Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Çetin Altan, yazılarında Türkiye ve Doğu-İslam ülkelerindeki pek çok sosyoekonomik sorunun arkasında henüz 'köylü toplumu' olmaktan çıkıp 'endüstriyel-kentli toplum' olunamamasının yattığını ifade etmektedir. Siz Türkiye açısından bu konuda ne düşünüyorsunuz?

as1908: Her ne kadar kentleşme oranı artsa da, geleneksel aile yapımız ve 'memleketçilik' sevdamız gerçek anlamda kentli olmayı engelliyor. Özellikle kriz dönemlerinde Batı'da gördüğümüz sosyal hareketlerin olmaması da bundan. Zira bir anlamda 'köylü' refleksi ile dayanışmaya geçiyoruz. Sadece aile içi değil, hemşehri refleksi de birbirine destek olmayı sağlıyor. Bir anlamda iyi bir şey ama belki de sosyal hareketlerin olmayışı bir çok sorunun ötelenmesini de sağlıyordur.
8 Mart 2012
Held: Altan ailesinin hic bir ferdinin hic bir sözü beni ilgilendirmiyor.Komple bu aileye gicigim...
3 Ağustos 2009 . 1 üye beğendi
selcuk74: köylü demekle köylüyü aşagılamıyor üstad zihniyetten bahediyor evet zihniyetimiz köylüler gibi cabuk öfkelenen mantıki çözümlere değilde lendi çıkarına uygun neyse onu yapan bir toplumuz
31 Ocak 2008
siyahmasal: Temel neden çiftçiliği öldürüp tüm tarımla uğraşan köyünde mutlu olan insanları göçe zorlamaktır....
15 Ocak 2008
ekinox: insanlar köyden kente göç ettiler ve uyum sürecindeler henüz. kentli toplum olmak okadar kolay değil. ekonomik gelişme sağlayabilir ancak kentli olabilmelerini.
12 Ocak 2008
servetcembar: Çetin Altan'dan pek hoşlanmam...Kendi kabuk değiştirdi,millet de değiştirsin istiyor...
30 Aralık 2007
fisun: Çok doğru ve yerinde bir tesbit olarak değerlendiriyorum.
19 Ekim 2007
sevgiozlemi: Ağzı olan konuşuyor.Köylü milletin efendisidir. Köylü olmazsa ne olacak bu millet ? ?
7 Ağustos 2007 . Polemikleri Oku
mumır: köylü bir toplum da değiliz ki. ekonomik olarak da dışa bağımlıyız. üstümüze hangi gömleği verirlerse uysun uymasın onların verdiği gömleğin içine sığmaya çalışıyoruz
7 Temmuz 2007
maximum85: köylü milletini devlet millet desteklemedikleri için köylü zihniyeti dogdu avrupadaki çifçilere köylülerine bakın birde bizim köylü halkımıza daglar kadar fark var çifçi ve köylünün suçu yok onları bu hale getirenler utansın henüz kentli gibi davranamıyor bir çogumuz köyden şehire şimdi gelen şehire alışması zaman alıyor bir çogu aslında egitilmeli halkın çetin altan ustaya katılıyorum
18 Haziran 2007
mystig26: Türk toplumunda hem köylü toplum anlayışı hemde kentli toplum ablayışı vardır 'çarıklıların üniversite ne işi var' diyen anlayış bir tarafda 'köylü ulusun efendisidir' diyen anlayış bir tarafda. Bu gün ülkemizde yaşanan siyasal - sosyal çatışmaların altında bu gerçek vardır. Çetin Altan a bu nedenle katılmıyorum. Üstelik sözünü ettiğim bu ayrım ta osmanlının son 2 asırından beri vardır.
17 Mayıs 2007
ebru2006: Köylü yurdun efendisidir. Efendiligi birakmayiniz.
2 Mayıs 2007
mervve: keşke köylü toplumu olabilsek...
30 Mart 2007
speedman1907: az kaldı az kaldı merak etmeyin
14 Mart 2007
appeliuss: Türk toplumu ne köylü ne de kentlidir.alacakaranlık kuşağında kalmıştır.tüm sorunda budur.
