Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Türkiye'de her altı yetişkinden ve dört kadından biri, İstanbul'da ise her yedi kadından biri okuma-yazma bilmiyor. Şırnak'ta ise okumaz-yazmaz kadınların oranı yüzde 80'lere varıyor. Dünya ülkelerinde ise okuma yazma bilmeyen toplam 876 milyon insanın hemen hemen üçte ikisini kadınlar oluşturuyor. (Ayşegül Dikenli'den alıntıdır) Sizce neden kadınlar daha az eğitim alıyor?

baltam: Kadının ailedeki çocuğun bakımını üstlenme görevi çalışmasını; dolayısıyla okumasını etkiliyor.
1 Mart 2015
mahinur: Erkek hegamonyası yüzünden.
11 Eylül 2012
bjk1903: Geleceğe dair çok tehlikeli istatistikler bunlar. Kadının toplum içindeki varlığını kısıtlamak, eğitim hâkkına karşı çıkmak geri, iptidaî ve cahil insanların düşünceleridir. Türk milleti kadını yücelten milletlerin başında gelir. Şimdilerde kültürel değişimler sayesinde kadın düşmanı bir toplum olduk. Buna bir çare üretilmesi gerekir.
14 Haziran 2012
zateyani: Bilinçsizlikten
24 Nisan 2012
en.cadi: Oysa çocuk yetiştirecek o okutulmayan kadınlar!
21 Mayıs 2011
dpd06: Aslında bu baya büyük bir yara,büyük bir sorun.Kadın ne zaman erkeklerden daha geri plana düştü bilinmiyor.Dinin etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum bu konuda,öncesi de var elbette.Eğitimsizlik büyük sorun,tabi bir de kısıtlı kaynaklar var,insanlar zaten ekmek derdinde gidip bir de okuma yazma mı öğrensin?
12 Nisan 2011
padişah: Kadının tek başına çalışması nadir, erkeğin çalışması normal.Önce erkek ekmeğini alsın beklentisi var dünyada herhalde!
23 Ocak 2010
ışıl_ışıl: Çünkü çalışması, çabalaması, eve ekmek getirmesi gereken asıl kişi erkektir. Bunun için erkek gerekiyorsa okur gerekiyorsa gece-gündüz çalışır. Kadın da istemesi halinde bunları yapar. Bu nedenle kadının eğitimine çok önem verilmemiştir Türkiye'de. Ancak şu anda durumlar çok farklı...
5 Eylül 2009
sevgiozlemi: Erkeklerden daha akıllı olduğumuz için bizden korkuyorlar
4 Nisan 2009
umutcul: Topluma yerleşmiş olan cinsiyet rolleri nedeniyle. Kadın evde ev işleriyle ilgilenmeli, okuyup bir kariyer sahibi olmasına gerek yok, şeklindeki bir düşünceden dolayı bu eğitim sorunu tam olarak aşılamıyor. Son yıllarda yine de iyimser olmamızı gerektirecek bir tablo var önümüzde. Eskiye nazaran hayli değişim oldu olumlu yönde. Belki tam istediğimiz seviyeye ulaşamayacak ama ilerleyen yılarda bu oran olumlu yönde değişmeye devam edecektir. En azından kadınların okuma-yazma oranı % 70 i geçer.
28 Mart 2009
Emre_452: Bnce erkek çalışıp eve ekmek getirdigi için olsa gerek...
25 Mart 2009
quartz: Kadına dayatılan domestik yapı, düşünsenize yaptığın bana ise öğrendiğin kendine lafı ne için söyleniyor, ev işiydi yemek işiydi bunlar için. Evrim ile nicel veyahut fiziksel nitel bir çok özellik değişirken gel gör ki akıllara ziyan düşünce yapımız evrime uğramıyor :) Dört kadından biri okumayınca/okutulmayınca şu anki halimize şaşmamak gerek. İnsanı kadın erkek diye ayırmak, her ikisini farklı türmüş gibi düşünmek en büyük sorun.
25 Mart 2009
siyahmasal: Kadına yakıştırılan eksik etek imajı hala sürüyor demek ki,o kadar kampanya,destek bir işe yaramıyor görünen o.Oysa ki asıl kız çocukları okutulmalı dünyanın bin hali için.Erkek adam nerde olsa iş bulur,çalışır diyorlar hep işlerine geldi mi.Kadını hala ikinci sınıf gören zihniyet değişmediği sürece bu oranlarda böyle sürer gider...
23 Mart 2009
hashasius: 'Katılmıyorum' şıkkı koyulmamış anketörümüz kendinden çok emin. Bırakın ülkemizi dünyada durum böyle.. Kadınlar daha az eğitim alıyor da erkekler için durum çok mu iç açıcı sanki.. aynı değişen birşey yok.. Erkek nüfusuna oranlayın kadınlardan farksız. Sanki sadece kadınlar acınası haldeler.. Neden sadece kadınlar böyleymiş gibi anlatılıyor, gerçekler dururken?
