? Tabii ki aynı şey değil, devlet sizden paranızı çalmıyor ama her ikisi de aslında sizin iradenizle olan bir şey. Yine de yanlış düişünüyorsan düzeltin.
7 Ekim 2006
buket_: katılmıyorum.zekatın amacı sadece yardım değil.sevap kaazanmak allah dediği için yapmak gerekir hem.
7 Ekim 2006
mehmetunuvar: Zekat ibadeti bireyi bağlar, devleti değil.
7 Ekim 2006
utku2415: tabi ki katılmıyorum ve çok saçma bir düşünce çünkü islam da fitre ve zekat bireysel olarak yapılması gereken ibadetlerdir. devletin yapısı bireysel ibadetin yapılmasına mani değil. gerçi türkiye de bireysel ibadet biraz zor yapılırya mesela dininin emrini yerine getirip başını örten kimse hiç bir kamusal alandan yararlanamıyor
7 Ekim 2006
visage: olabilir ama genede zekat vermek bir borçtur gibi geliyor bana...
7 Ekim 2006
velican: vergi devletin koyduğu bir yasa vermezsen ceza ödersin yakalanırsan ama uygun olduğun halde zekat vermezsen ahirette cezasını misliyle ödeyeceksin
7 Ekim 2006
Anketi oluşturan üye: Geri Dönüşüm . 4 Ekim 2006