24 Şubat 2007
yalnızdeniz: Kentleşen köylü toplumu olmaya başladık,90'lardan sonra.Doğudaki ekonomik yetersizlikler,aşiret ve baskı düzeni insanları kentlere yöneltti ve kentler özellikle istanbul köy kent kimliğine büründü.O yüzden de maçlardan sonra silahlar sıkılıyor,suç oranları artıyor,kadına şiddet ve töre cinayetleri kentlere taşınıyor. ancak 2 kuşak sonra kentler düzelmeye başlar.Ekonomik gelişmeyle suçlar ve suç nitel iikleri yön değiştirecektir.
21 Şubat 2007
ayı yogi: doğru söylemiş.
18 Şubat 2007
a.rifat: Çetin Altan kendi halkını ve vatanını aşağılayıp duran sosyalist fikirlerden dönmüş en az kendisi kadar zararlı iki evlat yetiştirmiş batı ve ab hayranı bir şahıs. Tükiye'ye karşı yürütülen psikolojik savaşın mühim aktörlerinden biri. Tavsiyem: tanzimatçı görüşlerini fazla ciddiye almayınız. Mecburen oy kullandım zira yorumu kabul etmiyor.
14 Şubat 2007
belen: katılıyorum kendisine
13 Şubat 2007
uslu yadigar: Tam olarak çıkamadığımız doğru, ama burada asıl kastedilen ne. Sonuçta köylü toplumdur toplumu ayakta tutan. Bugün Türkiye kentli toplum olmaya tam anlamıyla hazır değildir. Kentlerdeki işsizlik, açlık, ekonomik zorluk had safhadadır. Böyle bir durumda illa kentleşeceğiz, endüstriyelleşeceğiz demek için zamana ihtiyaç vardır. Şuan o aşamada olduğumuza inanıyorum.
13 Şubat 2007
hellfire: biz o kadar küçük bir millet değiliz
12 Şubat 2007
perfectidea: kesinlikle katılıyorum altana ama tek neden bu degil
12 Şubat 2007
korkunç abla: çetin altan'ı birkaç haftadır internetten okuyorum. çok geç keşfetmişim kendisini. harika tespitleri var. bu tespiti de doğru bence.
12 Şubat 2007
fasli: Sosyoekonomik problemlerin temel kaynağı eğitimsizliktir. Ama köylü toplumu olmanında etkisi vardır. Kentli toplumlar genellikle daha eğitimli oluyorlar.
12 Şubat 2007
siyenpi: ülkemiz köylü toplum olsa da olmasa da yıllarca bu ülkeyi aydın dnilen kesim yönetti..
11 Şubat 2007 . Polemikleri Oku
ESKİTÜFEK: Sabetayist bir ailenin geleneksel bir misyonu olan 'Her fırsat ve vesile ile Türk Milli kimliğini aşağılama' düşüncesinin yeni bir tezahürüdür. Her milletin olduğu gibi Türk Milletinin de üstün olduğu veya daha zayıf olduğu yönleri olabilir. Ama, Soyu bozuk ve gerçek yüzleri ile ortaya çıkamayacak kadar seviye ve seciye bozukluğu içerisindeki 'Sabetayist'lerden asla ve kata Türk Milletinin olumlu bir yönüne vurgu yapıldığını göremezsiniz. Türk'ü aşağılama psikolojik savaşını sürekli uygularlar.
11 Şubat 2007
everest: katılmıyorum
11 Şubat 2007
annabell: .. uçakta 30- 35 sporcu genç vardı...kürekçi ve yüzücüler...yaşları 12-17 arası...onlarla yolculuk gurur vericiydi...disiplinli, saygılı dünya güzeli çocuklar...şımarıklık, taşkınlık, gürültü değil..zekice espriler yaptılar . 'köylü toplumu' na paralel olarak yetişen, 'spor ve eğitimle' yönlendirilmiş bu gençlerin 'geleceğimizin garantisi' olduğundan eminim!
11 Şubat 2007
lazandac: kısmen katılıyorum ancak önemli olan milletimişzin doğru yönde bilinçlenmesidir
10 Şubat 2007
pinokyo: ülkemizde ki ekonomik sorunu halka baglamak bence çok yanlış bu ülke da krizler vergi kaçıranlar hortumcular dolandırıcılar ve ülke ekonomisinin kayıtsız olarak abdye teslim edilmesi dolayıyladır
10 Şubat 2007
Anketi oluşturan üye: KibiL . 5 Şubat 2007