21 Mart 2009 . Polemikleri Oku
ekinox: Herhangi bir mezrada yaşayan sıradan bir aile düşünelim. Bu ailenin 6 çocuğu olsun, 3 kız 3 erkek. Gelir sınırlı, okul uzak, şartlar çetin. Tercih yapması gerekirse, baba tercihini oğullarından yana kullanıyor. Bu arada tercih yapan baba, annenin söz hakkı yok. Kıza harcanan parayı boşa gitmiş sayıyorlar çünkü bir gün o kız evlenecek ve başka bir erkeğin malı olacak. Para harcamak manasız. Ailesine de faydası olmayacak çünkü eşinin ailesi devreye girecek...
16 Mart 2009 . Polemikleri Oku
enderun78: Şu sahil'e vuran denizyıldızını tekrar suya atan idealist varya; muhtemelen açlıktan gebermiştir! Kimseyi kurtaramazsınız neden biliyormusunuz? Çünkü kurtarılmak ve aydınlanmak isteyen kimse yok aslında.
15 Mart 2009
merkur_1997: Gerçekten de çok doğru söylemişsin. Ben fikrimi söyledim. Hodri meydan...
13 Mart 2009
ayazcem: Tabuları yıkamamışız...Nerdeyse ülke kadının %80'e yakını eşi hangi partiye oy verirse ona oy veriyor bu bilimsel bir araştırma...Bir kere bu müslümanlık dininin neden bu milattan öncede kalmış Arapların diktasında kaldığını düşünelim sonra bizim geri kafalıların arapların doğru yaptığını sanmalarını düşünelim...Direk bu sorunu çözemeyiz böyle...
11 Mart 2009 . Polemikleri Oku
servetcembar: Dünya genelinde tam bir analiz yapamam ama ülkemizdeki durum için bir şeyler söyleyebilirim...Tarihten bu yana gelen feodal yapının bunda etkisi oldukça fazladır...
11 Mart 2009
pinokyo: Kimi öznel nedenlerden kimi toplumsal nedenlerden aslında çok geniş bir konu.
10 Mart 2009
berxay: Kadınlar 2. planda tutulduğu için bence. Kadınların tek görevi evlenmek olarak görülüyor.
10 Mart 2009
Ktulu: Bizim geçen gün tartıştığımız konu üzerine açmışsın sanırım. Ben İstanbul'da oturuyorum daha hiç okuma yazma bilmeyen kadın duymadım-görmedim çevremde. BM'ye veya Ayşegül Dikenli'ye inanıp inanmamak ayrı, ben rakamların bu kadar ciddi olduğunu düşünmüyorum. Doğuda askerlik yaptığım süre içerisinde de böyle okuma yazma bilmeyen insanlarla karşılaşmadım. Ya ben 'aşırı' şanslıyım, ya körüm, ya da bu istatistiklerde bir yanlışlık var...
10 Mart 2009
ibrahimpekin: Maalesef eskiden insanlar birçok farklı şey düşünürlerdi. Kızlarının okula gitmeleri abes gibi gözükürdü. Belki gericilik bu ama her geçen gün değişiyor devir. İnşallah bu sayı artmaz, aksine azalır...
8 Mart 2009
cgrturka: Kadınların kendi azimsizliği,kararsızlığı yüzünden.
8 Mart 2009 . Polemikleri Oku
niyazi94: Yukardakilerin hepsi başlı başına bir nedendir.Fakat en büyüğü atalarımızın geri kafalılığıdır.Neymiş?Kızlar okula gitmezmiş..Peh..
8 Mart 2009
keremege: Genelleme yaparsak, geleneklere bağlı olarak aileden gelen bir engelleme söz konusu fakat şu da bir gerçekçi; ailesinin tüm çabalarına rağmen okumaktansa, erken evlilik meraklısı çok genç kızımız var ne yazık ki... Herşey zamanında güzel değil mi?
8 Mart 2009
cihanbaba: Tek ve kesin bir sebebi vardır.O da cahilliktir.Ailesinin cahilliğidir.
8 Mart 2009
meşmet: Cahillik,saçma gelenek ve görenekler.Bundan birkaç yıl önce sordular bir adama neden kızını okula göndermiyorsun diye,o da kızları okula göndermemek geleneğimizdir demişti.İşte cahilliğin daniskası.Kadınlar gerçekten çok eziliyor...
8 Mart 2009
cagri1: Ekonomik nedenlerden dolayı olabilir. Gelir seviyesi yüksek olan ülkelerde eğitim oranıda yüksek oluyor. Türkiyenin batısının geliri daha yüksek olduğu için eğitim seviyesi okur yazarlık oranı daha yüksek...ama diğer sosyal ve kültürel faktörlerinde etkisi vardır..
8 Mart 2009
Ugugug: Bazıları az bazıları çok ama yukarıdaki sebeplerin birçoğu geçerli. Bir tek katılmadığım seçenek erken evlilikle ilgili olan. Bunların yanında şu da bir gerçek, toplum ne kadar ileri gitmiş, kadın-erkek eşitliği ne kadar sağlanmış olursa olsun, eğitimde olabilse de iş, siyaset ve bilim yaşamında kadınlar asla erkekler kadar başarılı olamıyor. Bu sadece gerçekçi bir durum tespitinden ibaret, sebebini bilmiyorum ama her yerde böyle olduğuna göre kadınlarla ilgili yapısal bir konu olmalı.
8 Mart 2009
Anketi oluşturan üye: dpd06 . 7 Mart 2009